ДПІ у Центральному районі Дніпра

За підсумками 2017 року від платників Дніпропетровщини до бюджетів усіх рівнів надійшло понад 77,1 млрд. грн. податків і митних платежів та майже 11,3 млрд. грн. ЄСВ.

Протягом 2017 року органами ДФС у Дніпропетровській області забезпечено до бюджетів усіх рівнів (із врахуванням ДУ офісу ВПП ДФС та Дніпропетровської митниці ДФС) 77 млрд. 118,9 млн. грн., що на 21 млрд. 68,4 млн. грн., або на 37,6 % більше, ніж за січень – грудень 2016 року. Про це проінформувала в.о. начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Вікторія Каліногорська.

Слідкуйте за нами в Telegram та Viber !

Так, до загального фонду Державного бюджету в минулому році мобілізовано 56 млрд. 588,7 млн. грн., що на 16 млрд. 766,9 млн. грн. або на 42,1% більше, ніж у позаминулому році.

Місцеві бюджети Дніпропетровщини протягом 2017 року отримали 20 млрд. 530,2 млн. грн. Це на 4 млрд. 301,5 млн. грн., або на 26,5% більше фактичних надходжень 2016 року.

Єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за підсумками 2017 року зібрано 11 млрд. 283,6 млн. грн. Порівняно з 2016 роком надходження зросли на 42,1%, або на 3 млрд. 341,5 млн. грн.

Щодо запровадження ІТС «Електронний кабінет»

ДПІ у Центральному районі м.Дніпра повідомляє , що відповідно до наказу Міністерства фінансів України від 14.07.2017 № 637 «Про затвердження Порядку функціонування Електронного кабінету», зареєстрованого в Міністерстві юстиції 01 серпня 2017 року за № 942/30810, запроваджено інформаційно-телекомунікаційну систему «Електронний кабінет».

Створення ІТС «Електронний кабінет» забезпечено на базі існуючого електронного сервісу «Електронний кабінет платника».

Електронний кабінет має функціональні частини:

відкрита  (загальнодоступна) частина та приватна частина (особистий кабінет).

Для забезпечення взаємодії засобами Електронного кабінету в приватній частині (особистий кабінет), яка є індивідуальною персоніфікованою веб-сторінкою користувача, платник податків здійснює електронну ідентифікацію з використанням ЕЦП відповідальних осіб платника (директора, бухгалтера, осіб, які мають право підпису), наданого будь-яким акредитованим центром сертифікації ключів відповідно до Закону України «Про електронний цифровий підпис».

Приватна частина (особистий кабінет) Електронного кабінету забезпечує надання платнику податків послуг, перелік яких передбачено Податковим кодексом України.

Для забезпечення можливості незалежної перевірки коректності роботи Електронного кабінету у розділі «Електронна звітність» офіційного веб-порталу ДФС розміщено перелік тестових платників.

Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: http://cabinet.sfs.gov.ua, а також через офіційний веб-портал ДФС.

На зміцнення оборони України платники Центрального району м.Дніпра сплатили понад 101 мільйонів податку

Упродовж 2017-го року платники, які перебувають на обліку в ДПІ у Центральному районі м.Дніпра, сплатили 101,1 млн. грн. військового збору. У порівнянні з 2016-им надходження зросли на 21,6 млн. грн., або на 28,9 відс.

Сплата військового збору – це  внесок кожного громадянина для підтримання обороноздатності української армії та встановлення миру в нашій державі.

Військовий збір був введений в Україні з серпня 2014 року як додаткове джерело фінансування і підтримки армії, яка виконує завдання у зоні проведення АТО. Ставка збору становить 1,5% доходів, що підлягають оподаткуванню. Платниками військового збору є фізичні особи – резиденти та нерезиденти, які отримують доходи в Україні. Відповідальними за нарахування збору до бюджету є роботодавці, що нараховують доходи у вигляді заробітної плати на користь платника податків.

Звертаємо увагу, що лише платники єдиного податку не сплачують військовий збір, решта податкових агентів є платниками військового збору.

Зустріч з неприбутковими організаціями та установами Центрального району м.Дніпра

 На днях в ДПІ у Центральному районі м.Дніпра відбулась чергова зустріч фахівця відділу податку на прибуток території обслуговування ДПІ у Центральному районі м.Дніпра управління оподаткування юридичних осіб ГУ ДФС  у  Дніпропетровській області Іриною Гурою з  представниками неприбуткових організацій та установ Центрального району м.Дніпра

Під час зустрічі  податківець ще раз звернула увагу на порядок реєстрації новостворених неприбуткових організацій та необхідність дотримання вимог щодо формування статутних документів, які визначають організацію як неприбуткову.

