Про кращі практики висвітлення проблем внутрішньо переміщених осіб розповіли журналістам ЗМІ Дніпропетровщини

У прес-клубі Дніпропетровської обласної організації НСЖУ провели тренінг для представників регіональних ЗМІ. Йшлося про висвітлення у ЗМІ проблем, пов`язаних з життям внутрішньо  переміщених осіб.

За тему тренінгу взяли «Кращі практики висвітлення у ЗМІ проблем внутрішньо переміщених осіб та осіб, що постраждали від збройного конфлікту в Україні як фактор суспільної стабільності».

Про кращі практики висвітлення проблем внутрішньо переміщених осіб розповіли журналістам ЗМІ Дніпропетровщини1

Під час відкриття заходу експерти зазначили, що метою тренінгу є обговорення стилю подання інформації про внутрішньо  переміщених осіб.

Перший секретар НСЖУ Ліна Кущ звернула увагу на роль медійників у формуванні позитивного ставлення спільноти до внутрішньо переміщених осіб, дотримання відповідних стандартів під час підготовки матеріалів стосовно адаптації цих людей у нових для них умовах.

Власним досвідом з присутніми поділилася керівник громадської організації «МАРТІН – клуб» (Дніпро), переселенка з Донецької області Вікторія Федотова. За її словами, найкраща допомога постраждалим людям – не відокремлювати їх від суспільства. Дуже заважають цьому шахрайство на проблемах і штампи, якими часто «нагороджують» переселенців. Також забагато матеріалів із докорами на кшталт «не відстояли свою землю» і таке інше.

Про кращі практики висвітлення проблем внутрішньо переміщених осіб розповіли журналістам ЗМІ Дніпропетровщини2

Під час тренінгу, який провів головний редактор ВД «ОГО», викладач НаУ «Острозька академія», секретар НСЖУ, керівник школи універсального журналіста Віталій Голубєв, медійники отримали навички щодо вибору тем, пов`язаних з проблематикою переселенців, підготовки матеріалів або сюжетів. Тренер звернув увагу на неприпустимість використання так званої «мови ворожнечі», яка представляє «донецьких» у якості соціально небезпечних елементів. Адже цього достатньо, щоб активізувати на місцевому рівні невдоволеність усіма, що «понаїхали».

Також йшлося про вміння налагодити діалог з героєм сюжету чи статті, проаналізувати отриману інформацію та обрати форми подачі будь-яких матеріалів задля привертання уваги глядачів, читачів або слухачів.

Тренінг організував БО «Всеукраїнський благодійний фонд «Горєніє» у рамках проекту «Подолання кризи та розбудова миру в Україні», який реалізується у партнерстві з РЕОМ.

Поліна Дмітрієва,

фото автора