ДПІ у Центральному районі м.Дніпра інформує

ДФС виступила з пропозиціями щодо перегляду критеріїв для проведення обов’язкової перевірки фізосіб-підприєців при їх закритті та спрощення процедури зняття їх з податкового обліку. Про це повідомив Голова ДФС Роман Насіров під час засідання Комітету Верховної Ради з питань податкової та митної політики.

За його словами, відповідно до діючого законодавства ДФС зобов’язана перевірити кожну фізичну особу-підприємця в процесі його ліквідації. Водночас, враховуючи цьогорічні нововведення щодо необхідності сплати  ФОПами єдиного внеску навіть при відсутності прибутку, з 01.12.16. до 20.02.17 близько 330 тисяч підприємців припинили свою діяльність. При цьому, більшість закритих ФОПів були “сплячими” та давно не вели господарську діяльність.

Слідкуйте за нами в Telegram та Viber !

“На цей рахунок існує два накази Мінфіну. Один з них стосується ЄСВ, другий – всіх інших податків. Ми вважаємо, що варто переглянути ці накази і створити більш конкретні вимоги – в яких випадках, в залежності від критеріїв тієї фізособи-підприємця, що закривається, яка потрібна чи не потрібна перевірка”, – запропонував Роман Насіров.

Сергій Білан: Ми проводимо постійну роботу з ліквідації підпільних виробництв фальсифікату

Працівники податкової міліції постійно проводять оперативні заходи у рамках протидії незаконному виготовленню, переміщенню через кордон України та реалізації підакцизних товарів. Про це розповів Перший заступник Голови ДФС Сергій Білан в ефірі програми «Уряд на зв’язку з громадянами».

За його словами, на сьогодні підробка алкогольної продукції є досить поширеною тенденцією. Так, лише минулого року було викрито 138 підпільних цехів з промислового виготовлення лікеро-горілчаних виробів.

«За минулий рік було вилучено незаконно вироблених алкогольних товарів на 108 млн. грн. Фактично всі вони можуть становити загрозу для здоров’я людей. Вже тільки з початку цього року вилучено фальсифікованої горілки на 13 млн. грн. Тобто ця робота триває постійно», – підкреслив Сергій Білан.

Він також зазначив, що працівники спецпідрозділу «Фантом», які працюють на лінії розмежування у зоні АТО, також протидіють ввезенню в Україну підроблених лікеро-горілчаних виробів.

«Як правило підроблену горілку, тютюнові вироби везуть з непідконтрольної території Донецької та Луганської областей, тому що там досить дешева робоча сила, дешевий контрабандний спирт і вже тут намагаються продати», – розповів Сергій Білан.

Загалом, завдяки роботі «Фантому» щодо контролю за незаконним переміщенням товарів через лінію розмежування протягом 2016 року було виявлено та вилучено товарів на загальну суму близько 108 млн. грн.

Дніпропетровська митниця ДФС проводить профілактичні роботи з попередження митних правопорушень

«З початку 2017 року митними органами Дніпра складено 50 протоколів з правопорушень на суму у розмірі 18 млн 984 тис. грн. Митницею направлено два повідомлення про протиправну митну діяльність відповідно до ст.212 та ст.358 Кримінального кодексу України. Оскільки ми фіксуємо лише адміністративні правопорушення, повідомлення були направлені до правоохоронних органів. Перше правопорушення за статтею 212 (недобір митних платежів) до ГУ ДФС України в Дніпропетровській області. Друге – за статтею 358 – про підробку документів іноземними країнами», – інформує начальник начальник відділу інформаційно-аналітичної роботи управління протидії митним правопорушенням Дніпропетровської митниці ДФС Віталій Аксютин.

За його словами, за січень – лютий 2017 року до митних органів іноземних держав, зокрема Туреччини та КНР, були надіслані запити стосовно митних правопорушень за ч.3 ст.212 Кримінального кодексу України. Митницею Дніпра були опрацьовані відповіді та складені протоколи.

