ДПІ у Центральному районі Дніпра інформує

В ДПІ у Центральному районі м. Дніпра  повідомляють, що за перший квартал 2018 року страхувальниками Центрального району м.Дніпра відраховано до державних цільових фондів 156422,3тис. гривень єдиного соціального внеску. Вказана сума перевищила минулорічні надходження на 64560,5 тис. гривень. Завдання зі сплати ЄСВ виконано на 117,7 відсотка, додатково надійшло майже 23 556,3тис. гривень. Про це повідомив в.о. заступника начальника ДПІ у Центральному районі м.Дніпра Омельченко Євгеній Олександрович.

 «Оскільки лише легальна зарплата гарантує соціальні виплати найманим працівникам, фахівці ДПІ у Центральному районі м.Дніпра роз’яснюють вимоги чинного законодавства і водночас вимагають від працедавців дотримання гарантій в оплаті праці», – підкреслив Євгеній Олександрович

Нагадуємо  страхувальникам про необхідність дотримання норм наказу Міністерства фінансів України від 14.04.15 № 435 «Про затвердження Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» при заповненні звіту по єдиному соціальному внеску! Звертаємо увагу на заповнення Таблиці 5 та Таблиці 6 Додатку 4 «Звіту про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» в частині надання достовірної інформації ознак трудових відносин з застрахованими особами за всіма видами нарахувань! Некоректне заповнення вказаних таблиць Звіту може стати як причиною перевірки контролюючими органами, так і негативно вплинути на зарахування періоду роботи до страхового стажу ваших працівників.

Заходи щодо легалізації тіньової зайнятості населення Центрального району м.Дніпра

У Центральному районі м.Дніпра триває постійна системна робота щодо захисту прав громадян, у зв’язку з тіньовою зайнятістю населення, задля легалізації трудових відносин між роботодавцями та найманими працівниками. Для цього на рівні району створено відповідну робочу групу.

ДПІ у Центральному районі м. Дніпра  впродовж поточного року постійно проводяться  семінари, співбесіди та заслуховування керівників і головних бухгалтерів підприємств регіону з питання нарахування та виплати заробітної плати не нижче законодавчо встановленого мінімального рівня, та легалізації найманих працівників.

Нелегальна зайнятість та заробітна плата – це повна соціальна незахищеність працюючих, а також недоотримані податки та збори, які наповнюють бюджет. Щоби скоротити навантаження щодо сплати належних платежів до бюджету роботодавці приймають працівників за цивільно-правовими угодами, а вони погоджуються на будь-які умови працевлаштування, аби тільки отримати робоче місце. Про кількість працівників, які взагалі ніяк не оформлені, можна тільки здогадуватися.

За словами начальника ДПІ Болдаш Наталії Юріївни, надзвичайно важливим напрямком у діяльності податкової служби  була і залишається боротьба за гідну заробітну плату, своєчасність її виплати та сплати податкових платежів.

 Особлива увага  приділяється оформленню належним чином трудових угод при   використанні найманих працівників. Періодично в місцях масової торгівлі та на ринках проводиться інформування суб’єктів підприємницької діяльності у вигляді оголошень буклетів, пам’яток, в яких розглядаються питання належного оформлення трудових угод з найманими працівниками.

Завдяки вжитих заходів протягом трьох місяців 2018 року від платників Центрального району м.Дніпра до бюджетів усіх рівнів надійшло 153 732,9 тис.грн. податку на доходи з фізичних осіб.

Офіційно прийнято на роботу понад 14 працівників, додаткові надходження до бюджету від легалізації зайнятості населення з податку на доходи фізичних осіб із заробітної плати складають понад 9,4 тис. грн. та з єдиного соціального внеску  10,5 тис. грн..

Постійно здійснюється моніторинг рівня виплати заробітної плати найманим працівникам підприємствами та установами та проводяться заслуховування керівників підприємств, які відносяться до групи ризикових. Внаслідок проведеної роботи в січні-березні п.р. рівень заробітної плати підвищили 60 суб’єктів  господарської діяльності. До бюджету  додатково  надійшло майже 42 тис. грн. ПДФО та   52,7тис.грн. єдиного внеску.

На допомогу армії платники податків Центрального району м.Дніпра спрямували понад 12 мільйонів гривень

Сплата військового збору – це  посильний внесок кожного громадянина для підтримання обороноздатності української армії та встановлення миру в нашій державі.

Платники Центрального району м.Дніпра теж вносять свій вагомий внесок в справу відновлення миру. З початку 2018 року вони сплатили 12194,5тис. грн. військового збору. В порівнянні з минулим роком надходження зросли на 4471,4 грн., або 26 відсотків.

