Нові Правила дорожнього руху: що зміниться?

Поряд зі всіма іншими законодавчими змінами, українських автовласників чекають і зміни правила дорожнього руху.

Так, вже опублікована робоча версія нових правил. Що ж чекає на водіїв?

ПРІОРИТЕТ

«Головною дорогою» можуть вважати будь-яку дорогу по відношенню до виїзду з території, а не тільки позначену відповідним знаком або заасфальтовану по відношенню до грунтової. Для водія уточнення є позитивним моментом (наприклад, при ДТП, що трапилося при виїзді з асфальтової дороги підприємства на грунтову), але чи не означає це, що дорожники почнуть економити на знаках?

ЗУПИНКА ЗА НАКАЗОМ

У проекті з’явився пункт, який вимагає від водія у разі зупинки авто співробітником ДАІ вийти з машини на тротуар або узбіччя, тоді як зараз не існує жодного нормативно-правового акта, згідно з яким водій зобов’язаний покинути салон, а не передавати документи через вікно.

Позитивний момент – у проекті чітко прописано, що зупиняти автомобіль і перевіряти будь-які документи має право лише співробітник поліції і лише під час виконання службових обов’язків (на «екологів-козаків» із жезлами не реагувати).

ЗАХИСТ ВОДІЯ

У нових ПДР пропонують прописати право водія отримувати компенсацію в разі збитків через невідповідність стану доріг умовам безпеки руху. Така ініціатива дозволить, по-перше, захистити права водія у випадку наїзду на яму, по-друге, юридично захистить водія від звинувачень у порушенні ПДР, якщо він пошкодив авто через невідповідну якість дороги (зараз немає такого права).

СТРАХОВКА

Пропонується за їзду без страховки ввести таку ж відповідальність, як і за керування незареєстрованим авто або таким, що не пройшов техогляд. А за таке порушення – штраф 170-255 грн. на перший раз, у разі ж повторного порушення – від 255 до 510 грн., або громадські роботи на строк від 30 до 40 годин.

СТАН ВОДІЯ

Цікава ініціатива – відстороняти від керування транспортними засобами водіїв, які перебувають у хворобливому або стомленому стані – точно такі ж заходи, як і стосовно до водіїв у стані алкогольного або наркотичного сп’яніння. Однак, існує ризик, що патрулі час від часу будуть зловживати таким правом, адже незрозуміло, як водієві довести, що він не був стомленим, мовляв, інспекторові просто здалося.

ОБГІН

На дорогах із двостороннім рухом (4-смугових) заборонено виїжджати на смугу зустрічного руху – ця пропозиція ДАІ, в принципі, відповідає нинішнім правилам. Однак із урахуванням того, що існує ініціатива вважати смугою для руху навіть нерозмічену частину дороги, а прив’язуватися до встановленої ширини дороги в 2,75 м необов’язково (п. 1.10), виникає питання, яким чином водій повинен визначати кількість смуг на дорозі.

СТОЯНКА І ЗУПИНКА

Підсилюють вимоги і до маршруток – вони зможуть робити зупинку тільки в спецмісцях для посадки пасажирів (сьогодні така заборона не прописана).

Дискусії викликають пропозиції щодо змін до правил паркування на тротуарах. Якщо сьогодні вона дозволена тоді, коли залишається для проходу людей не менше 2 м, то в проекті конкретика замінена на фразу «де стоянка викликає суттєві перешкоди для пішоходів». Але є і одна явно хороша ініціатива: дозволити стоянку на відстані 5 м від перехрестя (зараз 10 м).

ШВИДКІСТЬ

У 2009-му Кабмін підготував постанову, що дозволяє розганятися до 110 км/ год. на дорогах із окремими проїзними частинами, відокремленими одна від одної відбійником або зеленими насадженнями, і якщо через них не проходять пішохідні переходи. У підготовленій редакції Правил дозволяють рухатися не більше 90 км/год., можна рухатися швидше (до 130 км/год.) лише на автомагістралях.

Для сучасних авто швидкість у 110 км/год. є «черепашачою». Однак поки в нашій країні не побудують нормальних доріг, дозволяти їздити швидше небезпечно, оскільки на тих же самих дорогах рухаються і автомобілі застарілих конструкцій.

http://automotoclub.info/

Залишити відповідь