«Ми – внутрішня митниця, а тому складаємо протоколи за рахунок відповіді митних органів іноземних держав», – пояснює Віталій Аксютин.

У новому 2017 році не було виявлено порушень, пов’язаних із зловживанням з боку представників митниці. У минулому 2016 був зафіксований лише один такий випадок, наразі по ньому триває судове провадження.

Дніпропетровська митниця ДФС проводить профілактичні роботи з попередження митних правопорушень, надає методичні рекомендації та слідкує за товарообігом на кордоні Дніпро-Донецьк.

«Допоки окуповані території офіційно не будуть визнані окупованими, говорити про товарообіг з ними як про контрабанду не можливо. Поки що вантажі юридично переміщуються в межах України, хоча ми і розуміємо що багато в чому незаконно», – додав начальник відділу інформаційно-аналітичної роботи Віталій Аксютин.

Як зазначив фахівець, порівняно з минулим роком зріс показник конфіскованих об’єктів. Це пов’язано з тим, що у новому році стали частіше проводитися перевірки тих громадян України, які імпортують транспортні засоби.

Щодо можливості отримання інформації про код товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності

З метою практичного застосування підпункту «і» пункту 201.1 статті 201 ПКУ при складання податкових накладних повідомляємо, що Торгово-промислова палата України проінформувала Державну фіскальну службу України про наявність у системі торгово-промислових палат в Україні кваліфікованого штату експертів та здатність швидко задовольнити попит на визначення кодів товарів для всіх платників ПДВ.

Інформацію про код товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності можна отримати у регіональних торгово-промислових палатах.

Деклараційна компанія – 2017: актуальні питання

Начальником управління податків і зборів з фізичних осіб ДПІ у Центральному районі м.Дніпра Бабкіною Оксаною Валентинівною проведено сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» з питань  порядку декларування доходів громадян, отриманих  у 2016 році.

Наводимо найбільш актуальні запитання та відповіді на них, які були порушені у ході проведення заходу.

 Питання : Чи має право громадянин реалізувати право на  податкову знижку за  наслідками 2016 року на суму коштів, сплачених у зв’язку з переобладнанням транспортного засобу ?

Відповідь: Згідно з положеннями ст. 166 Кодексу платники податку на доходи фізичних осіб мають право на податкову знижку за наслідками звітного податкового року.

Зокрема, згідно п.п.166.3.7 п. 166.3 ст. 166 Кодексу  до податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного податкового року платником податку витрати, пов’язані з переобладнанням транспортних засобів, що належить платнику податків, з використанням у вигляді палива моторного сумішевого, біоетанолу, біодизелю, стиснутого або скрапленого газу, інших видів біопалива. При цьому транспортний засіб, що переобладнаний, повинен бути  перереєстрований у відповідних органах.   Витрати повинні підтверджуватися відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема:  квитанціями;  платіжними дорученнями; фіскальними або товарними чеками; прибутковими касовими ордерами; меморіальними ордерами; копіями договорів, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і їх покупця (отримувача). У зазначених документах обов’язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк їх продажу (виконання, надання).

Для реалізації права на податкову знижку платнику податку необхідно заповнити та подати декларацію до 31 грудня року наступного за звітним, тобто за 2016 рік – до 31 грудня 2017 року.

Питання : Чи необхідно громадянину подавати декларацію  про майновий стан і доходи за 2016 рік, якщо у 2016 році  ним отримано у спадщину будинок від рідного брата ?

Відповідь: Відповідно до пп. 14.1.263 п. 14.1 ст. 14 Кодексу членами сім’ї першого ступеня споріднення вважаються її батьки, чоловік або дружина, діти, у тому числі усиновлені. Інші члени сім’ї фізичної особи вважаються такими, що мають другий ступінь споріднення.

Отож, платником податків відповідно до норм Кодексу отримано доходи у вигляді майна, що успадковується спадкоємцем, який не є членом сім’ї спадкодавця першого ступеня споріднення та які підлягають декларуванню з відповідним оподаткуванням податком на доходи фізичних осіб  за ставкою 5 відс. (п. 167.2 ст. 167 Кодексу) і військовим збором – 1,5 відсотків.

