ДПІ у Кіровському районі Дніпропетровська інформує

Запроваджено новий порядок заповнення документів у разі сплати податків, зборів, митних платежів та єдиного внеску
ДПІ у Кіровському районі м.Дніпропетровська повідомляє, що Наказом Міністерства фінансів України від 22.10.2013 №666 затверджено Порядок заповнення документів на переказ у разі сплати (стягнення) податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість, повернення помилково або надміру зарахованих коштів, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 12.09.2015 за №974/27419. Водночас Мінфіном України визнано таким, що втратив чинність, подібний наказ Міністерства доходів і зборів України від 22.10.2013 №609.
Порядок регламентує та наводить приклади заповнення поля «Призначення платежу» розрахункового документа при сплаті (стягненні), зокрема, податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійсненні бюджетного відшкодування податку на додану вартість, поверненні помилково або надміру зарахованих коштів.
Сплата за кожним видом платежу та за кожним кодом виду сплати платниками має оформлятися окремим документом на переказ.
Список кодів видів сплати (які вказуються в полі «Призначення платежу») розрахункового документа наведено в додатку до Порядку, який розміщений на субсайті Головного управління ДФС у Дніпропетровській області .

Розмір податкової соціальної пільги не змінюється
ДПІ у Кіровському районі м.Дніпропетровська наголошує, що податкова соціальна пільга застосовується до доходу, нарахованого протягом звітного податкового місяця як заробітна плата (інші прирівняні до неї відповідно до законодавства виплати, компенсації та винагороди), якщо його розмір не перевищує суми, що дорівнює розміру місячного прожиткового мінімуму, діючого для працездатної особи на 1 січня звітного податкового року, помноженого на 1,4 та округленого до найближчих 10 гривень.
Враховуючи це, граничний розмір доходу у вигляді заробітної плати, що дає право на одержання податкових соціальних пільг розраховується з показника прожиткового мінімуму, встановленого на 1 січня 2015 року та становить 1710 грн. на місяць.
У відомстві наголошують, зміна прожиткового мінімуму протягом року не впливає на граничний розмір доходу при якому застосовуються податкові соціальні пільги.
Відтак, податкова соціальна пільга до кінця поточного року залишається у раніше встановленому розмірі.

Законодавці спростили платникам податків порядок звітування через пошту
Перше вересня принесло чимало змін до Податкового кодексу України. Одним із таких – „лібералізація” надання податкової звітності через пошту.
Так, у разі надсилання податкової декларації поштою, платник податку зобов’язаний надіслати таку декларацію не пізніше ніж за п’ять днів до закінчення граничного строку подання податкової декларації. Раніше, таке відправлення слід було здійснити не пізніше, ніж за десять днів до закінчення встановленого строку подання декларації. Тобто, платник має більше часу для формування, перевірки та надання звітності до фіскальних органів.
Слід пам’ятати, що надсилати декларацію поштою на адресу відповідного контролюючого органу за місцем реєстрації платника податку необхідно обов’язково з повідомленням про вручення та з описом вкладення.
При поданні податкової звітності в електронній формі, така звітність повинна бути подана не пізніше закінчення останньої години дня, в якому спливає такий граничний строк.

Відмітку про реєстраційний номер платника податків можна внести до паспорту громадянина України
Про це повідомили в ДПІ у Кіровському районі м.Дніпропетровська
Як розповіла начальник управління реєстрації платників та електронних сервісів ДПІ у Кіровському районі м.Дніпропетровська Світлана Іщенко, відповідно до п. 12 р. VІІ Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків, затвердженого наказом Міністерства доходів і зборів України від 10.12.13 № 779, дані про реєстраційний номер можуть бути внесені до паспорта.
Така відмітка до паспорту може бути внесена будь-яким органом ДФС на прохання громадянина (сьома, восьма або дев’ята сторінки). Ніяких письмових заяв для цього надавати непотрібно. Форма даних про реєстраційний номер, що вноситься до паспорту громадянина України, встановлена у додатку 4 до цього Положення.
Відмітка про реєстраційний номер платника податків у паспорті є зручною для громадян, адже відпадає потреба в додатковому документі.
Отримати таку послугу можна в Центрі обслуговування платників при кожній районній податковій інспекції. Достатньо при собі мати паспорт та копію реєстраційного номера. Інспектор перевіряє відповідність даних у Державному реєстрі фізосіб та ставить спеціальний штамп. Швидко та зручно.
Крім того, повідомила фахівець, органи ДФС можуть вносити відмітки до паспортів громадян України, які відмовились від реєстраційного номеру з релігійних переконань. У такому випадку їх облік здійснюється в окремому реєстрі за серією та номером паспорта, а в документ вноситься відповідна відмітка.

