Облаштуванню зупинки громадського транспорту в Обухівці бути!

В липні минулого року в газеті «Вісті Придніпров’я»  висвітлювала проблему в Обухівці: відсутність безпечного переходу через трасу Н-31 Дніпро-Царичанка-Кобеляки-Решетилівка на зупинці «18 км» та ризиковане подолання пішоходами чотирьох смуг національного автошляху.

Після виходу статті, минуло 6 днів, як відбулися позитивні зміни у вирішенні вказаного питання.

20 липня 2020 року були проведені роботи по облаштуванню пішохідного переходу! Дуже приємно, коли наша робота, моя, як депутата виборчого округу №6 та квартального комітету, приносить результати.

Ми писали звернення та запити на інформацію, зверталися до Дніпропетровських обласних, до Київських столичних служб, які можуть і мають можливості, та головне – відповідають за виконання робіт по облаштуванню пішохідних переходів.

Роботу виконували працівники Автомагістралі «Схід», Петриківського району, що очолює Занесиголова Олександр Олександрович.

Шановні Вікторе Ткачук, майстер дільниці, Руслане Беркут та Єгоре Занесиголова, дякуємо за вашу працю! Ви – стали справжніми героями для виборчого округу №6, частково для мешканців ж/м «Птахофабрика» та жителів вул. Журавлина.

Тепер, на так званій у народі зупинці «18-ий км», є дорожня розмітка, встановлені знаки «Пішохідний перехід», згідно розробленої схеми ОДР. Для цього була скорегована проектна документація. Працівники Автомагістралі «Схід» вирізали  фрагмент у відбійнику для проходу, обрізали гілки дерев, які заважали безпеці руху.

Це свідчить про головне: по-перше, безпечний перехід, який затверджений балансоутримувачем. По-друге, віднині кожен пішохід, який долатиме 4-ри смуги автошляху, не буде правопорушником. Бо переходитиме дорогу у встановленому для цього місці.

Як, наприклад, 1 березня 2020 р. сталася чергова ДТП саме на славнозвісній зупинці «18-ий км». Фура зачепила велосипедиста, який намагався встигнути перед тягачем DAF осилити 2 смуги дороги та «пірнути» у прохід у відбійнику, який був зроблений без погоджень з дорожниками.  З місця дорожньої пригоди зник і велосипедист, і водій.

Гальмівний шлях вражає. Вага фури плюс вантажу.

Велосипедист, судячи з усього, був місцевий, оскільки після падіння – піднявся і втік лісом. Тобто, знав стежку. А водій DAF, який вискочив за ним з кабіни, явно хотів не вибачення попросити. Не здогнавши чоловіка, який пошкодив авто, залишив місце ДТП. Таким чином, водій уже став порушником ПДР.

По гарячим слідам я викликала патруль поліції на місце ДТП, як сказала оператор, що приймала мій виклик – ДТП з постраждалим. Екіпаж патрульної поліції Дніпровського району сказав, що порушників немає, значить, і ДТП немає?

По суті, велосипедист став потенційним порушником ПДР. В даному випадку, якби не втік з місця транспортної пригоди, був би винуватцем, а не постраждалим. Оскільки здійснив перехід у недозволеному місці.

З ПОЧИНОМ, ЯК-ТО КАЖУТЬ! РУХ НА ПОЗИТИВ ЗАДАНО!

Наприкінці січня цього року, разом з представницею квартального комітету Золотівки, Тетяною Кудіною, ми відвідали Службу автомобільних доріг, де мені видали відповіді на мої запити та звернення.

Виходячи з офіційних документів від САД, можна впевнено сказати: зміни в організації безпечного переходу на перехресті вул. Солідарності та ділянки автодороги загального користування державного значення Н-31 набувають реальних зрушень.

Згідно з отриманим проєктом, на законному рівні, Службою автомобільних доріг підтверджена наявність проблемного відрізку та розроблена технічна документація, яка передбачає наведення ладу задля безпеки пішоходів.

Це – перший крок до вирішення проблеми. Та складати руки ще зарано. Оскільки проєкт має бути профінансований, щоб перехрестя з трасою Н-31 перетворилося з «дикої» на цивілізовану, законну зупинку громадського транспорту.

Адже, хоча на «18-му км», по направленню руху транспорту в м. Дніпро, вже років сім як встановлена бетонна зупинка – проте, вона була влаштована самовільно, без погодження САД. А саме САД – є головним балансоутримувачем. Тодішня місцева влада селища, задля задоволення потреб мешканців Обухівки, «оселила» автопавільйон з пішохідним переходом з розривом в бар’єрній огорожі по розділовій смузі.  Здавалося б, людей почуто. Проте, вдалося, як говорять : «Хотілося як краще, а вийшло – як завжди». Бо це було зроблено всупереч будівельним та експлуатаційним нормам.