Ставка збору становить 1,5% доходів, що підлягають оподаткуванню. Платниками військового збору є фізичні особи – резиденти та нерезиденти, які отримують доходи в Україні. Відповідальними за нарахування збору до бюджету є роботодавці, що нараховують доходи у вигляді заробітної плати на користь платника податків.

ДПІ у Центральному районі м.Дніпра  звертається до усіх роботодавців регіону, які виплачують своїм працівникам неофіційну заробітну плату і таким чином занижують військовий збір,  своєчасно і в повному обсязі  сплачувати відрахування  з реальних заробітків працівників.

Представники фіскальної служби розповіли підприємцям Центрального району м.Дніпра про новації у СМКОР

В ДПІ у Центральному районі м.Дніпра відбулася зустріч з представниками бізнесу Центрального району м.Дніпра

Під час зустрічі перший заступник начальника ДПІ Петерс В’ячеслав Ігорович розповів про новації у системі моніторингу критеріїв оцінки ризиків (СМКОР).

Зокрема, він зазначив, що робота системи спрямована на унеможливлення створення та розповсюдження “схемного” податкового кредиту з ПДВ. З 1 січня її функціонування було призупинено для подальшого удосконалення, в оновленому вигляді вона запрацювала з 22 березня.

В’ячеслав Ігорович наголосив, що СМКОР зупиняє реєстрацію лише тих накладних, де вбачаються потенційні порушення. Моніторинг накладних проходить у чотири етапи: відсікаючий, контроль наявності ознак ризиковості платника податків, моніторинг відповідності показникам, якими визначається позитивна податкова історія платника та перевірка ризиковості здійснення операцій.

Рух кожного електронного документу, податкову історію та інші відомості платник може дізнатися у приватній частині Електронного кабінету ( https://cabinet.sfs.gov.ua/ ).

Якщо податкова накладна заблокована, рішення по ній приймає спеціальна комісія, яка створена на регіональному та центральному рівнях. Комісія при ДФС України переглядає висновки регіональних комісій лише по тих платниках, у яких обсяг операцій перевищує 30 мільйонів гривень.

В’ячеслав Ігорович повідомив про терміни реєстрації зупинених податкових накладних та розрахунків коригування, а також про алгоритм дій платника у разі отримання рішення про відмову в реєстрації ПН/РК.

У ході засідання представники бізнесу та фіскальної служби разом розглянули найбільш актуальні аспекти функціонування системи.

В Україні зареєстровано 286 тис. реєстраторів розрахункових операцій

ДПІ у Центральному районі м. Дніпра  повідомляє, що протягом 2017 року  в Україні кількість зареєстрованих реєстраторів розрахункових операцій зросла на 20 тис. та склала 286 тис.

Загалом за три останні роки кількість касових апаратів зросла майже на 63 тис., або на 28%. Водночас спостерігається позитивна динаміка зростання виторгів більш ніж на 15% щороку.

Так, у 2017 році сума виторгів становила 893 млрд. грн., що на 18% більше, ніж у 2016 році.

У минулому році підрозділами аудиту проведено більше 13,4 тис. фактичних перевірок, що становить 5% від 286 тис. господарських об’єктів, де застосовуються РРО.

За результатами проведених перевірок (фактичних та документальних) до суб’єктів господарювання застосовано 387 млн. грн. штрафних санкцій, що на 25% більше минулорічного показника, за умови незмінності визначених законом розмірів штрафів.

Порушення фіксуються під час здійснення контролю за роздрібним товарообігом, повнотою декларування доходів та правильністю застосування РРО.

Так, протягом минулого року проведено більше 8 тисяч фактичних перевірок АЗС, ресторанів, господарських об’єктів де реалізуються алкогольні та тютюнові вироби. До порушників застосовано 154 млн. грн. штрафних (фінансових) санкцій.

Основні порушення, встановлені перевірками, складають:

– 62% від загальної кількості – не оприбуткування готівкових коштів;

– 15% – не проведення розрахункових операцій через РРО;

– 13% – продаж товарів, не відображених у обліку товарних запасів за місцем продажу;

– 3% – невідповідність суми коштів, зазначених у денному звіті, на місці проведення розрахунків, незабезпечення роздрукування фіскальних звітних чеків;

– 2,3% – відсутність ліцензій на право роздрібної торгівлі тютюновими виробами та алкогольними напоями, реалізація алкогольних напоїв та тютюнових виробів без марок акцизного податку встановленого зразка.

