Які таємниці ховає дніпровський метрополітен (Фото)

Місто Дніпро славиться своїми рекордами та своєрідними антирекордами. Зокрема, у нас найменше у Європі метро – усього 6 станцій («Вокзальна», «Метробудівників», «Металургів», «Заводська», «Проспект Свободи», «Покровська»)  загальною протяжністю 7,1 км. За добу метрополітен приймає близько 22 тисяч людей, в рік – близько 8 мільйонів.

_____

Історія і особливості

Дніпровський метрополітен будувався з 1982 по 1995 рік, рух було урочисто відкрито 29 грудня 1995 року. Дніпровський метрополітен складається лише з однієї лінії, — Центрально-Заводської, на якій збудовано шість станцій. Початковим проектом передбачалося спорудження лінії завдовжки 11,8 км із дев’ятьма станціями. Але не склалося. Час руху в один кінець становить 14 хвилин. Поїзди ходять з інтервалом — від 10 до 16 хвилин, в години «пік» — від 4 до 7 хвилин.

_______-________-_______

Привиди Дніпровського метрополітену

Метрополітен – місце, яке завжди пов’язане з моторошними історіями. Воно глибоко під землею, тут штучне освітлення та темні довгі тунелі, якими проїжджає потяг. Є своя моторошна історія і у дніпровського метро.   Офіційна версія появи метро у місті пов’язують з тим фактом, що Дніпро став містом-мільйонником.  Але є і інша версія – стратегічна. У 70-ті роки під час холодної війни Дніпро було закритим містом, і на карті закордонних спецслужб потрапляло під ймовірні об’єкти для авіаударів. Щоб уберегти Дніпро (тоді Дніпропетровськ), було вирішено побудувати метро у якості бомбосховища. І ця теорія добре пояснює той факт, що глибина п’яти з шести станцій першої пускової дільниці сягає сімдесяти метрів, хоча рельєф і стан ґрунтів цих ділянок дозволяв робити більш короткі і дешевші пускові дільниці.

______1

Але все кардинально змінилося після того, як місто у 1988 році відвідав сам Горбачов. Містом поповзли страшні чутки, мовляв, під час роботи було знайдено пласт невідомого металу, який перегороджував шлях та слабо світився, наче фосфор, і був не схожий ні на один земний елемент. І наймоторошніше, що жодна з машин не могла його «взяти». Про інцидент доповіли начальству. Знахідку оглянули спецслужби, після чого віддали наказ терміново вивезти всіх робочих, які стали свідками незвичайного видовища, у невідомому напрямку. І візит Генсека до Дніпра мовляв і був пов’язаний з цією знахідкою.  Але вердикт його невідомий, просто незабаром цей шурф засипали і забетонували.

Згідно з легендою, сам бригадир тієї команди, яка натрапила на метал, водив туди екскурсії (до того, як шуфр засипали) а потім раптово збожеволів і досі перебуває в лікарні  на Ігрені. Ось так і зупинилось будівництво.

Після розпаду СРСР роботи майже не велись, а після 1995 року, коли нарешті перша лінія, що веде від житлового масиву Покровський (Комунар) до вокзалу, була запущена, на довгі роки зупинилися зовсім. У місті  говорять, що справа зовсім не в фінансування. Мовляв, деякі невідомі обставини та об’єкти не дозволяють продовжити будівництво, але говорити про це заборонено.  Нібито у штольнях хтось ходить, ховає інструменти, ходи, які пробили сьогодні, завтра вже знову такі, ніби їх не торкались. Робочі не раз чули звуки, бачили тіні, і, іноді, не дораховувались когось – людину втрачали без об’єктивних на те причин…

Залишається сподіватись, що одного разу усі таємниці розкриються і такий зручний транспорт як метро врешті повноцінно працюватиме у Дніпрі. А якщо ви не боїтесь привидів, влаштуйте собі екскурсію усіма  шістьма станціями, адже у нашому місті вони дуже кольорові і цікаві.

Підготувала Дарина Сухоніс

(за матеріалами Інтернет-джерел)

Залишити відповідь