Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує
За п’ять місяців 2016 року працівниками ГУ ДФС у Дніпропетровській області проведено 136 перевірок суб’єктів господарювання з питань дотримання діючого законодавства щодо регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів.
В ході проведених перевірок встановлено 79 порушень законодавства, що регулює обіг підакцизних товарів, з яких 26 порушень за безліцензійну торгівлю підакцизними товарами. Загалом, за результатами проведених перевірок донараховано 306 мільйонів 475,8 тисячі грн.
Крім того, з початку року, вилучено з незаконного обігу товарів підакцизної групи на загальну суму понад 9,1 мільйони гривень.
До уваги громадян – власників нерухомого майна, відмінного від земельної ділянки!
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що відповідно до підпункту 266.1.1 пункту 266.1 статті 266 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI з внесеними змінами та доповненнями (далі – Кодекс) платниками податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (далі – податок), є фізичні та юридичні особи, у тому числі нерезиденти, які є власниками об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості.
Для платників податку – фізичних осіб звітування з цього податку не передбачене.
Обчислення суми податку з об’єкту оподаткування здійснюється контролюючим органом самостійно, шляхом надсилання такій особі, за місцем її реєстрації (для резидентів) та за місцезнаходженням об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності нерезидентів (для нерезидентів), до 1 липня року, що настає за звітним роком, податкового повідомлення – рішення про сплату відповідної суми податку (підпункт 266.7.2 пункту 266.7 статті 266 Кодексу).
Органи державної реєстрації прав на нерухоме майно, а також органи, що здійснюють реєстрацію місця проживання фізичних осіб, зобов’язані щоквартально у 15-денний строк після закінчення податкового (звітного) кварталу подавати контролюючим органам відомості, необхідні для розрахунку податку, за місцем розташування такого об’єкта нерухомого майна станом на перше число відповідного кварталу в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України (підпункт 266.7.4 пункту 266.7 статті 266 Кодексу).
Громадяни у цьому році сплачуватимуть податок за власність, якою вони володіли у 2015 році за ставками та у порядку, які діяли у минулому році.
Відповідно до законодавства, кожний громадянин, який має у власності квартиру, або будинок, або змішані типи (квартиру і будинок) має право на зменшення його бази оподаткування.
Якщо це окрема квартира або декілька квартир – на 60 квадратних метрів. Для будинку (будинків) така пільга надається у розмірі 120 квадратних метрів. Тобто, якщо площа усіх будинків (чи одного будинку) не перевищує 120 квадратних метрів, то громадянин не сплачує податок. Для змішаних типів: якщо одночасно є і квартира, і будинок, загальна площа, яка підлягає оподаткуванню, зменшується на 180 квадратних метрів.
Органам місцевого самоврядування надані повноваження щодо надання пільг та встановлення ставок оподаткування податком на нерухоме майно.
Кодексом передбачено, що ставки податку на 2015 рік для житлової нерухомості встановлюються на рівні до 2% від розміру мінімальної заробітної плати станом на 1 січня звітного року, за кожний квадратний метр, який перевищує надану пільгу.
Для нежитлової нерухомості на 2015 рік ставка податку не може перевищувати 1% мінімальної заробітної плати станом на 1 січня звітного року, за кожний квадратний метр такої нерухомості.
При сплаті у 2016 році податку за 2015 рік береться до уваги мінімальна заробітна плата, яка була встановлена на 1 січня 2015 року, тобто 1 218 гривень.
Отже, до 01.07.2016 громадяни – власники об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що є об’єктом оподаткування податком, отримають від податкових інспекцій податкові повідомлення – рішення про сплату відповідної суми податку. До цього документу додається квитанція та повідомлення про сплату податку з реквізитами для його сплати.
Громадянин може сплатити податок у будь-якому банку. Звертаємо увагу, що фізичні особи можуть сплачувати податок у сільській та селищній місцевості також через каси сільських (селищних) рад або рад об’єднаних територіальних громад за квитанцією про прийняття податків (підпункт 266.9.1 пункту 266.9 статті 266 Кодексу).
Відповідно до вимог підпункту 266.10.1 пункту 266.10 статті 266 Кодексу податкове зобов’язання за 2015 рік з цього податку фізичні особи повинні сплатити протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення – рішення.
Про порядок заповнення податкової звітності з рентної плати за спеціальне використання води
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що за четвертий квартал 2015 року та наступні податкові періоди платники рентної плати звітують за новою формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 17.08.2015 №719 «Про затвердження форми Податкової декларації з рентної плати», зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 03.09.2015 за №1051/27496 (далі – наказ №719).
Невід’ємною частиною Податкової декларації з рентної плати (далі – Декларація) є 11 додатків. Відповідний тип додатка забезпечує обчислення податкового зобов’язання за відповідним видом об’єкта оподаткування. За відсутності у платника відповідного виду об’єкта оподаткування тип додатка, у якому обчислюється податкове зобов’язання, для такого об’єкта оподаткування до Декларації не додається.
Платники рентної плати за спеціальне використання води надають до контролюючого органу за місцем податкової реєстрації Декларацію та відповідний тип додатка, а саме:
– додаток 5 «Розрахунок з рентної плати за спеціальне використання води» (далі – додаток 5);
– додаток 6 «Розрахунок з рентної плати за спеціальне використання поверхневих вод для потреб водного транспорту»;
– додаток 7 «Розрахунок з рентної плати за спеціальне використання води для потреб гідроенергетики» (далі – додаток 7).
Як повідомила Державна фіскальна служба України, під час аналізу даних податкової звітності з рентної плати за спеціальне використання води (далі – Плата) за І квартал 2016 року встановлено найбільш поширені помилки, яких припускаються платники під час декларування податкових зобов’язань з Плати, а саме:
– неправильне застосування платниками ставок Плати, встановлених статтею 255 Податкового Кодексу України від 02.10.2010 №2755-VI з внесеними змінами та доповненнями, що призводить до невірного обчислення податкових зобов’язань (додатки 5 та 7);
– неправильне визначення коду водного об’єкта (додаток 5);
– помилково у додатку 5 за І квартал 2016 заповнюється рядок 12 «податкове зобов’язання з початку року за попередній звітний період» при тому, що за звітний І квартал 2016 року попереднього звітного періоду не може бути;
– неправильне заповнення додатку 5: за умови заповнення рядка 11 «податкове зобов’язання з початку року» не заповнено рядок 13 «податкове зобов’язання за податковий (звітний) квартал».
Таким чином, з метою правильності обчислення, своєчасності і повноти справляння Плати платникам необхідно дотримуватись порядку заповнення податкової звітності з рентної плати за спеціальне використання води.
До уваги платників податків: інформація щодо необхідності сплати (звільнення від сплати) митних платежів!
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує, що у розділі «Нормативні та інформаційні документи» сервісу «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» (далі – «ЗІР») офіційного веб – порталу Державної фіскальної служби України (http://zir.sfs.gov.ua) (тематика «Митна справа») розміщено:
– Довідкову таблицю стосовно завершення митних режимів шляхом поміщення товарів в інший митний режим (категорія 204 – «Митні режими»);
– Довідкову таблицю щодо оподаткування товарів в залежності від обраного митного режиму (категорія 210 – «Митні платежі»).
Як зазначає Державна фіскальна служба України, використання цих таблиць дозволить користувачам «ЗІР» заздалегідь отримати інформацію щодо необхідності сплати або звільнення від сплати митних платежів в залежності від обраного ними митного режиму та можливості завершення такого режиму шляхом поміщення товарів в інший митний режим