Також минулого року відповідно до вимог законодавства здійснювався контроль за новими сферами, в яких було законодавчо введено застосування РРО.

Так, проведено 373 фактичні перевірки суб’єктів господарювання, які здійснюють операції з купівлі-продажу готівкової іноземної валюти, за результатами яких застосовано  штрафних (фінансових) санкцій  на суму 25,8 млн. гривень.

Завдяки проведеній роботі сьогодні 29 суб’єктів господарювання, що здійснюють такі операції, зареєстрували 3386 спеціалізованих РРО, що становить майже 100% від необхідних.

Крім того, перевірено 621 суб’єкта господарювання, які здійснюють реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту та зобов’язані застосовувати РРО. За невиконання вимог закону до них застосовано штрафних санкцій більш як
3 млн. грн. На сьогодні із 9,4 тис. таких суб’єктів зареєстровані РРО мають
3,2 тис. платників.

Щодо контролю за переказом коштів у національній валюті, то відповідно до даних Національного банку України 59 суб’єктів господарювання отримали від НБУ ліцензії на переказ коштів у національній валюті, з яких 40 використовують у своїй діяльності платіжні пристрої.

Здійснено перевірки 17 СГ, до порушників застосовано штрафних (фінансових) санкцій в сумі 1 млн. грн. На сьогодні 2 суб’єкта вже зареєстрували та використовують РРО. Робота в цьому напрямі продовжується.

Варто зауважити, що висока якість перевірок підтверджується малою кількістю скасованих матеріалів перевірок. Так, з оскаржених рішень скасовано лише 3,1 млн. грн. (0,8% від застосованих). У судовому порядку скасовано лише 6,1 млн. грн. (1,6% від застосованих).

За перший квартал 2018 року до кошиків місцевих бюджетів Дніпропетровщини зібрано майже на 1 млрд. грн. більше ніж торік

ДПІ у Центральному районі м. Дніпра  повідомляє, що доходи місцевих бюджетів Дніпропетровської області за січень – березень 2018 року склали 5 млрд. 519,7 млн. грн., що на 963 млн. грн. більше аналогічного періоду 2017 року. Про це повідомила в.о. начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Оксана Томчук.

Майже половину надходжень в місцеві скарбниці Дніпропетровського регіону забезпечує податок на доходи фізичних осіб, його сума склала 3 млрд. 081,1 млн. грн., що перевищує минулорічні показники на 679,7 млн. грн.

Наступною за рівнем надходжень є плата за землю. Її власники та землекористувачі сплатили протягом трьох місяців 2018 року 860,2 млн. грн.

Замикає трійку лідерів єдиний податок. Впродовж трьох місяців 2018 року спрощенці області сплатили 572,8 млн. грн., що на 132,9 млн. грн. більше рівня минулого року.

До уваги всіх фінансових установ та платників податків!

ДПІ у Центральному районі м. Дніпра Головного управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що для платників податків Державною фіскальною службою України запроваджено новий сервіс передачі фінансовим установам даних фінансової звітності підприємства.

30.03.2018 Державною фіскальною службою України підписано Угоду про інформаційне співробітництво щодо надання сервісної послуги з передачі фінансовій установі даних з фінансової звітності підприємства (далі – Угода), яка є публічним письмовим договором, відкритим для приєднання фінансових установ шляхом підписання Договору приєднання та Порядку отримання даних з фінансової звітності.

Інформаційне співробітництво між ДФС та фінансовими установами надасть можливість засобами Електронного кабінету:

фінансовим установам – після приєднання до Угоди отримувати (за наявності згоди платника) дані з фінансової звітності підприємства, яка подана до контролюючих органів;

платникам – за бажанням формувати та передавати фінансовим установам дані з фінансової звітності, яка подана до контролюючих органів, шляхом подання до ДФС в електронній формі відповідної згоди на передачу таких даних.

Сервісна послуга, в першу чергу, запроваджена для платників, у яких виникає необхідність подання документів до фінансових установ, та спрощує процедуру подання такими платниками до банків документів та відомостей, необхідних для здійснення ідентифікації та/або верифікації, а також проведення фінансовими установами аналізу відповідності фінансової операції змісту діяльності та фінансового стану підприємства згідно зі статтею 64 Закону України «Про банки і банківську діяльність».

Угоду та відповідні додатки до неї розміщено на офіційному веб-порталі ДФС у розділах «Електронна сервіси» та «Меморандуми та договори про співпрацю».

