Як отримати відшкодування від пошти за загублену посилку

Якщо ви зіткнулись із тим, що оператор зв’язку загубив вашу посилку – можете отримати від нього відшкодування. Головне – зберегти всі документи, які засвідчують, що ви скористались послугами саме цієї компанії.

ЗБЕРІГАЙТЕ ДОКУМЕНТ

З моменту, коли на пошту потрапляє посилка та її там реєструють – відповідальність за вантаж несе оператор зв’язку.

«Щоб довес­ти, що посилка була відправлена саме цим оператором, потрібно зберегти документи: чек або договір з надання послуг. Далі з цими ж документами слід звернутись до оператора поштового зв’язку із заявою, де зазначити, хто був відправником, дата відправлення та сума вартості вантажу. Потім скласти акт, що відправлення було втрачено, та акт-претензію до оператора, аби він відшкодував вартість посилки. Тому найголовніше під час відправлення зазначити вартість вантажу та детально описати його характеристики», – говорить начальник Дніпровського бюро правової допомоги №1 Олександр Ковальов.

За його словами, претензію повинні розглянути в місячний термін та відправнику надати відповідь щодо компенсації. Якщо не було зазначено вартості вантажу, то в такому випадку в разі його втрати відправник може розраховувати лише на 100%-ву компенсацію за оплату послуг пересилання.

Але є ситуації, коли оператор не несе відповідальності за втрату або знищення вмісту посилки. Це випадки форс-мажору або якщо вміст посилки підлягає вилученню чи не відповідав умовам пере­сування. Не буде компенсації, якщо заявник звернувся з претензією через пів року після втрати посилки.

ОТРИМАННЯ КОМПЕНСАЦІЇ

«Розраховувати на компенсацію можна, якщо отримали пошкоджений товар. Тож під час отримання обов’язково перевіряйте його цілісність на почті. Якщо посилка пошкоджена – також потрібно складати відповідний акт, де буде зазначено параметри вантажу, хто його відправляв, куди і в якому стані його доставлено. Кожна ситуація буде розглядатись окремо і виплата відшкодування розраховуватиметься за формулою, зважаючи на те, наскільки сильно пошкоджена посилка», – сказав Олександр Ковальов.

Якщо клієнт не згоден із сумою відшкодування, він може звернутись до суду; якщо зможе надати докази матеріальної та моральної шкоди – може розраховувати на більшу компенсацію від відправника.

«Якщо ж ситуація протилежна і загубився товар, який ви мали отримати і не отримали, то механізм звернення до оператора такий же: пишеться заява, складається акт-претензія. Якщо ви не отримали посилку з вини оператора, то буде виплачено відшкодування. Якщо ж просто натрапили на відправника-шахрая, то треба звернутись до поліції», – зазначив Олександр Ковальов.

Тамара Бєлкіна
фото: з відкритих джерел