ДПІ у Кіровському районі інформує

Відомості про суми виплачених доходів в Електронному кабінеті платника. У рамках кампанії декларування доходів громадян та електронного декларування доходів державних службовців для фізичних осіб в Електронному кабінеті платника функціонують такі сервіси.

– «Отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків в електронному вигляді». Сервіс створено з метою забезпечення зручності платників, які бажають отримати відомості про доходи в електронному вигляді.

Для цього фізичній особі з використанням електронного цифрового підпису (ЕЦП) необхідно в розділі «Подання заяв, запитів для отримання інформації» особистого кабінету створити та направити відповідний запит. Запит для отримання відомостей про доходи формується виключно фізичними особами – платниками податків для отримання інформації про себе.  Звертаємо увагу, що відомості про суми отриманих доходів та суми сплачених податків в електронному вигляді надаються за останні три роки (по квартально), відомості за останній звітний період (квартал) надаються через 60 днів після його закінчення.

– «Декларація про майновий стан і доходи в електронному вигляді».  Фізичні особи у відкритій частині Електронного кабінету платника можуть заповнити, зберегти та роздрукувати декларацію, а в розділі «Введення звітності» особистого кабінету з використанням ЕЦП можуть подати декларацію в електронному вигляді. Безкоштовно отримати ЕЦП можна в акредитованому центрі сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС.

Нагадуємо, що з 1 січня 2017 року запроваджено нову форму декларації, яка затверджена наказом Міністерства фінансів України від  15 вересня 2016 року № 821 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 02 жовтня 2015 року №859».

Детально ознайомитись з Порядком отримання відомостей про доходи  можна на офіційному веб-порталі ДФС у рубриці: Фізичним особам/Отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків у електронному вигляді .  Також матеріали роз’яснювального характеру з питань декларування громадянами доходів розміщено в банері «Декларування доходів громадян». 

Щодо Класифікатора ДФС, митниць ДФС та їх структурних підрозділів, затвердженого наказом ДФС від 19.01.2017 № 26

ДПІ у Кіровському районі м.Дніпропетровська інформує, що запровадження в національне законодавство України положень Конвенції про єдиний режим транзиту від 20.05.1987, передбачає застосування транзитної декларації типу Т (Т1, Т2, тощо).

Транзитна декларація базується на даних, які містяться у Конвенції про єдиний режим транзиту від 20.05.1987, та містить необхідні відомості, зокрема, дані щодо MRN, LRN, GRN (основний, локальний довідкові номери та номер гарантії), митниць відправлення, транзиту та призначення. Структура наведених довідкових номерів MRN, LRN, GRN містить відповідні коди підрозділів митниць.

Інформація щодо митниць повинна бути розміщена договірними країнами на офіційному сайті Європейського Союзу EUROPA.EU у вигляді Customs Office List, форма яких також передбачає наявність кодів підрозділів митниць. Інформація, що міститься у Customs Office List, використовується учасниками транзиту при заповненні, перевірці транзитної декларації, для визначення митниці призначення тощо.

Такі коди митниць створюються за формою чітко встановленою Конвенцією про єдиний режим транзиту від 20.05.1987 року.

Зокрема, в доповненні А4 «Роз’яснення до змісту (даних) супровідної транзитної документації» Конвенції про єдиний режим транзиту наведено структуру номера MRN, яка складається з урахуванням наведеної нижче таблиці:

Позиція Зміст Тип позиції Приклад
1 Дві останні цифри року прийняття транзитного перевезення Числова – 2 17
2 Ідентифікатор країни, в якій починається перевезення (код країни ISO альфа-2) Літерна – 2 UA
3 Унікальний ідентифікатор транзитного перевезення, перші 6 символів – код місця митного оформлення Літерно-числова – 13 2060608890123
4 Контрольний символ Літерно-числова – 1 5

З метою приведення формату кодів ДФС, митниць, митних постів, відділів і секторів митного оформлення та пунктів пропуску (пунктів контролю) у відповідність до вимог Конвенції про єдиний режим транзиту, ДФС видано наказ від 19.01.2017 року № 26 «Про затвердження Класифікатора ДФС, митниць ДФС та їх структурних підрозділів».

Новий класифікатор застосовуватиметься при заповненні митних декларацій та митному оформленні з 1 лютого 2017 року.

Протягом 2016 року податковою міліцією припинено 168 незаконних виробництв підакцизної продукції

Оперативними підрозділами фіскальної служби протягом 2016 року вилучено з незаконного обігу підакцизних товарів на загальну суму 825,7 млн. грн. Про це повідомив Перший заступник Голови ДФС Сергій Білан сьогодні, 25 січня, під час прес-конференції.

«Перекриття каналів потрапляння в Україну контрафактного алкоголю та ліквідація підпільних виробництв є одними з головних завдань оперативних підрозділів. Спецоперація «Акциз», яку ми проводимо щороку, а також комплекс слідчо-оперативних заходів дозволили нам за 2016 рік припинити діяльність 168 незаконних виробництв підакцизних товарів. З них – 138 підпільних цехів з виготовлення алкогольних напоїв», – зазначив Сергій Білан.