В І кварталі 2018 року внутрішня безпека ГУ ДФС у Дніпропетровській області провела 35 перевірок

ДПІ у Центральному районі м. Дніпра  повідомляє, що протягом січня – березня 2018 року управлінням внутрішньої безпеки Головного управління ДФС у Дніпропетровській області проведено 35 перевірок в територіальних підрозділах ГУ.

За матеріалами перевірок оголошено 3 підозри про скоєння кримінальних правопорушень; винесено 14 подань керівникам територіальних підрозділів ГУ ДФС області для вжиття заходів реагування щодо усунення недоліків та притягнення винних осіб до відповідальності; до дисциплінарної відповідальності притягнуто 6 працівників служби; до суду направлено 2 обвинувальні акти; за матеріалами управлінням внутрішньої безпеки розпочато 12 кримінальних проваджень за статтями 364, 366-1, 368 Кримінального кодексу України.

З початку року проведено перевірки 76 кандидатів на зайняття посад в підрозділах ГУ ДФС області. За підсумками перевірок 4 претендентам відмовлено у призначенні на посаду.

Внесено зміни до Порядку проведення контролюючими органами зустрічних звірок

ДПІ у Центральному районі м. Дніпра  повідомляє, що інформує, що постановою кабінету Міністрів України від 04.04.2018 №240 (далі – Постанова №240) внесено зміни до пункту 1 Порядку проведення контролюючими органами зустрічних звірок (далі – Порядок).

Порядок визначає механізм проведення контролюючими органами зустрічних звірок.

Під час зустрічної звірки:

– здійснюється зіставлення даних, отриманих від платників податків та інших суб’єктів інформаційних відносин, з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з’ясування повноти їх відображення в обліку платника податків;

– забезпечується отримання податкової інформації, необхідної для встановлення відповідності умов контрольованої операції принципу «витягнутої руки» у випадках, передбачених п.п.39.5.2.13 п.п.39.5.2 п.39.5 ст.39 Податкового кодексу України.

Постанову №240 розміщено на Єдиному веб-порталі органів виконавчої влади України «Урядовий портал» за посиланням:

Як та в які строки можна отримати податкові консультації?

ДПІ у Центральному районі м. Дніпра  повідомляє,  що  відповідно до п.п. 14.1.172 прим. 1 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) індивідуальна податкова консультація – роз’яснення контролюючого органу, надане платнику податків щодо практичного використання окремих норм податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган, та зареєстроване в єдиному реєстрі індивідуальних податкових консультацій.

Згідно з п. 52.1 ст. 52 ПКУ за зверненням платників податків контролюючі органи надають їм безоплатно індивідуальні податкові консультації з питань практичного застосування окремих норм податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, протягом 25 календарних днів, що настають за днем отримання такого звернення даним контролюючим органом.

Звернення платників податків на отримання індивідуальної податкової консультації в письмовій формі повинно містити:

– найменування для юридичної особи або прізвище, ім’я, по батькові для фізичної особи, податкову адресу, а також номер засобу зв’язку та адресу електронної пошти, якщо такі наявні;

– код згідно з ЄДРПОУ (для юридичних осіб) або реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) або серію та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку у паспорті);

– зазначення, в чому полягає практична необхідність отримання податкової консультації;

– підпис платника податків;

– дату підписання звернення.

На звернення платника податків, що не відповідає вимогам, зазначеним у цьому пункті, податкова консультація не надається, а надсилається відповідь у порядку та строки, передбачені Законом України від 02 жовтня 1996 року №393/96-ВР «Про звернення громадян» із змінами та доповненнями.

Уповноважена особа центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, може прийняти рішення про продовження строку розгляду звернення на отримання індивідуальної податкової консультації понад 25-денний строк, але не більше 10 календарних днів, та письмово повідомити про це платнику податків до закінчення строку, визначеного абзацом першим п. 52.1 ст. 52 ПКУ.

У громадян Центрального району м.Дніпра є три шляхи подання декларації про майновий стан і доходи

Триває останній місяць кампанії декларування доходів, отриманих фізичними особами уподовж 2017 року, тож фахівці ДПІ у Центральному районі м. Дніпра  радять мешканцям міста Дніпра встигнути виконати свій конституційний обов’язок.

Насамперед зауважимо, що податкова декларація про майновий стан і доходи подається платниками податків за місцем своєї податкової адреси. Для цього у будь-якого мешканця регіону є три способи її подання. Розглянемо кожен із них.

Перший – подання декларації особисто або уповноваженою на це особою, тобто з безпосереднім відвідуванням податкової інспекції за місцем своєї податкової адреси.