Також учасники обговорення розглянули питання пов’язані з обліком та звітністю неприбуткових організацій. Окремо зупинилися на порядку оподаткування неприбуткових установ податком на прибуток у разі порушень вимог Податкового кодексу і порядку та термінах надання звітності до фіскального органу.

Крім того, присутніх цікавило питання можливості здійснення підприємницької діяльності, яка не встановлена установчими документами, але доходи від якої будуть використовуватися для фінансування видатків на утримання такої неприбуткової організації, реалізації мети визначеної установчими документами.

«Доходи, отримані неприбутковою організацією від підприємницької діяльності, мають використовуватись виключно для цілей, що передбачені установчими документами. При цьому отримання таких доходів (прибутків) має відповідати вимогам закону, що регулює діяльність такої неприбуткової організації. Встановлення контролюючим органом відповідно до норм ПКУ факту використання неприбутковою організацією доходів (прибутків) для цілей інших, ніж передбачені п.п. 133.4.2 п. 133.4 ст. 133 ПКУ, є підставою для виключення такої організації з Реєстру неприбуткових установ та організацій і нарахування податкового зобов’язання з податку на прибуток підприємств, штрафних санкцій і пені відповідно до норм ПКУ. Податковізобов’язання, штрафнісанкції і пеня нараховуються, починаючи з першого числа місяця, в якому вчинено такепорушення».

Також присутніх цікавило питання щодо терміну подання звітності у разі, якщо неприбуткова організація не привела свої установчі документи у відповідність до  нормз аконодавства у термін до 01.07.2017 року.

«У разі виключення неприбуткової організації з Реєстру неприбутковихустанов та організацій (далі – Реєстр), крім випадків, передбачених п.п 133.4.3 п. 133.4 ст. 133 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), та переходу на загальну/спрощену систему оподаткування в установленому порядку така організація повинна подати до контролюючого органу за місцем обліку наступну податкову звітність з податку на прибуток/единого податку:

за период перебування у Реєстрі така організація повинна подати до контролюючого органу Звіт про використаннядоходів (прибутків) неприбуткової організації за базовийзвітний (податковий) період, що дорівнює календарному року із проказниками діяльності, обрахованими за періодперебування у Реєстрі, та финансов узвітність за рік – протягом 60 календарнихднів, що настають за останнімкалендарним днем звітного (податкового) року (наприклад: за 2017 рік, до 01 березня 2018 року);

за период перебування на загальній системно податкування така організація повинна подати до контролюючого органу податкову декларацію з податку на прибуток підприємств за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному року із проказниками діяльності, обрахованими за период перебування на загальній системі оподаткування, та фінансову звітність за рік – протягом 60 календарнихднів, щонастають за останнім календарним днем звітного (податкового) року (наприклад: за 2017 рік, до 01 березня 2018 року)».

Захід відбувся в конструктивному діалозі, всі сторони визнали такі зустрічі ефективними та взаємно корисними.

На соціальні гарантії платники Центрального району м.Дніпра додатково спрямували 1 329.0 млн гривень

За 2017 року платники Центрального району м.Дніпра перерахували до бюджету 1329.0 млн грн єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, це на 2,9млн грн більше за очікуваний показник. Виконання планового показника становить майже 113,3 відсоток. Порівняно з аналогічним періодом  минулого року забезпечено приріст надходжень на 267,1 млн грн.

ДПІ у Центральному районі м.Дніпра нагадує, що відповідно до прийнятого Верховною Радою України 07 грудня 2017 року Закону України «Про Державний бюджет на 2018 рік» мінімальна заробітна плата з 01.01.2018 року складатиме 3 723 гривень.

Отже, мінімальний страховий внесок у 2018 році буде становити 819,06 грн. (3723,0 Х 22%). Також зміниться максимальна величина бази нарахування єдиного соціального внеску – з 2018 року вона буде дорівнювати 15 розмірам мінімальної зарплати (у 2018 році – 55 845 гривень). Відповідно максимальна сума ЄСВ у 2018 році – 12 285,9 гривень.

Фізичні особи-підприємці, які обрали спрощену систему оподаткування, а також ті, які перебувають на загальній системі оподаткування та провадять незалежну професійну діяльність, у 2018 році сплачуватимуть ЄСВ у сумі 819,06 гривень за місяць.