Останній день подання декларації за 2016 рік – 3 травня 2017 року.

Питання : Чи визначаються фізичною особою при поданні декларації про майновий стан і доходи за 2016 рік податкові зобов’язання з військового збору  ?

Відповідь: З набранням чинності з 01.01.2015 р. норми Закону України від  28 грудня 2014 року № 71 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» щодо поширення на фізичних осіб порядку оподаткування доходів військовим збором, за результатами 2016 року фізичні особи визначають податкові зобов’язання як з податку на доходи фізичних осіб, так і з військового збору.

Відповідно до пп. 1.2 п. 16 прим. 1 підрозд. 10 розд. XX Податкового кодексу України (далі – Кодекс) об’єктом оподаткування військовим збором є доходи, визначені ст. 163 Кодексу. Ставка збору – 1,5 відс. об’єкта оподаткування. При цьому нарахування, утримання та сплата (перерахування) збору до бюджету здійснюються у порядку, встановленому ст. 168 Кодексу. Підпунктом 168.2.1 п. 168.2 ст. 168 Кодексу передбачено, що платник податку, що отримує доходи від особи, яка не є податковим агентом, та іноземні доходи, зобов’язаний включити суму таких доходів до загального річного оподатковуваного доходу та подати декларацію за наслідками звітного податкового року, а також сплатити податок з таких доходів.

За результатами звітного податкового року платник податку – фізична особа повинен подати декларацію та визначити податкові зобов’язання як з податку на доходи фізичних осіб, так і з військового збору. З 1 січня 2017 року запроваджено нова форма декларації, яка затверджена наказом Міністерства фінансів України від 15 вересня 2016 року №821 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 02 жовтня 2015 року №859».

Питання : Які ставки податку на доходи фізичних осіб застосовуються до доходів, отриманих у 2016 році ?

Відповідь: До доходів, отриманих у 2016 році застосовуються ставки:

18 відсотків бази оподаткування  щодо:  доходів, нарахованих (виплачених, наданих) (крім випадків, визначених у п. 167.2 – 167.5 ст. 167 Податкового кодексу України, далі – Кодекс) у тому числі, але не виключно у формі: заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які нараховуються (виплачуються, надаються) платнику у зв’язку з трудовими відносинами та за цивільно-правовими договорами; перевищення суми пенсії (включаючи суму її індексації, нараховану відповідно до закону), щомісячного довічного грошового утримання, визначеної у п.п. 164.2.19 п. 164.2 ст. 164 Кодексу, які отримуються платником податку з Пенсійного фонду України чи бюджету згідно із законом; пасивних доходів, у тому числі нарахованих у вигляді дивідендів по акціях та/або інвестиційних сертифікатах, що виплачуються інститутами спільного інвестування (крім зазначених у п.п. 167.5.2 п. 167 ст. 167 Кодексу);

5 відсотків бази оподаткування у випадках, прямо визначених розділом IV Кодексу;

0 відсотків бази оподаткування у випадках, прямо визначених розділом IV Кодексу.

При декларуванні доходів за результатами 2016 року платникам податків слід враховувати, що розмір мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного податкового року, становить 1378 гривень.

Працюємо за допомогою сервісу ДФС «Електронний кабінет платника»

ДПІ у Центральному районі м.Дніпра інформує про модернізацію електронного сервісу Державної фіскальної служби України «Електронний кабінет платника».

Вхід до оновленого кабінету здійснюється за адресою cabinet.sfs.gov.ua, а також через офіційний веб-портал відомства (sfs.gov.ua).

Оновлений онлайн-сервіс працює на базі реальних даних.

Функція сплати податків, зборів, платежів працює у звичайному режимі.

Модернізований сервіс включає дві функціональні частини – відкриту (загальнодоступну) і приватну (особистий кабінет).

