ДПІ у Центральному районі Дніпра інформує
ДПІ у Центральному районі м.Дніпра запрошує Вас прийняти участь у безкоштовному кущовому семінарі, який буде проходити за адресою: м. Дніпро, вул. Високовольтна, 30 (приміщення СШ № 20) 02 серпня 2017 року о 10.00 за участі співробітників ГУ ДФС у Дніпропетровській області.
Інформацію щодо семінару можливо отримати за телефоном (056) 776-73-49!
Початок реєстрації учасників семінару з 9.30 до 10.00.
Основна тема семінару: «Податок на додану вартість. Подання декларації з ПДВ. Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Оскарження рішення комісії, якщо відмовлено у реєстрації податкової накладної. Пакет документів, достатній для надання до ДФС, щоб розблокувати податкову накладну». Також будуть розглянуті інші питання податкового законодавств.
У першому півріччі виявлено 0,9 тис. найманих осіб, які працювали неофіційно
З початку 2017 року органами ДФС під час перевірки суб’єктів господарювання, які виплачували заробітну плату та інші доходи фізичним особам, порушення податкового законодавства встановлено в 61,7 відс. перевірених платників.
До бюджетів донараховано близько 167 млн. грн. податку на доходи фізичних осіб, понад 72 млн. грн. єдиного внеску та майже 13 млн. грн. військового збору.
За рахунок вжитих заходів податкового контролю було виявлено 0,9 тис. найманих осіб, праця яких використовувалась роботодавцем без оформлення трудових відносин.
Крім цього, працівники ДФС у складі робочих груп з питань легалізації виплати заробітної плати та зайнятості населення, створених за ініціативою місцевих органів виконавчої влади, обстежували виробничі, торгові приміщення юридичних та фізичних осіб, місця здійснення підприємницької діяльності та проводили роз’яснювальну роботу з роботодавцями. За результатами цих заходів роботодавцями додатково укладено близько 19 тис. трудових угод з найманими працівниками.
У січні – червні 2017 року за рахунок проведення спільних роботи територіальних органів ДФС та місцевих органів влади, індивідуальної роз’яснювальної роботи з керівниками підприємств – боржників та вжитих заходів з контролю погашено заборгованість із заробітної плати у сумі 699,6 млн. грн., надійшло 59,5 млн. грн. податку на доходи фізичних осіб та 334,0 млн. грн. єдиного внеску.
До органів прокуратури спрямовано матеріали щодо 40 юридичних осіб, які мали довготривалу заборгованість із виплати заробітної плати.
Для підвищення рівня сплати податку на доходи фізичних осіб у січні – червні 2017 року на засіданнях комісій та робочих груп при органах виконавчої влади заслухано понад 8,6 тис. працедавців, які нараховують заробітну плату нижче законодавчо встановленого рівня. За результатами проведеної роботи 7,9 тис. працедавців підвищили рівень заробітної плати, до бюджету додатково надійшло: податку на доходи фізичних осіб – 18,4 млн. грн., єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування – 23,1 млн. грн., військового збору – 1,5 млн. грн.
Крім того, для підвищення рівня заробітної плати працівниками контролюючих органів проведено індивідуальну роз’яснювальну роботу з працедавцями, за рахунок якої у січні – червні цього року підвищили рівень виплат понад 12,5 тис. працедавців, до бюджету додатково надійшло 34,9 млн. грн. податку на доходи фізичних осіб.
До органів прокуратури спрямовано матеріали та відомості щодо 352 підприємств, на яких виплата заробітної плати проводилась у розмірах нижче законодавчо встановленої мінімальної заробітної плати.
У І півріччі внутрішня безпека ГУ ДФС у Дніпропетровській області провела 86 перевірок
Протягом січня – червня 2017 року управлінням внутрішньої безпеки Головного управління ДФС у Дніпропетровській області проведено 86 перевірок в територіальних підрозділах ГУ.
За результатами перевірок управлінням внутрішньої безпеки ГУ ДФС у Дніпропетровській області винесено 29 подань керівникам ДПІ (ОДПІ) для вжиття заходів реагування щодо усунення недоліків та притягнення винних осіб до відповідальності; до дисциплінарної відповідальності притягнуто 20 працівників ГУ ДФС області та Дніпропетровської митниці ДФС; оголошено 12 підозр працівникам фіскальної служби; до суду скеровано 8 обвинувальних актів.