За його словами, з початку року з незаконного обігу вилучено спирту на суму 131,6 млн. грн., алкогольних напоїв – 107,4 млн. грн., тютюнових виробів – 155,8 млн. грн., нафтопродуктів – 362 млн. гривень.

Відносно підприємств-виробників підакцизних товарів розпочато 24 кримінальних проваджень.

Мирослав Продан: Співпраця з іноземними колегами допомогла розкрити незаконне ввезення товарів майже на 1,2 млрд. гривень

У 2016 році ДФС суттєво поглиблено співпрацю у сфері обміну інформацією з компетентними органами іноземних держав у рамках боротьби з митними правопорушеннями. Про це повідомив в.о. заступника Голови ДФС Мирослав Продан під час прес-конференції 25 січня.

«Налагодження дієвої взаємодії із зарубіжними митними адміністраціями дозволило викрити схеми здійснення незаконних зовнішньоекономічних операцій, встановити коло осіб, причетних до таких операцій, та виявити факти несплати сплати до бюджету обов’язкових митних платежів», – зазначив Мирослав Продан.

За його  словами, якщо у 2014 році вартість предметів правопорушення у справах, порушених за результатами міжнародної співпраці, складала 192 млн. грн., то завдяки активізації міжнародної взаємодії у 2016 році розкрито незаконне ввезення товарів вартістю 1 млрд. 160 млн. грн. Тобто результативність підвищилась більш ніж у 6 разів.

Найвагоміші результати з розкриття схем незаконних зовнішньоекономічних операцій були досягнуті завдяки міжнародному інформаційному обміну з митними адміністраціями Королівства Нідерланди. У рамках такого співробітництва розкрито схеми незаконного ввезення з використанням шахрайських схем товарів (у т.ч. значної кількості квіткової продукції) на суму 427 млн. грн.

Крім того, допомога у проведенні перевірки, надана Митною адміністрацією Австрії, дозволила розкрити довготривалу схему незаконного ввезення високоліквідних та брендових товарів вартістю 164 млн. грн.

Розкриттю схем незаконного ввезення товарів сприяли митні органи Туреччини, а також Німеччини, Італії, Польщі, Норвегії, Швеції, Угорщини та інших країн.

Роман Насіров: Результати минулого року закладають фундамент для зростання економіки в 2017 році

2016 рік для Державної фіскальної служби став роком рекордів. До зведеного бюджету надійшло 758,5 млрд гривень. Таким чином, у порівнянні з 2015 роком надходження до зведеного бюджету було збільшено на 171,4 млрд гривень, тобто на 6 млрд доларів США. Про це повідомив Голова Державної фіскальної служби Роман Насіров під час прес-конференції «Початок 2017 року: перспективи, плани, прогнози».

Крім того, за його словами, у 2016 році було відшкодовано 94,4 млрд гривень податку на додану вартість, в порівнянні з 2015 роком – це більше на 26 млрд гривень або на 38%.

«Зросли податкові та митні платежі. Податкові платежі на 32,6% відповідно до 2015 року, митні платежі – на 32,9% до 2015 року.  Такі результати 2016 року закладають підґрунтя для нових досягнень у поточному році – перевиконання доходної частини бюджету і, як наслідок, зростання економіки», – зазначив очільник служби.

«Цей рік також почався з рекорду – у січні зафіксовано найбільший показник за всю історію адміністрування ПДВ. Платниками задекларовано до сплати 22,4 млрд гривень ПДВ. Ці гроші підуть на пенсії, заробітну плату, виплати малозабезпеченим, фінансування інфраструктурних проектів», – додав Роман Насіров.

Оподаткування пенсій – 2017

 ДПІ у Кіровському районі м. Дніпропетровська інформує: п.п. 164.2.19 п. 164.2 ст.164 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включаються, зокрема, суми пенсій (у тому числі – сума їх індексацій, нарахована відповідно до закону), отримуваних платником податку з Пенсійного фонду України, якщо їх розмір перевищує десять розмірів прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність (у розрахунку на місяць), встановленого на 1 січня звітного податкового року, у частині такого перевищення.

Законом України  від  21 грудня 2016 року  «Про Державний бюджет України на 2017 рік» прожитковий мінімум для осіб, які втратили працездатність з 01 січня 2017 року складає 1247 гривень у розрахунку на місяць.

Тобто з 2017 року підлягає оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб (18 відс.) та військовим збором (1,5 відс.) суми пенсій, якщо їх розмір перевищує 12470  грн  у частині такого перевищення.

Водночас зазначена норма не застосовується до пенсій, призначених учасникам бойових дій, інвалідам війни та особам, на яких поширюється чинність ст. 10 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту».

Додатково повідомляємо: з роз’ясненням з питань практичного застосування норм чинного законодавства, наданого листом ДФС України від 06.01.2017 № 261/5/99-99-13-02-03-16 можна ознайомитися на офіційному веб – порталі відомства ).