Користуватися функціоналом відкритої частини можна без ідентифікації особи (без використання електронного цифрового підпису). Зокрема, через відкриту частину платник має можливість:

– скористатися інформацією з реєстрів, які є загальнодоступними (дані про взяття на облік платників; дані реєстру платників ПДВ; дані реєстру страхувальників; дані реєстру платників єдиного податку; інформація про РРО; інформація про книги РРО);

– отримати інформацію про граничні терміни сплати податків, зборів, обов’язкових платежів та подання звітності (податковий календар);

– отримати контакти і адреси діючих центрів обслуговування платників (ЦОП);

– ознайомитися з новинами ДФС;

– скористатися іншою корисною інформацією.

Робота з електронним сервісом в персональній частині здійснюється з використанням електронного цифрового підпису (ЕЦП), де після ідентифікації особи надається можливість: скористатися індивідуальним податковим календарем; переглянути та перевірити свої облікові дані; створити запит для отримання інформації; подати реєстраційну заяву платника податку на додану вартість (ПДВ), заяву про анулювання реєстрації платника ПДВ, заяву про видачу довідки про відсутність заборгованості з податків і зборів; направити лист органу ДФС; переглянути стан розрахунків з бюджетом; зареєструвати податкові накладні у Єдиному реєстрі податкових накладних; скористатися сервісами системи «Електронне адміністрування ПДВ» (для платників ПДВ).

 ДПІ у Центральному районі м.Дніпра запрошує платників податків та громадян отримати на безкоштовній основі  ключі електронного цифрового підпису у відділі реєстрації користувачів при ГУ ДФС у  Дніпропетровській області  за адресою:  м. Дніпро, пр Слобожанський, 95,А тел.:27-30-76, м. Дніпро, проспект Богдана Хмельницького,буд.25 тел: 749-63-34

Номер гарячої лінії антикорупційного сервісу «Пульс»

ДПІ у Центральному районі м.Дніпра нагадує номер гарячої лінії антикорупційного сервісу «Пульс» – (044)284-00-07.

За вказаним номером громадяни та суб’єкти господарювання мають можливість повідомити про неправомірні дії або бездіяльність працівників Державної фіскальної служби, про можливі корупційні дії з їхнього боку. Інформація приймається цілодобово.

З початку 2017 року на сервіс «Пульс» звернення щодо роботи ДПІ у Центральному районі                 м. м.Дніпра не надходили.

«Cпрощенці» спрямували до бюджету Центрального району м.Дніпра  понад 20 мільйонів гривень

Протягом 2017 року спостерігається позитивна динаміка надходжень від платників єдиного податку. Протягом січня – лютого поточного року суб’єкти господарювання Центрального району м.Дніпра, які обрали спрощену систему оподаткування, поповнили місцевий бюджет на 23,9 мільйони гривень, що на  9,5 мільйона гривень більше від запланованого.
При цьому левову частку цієї суми – близько 75,7 відсотка – сплатили приватні підприємці – фізичні особи. Решту сплачено підприємствами – платниками єдиного податку. До речі, цьогорічний внесок підприємців-«спрощенців» на 79,4 відсотка вищий, ніж в аналогічному періоді минулого року.

Загалом на сьогодні у Центральному районі м.Дніпра працює 16835 суб’єктів підприємницької діяльності, які використовують спрощену систему оподаткування, з яких 2809 – фізичні особи та 2289 – юридичні. Примітно, що кількість платників єдиного податку, зареєстрованих у ДПІ у Центральному районі, з початку року зросла.

Нагадаємо, що з початку поточного року у законодавстві відбулися зміни, які стосуються платників єдиного податку. Зокрема, встановлено ставки єдиного податку для платників першої групи у відсотках до розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня податкового року. Таким чином ставка єдиного податку для платників першої групи (до 10% прожиткового мінімуму) в 2017 році складає до 160,00 грн. (у 2016 році складала до 137,80 грн.). Строк сплати податку – до 20 числа поточного місяця.
Для платників другої групи залишено діючу прив’язку до розміру мінімальної заробітної плати. Тож ставка податку для платників другої групи (до 20% мінімальної заробітної плати) у 2017 році складає до 640 грн. (у 2016 році складала до 275,60 грн.). Рішеннями місцевих рад ставки можуть бути змінені. Також підвищено на 15 відсотків ставки єдиного податку для платників 4 групи.