Оподаткування пенсій при перевищенні встановленого розміру
Відповідно до п.п. 164.2.19 п. 164.2 ст. 164 Податкового кодексу України до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включаються суми пенсій (включаючи суму їх індексації, нараховану відповідно до закону) або щомісячного довічного грошового утримання, отримуваних платником податку з Пенсійного фонду України чи бюджету згідно із законом, якщо їх розмір перевищує три розміри мінімальної заробітної плати (у розрахунку на місяць), встановленої на 1 січня звітного податкового року, – у частині такого перевищення, а також пенсій з іноземних джерел, якщо згідно з міжнародними договорами, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, такі пенсії підлягають оподаткуванню чи не оподатковуються в країні їх виплати.
Положення п.п. 164.2.19 п. 164.2 ст. 164 Податкового кодексу України не застосовується до пенсій, призначених учасникам бойових дій у період Другої світової війни, інвалідам війни та особам, на яких поширюється чинність ст. 10 Закону України від 22 жовтня 1993 року № 3551-XII «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту».

Повернуто товар або оплату: обсяг для реєстрації платника ПДВ
Відповідно до п. 181.1 ст. 181 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) якщо загальна сума від здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню, у тому числі з використанням локальної або глобальної комп’ютерної мережі, нарахована (сплачена) такій особі протягом останніх 12 календарних місяців, сукупно перевищує 1000000 гривень (без урахування ПДВ), така особа зобов’язана зареєструватися як платник податку у контролюючому органі за своїм місцезнаходженням (місцем проживання) з дотриманням вимог, передбачених ст. 183 ПКУ, крім особи, яка є платником єдиного податку першої-третьої групи.
Згідно з п. 182.1 ст. 182 ПКУ якщо особа, яка відповідно до п. 181.1 ст. 181 ПКУ не є платником податку у зв’язку з тим, що обсяги оподатковуваних операцій відсутні або є меншими від встановленої зазначеною статтею суми, вважає за доцільне добровільно зареєструватися як платник податку, така реєстрація здійснюється за її заявою.
При розрахунку загальної суми від здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню, для визначення необхідності обов’язкової реєстрації та можливості добровільної реєстрації платником ПДВ потрібно враховувати визначення термінів «постачання товарів» та «постачання послуг» і приймати до уваги обсяги такого постачання протягом останніх 12 календарних місяців.
Отже, якщо у періоді, за який визначається встановлений для реєстрації обсяг постачання товарів/послуг, продавцю було повернуто раніше поставленні ним товари/послуги, або при поверненні продавцем суми попередньої оплати за такі товари/послуги, то обсяги повернення вираховуються із загального обсягу постачання товарів/послуг, що встановлений для реєстрації.
Товар відвантажено, але покупцем не прийнято: що з податковою накладною?
Згідно з п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) платник податку зобов’язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи, та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН).
Пунктом 201.4 ст. 201 ПКУ передбачено, що податкова накладна складається у день виникнення податкових зобов’язань продавця.
Якщо після постачання товарів/послуг здійснюється будь-яка зміна суми компенсації їх вартості, включаючи наступний за постачанням перегляд цін, перерахунок у випадках повернення товарів/послуг особі, яка їх надала, або при поверненні постачальником суми попередньої оплати товарів/послуг, суми податкових зобов’язань та податкового кредиту постачальника та отримувача підлягають відповідному коригуванню на підставі розрахунку коригування до податкової накладної, складеному в порядку, встановленому для податкових накладних, та зареєстрованому в ЄРПН (п. 192.1 ст. 192 ПКУ).
При цьому постачальник товарів/послуг має право зменшити суму податкових зобов’язань за розрахунком коригування після його реєстрації в ЄРПН отримувачем.

