Що таке незалежні ЗМІ та як вони впливають на інформаційний простір

Незалежні або суспільні ЗМІ – це медіа, на які не впливають політики, державні установи чи бізнесмени та олігархи. Тому що ЗМІ незалежні, вони користуються високою довірою у суспільства. В Європі такі медіа надають інформацію вже понад півстоліття. А в Україні цей формат працює лише з 2015 року, коли на базі Національної телекомпанії України (НТКУ) була створена Національна суспільна телерадіокомпанія України (НСТУ).

Представники незалежних ЗМІ

Одним із представників незалежних ЗМІ є Кризовий медіа-центр. На жаль, інформаційний простір України дуже політизований, тому важко знайти джерела інформації, які не інтерпретують інформацію на власний розсуд. Майже усі великі гравці інформаційного ефіру мають власників, які «крутяться» у політичних та олігархічних колах, тому й медіа транслюють упереджені думки та таким чином впливають на суспільство.

Кризовий медіа-центр можна сміливо вважати неупередженим джерелом інформації. Центр – це громадська організація, яка формує незалежну журналістику на сході України та базується в сьогоднішньому центрі Донбасу – Краматорську. Тут є медіа-майданчик для проведення:

  • брифінгів;
  • прес-конференцій;
  • тренінгів;
  • зустрічей.

Організація висвітлює різні події, які відбуваються в Донецькому, Луганському і Дніпровському регіонах, готує важливі для області новини та аналітичні данні.

Спеціалісти роблять все можливе, щоб донести інформацію про шлях розвитку країни для тих мешканців Донецької і Луганської областей, які опинились у відокремленому положенні та отримують інформацію через рідних та знайомих.

Зараз у країни важкі часи, особливо у зв’язку з положенням на Донбасі та Луганщині. Тому особливо важливо для суспільства мати достовірну та актуальну інформацію. Звичайні українські медіа втратили довіру, тому що не виконують свою основну функцію – не надають достовірну інформацію, створюють віртуальну реальність, яка відрізняється від реальної.

Українські ЗМІ ще знаходяться на шляху змін та трансформацій. Важливі кроки відбулися тільки після Революції Гідності, коли довелося швидко реагувати на стан речей та події в країні. Процес змін ще триває: вже спостерігається зростання відповідальності журналістів, які не згодні псувати свою совість та репутацію заради грошей. З другого боку – люди змушують медіа розвиватися, позбавлятися від старих шаблонів та удосконалюватися.