Перевірка терміну дії сертифіката ЕЦП

ДПІ у Центральному районі м.Дніпра повідомляє, що перевірити термін дії посиленого сертифіката можна за допомогою надійного засобу електронного цифрового підпису «ІІТ Користувач ЦСК-1», який можна завантажити на офіційному інформаційному ресурсі Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС ) у розділі «Програмне забезпечення», вкладка «Надійні засоби електронного цифрового підпису».

В меню програми «Переглянути сертифікати» із всього переліку сертифікатів необхідно вибрати сертифікат або додати його за допомогою кнопки «Імпортувати».

Для отримання інформації щодо посиленого сертифіката, в тому числі і терміну його дії, слід натиснути на вибраний сертифікат подвійним кліком лівої кнопки миші. Детальну інформацію про посилений сертифікат можна переглянути обравши пункт «Детальна інформація».

Зміни до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України

ДПІ у Центральному районі м.Дніпра звертає увагу, що з 01.01.2018 набрав чинності (крім окремих норм) Закон України від 07.12.2017 №2245-VIII (далі – Закон №2245) «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році»

Законом №2245, зокрема, тимчасово зупинено систему ризиків з ПДВ, підвищено акцизи на тютюнові вироби та передбачено індексацію ставок екологічного податку та ренти, а також передбачено відшкодування шкоди, завданої платнику податків контролюючим органом.

Закон №2245 опубліковано у газеті «Голос України» від 30.12.2017 №248.

Більш детальніша інформація про зміни буде викладена в подальших матеріалах.

Набрав чинності Закон України «Про Державний бюджет України на 2018 рік»

ДПІ у Центральному районі м.Дніпра повідомляє, що з 01.01.2018 набрав чинності Закон України від 07.12.2017 №2246-VIII (далі – Закон №2246) «Про Державний бюджет України на 2018 рік».

Законом №2246 передбачені доходи держбюджету на 2018 рік у сумі 917,9 млрд. грн., видатки – на рівні 991,7 млрд. грн.

Граничний обсяг дефіциту держбюджету передбачається у розмірі 80,6 млрд. грн. Граничний обсяг державного боргу встановлено у розмірі 1999,3 млрд. грн. Надходження від приватизації прогнозується у обсязі 21,3 млрд грн.

Законом №2246 визначено розмір мінімальної заробітної плати на 2018 рік – 3723,00 грн. та розмір погодинної мінімальної зарплати на 2018 рік – 22,41 грн.

Прожитковий мінімум для працездатних осіб встановлено на рівні:

з 01 січня 2018 року – 1762,00 грн.;

з 01 липня 2018 року – 1841,00 грн.;

з 01 грудня 2018 року – 1921,00 грн.

Закон №2246 опубліковано у газеті «Голос України» від 30.12.2017 №249-250.

З 1 січня 2018 року стартувала кампанія декларування доходів

Громадяни, котрі у 2017 році отримали доходи, з яких не було сплачено податки, варто подбати про подання річної податкової декларації. Цього року громадяни звітуються про доходи за минулий рік за новою формою декларації, – наголошують в ДПІ у Центральному районі м.Дніпра.

 Заповнити і подати декларацію можна до 1 травня 2018 року в податковій інспекції за місцем реєстрації.

Звертаємо увагу, що до доходів, які згідно законодавчих вимог підлягають обов’язковому декларуванню, належать:

– доходи , з яких при нарахуванні або виплаті ПДФО не утримувався;

– доходи від особи, яка не є податковим агентом (в тому числі від здачі в оренду власного рухомого чи нерухомого майна, продажу власного майна, продажу власної сільгосппродукції фізичним особам, тощо);

– спадок  від осіб, які не є членами сім’ї першого та другого ступеня споріднення та подарунки від осіб, які не є членами сім’ї першого ступеня споріднення;

– доходи від продажу інвестиційних активів;

– іноземні доходи.

Щоб виконати свій  конституційний обов’язок і подати річну податкову декларацію громадянам треба звернутися в Центри обслуговування платників, або ж у відділення ДПІ, що є у кожному з районних центрів. Саме тут фахівці ДФС нададуть необхідні консультації та допоможуть правильно заповнити декларацію про отримані доходи.