Деклараційна компанія – 2017: у яких випадках не подаємо декларацію

ДПІ у Кіровському районі м. Дніпропетровська нагадує: кампанія декларування доходів громадян, яка розпочалася з початку року, триває до 1 травня 2017 року. Задекларувати отримані у минулому році доходи громадяни повинні шляхом подання декларації про майновий стан і доходи до органу ДФС за місцем своєї податкової адреси за формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 15 вересня 2016 року №821 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 02 жовтня 2015 року №859».

Декларацію можна подати особисто або уповноваженою на це особою на паперових носіях; надіслати поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення не пізніше, ніж за п’ять днів до закінчення граничного строку подання; засобами електронного зв’язку з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису – не пізніше закінчення останньої години граничного строку подання.

У відділі адміністрування податку на доходи фізичних осіб Чернігівської ОДПІ ГУ ДФС у Чернігівській області роз’яснили, що обов’язок платника податку щодо подання декларації вважається виконаним і податкова декларація не подається, якщо такий платник податку отримував доходи виключно:

від податкових агентів, які не включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу;

виключно від податкових агентів незалежно від виду та розміру нарахованого (виплаченого, наданого) доходу, крім випадків, прямо передбачених ІV розділом Податкового кодексу України;

від операцій продажу (обміну) майна, дарування, при нотаріальному посвідченні договорів за якими був сплачений податок відповідно до ІV розділу Податкового кодексу України;

у вигляді об’єктів спадщини, які оподатковуються за нульовою ставкою податку та/або з яких сплачено податок відповідно до п. 174.3 ст. 174 Податкового кодексу України.

Нагадаємо: у разі необхідності платники зможуть отримати безкоштовні консультації і допомогу в заповненні податкової декларації про майновий стан і доходи в Центрі обслуговування платників ДПІ у Кіровському районі м.Дніпропетровська, розташованому за адресою: м.Дніпро, вул. Княгині Ольги, буд. 22, м. Чернігів, або за телефонами: 374-70-19,       370-38-89. Бланки декларацій надаються платникам податків безкоштовно.

На «гарячій лінії» – декларування акцизного податку

На питання, які надходили в ході проведення  сеансу телефонного зв’язку «гаряча лінія» від суб’єктів господарювання з питань декларування акцизного податку надавала роз’яснення заступник начальника ДПІ – начальник управління податків і зборів з юридичних осіб –Конашенко Тетяною Вікторівною.

Пропонуємо вашій увазі відповіді на найбільш актуальні запитання, які надійшли у ході проведення заходу.

Питання 1: Яка особа здійснює реєстрацію розрахунку коригування до акцизної накладної в Єдиному реєстрі акцизних накладних, у т.ч. якщо особа – отримувач пального не є платником акцизного податку ?

Відповідь: Відповідно до п. 231.7 ст. 231 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі –  Кодекс), якщо після реалізації пального відбувається повернення частини чи всього обсягу пального особі, яка реалізує пальне, або виникає потреба у виправленні помилок, допущених при складанні акцизної накладної, показники такої акцизної накладної підлягають коригуванню шляхом складання розрахунку коригування та реєстрації його в Єдиному реєстрі акцизних накладних (далі – ЄРАН):

особою, яка реалізує пальне, якщо передбачається збільшення обсягів реалізованого пального або якщо коригування показників у підсумку не змінює обсяг реалізованого пального;

отримувачем пального, якщо передбачається зменшення обсягів реалізованого пального, для чого особа, яка реалізує пальне, надсилає складений розрахунок коригування отримувачу пального.
Розрахунок коригування, складений платником податку до акцизних накладних з реалізації пального не платникам акцизного податку, або розрахунок коригування, складений за іншими операціями, ніж реалізація пального отримувачам пального, підлягає реєстрації у ЄРАН таким платником податку.

Питання 2: Які платники зобов’язані формувати в електронному вигляді та реєструвати товарно-транспортні накладні в Єдиному реєстрі товарно-транспортних накладних на переміщення спирту етилового та алкогольних напоїв та яким чином здійснюється така реєстрація ?

Відповідь: Заповнювати (формувати) та реєструвати в електронному вигляді товарно-транспортні накладні (далі – ТТН) на переміщення спирту етилового та алкогольних напоїв повинні суб’єкти господарювання незалежно від форми власності, що мають ліцензії на виробництво та/або торгівлю спиртом етиловим та алкогольними напоями, під час відвантаження спирту етилового та алкогольних напоїв з акцизного складу.

Для формування та подання ТТН до в Єдиного реєстру товарно-транспортних накладних (далі – ЄРТТН) на переміщення спирту етилового та алкогольних напоїв ДФС безоплатно надає суб’єктам господарювання спеціалізоване програмне забезпечення, яке розміщено на офіційному веб-порталі відомства (Головна/Електронна звітність/«Спеціалізоване клієнтське програмне забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності»).

Питання 3: Чи потрібно суб’єкту господарювання, який здійснює роздрібну торгівлю при поданні уточнюючої декларації акцизного податку подавати додаток 6 ?

