У Дніпрі Ілля Редюк розповів про нюанси бою у повітрі

У Дніпро на TechFest завітав чемпіон світу серед дорослих та юніорів по авіамодельному спорту в категорії повітряного бою за класом моделей F2D Ілля Редюк. Хлопець виявився джентльменом у житті, а от на полі він — справжній боєць, навіть, якщо в коло з ним ставлять дівчат. Каже, що такі правила бою, поступатися не можна. Ілля завжди відчуває підтримку батька, адже саме він запускає літачок сина у повітря. «Вістям» юнак розповів про свій сімейний екіпаж, перемогу в Австралії та про нюанси бою у повітрі.

ГЕНЕТИЧНА ОСОБЛИВІСТЬ

– Ілля, розкажіть, як закохалися у небо?

– Може, це гени? Мій батько – військовий льотчик, раніше служив у Тамбові (Росія. – Прим. авт.). Зараз авіамодельним боєм ми займаємося разом. Він – мій механік, а я – пілот.

– Коли уперше зацікавились літаками?

– Напевно, тільки-но народився (сміється). До гуртка з авіамодельного спорту пішов у 7 років. Три роки конструював моделі літаків із фанери, а потім потрапив до мого тренера – Віктора Садомова. Він домовився з татом, щоб я займався більш професійно, щоб почав пілотувати, а не конструювати. І з того моменту вже 7 років я тримаю ручку, маневруючи моделлю у небі.

– За штурвалом справжнього літака сиділи?

– Сидів за штурвалом маленького пілотажного літачка. До речі, тут на фестивалі є симулятор. Я зранку ходив туди – забавно, мені сподобалося. Хоча в справжньому небі літаки чуттєвіші. Варто трішки дати праворуч чи ліворуч, і машина реагує, тому треба бути дуже уважним, а у віртуальному небі, щоб повернути літак, мусиш докласти більших зусиль за штурвалом.

АВІАМОДЕЛЬНИЙ СПОРТ

– Чим Вас приваблює авіамодельний спорт?

– Я займаюся повітряним боєм, а взагалі у даному виді є чотири класи: пілотаж, гонка, швидкість та бій. Я спробував усе, крім гонки. Це окремий клас, там потрібен другий літак, та й правила зовсім інші. Як на мене, бій цікавіший, це такий адреналін. Коли виходиш у коло і починається спаринг між пілотами, хто ж першим оволодіє ситуацією і відрубає стрічку супротивнику? Одне слово, інтрига.

– Яким чином обривається стрічка? Як це впливає на бали?

– У кожного літачка стоїть двигун внутрішнього згорання із пропелером, саме він і рубає стрічку. Якщо її обірвати за один раз – отримуєш сто балів, проте досвідченіші пілоти ділять цей процес на три етапи. Таким чином можна отримати 300 балів на рахунок. Адже в бою перемагає той, хто їх більше набрав.

– Розкажіть про бій, в якому Вам вдалося стати чемпіоном світу.

– Змагання тривали в Австралії. Усе сталось раптово, тому що візу нам відкрили за три дні до заходу. Далі події відбувалися дуже швидко: придбання квитків, переліт і самі змагання, в результаті яких я став не тільки чемпіоном серед юніорів, але й серед дорослих. Спочатку навіть не міг цього усвідомити. Певно, ці відчуття неможливо передати словами.

– Ви посіли перші місця у двох різних категоріях? А як же вікові обмеження?

– Обмеження є, але вони умовного характеру. Бої відбуваються у кілька турів. До наступного етапу проходять сильніші. Так і виходить, що на полі зустрічаються юнаки з дорослими. За 40 років – це перший випадок перемоги юнака над досвідченішим пілотом.

СІМЕЙНИЙ ЕКІПАЖ

– Що ж Вам допомогло здобути перемогу?

– Чесно?! На тих змаганнях я усе по-іншому відчував. Це було не так, як завжди. Я був якийсь спокійніший. Авжеж, перед боєм з’явились певні хвилювання, але не такі, як зазвичай. Відчував підтримку батька. У нас же – сімейний екіпаж, можливо, це також посприяло перемозі.

– Хто ще входить до вашого сімейного екіпажу?

– Мама – це наша група підтримки. Вона завжди з нами їздить, готує їжу. Ми це особливо цінуємо, коли зупиняємось не в готелі, а в кемпінгу.

– Ви з татом самі майструєте літаки?

– Ні, купуємо, тому що щоб досягти мети, потрібно займатися чимось одним. Якщо хочеш навчитися писати, треба писати, і для цього не обов’язково вміти читати. Якщо хочеш пілотува­ти, то пілотуй, а не будуй літаки.

НАРИСИ ДО ПОРТРЕТА ІЛЛІ РЕДЮКА:

Вік: 17 років.

Місце проживання: місто Сквира, Київська область.

Навчається: Київська філія ХАІ (Харківський авіаційний інститут) на базі конструкторського бюро імені Антонова.

Факультет: Літако-конструювання і ракетно-космічна техніка.

Фах: інженер.

Захоплення: настільний теніс.

ДАР’Я МИРОШНИЧЕНКО,

ФОТО МИКОЛА ЛИСЕНКА ТА З ОСОБИСТОГО АРХІВУ ІЛЛІ РЕДЮКА