На Дніпропетровщині здорожчає проїзд у електричках
Наразі Придніпровська залізниця спільно з Дніпропетровською обласною державною адміністрацією розглядає питання щодо можливості підвищення у регіоні тарифів на проїзд приміськими поїздами. До цього вимушеного кроку залізничників спонукає значне зростання витрат на електроенергію, пально-мастильні матеріали, плати за користування землею, загальне здорожчання процесу обслуговування, ремонту й експлуатації рухомого складу. Зазначають у прес-службі Придніпровської залізниці.
У Дніпропетровській області щоденно вирушають у рейс 110 приміських електропоїздів. Протягом 2016 року було відправлено 40 028 електропоїздів, що перевезли 10,1 млн. пасажирів, у січні 2017 року – 3 392 електропоїзди, якими скористалися більш як 660 тис. осіб.
Останнє підвищення тарифів на пасажирські перевезення у приміському сполученні на Придніпровській залізниці було в червні 2015 року. Відтоді вартість електроенергії для тяги електропоїздів зросла в середньому на 23%, матеріалів та запчастин, які використовуються під час ремонту моторвагонного рухомого складу, – від 3% до 46%.
Слід зазначити, що свого часу тарифи на перевезення пасажирів у приміському сполученні встановлювалися на рівні, який дозволяв скоротити експлуатаційні витрати залізниці, однак не забезпечував рентабельності приміських пасажирських перевезень. Сьогодні вони вкрай збиткові для перевізника. Це фактично унеможливлює оновлення моторвагонного рухомого складу, ускладнює його поточне утримання та ремонтні роботи, а також стримує розвиток залізничної інфраструктури і підвищення якості послуг, які надає залізниця.
Так, залізничники підрахували, що в 2016 році доходи від перевезення пасажирів у приміському сполученні за чинними тарифами по Дніпропетровській області склали 59 млн 517 тис. грн, а витрати залізниці на приміський сегмент пасажирських перевезень – 474 млн 640 тис. грн. Тобто минулого року магістраль отримала збитки від приміських перевезень у регіоні в сумі 415 млн 123 тис. грн. Аналогічна ситуація зберігається і в 2017 році.
Щоб не зменшувати обсяги перевезень пасажирів у приміському сполученні, в тому числі й за соціальними тарифами, і надалі гарантувати якісні та безпечні умови цих перевезень, а також безперебійну роботу залізниці в цілому, регіональна філія «Придніпровська залізниця» прийняла рішення – порушити питання про підвищення тарифів на проїзд у приміських поїздах на Дніпропетровщині та в інших регіонах обслуговування.
Залізничники уже звернулися до керівництва Дніпропетровської обласної державної адміністрації за погодженням підвищення вартості проїзду.