Відповідь: При поданні суб’єктом господарювання роздрібної торгівлі уточнюючої декларації акцизного податку, то до такої декларації подається Додаток 6 «Розрахунок суми акцизного податку з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів». Форму декларації акцизного податку та Порядок її заповнення та подання затверджено наказом Міністерства фінансів України від 23.01.2015 №14, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 30.01.2015 за №105/26550.

Питання 4: За яких умов у платника акцизного податку припиняється обов’язок з подачі декларацій?

Відповідь: Підпунктом 16.1.3 п. 16.1 ст. 16 Кодексу встановлено, що платники податків зобов’язані подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов’язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.
При цьому платник податків зобов’язаний за кожний встановлений Кодексом звітний період, в якому виникають об’єкти оподаткування, або у разі наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог ПКУ подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є (п. 49.2 ст. 49 Кодексу).

Також платники, визначені п.п. 212.1.15 п. 212.1 ст. 212 Кодексу, а також платники, які мають діючі (у тому числі призупинені) ліцензії на право здійснення діяльності з підакцизною продукцією, яка підлягає ліцензуванню згідно із законодавством, зобов’язані за кожний встановлений ПКУ звітний період подавати податкові декларації незалежно від того, чи провадили такі платники господарську діяльність у звітному періоді (п. 49.2 прим. 1 ст. 49 Кодексу).
Отже, якщо платник не є особою, яка реалізує пальне або здійснює діяльність, яка не ліцензується, тобто у нього відсутні діючі (в т.ч. призупинені) ліцензії на право здійснення діяльності з підакцизною продукцією та у звітному періоді у такого платника не виникли об’єкти оподаткування, або не з’явились показники, що підлягають декларуванню, то платник у такому звітному періоді не зобов’язаний подавати декларацію з акцизного податку.

Питання 5: Чи застосовуються штрафні санкції за несвоєчасну реєстрацію нової акцизної накладної, складеної датою складання помилкової акцизної накладної після проведення коригування (вказано неправильні реквізити отримувача пального або неправильний код товарної підкатегорії пального згідно з УКТ ЗЕД), якщо минуло 15 календарних днів?

Відповідь: Якщо після проведення коригування (помилково вказано неправильні реквізити отримувача пального або неправильний код товарної підкатегорії пального згідно з УКТ ЗЕД) платник податку здійснює реєстрацію в ЄРАН нової акцизної накладної (дата складання якої повинна відповідати даті складання помилкової акцизної накладної) пізніше п’ятнадцяти календарних днів, наступних за датою складання такої нової акцизної накладної, то до такого платника застосовується відповідальність визначена ст. 120 прим. 2 Кодексу.

Брифінг в податковій з питань обчислення і сплати єдиного внеску

Змінам щодо обчислення і сплати єдиного внеску фізичними особами – підприємцями, запровадженим з 2017 року був присвячений брифінг для представників регіональних засобів масової інформації (далі – ЗМІ) за заступника начальника ДПІ Євгенією Самсоненко.

У ході проведення заходу податківець детально поінформувала про  низку змін до Закону України від 08 липня 2010 року №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування», які внесено Законом України від 06 грудня 2016 року № 1774-VІІІ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України».

Особливу увагу доповідач звернула на те, що у разі якщо  фізичними особами – підприємцями не отримано дохід (прибуток) у звітному році або окремому місяці звітного року, такі платники зобов’язані визначити базу нарахування, але не більше максимальної величини бази нарахування, при цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску.

На завершення брифінгу податківець відповіла на запитання та  подякувала представникам ЗМІ за прийняття участі у заході, співпрацю і увагу до діяльності податкової інспекції.

«З метою детінізації економіки та легалізації найманої праці з 01.01.2016 року ставка для нарахування єдиного соціального внеску становить 22 відс. до визначеної бази нарахування. Наголошую на необхідності своєчасно і у повному обсязі сплачувати єдиний внесок, адже  це запорука стабільності системи державних фінансів, пенсійної системи та розвитку інвестиційного потенціалу країни», – зазначила Євгенія Самсоненко.

Про застосування тимчасового режиму звільнення від оподаткування ПДВ

ДПІ у Кіровському районі м.Дніпропетровська  з метою оперативного інформування платників ПДВ щодо порядку застосування тимчасового режиму звільнення від оподаткування ПДВ для операцій з постачання, у тому числі операцій з імпорту, відходів та брухту чорних і кольорових металів, визначеного пунктом 23 підрозділу 2 розділу XX Податкового кодексу України (далі – ПКУ), та враховуючи положення низки постанов колегії суддів Судової палати в адміністративних справах Верховного Суду України у справах із зазначеного питання, висновки у яких відповідно до статті 2442 Кодексу адміністративного судочинства України є обов’язковими для усіх суб’єктів владних повноважень, у листі від 20.01.2017 №1298/7/99-99-15-03-02-17 (далі – лист ДФС №1298) повідомила наступне.
Законом України від 21.12.2016 №1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» продовжено до 01.01.2019 дію тимчасового режиму звільнення від оподаткування ПДВ для операцій з постачання, у тому числі операцій з імпорту, відходів та брухту чорних і кольорових металів, визначеного пунктом 23 підрозділу 2 розділу XX Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Переліки таких відходів та брухту чорних і кольорових металів затверджуються Кабінетом Міністрів України.