З метою недопущення на вакантні та керівні посади в органах ДФС осіб, що своїми діями або вчинками можуть дискредитувати імідж служби, у поточному року проведено перевірки 630 кандидатів на працевлаштування. За підсумками перевірок 13 претендентам відмовлено у призначенні на посаду.
Актуальні питання з єдиного податку
Питанням, що найбільше турбують платників єдиного податку був присвячений сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія», проведений ДПІ у Центральному районі м.Дніпра. З платниками податків спілкувалася в.о. завідувача сектору податків і зборів з фізичних осіб Ірина Володимирівна Гура.
Пропонуємо вашій увазі питання, що надійшли під час проведення заходу та відповіді на них.
Питання 1: Фізична особа – – підприємець, який зареєструвався в травні місяці поточного року. Коли потрібно подавати заяву про застосування спрощеної системи оподаткування, щоб бути платником єдиного податку 3-ї групи ?
Відповідь: Згідно пп.298.1.2. п.298.1 ст.298 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ із змінами та доповненнями (далі – Кодекс) зареєстровані в установленому законом порядку суб’єкти господарювання (новостворені), які протягом 10 днів з дня державної реєстрації подали заяву щодо обрання спрощеної системи оподаткування та ставки єдиного податку, встановленої для третьої групи, яка не передбачає сплату податку на додану вартість, вважаються платниками єдиного податку з дня їх державної реєстрації.
Питання 2: Коли потрібно подати заяву про відмову від спрощеної системи оподаткування з метою переходу з 1 жовтня 2017 року на загальну систему оподаткування?
Відповідь: Згідно пп.298.2.1. п.298.2 ст.298 Кодексу для відмови від спрощеної системи оподаткування суб’єкт господарювання не пізніше ніж за 10 календарних днів до початку нового календарного кварталу (року) подає до контролюючого органу заяву.
Питання 3: Чи необхідно фізичній особі – підприємцю – платнику єдиного податку, який був мобілізований на особливий період, сплачувати податок за місяць в якому його було демобілізовано, якщо демобілізація відбулася до 20 числа ?
Відповідь: Відповідно до п.25 підрозд. 10 «Інші перехідні положення» розд. XX «Перехідні положення» Кодексу фізичні особи – підприємці – платники єдиного податку, які мали або не мали найманих працівників, призвані на військову службу під час мобілізації або залучені до виконання обов’язків щодо мобілізації за посадами, передбаченими штатами воєнного часу, під час особливого періоду, визначеного Законом України від 21 жовтня 1993 року № 3543-ХІІ «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію», на весь період їх військової служби звільняються, зокрема від обов’язку нарахування, сплати та подання податкової звітності з єдиного податку відповідно до гл.1 розд. XIV «Спеціальні податкові режими» Кодексу.
Підставою для такого звільнення є заява самозайнятої особи та копія військового квитка або копія іншого документа, виданого відповідним державним органом, із зазначенням даних про призов такої особи на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, які подаються до контролюючого органу за місцем податкової реєстрації самозайнятої особи протягом 10 днів після її демобілізації. Якщо демобілізована самозайнята особа перебуває на лікуванні (реабілітації) у зв’язку з виконанням обов’язків під час мобілізації, на особливий період, заява і копія військового квитка або копія іншого документа, виданого відповідним державним органом, подаються протягом 10 днів після закінчення її лікування (реабілітації).
Згідно з п.295.1 ст.295 Кодексу платники єдиного податку першої і другої груп сплачують єдиний податок шляхом здійснення авансового внеску не пізніше 20 числа (включно) поточного місяця.
Враховуючи вищенаведене, фізичні особи – підприємці – платники єдиного податку, які були демобілізовані (закінчили лікування (реабілітацію) у зв’язку з виконанням обов’язків під час мобілізації, на особливий період), за умови виконання вимог п.25 підрозд.10 «Інші перехідні положення» розд. XX «Перехідні положення» Кодексу, не сплачують єдиний податок до 20 числа поточного місяця, в якому були демобілізовані.