У другому способі – декларацію можна надіслати поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення. У такому разі є певний нюанс, таке відправлення платник податку зобов’язаний здійснити не пізніше ніж за п’ять днів до закінчення граничного строку подання податкової декларації.

Третій спосіб є найсучаснішим – це декларування засобами електронного зв’язку в електронній формі. Якщо вирішите скористатись саме цим шляхом і подати декларацію через «Електронний кабінет платника податків», що розташований на веб-порталі ДФС України в меню електронних сервісів, врахуйте вимоги законів щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису (ЕЦП)

У ДПІ у Центральному районі м. Дніпра  радять не баритися і задекларувати свої доходи у будь-який зручний спосіб. Кампанія декларування доходів, отриманих у 2017 році, триватиме до 1 травня поточного року.

Отримали спадщину за нульовою ставкою: як бути з декларуванням

В ДПІ у Центральному районі м. Дніпра  роз’яснюють, що фізичні особи – платники податку, що одержали дохід у вигляді спадщини (подарунку), який згідно із Податковим кодексом України (далі – ПКУ) оподатковується за нульовою ставкою податку, не зобов’язані включати вартість (суму) такої спадщини (подарунку) до складу загального річного оподатковуваного доходу та подавати річну податкову декларацію про майновий стан і доходи, але за умови відсутності інших підстав для подання декларації.

Слід нагадати, що за нульовою ставкою оподатковуються об’єкти спадщини, що успадковується членами сім’ї спадкодавця першого та другого ступенів споріднення.

Членами сім’ї фізичної особи першого ступеня споріднення вважаються її батьки, її чоловік або дружина, діти такої фізичної особи, у тому числі усиновлені. Членами сім’ї другого ступеня споріднення – вважаються її рідні брати та сестри, її баба та дід з боку матері та з боку батька, онуки (ст.. 14.1.263 Податкового кодексу).

До загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включаються дохід у вигляді вартості успадкованого чи отриманого у дарунок майна у межах, що оподатковується згідно з розділом IV ПКУ.

Об’єкти дарування подаровані платнику податку іншою фізичною особою, оподатковуються згідно з правилами, встановленими розділом ІV ПКУ для оподаткування спадщини (п. 174.6 ПКУ).

Згідно із п. 174.3 ПКУ особами, відповідальними за сплату (перерахування) податку до бюджету, є спадкоємці, які отримали спадщину.

Дохід у вигляді вартості успадкованого майна (кошти, майно, майнові чи немайнові права) у межах, що підлягає оподаткуванню, і зазначається в річній податковій декларації, крім спадкоємців-нерезидентів, які зобов’язані сплатити податок до нотаріального оформлення об’єктів спадщини або в сільських населених пунктах – до оформлення уповноваженою на це посадовою особою відповідного органу місцевого самоврядування за місцем відкриття спадщини, та спадкоємців, які отримали у спадщину об’єкти, що оподатковуються за нульовою ставкою податку на доходи фізичних осіб, а також іншими спадкоємцями – резидентами, які сплатили податок до нотаріального оформлення об’єктів спадщини або в сільських населених пунктах – до оформлення уповноваженою на це посадовою особою відповідного органу місцевого самоврядування за місцем відкриття спадщини.

Водночас п. 179.2 ПКУ визначено, що відповідно до розділу IV ПКУ обов’язок платника податку щодо подання податкової декларації вважається виконаним і податкова декларація не подається, якщо такий платник податку отримував доходи, зокрема, у вигляді об’єктів спадщини, які відповідно до цього розділу оподатковуються за нульовою ставкою податку та/або з яких сплачено податок відповідно до п. 174.3 ПКУ.

Відображення податкового кредиту за податковою накладною, своєчасно не включеної до складу податкового кредиту

ДПІ у Центральному районі м. Дніпра   інформує, що у разі якщо платник ПДВ не включив у відповідному звітному періоді до податкового кредиту суму ПДВ на підставі отриманих податкових накладних/розрахунків, зареєстрованих в ЄРПН, таке право зберігається за ним протягом 1095 календарних днів з дати складення податкової накладної/розрахунку коригування.

Суми ПДВ, сплачені (нараховані) у зв’язку з придбанням товарів/послуг, зазначені в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в ЄРПН з порушенням строку реєстрації, включаються до податкового кредиту за звітний податковий період, в якому зареєстровано податкові накладні/розрахунки коригування в ЄРПН, але не пізніше ніж через 1095 календарних днів з дати складення податкових накладних/ розрахунків коригування, у тому числі для платників, які застосовують касовий метод.