Підвищуємо податкову культуру: розпорядження майном, що переходить у власність держави

Як розповіла начальник відділу погашення боргу ДПІ у Центральному районі м.Дніпра Шеваненкова Світлана Володимирівна, згідно зі ст.335 Цивільного кодексу України безхазяйною є річ, яка не має власника або власник якої невідомий. Безхазяйні нерухомі речі беруться на облік органом, що здійснює державну реєстрацію прав на нерухоме майно, за заявою органу місцевого самоврядування, на території якого вони розміщені. Про взяття безхазяйної нерухомої речі на облік робиться оголошення у друкованих засобах масової інформації. Після спливу одного року з дня взяття на облік безхазяйної нерухомої речі вона за заявою органу, уповноваженого управляти майном відповідної територіальної громади, може бути передана за рішенням суду у комунальну власність. Безхазяйні рухомі речі можуть набуватися у власність за набувальною давністю, крім випадків, встановлених статтями 336, 338, 341 і 343 цього Кодексу.

Порядок обліку, зберігання, оцінки конфіскованого та іншого майна, що переходить у власність держави, і розпорядження ним затверджено постановою КМУ від 25.08.1998 № 1340 «Про Порядок обліку, зберігання, оцінки конфіскованого та іншого майна, що переходить у власність держави, і розпорядження ним».

Дія цього Порядку поширюється на майно, конфісковане на підставі рішення суду у випадках, обсязі та порядку, встановлених законом, крім вилученого митними органами майна, щодо якого винесено рішення суду про конфіскацію;  транспортні засоби та інші види майна, що зберігаються під митним контролем виключно митницею, як не пропущені на митну територію України внаслідок установлених заборон чи обмежень на їх ввезення або транзит через територію України, якщо сума складських митних зборів досягає їх вартості; майно, термін зберігання якого під митним контролем закінчився, а власник не звернувся за ним в установлений Митним кодексом України термін;  товари з обмеженим терміном зберігання, вилучені правоохоронними органами або затримані митними органами як предмети порушення митних правил, у тому числі товари, затримані у справах про контрабанду; майно, визнане безхазяйним відповідно до законодавства;  предмети-знахідки, товари та цінності, загублені або залишені у готелях, транспорті, театрах, інших громадських місцях, якщо вони не були затребувані їх власниками протягом установленого законом терміну;  скарби, передані фінансовим органам; майно, що за правом успадкування перейшло у власність держави; не вручені міжнародні та внутрішні поштові відправлення;валютні цінності, що пересилаються в міжнародних поштових відправленнях з порушенням нормативних актів Всесвітнього поштового союзу та норм законодавства України; знаряддя незаконного добування природних ресурсів та незаконно добуті природні ресурси або продукти, вироблені з них, чи їх вартість;  використані під час проведення експертизи (випробування) зразки нехарчової продукції, що були відібрані в межах здійснення державного ринкового нагляду, залишкова вартість яких перевищує встановлену Кабінетом Міністрів України граничну межу (крім зразків продукції, що є небезпечними, становлять ризик та/або не відповідають установленим вимогам щодо їх безпечності), реалізуються шляхом проведення прилюдних торгів (аукціонів) в установленому законодавством порядку.

Зазначене майно передається для подальшого розпорядження ним на підставі акта опису, оцінки та передачі майна, в тому числі реалізується через торгівельні підприємства, аукціони, біржі, з якими укладені угоди на його реалізацію.

Порядок взаємодії між структурними підрозділами органів ДФС під час виконання покладених згідно із законодавством України завдань із виявлення, обліку, зберігання, оцінки, розпорядження безхазяйним майном та майном, що переходить у власність держави затверджений наказом Міністерства доходів і зборів України від 10.10.2013 № 570 «Про затвердження Порядку взаємодії між підрозділами органу доходів і зборів під час роботи з безхазяйними речами та майном, що переходить у власність держави».

