Масштабування і франчайзинг: від вуличної торгівлі – до розвиненої мережі
Як створити франчайзингову мережу і відкрити шлях до збільшення точок продажу? У чому успіх мережі Макдональдс, 7-Eleven і Subway? Як структурувати бізнес-процеси, уникаючи підводних каменів, і успішно масштабувати налагоджену справу? На всі ці питання шукали відповіді як початківці, так і досвідчені підприємці під час дводенного тренінгу «Від одного до мережі з 60000 точок», який відбувся у Дніпрі.
Оптимізувати чи масштабувати?
Захід був ініційований Центром підтримки бізнесу, заснованим при Дніпропетровській торгово-промисловій палаті за підтримки ЄБРР в рамках ініціативи EU4Business Європейського Союзу. Тема тренінгу актуальна, адже багато підприємців, подолавши етап становлення власного бізнесу, замислюються про подальший розвиток.
«Я займаюся ресторанним бізнесом. У Запоріжжі у мене ресторан грузинської кухні. І зараз я планую розвивати його за схемою франчайзингу. Однак, поки не розумію як реалізувати це на практиці і зробити так, аби проект був успішний. Тому цей тренінг дуже доречний і для мене надзвичайно корисний», – говорить один із учасників Олександр.
Участь у тренінгу взяли представники МСБ Дніпра, Одеси, Запоріжжя та Закарпаття, серед яких власники компаній з розвиненою мережею філій і торгових точок, так і власники доволі скромного, але цілком успішного бізнесу вуличної їжі. Під керівництвом досвідчених експертів в сфері франчайзингу – керуючих партнерів компанії Franchising Full Cycle – Олександра Алєксєєнка та Олександра Лук’янова підприємці вивчали види і способи масштабування, дізнавалися як правильно оптимізувати свій бізнес, знайомилися з трендами франчайзингу-2018 на українському і світовому ринках. А також працювали в групах, опановуючи тонкощі систематизації і грамотного масштабування бізнес-процесів, оцінюючи ризики і переваги різних його моделей на прикладі власних компаній.
Дорожня карта
Спікери зазначають, що особливістю даного тренінгу є можливість не лише ознайомити слухачів з теоретичними питаннями розвитку франчайзингового бізнесу, а й надати їм дієві практичні поради.
«Наш досвід показує, що приблизно 25% зусиль займає розробка франшизи, ще 25% – її продаж. А решта 50% займає розвиток франчайзингової мережі. Це досить складний процес з масою підводних каменів, але з величезним полем для розвитку. В рамках курсу ми не просто даємо теоретичні знання, а й ділимося з учасниками лайфхаками, практичними порадами, як перетворити свій бізнес на мережу, зробити його міжнародним і більш конкурентоспроможним. По суті, ми даємо підприємцям дорожню карту щодо розвитку власного бізнесу, і це дозволить їм вже через три місяці анонсувати про початок продажів франшизи», – впевнений Олександр Алєксєєнко.
Подібні освітньо-практичні заходи для МСБ – регулярна практика Центру підтримки бізнесу. Зокрема, 30 серпня планується проведення щорічної Експортної конференції. А вже 4-5 вересня відбудеться дводенний тренінг, присвячений написанню бізнес-планів для залучення інвестицій.
Олена Єгорова