За спеціальне використання води платники Центрального району м.Дніпра сплатили понад 264,7 тис.грн.
В ДПІ у Центральному районі м.Дніпра станом на 01.08.2017р. зареєстровано 138 платників рентної плати за спеціальне використання води, які за сімь місяців 2017 року перерахували до бюджетів всіх рівнів 264,7 тис. грн. Індикативні показники гадходжень виконано на 106,8 відс. Ця сума рівними частинами розподілена між державним та місцевими бюджетами. Порівняно з надходженнями 2016 року бюджет отримав додатково 19,3 тис. грн. водної ренти.Темп росту склав 121,5відсотки.
Нагадуємо, що Податковим кодексом України (стаття 255) встановлено дві основні категорії платників рентної плати за спеціальне використання води (далі – Рентної плати за воду).
Водночас, відповідно до пункту 110 розділу І Закону України від 21.12.2016 № 1797-VIII ,,Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні” з 01.01.2018 до статті 255 Кодексу передбачено внести зміни в частині визначення кола платників та порядку нарахування податкових зобов’язань Рентної плати за воду.
Зверніть увагу, що граничний термін подання податкової звітності та сплати податкових зобов’язань з рентної плати за спеціальне використання води за ІІ квартал 2017 року – 9 серпня та 19 серпня 2017 року відповідно.
У ДПІ у Центральному районі м.Дніпра відбулось засідання “круглого столу”
Фахівці ДПІ у Центральному районі м.Дніпра, аналітики, й платники податків разом обговорили важливу тему сьогодення
Головне питання, що розглядалось під час заходу – функціонування системи управління ризиками при адмініструванні ПДВ. Платників податків продовжують хвилювати технічні моменти щодо заповнення Таблиць, їх електронного перенаправлення, отримання квитанцій та інше.
Як було підкреслено під час заходу, СМ КОР здійснюється ДФС на підставі аналізу даних звітних показників платника податків, наявної податкової інформації про нього, а також інформації, яка відображає специфіку його господарської діяльності. Система дозволяє зупиняти випадки безпідставної реєстрації податкових накладних. Наприклад, коли постачальник фактично не здійснює господарську операцію, а реєструє податкову накладну виключно з метою надання покупцю необґрунтованої податкової вигоди у вигляді неправомірного сформованого кредиту з ПДВ.
І податківці, і платники відзначають важливість проведення таких заходів. В ході обговорення є можливість визначити проблемні питання та знайти шляхи їх вирішення.
Цьогоріч власний податковий номер отримали понад однієї тисячи громадян у Центральній ДПІ
В наш час ідентифікаційний код, або реєстраційний номер облікової картки платника податків є важливим і дуже затребуваним документом. Без нього ми не можемо отримати кредит, оформити купівлю-продаж, здійснити дарування та інше. Незважаючи на те, що отримання реєстраційного номеру облікової картки платника податків є добровільною процедурою, його вимагають у багатьох інстанціях.
В Центрі обслуговування платників при ДПІ у Центральному районі м.Дніпра (вул.. Княгині Ольги, 22, 3 поверх) в поточному році реєстраційний номер облікової картки платника податків отримали 1238 мешканців району.
В інспекції інформують, що довідка про присвоєння реєстраційного номеру облікової картки платника податків надається безкоштовно.
Для тих, хто вперше отримує реєстраційний номер повідомляємо: громадянин особисто (або через представника) подає до органу фіскальної служби Облікову картку фізичної особи – платника податків за формою № 1ДР, яка і є заявою для реєстрації. Крім того, необхідно пред’явити документ, що посвідчує особу і містить необхідні для реєстрації дані: прізвище, ім’я, по батькові, дату народження, місце народження, місце проживання, громадянство.
Якщо змінилося прізвище, ім’я або адреса, то реєстраційний номер залишається незмінним, змінюються лише нові дані в заповненому бланку. Для цього громадянину необхідно звернутися до податкової інспекції з оригіналом паспорта (зі зміненим прізвищем, іменем, або ж адресою) та заповнити форму 5 ДР (внесення змін персональних даних).
