Фармкомпанії тільки на рекламу ліків по ТБ витратили 7,2 млрд грн
На рекламу ліків на українському телебаченні у минулому році було витрачено 7,2 млрд грн. Про це свідчать дані аналітичної системи дослідження ринку «PharmXplorer»/«Фармстандарт» компанії «Proxima Research», які публікує сайт apteka.ua.
Обсяг інвестицій у ТБ-рекламу лікарських засобів – один з ключових каналів комунікації фармкомпаній з кінцевим споживачем – зріс порівняно з 2014 роком на 4,5%. У публікації наголошується, що приведені дані можуть бути у середньому в 2,5-3 рази вище реальних.
Для оцінки обсягу телереклами у натуральному вираженні в аналізі використовується зважений GRP-WGRP (weighted GRP), який враховує ролики з єдиною тривалістю показу (30 с). У 2015 році він підвищився на 7,1%.
Рівень контакту з глядачем підвищився на 7,3%.
Для багатьох препаратів характерна сезонність динаміки продажів. Ця особливість дуже чітко корелює з кількістю реклами ліків.
У 2015 році найбільше реклами ліків було на телеканалі «1+1». Канал «Інтер», який в попередні роки був у цьому лідером, змістився на 2-е місце.
При цьому «Інтер» забезпечив найвищий рівень контакту з глядачем і максимальну кількість виходів рекламних роликів препаратів.
Цікаво, що за підсумками 2015 року лише 4 бренди з аналогічного рейтингу за 2014 рік залишилися у топ-10 за обсягом інвестицій на рекламу.
Українські виробники більше інвестували в рекламу на ТБ у порівнянні з зарубіжними гравцями. Питома вага «наших» склала 42,9%.
Найбільше на рекламу в телевізорі витратила вітчизняна компанія «Фармак». На 2-му місці залишається французька компанія «Sanofi», а на 3-й позиції розмістилася вітчизняна компанія «Корпорація Артеріум».
Джерело: Українська правда