Майно, якість якого не відповідає вимогам стандартів, небезпечне в санітарно-епідемічному відношенні або яке не пройшло відповідного випробування, карантинної обробки чи не придатне для реалізації, підлягає переробці або знищенню (утилізації) з урахуванням ступеня зносу та фактичного стану.

Повернення майна відбувається за рішенням суду або за рішенням керівника органу, в якому майно перебуває на обліку, за наявності відповідних підстав у порядку, встановленому органом, що здійснив його вилучення, або міністерством, керівник якого спрямовує та координує діяльність такого органу.

Внесені зміни до податкової декларації екологічного податку

ДПІ у Центральному районі м.Дніпра повідомляє, що 21 лютого 2017 року набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 28.12.2016 №1177, зареєстрований у Міністерстві юстиції України 26.01.2017 за №116/29984 (далі – Наказ №1177), яким внесені зміни до форми податкової декларації екологічного податку (далі – Декларація), затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 17.08.2015 №715, що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 03.09.2015 за №1052/27497.

Наказом №1177 викладено у новій редакції додаток 4 «Розрахунок за утворення радіоактивних відходів (включаючи вже накопичені» до Декларації.

Зазначений Наказ опубліковано в «Офіційному віснику України» від 21.02.2017 №15.

Деякі питання сплати земельного податку

ДПІ у Центральному районі м.Дніпра нагадує, що відповідно до пп. 14.1.147 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України  (далі – Кодекс) плата за землю – це обов’язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.

Згідно з  п. 269.1 ст. 269 Кодексу платниками земельного податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі.

Статтею 270 Кодексу встановлено, що об’єктами оподаткування земельним податком є земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні, та земельні частки (паї), які перебувають у власності.

Власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельної ділянки.

Пунктом 288.1 ст. 288 Кодексу передбачено, що підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку  є договір оренди такої земельної ділянки.

Орендар земельної ділянки зобов’язаний приступати до використання земельної ділянки у строки, встановлені договором оренди землі, зареєстрованим у встановленому законом порядку.

Слід пам’ятати, що Земельний кодекс України містить заборону щодо використання земельної ділянки до встановлення її меж у натурі (на місцевості), одержання документа, що посвідчує право на неї, та державної реєстрації. Використання землі без правовстановлюючих документів загрожує також і кримінальною відповідальністю.

Доходи від продажу інвестиційних активів необхідно задекларувати

ДПІ у Центральному районі м.Дніпра наголошує, що фізичні особи – платники податку на доходи фізичних осіб зобов’язані задекларувати результати усіх операцій з купівлі та продажу інвестиційних активів, здійснених упродовж 2016 року як на території України, так і за її межами.

Доходи від продажу інвестиційних активів необхідно задекларувати до 03 травня 2017 року та сплатити з них податок на доходи фізичних осіб та військовий збір не пізніше 31 липня 2017 року. Ці доходи відображаються в додатку Ф1 «Розрахунок податкових зобов’язань з податку на доходи фізичних осіб та військового збору з доходів, отриманих від операцій з інвестиційними активами» до податкової декларації про майновий стан і доходи та рядку 10.4 Розділу ІІ декларації, а податок на доходи фізичних осіб і військовий збір в графах 6 і 7 відповідно.