Для отримання номера облікової картки неповнолітнім, заповнити заяву може один із батьків при наявності свідоцтва про народження дитини та власного паспорта, що посвідчує його особу.
Довідку про присвоєння номеру (вперше, на дитину, або зі змінами) можна отримати у фіскальній службі упродовж п’яти робочих днів.
У випадку втрати реєстраційного номера облікової картки платника податків, громадянин може повторно отримати але його дублікат, одразу ж при пред’явленні паспорта.
І головне, громадяни мають пам’ятати, що отримані реєстраційні номери зберігаються за ними протягом усього їхнього життя.
За сім місяців 2017 року до місцевого бюджету Центрального району надійшло понад 62 мільйони гривень плати за землю
З початку 2017 року надходження плати за землю від платників, які перебувають на обліку в ДПІ у Центральному районі м.Дніпра, склали майже 62,4 млн. гривень, що на 8,8 млн. гривень більше минулорічних надходжень. Юридичними особами сплачено 57,7 млн. гривень, що на 7,3 млн. гривень більше січня -липня 2016 року. Від фізичних осіб надійшло 4,7 млн. гривень, що на 1,5 млн. гривень більше минулорічного показника.
Згідно зі ст.cт. 269, 270 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ із змінами та доповненнями платниками земельного податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі, а об’єктами оподаткування земельним податком – земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні, та земельні частки (паї), які перебувають у власності.
Власники земельних ділянок – юридичні та фізичні особи (резиденти і нерезиденти), які відповідно до закону набули права власності на землю в Україні, а також територіальні громади та держава щодо земель комунальної та державної власності відповідно.
Землекористувачі – юридичні та фізичні особи (резиденти і нерезиденти), яким відповідно до закону надані у користування земельні ділянки державної та комунальної власності, у тому числі на умовах оренди.
Плату за землю сплачують власники землі та землекористувачі з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою.
Відповідно до п.п. 14.1.147 ПКУ плата за землю – обов’язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку або орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.
Земельний податок – обов’язковий платіж, що справляється з власників земельних ділянок та земельних часток (паїв), а також постійних землекористувачів.
Орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності – обов’язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою.
При переході права власності на будівлю, споруду (їх частину) податок за земельні ділянки, на яких розташовані такі будівлі, споруди (їх частини), з урахуванням прибудинкової території сплачується на загальних підставах з дати державної реєстрації права власності на таку земельну ділянку.
Власник нежилого приміщення (його частини) у багатоквартирному жилому будинку сплачує до бюджету податок за площі під такими приміщеннями (їх частинами) з урахуванням пропорційної частки прибудинкової території з дати державної реєстрації права власності на нерухоме майно.
Згідно з п.п. «в» п. 1 ст. 96 ЗКУ землекористувачі зобов’язані своєчасно сплачувати земельний податок або орендну плату.
Підставою для нарахування земельного податку є дані Державного земельного кадастру.
ДФС роз’яснено порядок дій платників для незастосування штрафних санкцій через кібератаку
Набрав чинності Закону України від 13.07.2017 №2143-VIII «Про внесення змін до підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України щодо не застосування штрафних санкцій за несвоєчасну реєстрацію податкових та акцизних накладних унаслідок несанкціонованого втручання у роботу комп’ютерних мереж платників податків».
Відповідно до цього Закону, тимчасово до 31 грудня 2017 року у разі втрати та/або пошкодження інформації (у тому числі, інформації, яка міститься у базах даних обліку платника податків) унаслідок несанкціонованого втручання у роботу комп’ютерних мереж платника податків та за наявності документів, що підтверджують зазначені події, платник податків протягом 10 календарних днів з дня набрання чинності цього Закону зобов’язаний письмово повідомити контролюючий орган за місцем обліку в порядку, встановленому Податковим кодексом України для подання податкової звітності.
Документами, які підтверджують несанкціоноване втручання у роботу комп’ютерних мереж платника податків, зокрема, є копії заяви до правоохоронних органів або повідомлення про кримінальне правопорушення та документу, що підтверджує її прийняття і реєстрацію тощо.