Фахівці САД називають такий пішохідний перехід «конфліктною точкою перетину пішоходами проїзної частини». Тому що такий «перехід» передбачав маршрут пішоходів в зоні перехрестя, де відсутнє освітлення, тим самим наражав їх на небезпеку. Та і облаштували зупинку в кюветі, знову ж таки – в зоні перехрестя. Де немає перехідно-швидкісних смуг, заїзної кишені та посадкового майданчика.

До речі, про те, яким нормам зобов’язана відповідати посадкова платформа, у своєму листі-відповіді на мій запит написав начальник Департаменту патрульної поліції Управління патрульної поліції в Дніпропетровській області Андрій Калюжний: «…площадка повинна мати удосконалене покриття, бути на 20 см вище проїзної частини та шириною не менше 1,5 м».

ЩО Ж МИ МАЄМО НА СЬОГОДНІ?

Розроблений проєкт організації руху передбачає корегування існуючого ПОДР на ділянці автошляху Н-31 км 25+260 пов’язаного з влаштуванням автопавільйону зліва, посадкового майданчику (праворуч) та нанесення пішохідного переходу.

Як мені пояснила відповідальна особа САД, на 2021-ий рік запланований капітальний ремонт, щоб вивести параметри дороги до того нового об’єкта, який починається з с.  Лобойківка. Щоб зробити єдину трасу європейського зразка, яка поєднає Дніпропетровську та Полтавську області. Саме тоді буде влаштування об’єкту зовнішнього освітлення на «18-му км».

А також буде побудована така довгоочікувана та законна зупинка. Для цього «Укравтодор» розширюватиме земляне полотно. Передбачається чимала робота. Треба серйозно відсипа́ти, розширяти, робити заїзний карман, встановлювати автопавільйон, укріплювати узбіччя, оформляти пішохідну зону…

З проєкту стає зрозуміло, що перед пішохідним переходом будуть облаштовані шумові смуги, вставки розмічальні дорожні, які в народі називаються «кошаче око».

 На даний момент проєкт знаходиться в заключній стадії розробки. Зауважу: на його розробку не було витрачено жодної копійки з бюджету Обухівської ОТГ. Хоча, як мене перед цим попереджали, «…техдокументація вартуватиме понад 200 тис грн.».

Замовником і платником є Служба автомобільних доріг у Дніпропетровській області.

Та поки цей важливий документ не підписаний, відбулися, нехай і незначні, та позитивні зміни. На початку лютого в районі зупинки «18 км», ПФ «УПС» виконала ямковий ремонт.  Як мені пояснили представники фірми «УПС», заступник директора з якості, Іван Лукич Лебединський, який працює в даній галузі з 1978 року, та головний інженер, Сергій Миколайович Смолов, такі роботи виконуються, поки йде підготовка до тендера на проведення капітального ремонту. Замовником ямкового ремонту на вказаній ділянці траси є Служба автомобільних доріг у Дніпропетровській області.

Ще хочу наголосити увагу спеціалістів САД та патрульної поліції на такий собі «каламбур дорожніх знаків». Які, на мій погляд, дещо суперечать один одному. На зупинці «Горянівське», по направленню руху транспорту в м. Дніпро, стоїть знак «камери фотофіксації». Проте, деякі «шумахери» ну, не звертають на нього своєї уваги. Від слова «зовсім».  Та й буквально через кілька десятків метрів знак 3.42 «Кінець усіх заборон і обмежень» таким гарячим водіям взагалі відкриває горизонт для швидкості.

Наразі помітила на цьому відрізку траси Н-31 новий знак 3.29 «Обмеження швидкості  40 км/год».  Проте, його теж пролітають, «Вперед, з адреналіном!»

І якщо знак «40» встановлено на добре і повністю проглядній місцевості, який певні лихачі ігнорують, явно перевищуючи швидкість… То що вже можна говорити про розмір знака населеного пункту «Обухівка»? Адже він, неначе, замаскований і на фоні заправки, практично, непомітний.

Знаю, що безвихідних ситуацій не буває. Якщо цілеспрямовано працювати – можна знайти спільний знаменник. Ймовірно, доцільно буде взагалі прибрати знак «Кінець усіх заборон і обмежень»?

Щоб усі бажаючі полихачити на трасі, де це дійсно є можливість зробити, бо відсутність найближчих поселень дозволяє втискати гашетку газу в підлогу, не розслаблялися та не летіли, як голий в лазню, по населеному пункту «Обухівка», поруч із зупинками «18-ий км» та «Птахофабрика»…

Оксана Білоус,

депутат Обухівської селищної ради.

фото автора.