Що думають дніпряни про нову українську школу

Усі батьки бажають, щоб їхня дитина навчалась у сучасній школі з якісною системою освіти. Чимало з жителів Дніпра обирають приватні навчальні заклади, сподіваючись, що у таких – чадо обов’язково отримає належні знання. Та чи завжди це так? Сьогодні в країні триває реформа освіти, згідно з якою усі школи мають запрацювати по-новому. Як це відбувається, розповіли психолог та мати двох дітей.

ЗМІНИ Є

«Минулого року у школі №143 м. Дніпро вже працювали два перших «тестових» класи за реформою «Нова українська школа». Наразі ці діти навчаються у другому класі. І ми бачимо, що є позитивні зміни»,- зазначила психолог даного закладу Вікторія Лихошерстна. Її слова підтвердила і мама двох дітей, які відвідують школу №143. «Донечка цьогоріч пішла до першого класу. Я бачу, що вона, як і її однокласники, охоче ходить до школи. Дітям подобається пізнавати нове та разом проводити час. Наприклад, щоранку вчитель цікавиться, який настрій у кожного з учнів. У класі також є спеціальна дошка, на яку діти чіпляють «смайл», що відповідає їхньому настрою. Слід сказати, що за перший навчальний семестр моя донька покращила рівень техніки читання, гарно пише прописними літерами. Із другого семестру діти вже почали писати ручкою, а перші місяці був лише олівець. Дитина допускала помилки і сама їх виправляла. Вважаю, що це правильно», – переконана Яна Царьова.

УЧИТЕЛЬ – ДРУГ

За словами психолога, дитина повинна відчувати, що школа – це те місце, де її розуміють, поважають, цікавляться нею. Нова українська школа розвиває емоційний інтелект учня: наскільки він уміє контролювати свої емоції та сприймати почуття інших людей. Важливими є ранкові кола, які вчителі проводять із дітьми, де вони діляться своїми переживаннями, накреслюють план на день. «Нині у сучасного вчителя – нова позиція: це людина, яка знаходиться не «над» дітьми, а «поруч». Мені зустрівся такий вислів: «Учитель зняв із себе авторитарний одяг та став старшим другом». Хочеться, аби у нашому суспільстві зріс престиж учителя»,- ділиться Вікторія.

«Каральна» паста

Один з етапів Нової української школи – адаптаційно­ігрова діяльність. Діти граються, навчаючись. Наприклад, працюють із «Lego». «Зокрема, нещодавно ми розглядали тему «Як себе поводити у громадських місцях». Упродовж тижня вивчали правила; на уроці малювання зображували тематичні малюнки, уявляли та грали, як поводити себе у театрі, кіно, цирку. Щоп’ятниці у класі відбуваються цікаві заходи. Хочу зауважити, що нова українська школа відкрита для батьків. Будь-хто з них може завітати на урок і поспостерігати, як триває навчальний процес. На кожного учня створюється власне портфоліо. У дітей є сертифікат досягнень, але в ньому немає оцінок. У перших та других класах знання не оцінюються. Також немає домашніх завдань. Не існує й «каральної» червоної пасти, проте є зелена. Вона вказує саме на те, що дитина зробила гарно. Наприклад, учитель може виділити зеленою пастою ту літеру, яка вийшла найкраще. Дитина повинна орієнтуватися не на оцінку, а на знання», – розповідає психолог Вікторія Лихошерстна.

Важливі пріоритети

Пріоритети освітньої програми «Нова українська школа»: розвиток емоційного інтелекту, критичного мислення; соціалізація дитини та сприйняття себе як індивідуальність; формування комунікативної компетентності, довірливих стосунків із представниками різних вікових категорій, зміни суворого вчителя на вчителя-друга.

Маргарита Сопільняк,

фото pixabay