Ляльки-мотанки, картини з пуху та соломи, вірші й пісні – на Дніпропетровщині лікують особливих дітей творчістю

 

Вишивка, вироби зі скла, дерева, природного матеріалу, народні іграшки, а також пісні та вірші. Сьогодні в Єдиному освітньому центрі людно та весело. Більше 200 дітей з особливими потребами демонстрували свої таланти на традиційному обласному огляді декоративно-прикладного мистецтва. Це один з методів реабілітації та лікування, переконані в департаменті освіти та науки облдержадміністрації

Ляльки2

«Творчість – це найкраща реабілітація для багатьох дітей з особливими потребами. Саме вона вчить їх розуміти свою особливість, свій талант, надихає їх жити та розвиватися. Основне завдання огляду – підтримати прагнення дітлахів до творчості. Традиційно на огляд були відібрані кращі роботи дітей з особливими потребами. Усі вироби діти змайстрували власноруч у творчих майстернях. Твори різноманітні: вишивки, вироби зі скла, дерева, природного матеріалу, художні вироби, народні іграшки тощо», – розповідає директор департаменту освіти та науки ОДА Олексій Полторацький.

Ляльки1
Кожен з учасників творчо підійшов до представлення своїх робіт. Дітлахи із задоволенням співали пісні, розповідали про свої вироби у віршованій формі та проводили для членів журі майстер-класи. Дівчатка з навчально-реабілітаційного центру № 12 підготували на огляд карту України. На цій особливій карті кожна область відзначена тим видом мистецтва, що там найбільш розвинене. У створенні карти брали участь вихованці усіх 29-ти гуртків, що працюють у центрі.

Ляльки3
«Українське декоративно-прикладне мистецтво широко відоме за межами нашої країни. Це і гончарство, і писанкарство, вишивка рушників. На нашу думку, перлиною нашої творчості є петриківський розпис, народжений на рідній Дніпропетровщині», – представили учасники огляду свій виріб.

Ляльки5

Члени журі були приємно здивовані різноманіттям технік та виробів учасників. Тут були і вишивки, ляльки-мотанки, гончарні вироби, незвичайні картини, виконані у техніці пейс-арт, картини із соломи та художньо обробленого скла, і навіть з тополиного пуху.

Ляльки6
«Для цих картин потрібно спочатку зібрати пух, взяти оксамитовий папір. Лише він підходить, бо він шершавий, тож пух на нього добре лягає», – розповідає учасниця гуртка «Чарівна скринька» школи-інтернату № 4  Вікторія.
А от 11-річна Вікторія, вихованка реабілітаційного центру № 6 полюбляє робити картини із соломи. «Я займаюсь цим лише перший рік, і мені дуже подобається, – розповідає дівчинка. – Одну картину я роблю за 2-3 уроки. Все залежить від складності картини, кількості та розміру елементів».

ляльки7
Усі педагоги відмічають, зайняття творчістю – важлива частина реабілітації для дітей. То ж саме таким зайняттям у інтернатах приділяється особлива увага.
«Сьогодні ми побачили, що ті діти, які знаходяться у наших навчально-реабілітаційних закладах, після певної реабілітації змогли своїми руками виготовити справжні витвори мистецтва, – відмічає Олексій Полторацький. – Це доводить, що діти з особливими потребами можуть успішно реабілітуватися, повернутися до суспільства, отримати спеціальності і жити повноцінним життям».
В області працює 33 інтернатних заклади для дітей з особливими потребами, у них виховується 5,7 тисяч дітей.

Залишити відповідь