В той же час, відповідно до норм Податкового кодексу України не підлягають оподаткуванню та не включаються до загального річного оподатковуваного доходу, а також не включаються до розрахунку загального фінансового результату операцій з інвестиційними активами суми доходів та витрат на придбання таких інвестиційних активів:

1) дохід, отриманий платником податку протягом звітного податкового року від продажу інвестиційних активів, якщо сума такого доходу не перевищує у 2016 році – 1930 гривень;

2) сума доходу, отриманого платником податку внаслідок відчуження акцій (інших корпоративних прав), одержаних ним у власність в процесі приватизації в обмін на приватизаційні компенсаційні сертифікати, безпосередньо отримані ним як компенсація суми його внеску до установ Ощадного банку СРСР або до установ державного страхування СРСР, або в обмін на приватизаційні сертифікати, отримані ним відповідно до закону, а також сума доходу, отриманого таким платником податку внаслідок відчуження земельних ділянок сільськогосподарського призначення, земельних часток (паїв) за нормами безоплатної передачі, визначеними ст. 121 Земельного кодексу України залежно від їх призначення, та майнових паїв, безпосередньо отриманих ним у власність у процесі приватизації.

З 31 грудня 2016 року набрав чинності  наказ Міністерства фінансів України від 15 вересня 2016 року № 821 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від жовтня 2015 року № 859», зареєстрованим в Міністерстві юстиції України від 11 жовтня 2016 року за №1349/29479, яким внесено зміни до форми податкової декларації, яка запроваджена з 01 січня 2017 року.

Нарахування єдиного внеску особою, яка провадить незалежну професійну діяльність

ДПІ у Центральному районі м.Дніпра інформує, що згідно з п. 5 частини першої ст. 4 Закону № 2464 «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» платниками єдиного внеску, зокрема, є особи, які провадять незалежну професійну діяльність, а саме наукову, літературну, артистичну, художню, освітню або викладацьку, а також медичну, юридичну практику, в тому числі адвокатську, нотаріальну діяльність, або особи, які провадять релігійну (місіонерську) діяльність, іншу подібну діяльність та отримують дохід від цієї діяльності.

Базою нарахування єдиного внеску для осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, є сума доходу (прибутку), отриманого від їх діяльності, що підлягає обкладенню податком на доходи фізичних осіб. При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску на місяць (п. 2 частини першої ст. 7 Закону № 2464).
Згідно з нормами частини п’ятої ст. 8 Закону № 2464 єдиний внесок для всіх платників єдиного внеску встановлено у розмірі 22 відс. до визначеної ст. 7 цього Закону бази нарахування єдиного внеску.

Законом України від 06 грудня 2016 року № 1774-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України» внесено зміни до Закону № 2464, які набули чинності з 01 січня 2017 року, зокрема у першому реченні абзацу другого п. 2 частини першої ст. 7 слова «має право самостійно» замінено словом «зобов’язаний».

Таким чином у разі якщо платником єдиного внеску – особою, яка провадить незалежну професійну діяльність, не отримано дохід (прибуток) у звітному році або окремому місяці звітного року, такий платник зобов’язаний визначити базу нарахування, але не більше максимальної величини бази нарахування єдиного внеску, встановленої Законом № 2464. При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску.
Детальніше у листі ДФС України від 10.02.2017 № 2065/Б/99-99-13-02-03-14

Про рентну плату за спеціальне використання лісових ресурсів

ДПІ у Центральному районі м.Дніпра повідомляє платникам податків, що у листі ДФС України від 30.01.2017 №2070/7/99-99-12-03-04-17  «Про рентну плату заспеціальне використаннялісових ресурсів» (далі – лист) надано рекомендації щодо особливостей адміністрування рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів у 2017 році.

Зокрема, у листі зазначено, що рентна плата за спеціальне використання лісових ресурсів сплачується лісокористувачами щоквартально, рівними частинами від суми рентної плати плата за спеціальне використання лісових ресурсів, зазначеної у спеціальних дозволах, виданих у відповідному календарному році.

Лісокористувачі щоквартально подають податкову декларацію з рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів з наростаючим підсумком з початку року, за винятком:

– лісокористувачів, якими до отримання лісорубних та лісових квитків рентна плата за спеціальне використання лісових ресурсів вноситься у каси суб’єктів лісових відносин, які їх видають (фізичних осіб, а також фізичних осіб-підприємців, яким видано лісорубні та лісові квитки);

– лісокористувачів (крім фізичних осіб-підприємців, яким видано лісові квитки), у яких сума рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів у лісорубному чи лісовому квитках не перевищує 25 відс. від однієї мінімальної заробітної плати, встановленої законодавством України на 1 січня року, у якому сплачується рентна плата за спеціальне використання лісових ресурсів;

– лісокористувачів з іншої області, які сплачують рентну плату за спеціальне використання лісових ресурсів повністю, до видачі їм спеціального дозволу за місцезнаходженням лісової ділянки, на якій здійснюється заготівля деревини.