З 1 січня 2018 року Декларація про майновий стан і доходи подається за новою формою

Фахівці ДПІ у Центральному районі м.Дніпра повідомляють, що з 1 січня 2018року набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 06.06.2017 №556 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 02 жовтня 2015 року № 859». Наказом № 556 внесено зміни до форми податкової декларації про майновий стан і доходи та Інструкції щодо заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 02 жовтня 2015 року N 859. Тобто починаючи з 1 січня 2018 року декларація має подаватися за новою формою.

Зокрема, змінами, внесеними Наказом №556 передбачено, що фізичні особи – підприємці у додатку Ф2 до Декларації відображають амортизаційні відрахування за витратами, понесеними на придбання (самостійне виготовлення) основних засобів та придбання нематеріальних активів.

Крім того, для фізичних осіб – підприємців, які у звітному податковому році припиняють державну реєстрацію підприємницької діяльності за власним рішенням та подають Декларацію у строки, встановлені абзацом другим п.177.11 ст.177 Податкового кодексу України, передбачено відображення дати прийняття рішення про припинення у рядку 8 «Категорія платника» декларації.

Більш детально про зміни, які відбулися у додатках та приклади заповнення оновленої декларації, йдеться у листі ДФС України від 18.12.2017 №35310/7/99-99-13-01-03-17 «Про декларування доходів фізичними особами».

До уваги платників! Новації у застосуванні РРО

ДПІ у Центральному районі м.Дніпра повідомляє, що 20.12.2017 набула чинності постанова Кабінету Міністрів від 18.12.2017 № 984 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 23 серпня 2000 року №1336» (далі постанова — №984), якою внесено зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 23.08.2000 №1336 «Про забезпечення реалізації статті 10 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі — постанова № 1336).

Змінами, внесеними постановою № 984, встановлено граничний розмір річного обсягу розрахункових операцій з продажу товарів (надання послуг), у разі перевищення якого застосування реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО) є обов’язковим:

– для форм та умов проведення діяльності, визначених у пунктах 2, 3, 5, 6, 13, 14, 17, 22, 23, 27 Переліку окремих форм та умов проведення діяльності у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг (далі – Перелік), яким дозволено проводити розрахункові операції без застосування РРО, –  500 тис. гривень на один суб’єкт господарювання;

– для форм та умов проведення діяльності, визначених у пунктах 4 і 7 Переліку – 250 тис. гривень на один структурний (відокремлений) підрозділ (пункт продажу товарів (надання послуг).

Звертаємо увагу, що підпункти 2 і 6 п.2 змін, затверджені постановою №984 набирають чинності через шість місяців після набрання чинності постановою №984. Постанову № 984 опубліковано в офіційному виданні «Урядовий кур’єр» від 20.12.2017 № 240.

 За порушення правил нарахування, утримання та сплати податків передбачена відповідальність.

ДПІ у Центральному районі м.Дніпра повідомляє, щo cтаттею 127 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) визначена відповідальність за порушення правил нарахування, утримання та сплати (перерахування) податків у джерела виплати.

Відповідно до п. 127.1 ст. 127 ПКУ ненарахування, неутримання та/або несплата (неперерахування) податків платником податків, у тому числі податковим агентом, до або під час виплати доходу на користь іншого платника податків, – тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 25 відсотків суми податку, що підлягає нарахуванню та/або сплаті до бюджету.

Ті самі дії, вчинені повторно протягом 1095 днів, – тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 50 відсотків суми податку, що підлягає нарахуванню та/або сплаті до бюджету.

Дії, передбачені абзацом першим цього пункту, вчинені протягом 1095 днів втретє та більше, – тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 75 відсотків суми податку, що підлягає нарахуванню та/або сплаті до бюджету.

Відповідальність за погашення суми податкового зобов’язання або податкового боргу, що виникає внаслідок вчинення таких дій, та обов’язок щодо погашення такого податкового боргу покладається на особу, визначену ПКУ, у тому числі на податкового агента. При цьому платник податку – отримувач таких доходів звільняється від обов’язків погашення такої суми податкових зобов’язань або податкового боргу, крім випадків, встановлених розділом IV ПКУ.

Передбачені цим пунктом штрафи не застосовуються, коли ненарахування, неутримання та/або несплата (неперерахування) податку на доходи фізичних осіб самостійно виявляється податковим агентом при проведенні перерахунку цього податку, передбаченого п. 169.4 ст. 169 ПКУ, та виправляється в наступних податкових періодах протягом податкового (звітного) року згідно з нормами ПКУ.

Більше на нашому каналі в  YouTube, та на сторінках у  Facebook, Instagram!