Змінилося місце торгівлі – потрібна нова ліцензія
У випадку, якщо суб’єкт господарювання змінює місце торгівлі, він повинен отримати нову ліцензію, – повідомляють в ДПІ у Кіровському районі м.Дніпропетровська .
Звертаємо увагу на те, що у додатку до ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями суб’єктом господарювання зазначається адреса місця торгівлі і перелік електронних контрольно-касових апаратів та інформація про них: модель, модифікація, заводський номер, виробник, дата виготовлення; реєстраційні номери книг обліку розрахункових операцій, які знаходяться у місці торгівлі.
Саме місце торгівлі визначається як місце реалізації товарів, у тому числі на розлив, в одному торговому приміщенні (будівлі) за місцем його фактичного розташування, для тютюнових виробів і пива – без обмеження площі, для алкогольних напоїв, крім пива, – торговельною площею не менше 20 кв. метрів, обладнане РРО або де є книги обліку розрахункових операцій, в яких фіксується сума виручки від продажу алкогольних напоїв та тютюнових виробів.
Тобто, ліцензія на роздрібну торгівлю алкогольними напоями та тютюновими виробами є документом, який дає право здійснювати діяльність з реалізації алкогольних напоїв (тютюнових виробів) у визначеному у ній місці торгівлі.
Вирішуємо проблему сьогодення – легалізуємо найману працю
У боротьбі із тіньовою економікою перед державою постає одне із першочергових завдань – легалізація заробітної плати. Адже заробітна плата, яка виплачується у «конвертах» – це лише тимчасове благо. Майбутнє нелегальних працівників фактично залишається в безперспективній «тіні».
Роботодавець, виплачуючи зарплату у «конвертах», просто ухиляється від сплати податків. При цьому він безсоромно обкрадає бюджет держави, позбавляючи людей похилого віку пенсій, хворих – лікарняних, а безробітних – грошової допомоги.
Легалізація заробітної плати – це надійний засіб залучення висококваліфікованих фахівців та ефективний спосіб боротьби із конкуренцією на ринку праці, – інформують в ДПІ у Кіровському районі м.Дніпропетровська , звертаючись до роботодавців – підприємців та керівників підприємств.
Для тих, хто порушує Закон, в інспекції нагадують, що у разі фактичного допуску працівника до роботи без оформлення трудового договору до «горе»-роботодавців застосовується штраф у 30-кратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення. Тобто, з вересня 2015 року – 41340 гривень.

Чи треба декларувати отриману спадщину?
У випадку, коли фізична особа отримує спадщину рано чи пізно перед нею постає питання: а скільки ж вона повинна буде платити податку з отриманого спадку?
Про те, коли, як і в яких випадках необхідно сплачувати податок на доходи фізичних осіб від вартості об’єкта спадщини – у консультації від ДПІ у Кіровському районі м.Дніпропетровська
Відповідно до норм Податкового кодексу України при оподаткуванні спадщини застосовуються такі ставки податку на доходи фізичних осіб: нульова ставка, ставка 5%, а також ставки 15% або 20%.
Право на застосування нульової ставки мають:
– члени сім’ї першого ступеня споріднення (чоловік або дружина, батьки та діти, у тому числі усиновлені), які успадковують будь-яку власність;
– особа – інвалід І групи або особа, яка має статус дитини сироти або дитини позбавленої батьківського піклування, якщо успадковується нерухоме майно, рухоме майно, сума страхового відшкодування;
– дитина – інвалід, яка успадковує нерухоме або рухоме майно.
Ставка 5% застосовується для будь-якого майна для спадкоємців, що не є членами сім’ї спадкодавця першого ступеня споріднення. Тобто всі члени сім’ї, які не є батьками, чоловіком або дружиною чи дітьми (в тому числі всиновленими), при отриманні спадщини мають сплатити до державної скарбниці 5% податку на доходи фізичних осіб.
Якщо ж спадщину чи подарунок отримує спадкоємець від спадкодавця-нерезидента або спадкоємець-нерезидент від спадкодавця-резидента, ставка податку буде становити 15 або 20% в залежності від суми спадку.
Звертаємо увагу, що оскільки доходи у вигляді спадщини (дарунку) включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника, то такі доходи починаючи з цього року підлягають оподаткуванню військовим збором за ставкою 1,5 відсотка.
Нагадуємо спадкоємцям, що для з’ясування всіх питань з декларування, їм необхідно завітати до Центру обслуговування платників ДПІ у Кіровському районі м.Дніпропетровська за адресою: м. Дніпропетровськ , вул. Горького ,22