Відповідно до абзацу першого пункту 6.10 наказу Міністерства фінансів України від 24 травня 1995 року №88 «Про затвердження Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 5 червня 1995 року за №168/704, у разі пропажі або знищення первинних документів, облікових регістрів і звітності керівник підприємства, установи письмово повідомляє про це правоохоронні органи та наказом призначає комісію для встановлення переліку відсутніх документів та розслідування причин їх пропажі або знищення.
Разом з тим, відповідно до пункту першого частини 2 статті 60 Кримінального процесуального кодексу України заявник має право, зокрема, отримати від органу, до якого він подав заяву, документ, що підтверджує її прийняття і реєстрацію.
Деякі питання застосування санкцій по акцизному податку
ДПІ у Центральному районі м.Дніпра інформує, що Державною фіскальною службою України розроблено Рекомендації щодо застосування санкцій за здійснення операцій з реалізації пального без реєстрації платником акцизного податку та за порушення порядку реєстрації акцизних накладних / розрахунків коригування до акцизних накладних в Єдиному реєстрі акцизних накладних, а також неподання податкової звітності, інших санкцій в частині акцизного податку, притягнення до адміністративної відповідальності (далі – Рекомендації).
Рекомендації запроваджуються з метою забезпечення належного застосування штрафу за здійснення операцій з реалізації пального без реєстрації платником акцизного податку (п. 117.3 ст. 117 Податкового кодексу України та за порушення порядку реєстрації акцизних накладних / розрахунків коригування до таких акцизних накладних в ЄРАН (ст. 1202 ПКУ), а також неподання податкової звітності, інших санкцій під час контролю за справлянням акцизного податку, притягнення до адміністративної відповідальності.
Податкові консультації щодо відповідальності платників податків за зазначені вище порушення слід застосовувати у частині, що не суперечить зазначеним Рекомендаціям.
Затверджено Порядок ведення єдиного реєстру індивідуальних податкових консультацій
ДПІ у Центральному районі м.Дніпра звертає увагу, що 21.07.2017 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 24.05.2017 №523, зареєстрований у Міністерстві юстиції України 09.06.2017 за №719/30587 (далі – Наказ №523), яким затверджено Порядок ведення єдиного реєстру індивідуальних податкових консультацій (далі – Порядок).
Цей Порядок, розроблений відповідно до ст.52 Податкового кодексу України зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ), визначає порядок ведення та форму єдиної бази індивідуальних податкових консультацій (далі – Реєстр).
Дія Порядку поширюється на індивідуальні податкові консультації (далі – ІПК), надані у письмовій формі.
Держателем Реєстру є ДФС, яка забезпечує його ведення (п.4 Порядку).
Пунктом 7 Порядку визначено, що усі ІПК підлягають обов’язковій реєстрації в Реєстрі та розміщенню на офіційному веб-сайті ДФС і повинні містити:
– назву «Податкова консультація»;
– дату реєстрації;
– реєстраційний номер у Реєстрі;
– опис питань, що порушуються платником податків, з урахуванням фактичних обставин, зазначених у зверненні платника податків;
– обґрунтування застосування норм законодавства;
– висновок з питань практичного використання норм законодавства, зазначених в ІПК.
Інформація в ІПК має бути актуальною, якісно підготовленою і змістовною та не повинна містити персональних даних, даних з обмеженим доступом, неперевірених або неузгоджених відомостей.
У разі скасування ІПК у судовому порядку така консультація підлягає виключенню з Реєстру та заміні на нову ІПК, що надана з урахуванням висновків суду, у строки, визначені п.53.2 ст.53 ПКУ, з відміткою про те, що нова ІПК надана на підставі рішення суду (п.9 Порядку).
Наказ №543 опубліковано у бюлетені «Офіційний вісник України» від 21.07.2017 №57.
До уваги громадян – власників земельних ділянок!
ДПІ у Центральному районі м.Дніпра звертає увагу, що статтею 286 Податкового кодексу визначено: громадянам – власникам земельних ділянок нарахування сум земельного податку проводиться контролюючими органами, які видають платнику до 1 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення податку за формою, встановленою у порядку визначеному статтею 58 цього Кодексу.
Фізичними особами – громадянами податок сплачується протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення.
