Діалог сприяє прозорому веденню бізнесу

У приміщенні Дніпропетровського управління Офісу великих платників податків відбулося засідання «круглого столу» керівництва Дніпропетровського управління Офісу великих платників податків з великими платниками податків – рітейлерами.

Особливо детально начальник Дніпропетровського управління зупинився на висвітленні питання правомірності здійснення позапланових виїзних перевірок на підставі п.п.78.1.1, 78.1.4 Податкового кодексу за ризиковими транзакціями, які підтверджені зареєстрованими в ЄРПН та не зупиненими, відповідно до Порядку, затвердженому Постановою КМУ від 21.02.2018 № 117, податковими накладними.

Начальник Дніпропетровського управління Кирило Коренюк повідомив: «Одним з пріоритетних напрямків роботи з виявлення схем ухилення від оподаткування з податку на прибуток та ПДВ є аналіз постачальників на предмет походження товарів, послуг, які вони в подальшому реалізують підприємствам Офісу ВПП. Першочергова робота направлена саме на упередження ризикових операцій на етапах ранньої діагностики, доведення таких транзакцій платнику податків для добровільної відмови від роботи із «сумнівними» контрагентами. Відпрацювання ризикових операцій здійснюється з метою мінімізації Ваших втрат від додаткової сплати штрафів та судових витрат».

В ході діалогу з керівниками обговорено умови, при яких податкова накладна буде підставою для нарахування сум ПДВ, які відносяться до податкового кредиту, випадки, коли покупцем може формуватися сума податкового кредиту за зареєстрованою податковою накладною в ЄРПН при взаємовідносинах із постачальником.

Також звернуто увагу на позицію судових органів — наявність первинних документів не є єдиною підставою для відображення операцій за податковим та бухгалтерським обліком суб`єкту господарювання, по взаємовідносинам з «сумнівними» контрагентами, які не мають трудових, матеріальних ресурсів та не спроможні самостійно виконати взяті на себе зобов’язання, а існують лише для штучного зменшення об`єкту оподаткування  підприємств  реального сектору економіки.

Крім того, були обговорені питання результатів аналізу даних електронного сервісу щодо розбіжностей сум виторгів по РРО та даних задекларованих обсягів на неплатників ПДВ.

Платників повідомлено про запровадження централізованої моделі виконання дохідної частини державного та місцевого бюджетів, порядок відкриття та закриття рахунків у національній валюті в органах Державної казначейської служби України та реквізити нових бюджетних рахунків, які року вступають в дію з 02 липня 2018 року.

Наприкінці засідання зазначено, що значний важіль перед постачальником має саме покупець. Великий платник податків повідомляючи свого постачальника про наявність у нього ознак сумнівності, змушує продавця змінювати своє ставлення до оподаткування в бік легалізації ланцюга придбання товару.

Проведення таких засідань є дуже важливим для налагодження зворотного зв‘язку та зустрічної комунікації для вирішення проблемних питань. Офіс ВПП завжди відкритий до співпраці та одразу повідомляє своїх платників про виявлені ризикові операції у постачальників. Лише загальними зусиллями великого платника податків та контролюючого органу можливо змусити інших учасників ринку відмовитись від застарілого «тіньового» методу введення бізнесу та перейти на новий європейський та прозорий формат в оподаткуванні.