Отже, до податкового кредиту відносяться суми ПДВ на підставі зареєстрованої в ЄРПН податкової накладної, яку не було своєчасно включено до складу податкового кредиту та з дати складання якої не минуло 1095 календарних днів:

– у складі податкової звітності з ПДВ за будь-який наступний податковий період в межах 1095 днів з дати складання такої податкової накладної;

– або шляхом подання уточнюючого розрахунку до податкової декларації з ПДВ за той звітний період, у якому у платника податку виникло право на включення сум ПДВ, зазначених у такій податковій накладній, до податкового кредиту (у разі своєчасної реєстрації податкової накладної в ЄРПН – за звітний період, у якому її складено; у разі несвоєчасної реєстрації податкової накладної в ЄРПН – за звітний період, у якому її зареєстровано в ЄРПН).

Зазначена норма передбачена п. 198.6 ст. 198 Податкового кодексу України.

Дохід від продажу житлового будинку, що розташований на межі двох земельних ділянок (оформлених різними державними актами) не оподатковується

ДПІ у Центральному районі м. Дніпра  повідомляє, що дохід, отриманий платником податку від продажу житлового будинку (включаючи земельну ділянку під будинком), який розташований на межі декількох земельних ділянок, оформлених різними державними актами і перебуває у власності понад три роки, не оподатковується.

Дохід, отриманий платником податку від продажу однієї земельної ділянки, що не перевищує норми безоплатної передачі і перебуває у власності понад три роки, не оподатковується.

Водночас дохід, отриманий від продажу інших земельних ділянок, які перебувають у власності понад три роки, підлягає оподаткуванню за ставкою 5%, виходячи з ціни, зазначеної в договорі купівлі – продажу, але не нижче експертної грошової оцінки такої земельної ділянки.

Згідно з п.172.1 ст.172 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VІ із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) дохід, отриманий платником податку від продажу (обміну) не частіше одного разу протягом звітного податкового року житлового будинку, квартири або їх частини, кімнати, садового (дачного) будинку (включаючи земельну ділянку, на якій розташовані такі об’єкти, а також господарсько-побутові споруди та будівлі, розташовані на такій земельній ділянці), а також земельної ділянки, що не перевищує норми безоплатної передачі, визначеної статтею 121 Земельного кодексу України залежно від її призначення, та за умови перебування такого майна у власності платника податку понад три роки, не оподатковується.

ЩОДО ОПОДАТКУВАННЯ АКЦИЗНИМ ПОДАТКОМ ВВЕЗЕНОГО НА МИТНУ ТЕРИТОРІЮ УКРАЇНИ ВАНТАЖНОГО ТРАНСПОРТНОГО ЗАСОБУ, ЩО ПЕРЕОБЛАДНУЄТЬСЯ У ЛЕГКОВИЙ АВТОМОБІЛЬ

ДПІ у Центральному районі м. Дніпра  повідомляє, що питання оподаткування ввезених  та  переобладнаних транспортних засобів викладені  в Податковому кодексі України (далі – ПКУ), а саме:

відповідно до пп. 212.1.14 п. 212.1. ст. 212 ПКУ платник  податку це особа – власник ввезеного на митну територію України вантажного транспортного засобу, що переобладнується у легковий автомобіль, з якого справляється акцизний податок;

         згідно з пп. 213.1.11 п. 213.1. ст. 213 ПКУ об’єктом оподаткування є операції з переобладнання ввезеного на митну територію України транспортного засобу у підакцизний легковий автомобіль.

Під дію цих положень підпадає імпортований вантажний транспортний засіб, який під час ввезення  відповідав товарній позиції 8704 згідно з УКТ ЗЕД,  а  після  зміни моделі (переобладнання)   цей автомобіль відноситься до коду УКТ ЗЕД 8703.

Ввезені вантажні автомобілі,  які  після переобладнання відповідають товарній позиції УКТ ЗЕД 8703, є підакцизними.

Згідно УКТ ЗЕД,  до коду 8703 відносяться  автомобілі легкові та інші моторні транспортні засоби, призначені головним чином для перевезення людей (крім тих, що призначені для перевезення 10 осіб і більше), включаючи вантажно-пасажирські автомобілі фургони та гоночні автомобілі.

Наказом ДФС України від 09.06.2015 року № 401 затверджено Пояснення до Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності.