У випадку якщо платник не отримав податкове повідомлення – рішення по платі за землю, виникнення необхідності уточнення сум земельного податку, а також у разі зміни власника земельної ділянки, набуття права на пільги та інше слід звернутися до органів фіскальної служби області за місцем знаходженням земельної ділянки та пред’явити відповідні документи (план-схему земельної ділянки, підтвердження права власності, ксерокопії документів про право на пільги).
У сільській та селищній місцевості земельний податок може сплачуватися через каси сільських (селищних) рад за квитанцією про приймання податкових платежів.
29 серпня 2017 року – останній день сплати земельного податку з фізичних осіб.
Змінив місце роздрібної торгівлі алкогольними напоями – придбай нову ліцензію!
ДПІ у Центральному районі м.Дніпра повідомляє, що роздрібна торгівля алкогольними напоями (крім столових вин), пивом або тютюновими виробами може здійснюватися суб’єктами господарювання всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, лише за наявності у них ліцензій.
Плата за ліцензію на роздрібну торгівлю алкогольними напоями, крім сидру та перрі (без додання спирту), становить 8 000 гривень на кожний окремий, зазначений в ліцензії електронний контрольно-касовий апарат (книгу обліку розрахункових операцій), що знаходиться у місці торгівлі; на роздрібну торгівлю тютюновими виробами на кожне місце торгівлі – 2 000 гривень, а на території сіл і селищ, за винятком тих, що знаходяться у межах території міст, – 500 гривень на роздрібну торгівлю алкогольними напоями, крім сидру та перрі (без додання спирту), на кожний окремий, зазначений у ліцензії електронний контрольно-касовий апарат (книгу обліку розрахункових операцій), що знаходиться у місці торгівлі, і 250 гривень – на роздрібну торгівлю тютюновими виробами на кожне місце торгівлі.
Плата за ліцензію на роздрібну торгівлю сидром та перрі (без додання спирту) становить 780 гривень на кожне місце торгівлі незалежно від його територіального розташування.
Плата за ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами справляється щоквартально рівними частками і зараховується до місцевих бюджетів згідно з чинним законодавством.
У разі зміни відомостей, зазначених у виданій суб’єкту господарювання ліцензії (за винятком змін, пов’язаних з реорганізацією суб’єкта господарювання), орган, який видав ліцензію, на підставі заяви суб’єкта господарювання протягом трьох робочих днів видає суб’єкту господарювання ліцензію, оформлену на новому бланку з урахуванням змін.
Таким чином, для здійснення підприємницької діяльності на новому торговому місці суб’єкт господарювання повинен придбавати нову ліцензію.
Про неподання документації з трансфертного ціноутворення
ДПІ у Центральному районі м.Дніпра повідомляє, що Державною фіскальною службою України у листі від 20.07.2017 №19084/7/99-99-14-01-02-17 (далі – лист ДФС №19084) надано роз’яснення щодо застосування штрафних санкцій у випадку неотримання платниками податків запиту про надання документації з трансфертного ціноутворення, направленого відповідно до підпунктів 39.4.4 та 39.4.8 п.39.4 ст.39 Податкового кодексу України зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ).
Пунктом 73.3 ст.73 ПКУ визначено, що контролюючі органи мають право звернутися до платників податків та інших суб’єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій, завдань, та її документального підтвердження.
Письмовий запит про подання інформації надсилається платнику податків або іншим суб’єктам інформаційних відносин, зокрема, для визначення відповідності умов контрольованої операції принципу «витягнутої руки» під час здійснення податкового контролю за трансфертним ціноутворенням відповідно до ст.39 ПКУ.
Підпунктом 16.1.7 п.16.1 ст.16 ПКУ встановлено обов’язок платника податків подавати контролюючим органам інформацію в порядку, у строки та в обсягах, встановлених податковим законодавством.
Відповідно до п.п.39.4.8 п.39.4 ст.39 ПКУ на запит ДФС, платники податків протягом 30 календарних днів з дня отримання запиту подають документацію щодо контрольованих операцій, зазначених у запиті, яка повинна містити інформацію, зазначену у п.п.39.4.6 п.39.4 ст.39 ПКУ.