Дія постанови Кабінету Міністрів України від 12.01.2011 №15 із змінами і доповненнями (далі – Постанова № 15), якою були затверджені переліки відходів та брухту чорних і кольорових металів, операції з постачання яких, зокрема, операції з імпорту, тимчасово, до 31.12.2016 (включно), звільнялися від оподаткування ПДВ, обмежувалася лише 2016 роком.
При цьому, станом на 01.01.2017 відповідного нормативно-правового акта Кабінету Міністрів України, який визначав би переліки відходів та брухту чорних і кольорових металів, операції з постачання яких, зокрема, операції з імпорту, тимчасово, починаючи з 01.01.2017, звільняються від оподаткування ПДВ, не прийнято.
Разом з тим, висновки колегії суддів Судової палати в адміністративних справах Верховного Суду України щодо порядку застосування тимчасового режиму звільнення від оподаткування ПДВ у 2014 – 2015 роках для операцій з постачання, у тому числі операцій з імпорту, відходів та брухту чорних і кольорових металів, викладені у відповідних судових рішеннях, які набрали законної сили, свідчать про наступне.

Оскільки у період з 01.01.2014 до 31.12.2015 (включно) норми ПКУ, згідно з якими операції з постачання, у тому числі операції з імпорту, відходів та брухту чорних і кольорових металів, перелік яких затверджується Кабінетом Міністрів України, звільнялись від оподаткування ПДВ, були чинними, та інших переліків відходів та брухту чорних металів, ніж ті, що містяться у додатках 1 та 2 до Постанови №15, Кабінетом Міністрів України затверджено не було, то протягом зазначеного періоду операції з постачання, у тому числі операції з імпорту, відходів та брухту чорних і кольорових металів, коди та найменування яких містяться у переліках, затверджених Постановою №15, звільнялися від оподаткування ПДВ.
Враховуючи викладене, та беручи до уваги висновки колегії суддів Судової палати в адміністративних справах Верховного Суду України, режим звільнення від оподаткування ПДВ, визначений пунктом 23 підрозділу 2 розділу ХХ ПКУ, поширюється на операції платників податку з постачання, у тому числі операції з імпорту, відходів та брухту чорних і кольорових металів, що здійснюються з 01.01.2017 до 31.12.2018 (включно).

При цьому до дати набрання чинності нормативно-правовим актом Кабінету Міністрів України, який буде визначити переліки відходів та брухту чорних і кольорових металів, операції з постачання яких, зокрема, операції з імпорту, тимчасово, починаючи з 01.01.2017, звільняються від оподаткування ПДВ, слід використовувати переліки, затверджені Постановою №15.
Лист №1298 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням:

Звітність з єдиного внеску для фізичних осіб-підприємців

ДПІ у Кіровському районі м.Дніпопетровська нагадує, що платники зобов’язані подавати звітність з єдиного внеску за основним місцем обліку платника єдиного внеску у строки, порядку та за формою, визначені законодавством (пункт 4 частини другої статті 6 Закону України від 08.07.2010 №2464 «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування») (далі – Закон №2464).

Відзначимо, що платниками єдиного внеску, зокрема, є фізичні особи-підприємці, у тому числі ті, які обрали спрощену систему оподаткування.

Звіт про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску згідно з додатком 5 до Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – Звіт) до органу доходів і зборів подається страхувальником або відповідальною особою страхувальника за місцем взяття на облік в один із таких способів:

– засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації ЕЦП відповідальних осіб;

– на паперових носіях;

– на паперових носіях разом з електронною формою на електронних носіях інформації;

– надсилання з повідомленням про вручення та з описом вкладення.

Форми та строки подання Звіту фізичними особами-підприємцями, у тому числі, які обрали спрощену систему оподаткування, передбачено розділом III Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.04.2015 №435 (далі – Порядок).

Так, такі особи формують та подають до контролюючих органів Звіт самі за себе один раз на рік до 10 лютого року, що настає за звітним періодом. Звітним періодом є календарний рік. Звіт подається за формою №5 згідно з додатком 5 до цього Порядку із зазначенням типу форми «початкова».

Граничний термін подання Звіту за 2016 рік – 9 лютого 2017 року.

Фізичні особи-підприємці, які обрали спрощену систему оподаткування, формують та подають самі за себе до контролюючих органів Звіт згідно з таблицею 2 додатка 5 до Порядку.

Пунктом 10 розділу IV Порядку передбачено, що фізичні особи-підприємці, що перебувають на загальній системі оподаткування самі за себе формують та подають до контролюючих органів Звіт згідно з таблицею 1 додатка 5 до Порядку.

Фізичні особи-підприємці, які протягом звітного року змінювали систему оподаткування, формують та подають до контролюючих органів Звіт з наявним титульним аркушем, який включає дві таблиці: таблицю 1 та таблицю 2 додатка 5 до Порядку.

Зауважимо, що відповідальним за правильність та достовірність заповнення Звіту є страхувальник. Звіт складений з порушенням, вважається таким, що не подавався.