Поскаржитись на корупцію в податковій та на митниці можна через сервіс «Пульс»
ДПІ у Кіровському районі м.Дніпропетровська нагадує про телефонний сервіс «Пульс», робота якого спрямована на виявлення фактів корупції та неякісного обслуговування платників податків, забезпечення довіри платників податків та громадян до податкової служби, формування у них впевненості у дієвості механізму подолання корупції. Результатом роботи сервісу є ліквідація будь-яких перешкод, що стоять на заваді підприємницької діяльності суб’єктів господарювання.
У ДПІ у Кіровському районі м.Дніпропетровська з початку року сервісом «Пульс» скористалося 13 платників податків.
Основні питання, з якими звертались заявники, стосувались подання податкової звітності, відновлення реєстрації платника ПДВ та реєстрації платником ПДВ, зарахування переплати з податку на прибуток, видачі витягу з реєстру платників єдиного податку, зняття з інтегрованої картки неузгодженої суми, застосування податкового компромісу, оскарження податкового повідомлення–рішення, недосконалої роботи системи електронного адміністрування ПДВ.
На всі звернення були вчасно вжиті відповідні заходи та досягнуто порозуміння з платниками.
Телефонний сервіс «Пульс» функціонує цілодобово: у робочий час інформацію про корупційні та інші неправомірні дії приймають працівники сервісного центру, а у неробочий час – інтерактивний автовідповідач. Номер «Пульсу» – (044) 284-00-07.

Надходження до державної скарбниці від суб’єктів господарювання Кіровського району склали майже 532,4 мілійона гривень
Під час чергової зустрічі з представниками районних ЗМІ в. о. начальника ДПІ в ДПІ у Кіровському районі м.Дніпропетровська Вячеслав Алєксєєнко повідомив про наповнення державної скарбниці.
За словами керівника інспекції, загалом з початку 2015 року від платників податків Кіровського району до зведеного бюджету надійшло 532,4 мільйони гривень, що на 143,8 мільйонів гривень більше минулорічного показника.
Так, з вказаних коштів до Державного бюджету за січень – вересень поточного року мобілізовано 264 млн. гривень, а до місцевого – понад 268,4 мільйон гривень.
У розрізі основних платежів з початку року платниками району забезпечено надходження таких основних бюджетоформуючих податків: податок на додану вартість – 123,8 млн. грн., податок на доходи фізичних осіб – 222,1 млн. грн. та податок на прибуток підприємств – 71,9 млн. грн.
Крім того, з початку року до бюджету спрямовано 545,6 мільйонів гривень єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.
Підводячи підсумки проведеної роботи по наповненню державної казни слід зазначити, що впевнено зберігається позитивна тенденція щодо збільшення надходжень за рахунок добровільної сплати податків, що свідчить про плідну співпрацю та налагодження партнерських відносин з платниками податків.
Вячеслав Юрійович висловив щиру вдячність усім представникам бізнесу, які вчасно та в повному обсязі наповнюють державну скарбницю.

Залишити відповідь