До уваги платників! Оновлено Державний реєстр РРО

ДПІ у Центральному районім.Дніпра звертає увагу , що Державна фіскальна служба України наказом від 17.02.2017 № 102  затвердила новий Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій.

Водночас втратив чинність наказ ДФСУ від 14.12.2016 № 1019.

Оновлений Державний реєстр містить перелік РРО, дозволених до первинної реєстрації, а також первинна реєстрація яких заборонена, в кількості 148 моделей (раніше було 146).

Окрім того, фахівці ДФСУ у коментарі до Довідника РРО звертають увагу суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність з купівлі – продажу іноземної валюти, щодо можливості використання в господарській діяльності моделі реєстратора розрахункових операцій КСТ-В1 з версією внутрішнього програмного забезпечення В1-1 для неухильного виконання вимог чинного законодавства.

Нагадаємо: фінансові установи мають застосовувати РРО при здійсненні валютно – обмінних операції з 17 грудня 2016 року.

Ознайомитися з наказом та коментарем до нього можна на офіційному веб – порталі ДФС за електронним посиланням: http://sfs.gov.ua/dovidniki–reestri–perelik/reestri/94957.html

Фізична особа, яка переобладнала автомобіль на газ має право на податкову знижку

ДПІ у Центральному районім.Дніпра нагадує, що платник податку має право включити до податкової знижки витрати у вигляді суми коштів, сплачених ним у зв’язку із переобладнанням транспортного засобу, що належить платникові податку, з використанням у вигляді палива моторного сумішевого, біоетанолу, біодизелю, стиснутого або скрапленого газу, інших видів біопалива (пп. 166.3.7 п. 166.3 ст. 166 Податкового кодексу України).

Звертаємо увагу, до  податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного податкового року платником податку витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема, квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, копіями договорів, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і їх покупця (отримувача). У зазначених документах обов’язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк їх продажу (виконання, надання).

Підстави для нарахування податкової знижки із зазначенням конкретних сум відображаються платником податку у річній податковій декларації, яка подається по 31 грудня включно наступного за звітним податкового року (пп. 166.1.2 п. 166.1 ст. 166  Податкового кодексу).

 Поряд з цим повідомляємо, що Порядок переобладнання транспортних засобів затверджено постановою КМУ від 21.07.2010 № 607.

Про законодавчі нововведення для неприбуткових організацій

ДПІ у Центральному районім.Дніпра інформує про новації для неприбуткових організацій, які набрали чинності з 1 січня 2017 року.

А саме: для неприбуткових організацій встановлено річний податковий звітний період: звіт подається протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року, у поточному році кінцевий термін звітування – 1 березня 2017 року.

Відповідно до положень Податкового кодексу України неприбуткові підприємства, установи та організації в обов’язковому порядку разом із Звітом про використання доходів (прибутків) подають річну фінансову звітність, яка є додатком до Звіту та його невід’ємною частиною (п.46.2 ПКУ).

Звертаємо увагу, що податкова декларація неприбуткової установи доповнена новими обов’язковими реквізитами: дата та номер рішення про включення неприбуткової організації до Реєстру неприбуткових установ та організацій і ознаку її неприбутковості (п. 48.4 ПКУ) .

Нагадуємо, що форма Звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації затверджена наказом Мінфіну України від 17.06.2016 р. №553.

Варто звернути увагу, що нововведеннями уточнено порядок переходу на загальну систему оподаткування у разі втрати неприбуткового статусу.

Більше на нашому каналі в  YouTube, та на сторінках у  Facebook, Instagram!