Коли платіжне доручення на переказ коштів подане, а бюджет – без коштів

ДПІ у Кіровському районі м.Дніпропетровська повідомляє, що з метою упорядкування ситуації щодо відповідальності платників податків за порушення строків зарахування податків і зборів до бюджету у зв’язку із збоями в роботі фінансових установ ДФС України повідомила, що саме банк несе відповідальність за несвоєчасне виконання платіжних доручень клієнтів на перерахування податків, зборів (обов’язкових платежів) до бюджетів або державних цільових фондів.

Наявність податкової інформації щодо несвоєчасного виконання платіжних доручень банківською установою може слугувати підставою для проведення відповідних заходів податкового контролю органами ДФС.

Тобто в ситуації, коли при достатній наявності грошових коштів на банківському рахунку, відкритому в фінансовій установі, в якій введено тимчасову адміністрацію і рух по поточних рахунках призупинено на невизначений термін, підприємство не може ними скористатися для сплати податків і зборів, платнику необхідно надати контролюючому органу підтверджуючі документи, що вказані обставини щодо неперерахування податків і зборів до бюджету виникли з вини банку.

Податковий борг платника податків, який виник з вини банку, залишається за таким платником і підлягає перерахуванню ним до бюджету.

Без чого податкова накладна не є дійсною

ДПІ у Кіровському районі м.Дніпропетровська  повідомляє, що згідно з п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України у податковій накладній зазначаються в окремих рядках такі обов’язкові реквізити:

а) порядковий номер податкової накладної;

б) дата складання податкової накладної;

в) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім’я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, – продавця товарів/послуг;

г) податковий номер платника податку (продавця та покупця). У разі постачання/придбання філією (структурним підрозділом) товарів/послуг, яка фактично є від імені головного підприємства – платника податку стороною договору, у податковій накладній, крім податкового номера платника податку додатково зазначається числовий номер такої філії (структурного підрозділу);

д) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім’я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, – покупця (отримувача) товарів/послуг;

е) опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг;

є) ціна постачання без урахування податку;

ж) ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні;

з) загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку;

і) код товару згідно з УКТ ЗЕД, для послуг – код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг; платники податків, крім випадків постачання підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України, мають право зазначати код товару згідно з УКТ ЗЕД або код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг неповністю, але не менше ніж чотири перших цифри відповідного коду.

Зауважимо, що до внесення відповідних змін до форми податкової накладної та порядку її заповнення при складанні податкової накладної код товару згідно з УКТ ЗЕД слід зазначати в графі 3 табличної частини податкової накладної. Код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг до внесення змін до форми податкової накладної тимчасово не зазначається. Таке не відображення з 1 січня 2017 року до дати набрання відповідних змін до форми податкової накладної не визначається як помилка, допущена при складанні такої податкової накладної.

Податкові зміни 2017 року щодо транспортного податку

ДПІ у Кіровському районі м.Дніпропетровська звертає увагу, що Законом України від 20.12.2016 №1791-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2017 році» та Законом України від 21.12.2016 №1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» внесено низку змін до Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

Зокрема, з 1 січня 2017 року набрали чинності зміни до статті 267 «Транспортний податок» ПКУ, згідно з якими об’єктом оподаткування є легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше п’яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року.

Така вартість визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику економічного, соціального розвитку і торгівлі, за методикою, затвердженою Кабінетом Міністрів України, станом на 1 січня податкового (звітного) року виходячи з марки, моделі, року випуску, об’єму циліндрів двигуна, типу пального.

Щороку до 1 лютого податкового (звітного) року центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику економічного, соціального розвитку і торгівлі, на своєму офіційному веб-сайті розміщується перелік легкових автомобілів, з року випуску яких минуло не більше п’яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року, який повинен містити такі дані щодо цих автомобілів: марка, модель, рік випуску, об’єм циліндрів двигуна, тип пального (п.п.267.2.1 п.267.2 ст.267 ПКУ).

Внесеними змінами також передбачено, що у разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими платником податку на підставі оригіналів відповідних документів (зокрема, документів, що підтверджують право власності на об’єкт оподаткування, перехід права власності на об’єкт оподаткування), контролюючий орган за місцем реєстрації платника податку проводить перерахунок суми податку і надсилає (вручає) йому нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним) (п.п.267.6.10 п.267.6 ст.267 ПКУ).

Нагадуємо, що мінімальна заробітна плата, встановлена Законом України від 21.12.2016 №1801-VIII «Про Державний бюджет України на 2017 рік», у 2017 році складає 3200 гривень.

