У ліцеї на Дніпропетровщині «пошкоджений» навчальний процес
На Дніпропетровщині війна безпосередньо зачепила учнівське життя в Апостолівській громаді. У липні 2022 року росіяни завдали ракетних ударів по міських ліцеях, що призвело до пошкодження двох із них: третього і четвертого та повного руйнування ліцею № 1. Унаслідок цього, учні повністю перейшли на дистанційне навчання.
Як зараз проходить навчальний процес? Які переваги та недоліки онлайн навчання? На ці та інші питання дасть відповідь директор Апостолівського ліцею № 3 Наталя Пилипівна Ясковець.
– Наталє Пилипівно, наскільки відомо, будівля школи буквально за рік до повномасштабного російського вторгнення була, по суті, відновлена. І ось – ворожий обстріл. Які руйнування він спричинив?
– Так, Апостолівський ліцей № 3 у 2021 році був відбудований за програмою Президента України «Велике будівництво». Усе було зроблено ідеально: гарні класні кімнати, шкільне обладнання. Але влітку минулого року ліцей потрапив під обстріл. Частина будівлі зруйнована, маю наголосити, що неповністю. На мою думку, попередній ремонт дав користь, адже будівля була добре реконструйована, тому вона вистояла. Основні пошкодження: склопакети і дах. Допомогу надали міськрада, працівники та батьки. Влітку, вікна заклеїли плівкою, а зараз забили ОСБ. Територія ліцею на цей час знаходиться у повному порядку, дякуючи вчителям та батькам. Зараз у приміщенні школи можна знаходитись, але, відповідно, без учнів. Проте, новий корпус школи непошкоджений. Тому, якщо буде можливість, зможемо вивести учнів на офлайн навчання, тільки з дозволу батьків.
– Чи є інформація щодо повної відбудови школи?
– Щодо відновлення будівлі, приїздили експерти, розглядали та робили оцінку приміщення. Відбудова однозначно буде здійснена, однак після закінчення воєнних дій.
– Як ракетний обстріл вплинув на роботу ліцею та навчання?
– Було прийняте рішення, що навчальний процес буде проводитися онлайн. На уроки під’єднується більшість учнів. Навіть ті, хто знаходяться за кордоном, вирішили навчатися дистанційно у нашій школі.
– Однак, зараз є нова проблема – відключення електроенергії, як організовано освітній процес у таких умовах?
– Дійсно, відсутність світла є достатньо серйозною проблемою, але намагаємось знаходити різні виходи, як працювати. Якщо є світло – виходимо на уроки онлайн. Використовуємо різні інтернет-платформи: Google Meet, Zoom, Classroom. Якщо світло вимкнули, відповідно, надаємо матеріал у виді конспектів та письмових завдань.
– Апостолове є одним з основних опорних пунктів для переселенців. Чи навчаються у ліцеї № 3 діти, які втікали від війни?
– Так, 16 учнів. В основному, переселенці з Херсонщини. Відділ освіти забезпечив для дітей планшети для навчання.
– За період онлайн навчання успішність учнів суттєво змінилася?
– Є різні проблеми, але і діти стараються виконувати завдання, і вчителі надавати більше матеріалу, щоб не було ніяких прогалин в освітній програмі.
– Ви, як учитель української мови та літератури, розкажіть про переваги та недоліки онлайн навчання.
– У цьому навчальному році я взяла 5 клас, але без знайомства наживо, це – дуже важко. Намагаюсь, кожен урок вийти дистанційно та поспілкуватись з дітьми, щоб зацікавити, адже в візуальному форматі краще сприймається інформація. Вагомий плюс у тому, що діти привчені до платформ і додатків для онлайн навчання. Однак, діти не спілкуються між собою, їм потрібна соціалізація. Тому ми якнайшвидше чекаємо, щоб вийти на очний формат.
Катерина Чаєва