У Дніпрі розповіли про «Пасхальний десант»
В ДОО НСЖУ львівський блогер та медіа експерт Олександр Лавринович презентував фільм про громадську мережеву ініціативу активних блогерів «Пасхальний десант». Документальна стрічка розповідає про поїздку львів’ян на Херсонщину у перші дні анексії Криму, коли наша країна чекала вторгнення російських військ.
Підтримка населення
«У 2014 році виникла ідея поїхати до Херсонщини та підтримати війська та місцеве населення. Так і «народився» «Пасхальний десант», до якого входили львівські блогери, телевізійники з місцевого каналу, молодіжний гурт «Хочу ще!». Ми зустрічалися з військовими, місцевими активістами та волонтерами, владою та звичайними людьми у селах та містах області», – говорить засновник мережі «Місцевий блогер» та керівник центру інформаційних досліджень «Меридіан» Олександр Лавринович.
Жителі Західної частини України поїхали на південь аби подолати ті стереотипи, які весь час українцям нав’язувала влада.
«Стереотипи про захід і схід негативно впливали на інформаційне поле. На Херсонщині обережно ставились до західників, зокрема львів’ян, а львів’яни не розрізняли, наприклад, Донецьку і Дніпропетровську чи Херсонську області. Вважали, що там скрізь проросійські люди. Тож ми вирушили туди аби показати, що ці всі стереотипи штучно створені», – говорить Олександр Лавринович. Він зазначив, що за 6 днів, які група блогерів перебувала на півдні країни, вони зустрілися з багатьма людьми не тільки у військових частинах, а й в містах та селах.
«Львів’яни почали розрізняти, що кожен регіон держави має свою інформаційну специфіку, херсонці дізнались про те, що вони можуть розраховувати на підтримку та розуміння на заході країни», – говорить Олександр Лавринович.
Спільна робота
Тож «Пасхальний десант» досяг свого результату – багато стереотипів було подолано. І багато в чому – завдяки оперативній роботі блогерів.
«Роль блогера сьогодні виходить на перший план, це така громадянська журналістика головна мета якої швидко та оперативно розповісти про ситуацію», – зазначає медіа експерт. Тож аби подолати стереотипи центр «Меридіан» планує журналістам та блогерам різних регіонів обмінюватись досвідом, створювати спільні проекти.
«В наших інформполях багато негативних явищ і спільно ми можемо це подолати», – зазначає Олександр Лавринович.
Анастасія Нефретова