«Податкові канікули» для платників податку на прибуток

ДПІ у Кіровському районі м.Дніпропетровська  повідомляє, що Законом України від 22.12.2016 № 1797 внесено зміни до п. 44 підрозд. 4 розд. ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України, а саме на період до 31 грудня 2021 року застосовується ставка нуль відсотків для платників податку на прибуток, у яких річний дохід, визначений за правилами бухгалтерського обліку за останній річний звітний період, не перевищує трьох мільйонів гривень та розмір нарахованої за кожний місяць звітного періоду заробітної плати (доходу) кожному з працівників, які перебувають з платником податку у трудових відносинах, є не меншим як дві мінімальні заробітні плати, розмір якої встановлено законом, та які відповідають одному із таких критеріїв:

а) утворені в установленому законом порядку після 01 січня 2017 року;
б) діючі, у яких протягом трьох послідовних попередніх років (або протягом усіх попередніх періодів, якщо з моменту їх утворення пройшло менше трьох років) щорічний обсяг доходів задекларовано в сумі, що не перевищує трьох мільйонів гривень, та у яких середньооблікова кількість працівників протягом цього періоду становила від п’яти до 20 осіб;
в) які були зареєстровані платниками єдиного податку в установленому законодавством порядку в період до 01 січня 2017 року та у яких за останній календарний рік обсяг виручки від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) становив до трьох мільйонів гривень та середньооблікова кількість працівників становила від п’яти до 50 осіб.
При цьому, якщо платники податку, які застосовують норми п. 44 підрозд. 4 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ, у будь-якому звітному періоді досягли показників щодо отриманого доходу, середньооблікової чисельності або середньої заробітної плати працівників, з яких хоча б один не відповідає  вищезазначеним критеріям, то такі платники податку зобов’язані оподаткувати прибуток, отриманий у такому звітному періоді, за ставкою, встановленою п. 136.1 ст. 136 ПКУ.

Платники податку, зазначені у підпунктах «а», «б», «в» п. 44 підрозд. 4 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ, які здійснюють нарахування та виплату дивідендів своїм акціонерам (власникам), нараховують та вносять до бюджету авансовий внесок із податку в порядку, встановленому п. 57.1 прим.1 ст. 57 ПКУ, та сплачують податок на прибуток за ставкою, встановленою п. 136.1 ст. 136 ПКУ, за звітний податковий період, у якому здійснювалося нарахування та виплата дивідендів.

Бізнесу Центрального  району м.Дніпро  відшкодовано майже 2 млн. грн. податку на додану вартість

Як повідомила заступник начальника ДПІ – начальник управління податків і зборів з юридичних осіб  Тетяна Конашенко, у минулому році представникам бізнесу відшкодовано на розрахункові рахунки 2071,8 тис.грн., що на 872,3 тис.грн. більше ніж у 2015 році.

Загалом, у 2016 році сума заявленого бюджетного відшкодування податку на додану вартість склала 2223,1тис. грн.

На сьогодні, залишок невідшкодованого на розрахунковий рахунок ПДВ становить 151,3тис.грн., які знаходяться в стадії камеральних перевірок.

Заступник начальника ДПІ – начальник управління податків і зборів з юридичних осіб  Тетяна Конашенко звернула увагу, що  затверджено новий порядок ведення реєстру відшкодування ПДВ

Механізм відшкодування буде зведено до декількох кроків – подача заявки, публікація цієї заявки в реєстрі, проведення перевірок та відшкодування податку в автоматичному режимі.

Новий порядок ведення реєстру відшкодування податку на додану вартість (ПДВ), значно скорочує можливості для зловживань у цій сфері.

«Відшкодування стане автоматизованим, щоденним і прогнозованим. Громадськість зможе контролювати процес» – додала Тетяна Конашенко

Способи подання податкових декларацій платниками податків

ДПІ у Кіровському районі м.Дніпропетровська нагадує, що згідно з п. 49.3 ст. 49 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) податкова декларація подається за вибором платника податків, якщо інше не передбачено ПКУ, в один із таких способів:

а) особисто платником податків або уповноваженою на це особою;

б) надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;

в) засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису.

За допомогою сервісу “Електронний кабінет платника”, який доступний за посиланням https://cabinet.sfs.gov.ua/cabinet/faces/index.jspx, можливо надання будь-якої податкової звітності, у тому числі Звіту про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску і Податкову декларацію про майновий стан і доходи. При цьому платнику податків нема необхідності приходити до Центру обслуговування платників (ЦОП).

Єдиною підставою для відмови у прийнятті податкової декларації засобами електронного зв’язку в електронній формі є недійсність електронного цифрового підпису такого платника податків, у тому числі у зв’язку із закінченням строку дії сертифіката відкритого ключа, за умови що така податкова декларація відповідає всім вимогам електронного документа і надана у форматі, доступному для її технічної обробки.

У разі припинення договору про визнання електронних документів з підстав, визначених законом, платник податків має право до складення нового договору подавати податкову звітність у спосіб, визначений підпунктами «а» і «б» п. 49.3 ст. 49 ПКУ.

Контролюючим органам забороняється в односторонньому порядку розривати договір про визнання електронних документів.

 Роздрібний акциз з пального скасовано

ДПІ у Кіровському районі м.Дніпропетровська повідомляє, що Законом України від 20.12.2016 №1791-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2017 році» (далі – Закон №1791), який набрав чинності з 01.01.2017, внесені зміни до Податкового кодексу України (далі – ПКУ) у частині акцизного податку.