У разі коли подана платником податків документація з трансфертного ціноутворення не містить інформацію в обсязі, визначеному у п.п.39.4.6 п.39.4 ст.39 ПКУ, або належного обґрунтування відповідності умов контрольованої операції принципу «витягнутої руки», ДФС надсилає такому платнику податків запит з вимогою додатково подати протягом 30 календарних днів з моменту його отримання інформацію відповідно до п.п.39.4.6 п.39.4. ст.39 ПКУ та/або обґрунтування відповідності умов контрольованої операції принципу «витягнутої руки». Зазначена додаткова інформація або обґрунтування відповідності умов контрольованої операції принципу «витягнутої руки» є невід’ємною частиною документації з трансфертного ціноутворення.
Запит вважається надісланим (врученим), якщо його вручено платнику податків особисто чи його представнику, надіслано на адресу останнього відомого місцезнаходження платника податків з повідомленням про вручення або у порядку, визначеному ст.42 ПКУ.
У разі коли пошта не може вручити запит на подання документації з трансфертного ціноутворення платнику податків через відсутність за місцезнаходженням його посадових осіб, їх відмову отримати запит, невстановлення фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, то такий запит, направлений з дотриманням вимог підпунктів 39.4.4 та 39.4.8 п.39.4 ст.39, статей 42 і 73 ПКУ, вважається врученим у день, зазначений поштовою службою у повідомленні про вручення (із зазначенням причин невручення). Відповідна інформація також може бути отримана контролюючим органом на офіційному сайті ПАТ «Укрпошта» шляхом звернення до сервісу відстеження пересилання поштових відправлень.
З урахуванням вищезазначеного, у разі ненадання платником документації з трансфертного ціноутворення або додаткової інформації (обґрунтування відповідності умов контрольованої операції принципу «витягнутої руки»), протягом 30 календарних днів з дати, вказаної поштовою службою у повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення відповідного запиту, до платника мають бути застосовані штрафні санкції відповідно до п.120.3 ст.120 ПКУ.
Лист №19084 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням:http://sfs.gov.ua/diyalnist-/transfertne-tsinoutvorenn/listi-rozyasnennya/72293.html
Змінена форма відомостей, необхідних для розрахунку транспортного податку
ДПІ у Центральному районі м.Дніпра повідомляє, що 21.07.2017 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 16.06.2017 №583 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 16 червня 2015 року №563», що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 30.06.2017 за №809/30677 (далі – Наказ №583).
Наказом №583 з метою реалізації положень підпунктів 267.6.3, 267.6.6, 267.6.7 п.267.6 ст.267 розділу XII «Податок на майно» Податкового кодексу України зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ), зокрема, у новій редакції викладена форма відомостей, необхідних для розрахунку транспортного податку за місцем реєстрації об’єкта оподаткування (форма Л), що затверджена наказом Міністерства фінансів України від 16.06.2015 №563.
Нагадаємо, що відповідно до п.п.267.6.3 п.267.6 ст.267 ПКУ органи внутрішніх справ зобов’язані щомісяця у десятиденний строк після закінчення календарного місяця подавати контролюючим органам відомості, необхідні для розрахунку та справляння транспортного податку фізичними та юридичними особами, за місцем реєстрації об’єкта оподаткування станом на перше число відповідного місяця.
Наказ №583 опубліковано у бюлетені «Офіційний вісник України» від 21.07.2017 №57.
Актуально для платників податку на додану вартість!
ДПІ у Центральному районі м.Дніпра нагадує, що платник податку на додану вартість у разі отримання квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН), а в перехідний період (з 01.04.2017 до 01.07.2017) у разі отримання квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН має право подати на розгляд комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації (далі – Комісія) інформацію за встановленою формою J(F)1312301, тобто Таблицю платника податків (далі – Таблиця) щодо:
– видів економічної діяльності відповідно до Класифікатора видів економічної діяльності (КВЕД ДК 009:2010);
– кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД, що на постійній основі постачаються (виготовляються) та/або придбаваються (отримуються) платником податку;
– кодів послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДК 016-2010), що на постійній основі постачаються (виготовляються) та/або придбаваються платником податку.