Згідно пояснення до товарної позиції 8703:

-моторні засоби різних видів, призначені для перевезення людей; проте до неї не включаються моторні транспортні  засоби, призначені для перевезення 10 осіб і більше, включаючи водія (такі автомобілі відносяться до іншого коду – 8702);

-у транспортних засобів цієї товарної позиції можуть бути двигуни будь-якого типу (двигуни внутрішнього згоряння,  електричні двигуни, газотурбінні двигуни і т.п.).

-вантажопасажирські автомобілі – фургони, які мають максимально 9 місць для сидіння (включаючи водія), внутрішній простір яких може без конструктивних змін використовуватись для перевезення як людей, так і вантажів.

До цієї групи відносяться автомобілі, відомі як «багатоцільові транспортні засоби» (наприклад, типу «фургон»).

Характерними ознаками конструкції цих транспортних засобів, як правило, є:

-наявність постійно встановлених сидінь із пристроями безпеки (наприклад, з ременями безпеки або із місцями для їх кріплення);

–   наявність вікон у двох бокових панелях задньої частини кузова;

–   наявність дверей з вікнами, що ковзають, відкриваються назовні або піднімаються вгору;

– відсутність стаціонарної панелі або перегородки між зоною для водія з передніми пасажирами  і задньою зоною, яка може бути використана для перевезення як пасажирів, так і вантажів;

– наявність ознак комфорту і оздоблення внутрішнього простору, які властиві пасажирським салонам транспортних засобів (наприклад, килимове покриття, вентиляція, внутрішнє освітлення).

Акцизний податок  сплачують власники ввезених  та переобладнаних транспортних засобів (пп. 212.1.14 п. 212.1. ст. 212 ПКУ) за ставками   акцизного податку, визначених  пп. 215.3.5  прим.1  ст. 215 ПКУ.

Датою виникнення податкових зобов’язань у разі здійснення переобладнання  вантажного транспортного засобу, який відповідає товарній позиції 8704 згідно з УКТ ЗЕД, у легковий автомобіль, який відповідає товарній позиції 8703 згідно з УКТ ЗЕД, є дата видачі документа про відповідність переобладнаного автомобіля вимогам безпеки дорожнього руху.  У цьому випадку акцизний податок сплачується власником такого транспортного засобу не пізніше дати подання документів до органу внутрішніх справ України для реєстрації або перереєстрації такого транспортного засобу (п. 216.11 ст. 2016  ПКУ).

Платники акцизного податку при зверненні до органів внутрішніх справ України для реєстрації або перереєстрації переобладнаного вантажного транспортного засобу у легковий автомобіль зобов’язані пред’явити квитанції або платіжні доручення з відміткою банку про дату виконання платіжного доручення (пп. 222.2.4 п. 222.2 ст. 222 ПКУ).

Ставки акцизного податку на транспортні засоби, які в установленому законодавством порядку подаються до органів внутрішніх справ України для перереєстрації у зв’язку зі  зміною моделі, яка до переобладнання під час ввезення  відповідала товарній позиції 8704 згідно з УКТ ЗЕД, а після переобладнання відповідає товарній позиції 8703 згідно з УКТ ЗЕД, визначені пп. 215.3.5 прим.1 п. 215.3 ст. 215 Податкового Кодексу України.

Ставки акцизного податку встановлені  в євро за 1 куб. см об’єму циліндрів двигуна.

Перерахунок іноземної валюти у валюту України здійснюється за курсом валюти, визначеним відповідно до статті 39 прим.1 Податкового кодексу:

– застосовується офіційний курс валюти України до іноземної валюти, встановлений Національним банком України, що діє на 0 годин дня подання митної декларації, а у разі, якщо митна декларація не подається, – дня визначення податкових зобов’язань.

Згідно пп. 215.3.5 прим.1 п. 215.3 ст. 215 Податкового Кодексу України, ставки акцизного податку на переобладнані транспортні засоби встановлені відповідно їх призначення та типу двигуна:

-на транспортні засоби спеціального призначення (для пересування по снігу, для перевезення спортсменів для гри в гольф та аналогічні транспортні засоби);

-на транспортні засоби з двигуном внутрішнього згоряння з іскровим запалюванням та кривошипно-шатунним механізмом;

– на транспортні засоби з двигуном внутрішнього згоряння із запалюванням від стиснення (дизелем або напівдизелем);

-на транспортні засоби, оснащені електричними двигунами.

Ставки акцизного податку на переобладнані транспортні засоби встановлено диференційовано:

– в залежності від об’єму двигуна;

– в залежності від строку експлуатації на:

     нові;

    ті, що використовувались не більш як п’ять років;

    ті, що використовувались понад п’ять років.

         При цьому   найнижчі ставки податку  встановлені на нові автомобілі,  найвищі – на ті, що використовувались більше 5 років.