Так, зокрема, підпунктом 2 пункту 1 розділу I Закону №1791 у п.п.14.1.212 п.14.1 ст.14 ПКУ із визначення терміну «реалізація суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів» вилучено положення щодо реалізації пального, як фізичного відпуску з автозаправної станції (АЗС) та/або автомобільної газозаправної станції (АГЗС) незалежно від форми розрахунків.

Таким чином, з 01.01.2017 скасовано акцизний податок із роздрібного продажу пального.

З урахуванням змін, внесених Законом №1791 до п.п.14.1.212 п.14.1 ст.14 ПКУ, у п.п.215.3.10 п.215.3 ст.215 ПКУ виключена норма, відповідно до якої для пального, що реалізується суб’єктами господарювання у роздрібній торгівлі, ставка акцизного податку становить 0,042 євро за кожний літр реалізованого (відпущеного) товару.

Акцизний податок з роздрібного продажу пального у розмірі 0,042 євро за 1 л, який сплачувався до місцевих бюджетів за місцезнаходженням АЗС та/або АГЗС, перенесено до основної ставки акцизного податку, що сплачується виробниками та імпортерами.

Водночас на суб’єктів господарювання роздрібної торгівлі, які здійснюють реалізацію пального та не є платниками акцизного податку з роздрібного продажу пального, як і раніше, поширюються норми ПКУ щодо функціонування системи електронного адміністрування реалізації пального.

Такі суб’єкти господарювання не заповнюють розділ II додатка 6 «Розрахунок суми акцизного податку з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів» до декларації акцизного податку

Звертаємо увагу, що зазначені норми стосуються лише операцій з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі пальним, здійснені після 01.01.2017.

Нецільове використання активів приведе до податку у розмірі 18%

ДПІ у Кіровському районі м.Дніпропетровська повідомляє , що відповідно до п.п.133.4.3                      п. 133.4 ст. 133 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) при недотримання неприбутковою організацією вимог, визначених ПКУ, неприбуткова організація зобов’язана подати у строк, визначений для місячного податкового (звітного) періоду, звіт про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації за період з початку року (або з початку визнання організації неприбутковою в установленому порядку, якщо таке визнання відбулося пізніше) по останній день місяця, в якому вчинено таке порушення. У звіті необхідно зазначити і сплатити суму самостійно нарахованого податкового зобов’язання з податку на прибуток. Податкове зобов’язання розраховується виходячи із суми операції (операцій) нецільового використання активів. Така неприбуткова організація виключається контролюючим органом з Реєстру неприбуткових установ та організацій та вважається платником податку на прибуток для цілей оподаткування з першого дня місяця, наступного за місяцем, у якому вчинено таке порушення.

За період з першого дня місяця, наступного за місяцем, у якому вчинено таке порушення, по 31 грудня податкового (звітного) року така неприбуткова організація зобов’язана щокварталу подавати до контролюючого органу податкову декларацію з податку на прибуток (з наростаючим підсумком), сплачувати податок у строк, визначений для квартального періоду та подавати фінансову звітність у порядку, встановленому для платників податку на прибуток.

З наступного податкового (звітного) року така неприбуткова організація подає податкову декларацію з податку на прибуток і фінансову звітність та сплачує податок на прибуток у порядку, встановленому ПКУ для платників податку на прибуток.

Нагадаємо, що термін перереєстрації до нового Реєстру неприбуткових установ та організацій продовжено до 1 липня 2017 року, а для релігійних громад – до 1 січня 2018 року.

У вас новий паспорт – завітайте в податкову інспекцію

ДПІ у Кіровському районі м.Дніпропетровська інформує, що у разі, якщо платник податків здійснив обмін паспорта у разі зміни прізвища, імені, по батькові, дати народження тощо, йому слід звернутися до територіального органу ДФС для отримання картки платника податків відповідно до даних нового паспорта.
Фізичні особи протягом місяця з дня виникнення таких змін (отримання нового паспорта) повинні подати заяву про внесення змін до Державного реєстру та отримати картку платника податків з новим прізвищем, іменем, по батькові, датою народження.
Якщо до територіального органу ДФС звертається особа, яка відмовляється від прийняття реєстраційного номера та бажає, щоб у новому паспорті було внесено слова «відмова», у тому числі особа, яка має у паспорті відмітку «Має право здійснювати будь-які платежі без ідентифікаційного номера» чи «Має право здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта», така особа подає до територіального органу ДФС Повідомлення за ф. № 1П/Заяви за ф. №5 ДРП.
Територіальний орган ДФС після проведення перевірки надає особі копію Повідомлення за ф. №1П/Заяви за ф. №5ДРП з відміткою про прийняття оригіналу (засвідчує печаткою) для подальшого подання такого документа до відповідного територіального органу/територіального підрозділу ДМС.
Відповідний територіальний орган/територіальний підрозділ ДМС після видачі такій особі паспорта та внесення слова «відмова» надає до відповідного органу ДФС копію Повідомлення за ф. №1П/Заяви за ф. №5ДРП з відміткою про видачу паспорта особи із зазначенням номера паспорта та органу, який здійснив його видачу для взяття особи на облік у окремому реєстрі Державного реєстру/внесення змін до Державного реєстру.

Залишити відповідь