При заповненні Таблиці необхідно звертати увагу на те, що код послуги заповнюється відповідно до Державного класифікатора продукції та послуг (ДК 016-2010) та має містити від 5 до 14 символів.
При складанні податкової накладної/розрахунку коригування ДФС рекомендує відображати коди послуг, зазначені у Таблиці, яка врахована Комісією.
Код «33.12» і код «33.12.24-00.00» не ідентичні і розуміються як різні коди.
Затверджено зміни до форми податкової декларації з рентної плати
ДПІ у Центральному районі м.Дніпра інформує, що 21.07.2017 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 31.05.2017 №545, зареєстрований у Міністерстві юстиції України 21.06.2017 за №778/30646 (далі – Наказ №545), крім п.4 Змін до форми Податкової декларації з рентної плати, що набирає чинності з 01.01.2018.
Наказ №545 вніс зміни до наказу Міністерства фінансів України від 17.08.2015 №719 «Про затвердження форми Податкової декларації з рентної плати», що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 03.09.2015 за №1051/27496.
Наказом №545, зокрема:
- у новій редакції викладено форму додатку 1 «Розрахунок з рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин» до податкової декларації з рентної плати;
- внесені зміни до форми Розрахунку з рентної плати за користування надрами для видобування вуглеводневої сировини (додаток 2 та додаток 21 до податкової декларації з рентної плати);
- внесено зміни до «Переліку кодів видів радіозв’язку» (додаток 15 до податкової декларації з рентної плати) у частині стільникового радіозв’язку.
Відповідно до п.46.6 ст.46 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями до визначення нових форм декларацій (розрахунків), які набирають чинності для складання звітності за податковий період, що настає за податковим періодом, в якому відбулося їх оприлюднення, є чинними форми декларацій (розрахунків), чинні до такого визначення.
Наказ №545 опубліковано у бюлетені «Офіційний вісник України» від 21.07.2017 №57.
Затверджені форми типових рішень про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку та податку на нерухомість
ДПІ у Центральному районі м.Дніпра повідомляє, що 24.07.2017 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 24.05.2017 №483 (далі – Постанова №483).
Постановою №483 відповідно до п.п.72.1.2.4 п.п.72.1.2 п.72.1 ст.72, абзацу четвертого п.п.266.4.2 п.266.4 ст.266, абзаців другого та третього п.284.1 ст.284 Податкового кодексу України зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) затверджені форми:
– типового рішення про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку (далі – Типове рішення 1);
– типового рішення про встановлення ставок та пільг із сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (далі – Типове рішення 2).
До кожної із зазначених форм Типових рішень затверджені, як додатки, форми:
– «Ставки земельного податку» (додаток 1 до Типового рішення 1);
– «Ставки податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки» (додаток 1 до Типового рішення 2);
– «Перелік пільг для фізичних та юридичних осіб, наданих відповідно до пункту 284.1 статті 284 Податкового кодексу України, із сплати земельного податку» (додаток 2 до Типового рішення 1);
– «Перелік пільг для фізичних та юридичних осіб, наданих відповідно до підпункту 266.4.2 пункту 266.4 статті 266 Податкового кодексу України, із сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки» (додаток 2 до Типового рішення 2).
Нагадаємо, що відповідно до абзацу четвертого п.п.266.4.2 п.266.4 ст.266 ПКУ стосовно податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, органи місцевого самоврядування до 25 грудня року, що передує звітному, подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням об’єкта житлової та/або нежитлової нерухомості рішення щодо ставок та наданих пільг юридичним та/або фізичним особам зі сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за формою, затвердженою Кабінетом Міністрів України.
Абзацами другим та третім п.284.1 ст.284 ПКУ стосовно земельного податку визначено, що органи місцевого самоврядування до 25 грудня року, що передує звітному, подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки рішення щодо ставок земельного податку та наданих пільг зі сплати земельного податку юридичним та/або фізичним особам за формою, затвердженою Кабінетом Міністрів України.
Нові зміни щодо зазначеної інформації надаються до 1 числа першого місяця кварталу, що настає за звітним кварталом, у якому відбулися зазначені зміни.
Постанова №483 опублікована у газеті «Урядовий кур’єр» від 14.07.2017 №129.