         Для прикладу:

         На митну територію України ввезено автомобіль моделі Опель Віваро,  який переобладнано власником у вантажно-пасажирський  для перевезення п’яти пасажирів  та вантажу.

Рік виготовлення – 2005

Об’єм  циліндрів двигуна – 2200 куб. см.

Акцизний податок обчислюється за ставкою, встановленою  для транспортних засобів з двигуном внутрішнього згоряння із запалюванням від стиснення (дизелем або напівдизелем);  з робочим об’ємом циліндрів двигуна понад 1500 куб. см, але не більш як 2500 куб. см; що використовувались понад п’ять років – за кодом УКТ ЗЕД   8703  32 90 30 – 2,441 євро за 1 куб. см об’єму циліндрів двигуна.

Ставка євро на сьогоднішній день – 3327,2144 грн. за 100 од.

Акцизний податок складе:  2200 куб. см  *  2,441  * 33,272144  = 178678,07 грн.

 Для такого ж автомобіля, але який використовувався не більш як п’ять років (код УКТ ЗЕД 8703 32 90 10), ставка акцизного податку складає 1,923 євро за 1 куб. см об’єму циліндрів двигуна.

Сума акцизного податку: 2200 куб. см  *  1,923  * 33,272144  = 140761,13 грн.

Для такого ж автомобіля, тільки нового (код УКТ ЗЕД  8703 32 19 00), ставка акцизного податку становить 0,327 євро за 1 куб. см об’єму циліндрів двигуна.

Акцизний податок складе:  2200 куб. см  *  0,327  * 33,272144  = 23935,98 грн.

Платники акцизного податку  подають декларації акцизного податку  щомісяця не пізніше 20 числа наступного періоду контролюючому органу за місцем реєстрації, тобто для юридичних осіб – за місцезнаходженням, для фізичних осіб – за місцем проживання.

Враховуючи місце подачі декларації, акцизний податок з операції переобладнання вантажного транспортного засобу у легковий автомобіль сплачується за місцем знаходження  (проживання) особи, яка є власником переобладнаного транспортного засобу.

ДПІ у Центральному районі м.Дніпра повідомляє про надання податкової соціальної пільги у 2018 році

У 2018 році сума податкової соціальної пільги, яка дає можливість платнику податків зменшити суму заробітної плати, що оподатковується, зросла до 881 гривні. У 2017 році вона була на рівні 800 гривень.

Розмір податкової пільги складає 50 відс. від прожиткового мінімуму для працездатних осіб (у розрахуванні на місяць), встановленого на 1 січня звітного податкового року. У 2018 році ця сума зросла до 881 гривні (50 відс. від 1762 гривень прожиткового мінімуму станом на 1 січня 2018 року.

Податкова пільга дозволяє зменшити нараховану місячну суму зарплатні на суму податкової соціальної пільги. Тобто, з суми нарахованої зарплатні вираховується сума податкової соціальної пільги, а вже після цього зарплатня оподатковується податком на доходи фізичних осіб.

Податкова пільга надається за певних умов. Так, застосовується вона лише до заробітної плати і не стосується інших доходів, наприклад, доходів підприємців, а також отриманих від проведення незалежної професійної діяльності, гонорари нотаріусів, адвокатів тощо.

Пільга надається роботодавцем з дня отримання від платника заяви і документів, які підтверджують право на таку пільгу. Якщо платник одночасно з зарплатнею отримує виплати з бюджету у вигляді стипендії, грошового або майнового забезпечення учня, студента, аспіранта, ординатора тощо, то у цьому випадку пільга не застосовується.

Отримати пільгу людина може лише за одним місцем роботи.

І найважливіша умова: податкова соціальна пільга застосовується до заробітної плати, якщо її розмір не перевищує суму, яка дорівнює сумі місячного прожиткового мінімуму, помноженої на 1,4 та округленої до 10 гривень. У 2018 році сума обмеження складає 2 тисячі 470 гривень.

Батькам, які мають двох і більше дітей, податкова пільга надається на кожну дитину. При цьому для одного з батьків граничний розмір заробітної плати, який дає право на пільгу, збільшується в залежності від кількості дітей у віці до 18 років. Наприклад, якщо в родині двоє дітей, то пільга вже складатиме 1 тис. 762 грн. (881 грн. на кожну дитину), а розмір доходу для її отримання зростає до 4 тис. 940 грн. (по 2 тис. 470 грн. на кожну дитину). Право на податкову соціальну пільгу мають обидва батьки.