ДПІ у Кіровському районі інформує

Про те, яким чином укласти договір «Про визнання електронних документів» з органом ДФС в електронному вигляді розповіли в підрозділі обслуговування платників ДПІ у Кіровському районі м.Дніпропетровська.

Фахівці зазначили, що для укладення договору «Про визнання електронних документів» з органом ДФС в електронному вигляді можуть бути використані безкоштовні програми та онлайн – сервіси, що надані компаніями – учасниками Меморандуму щодо поліпшення процесу подання звітності, впровадження електронних сервісів та розвитку електронного документообігу, які доступні у розділі «Програмне забезпечення» інформаційного ресурсу АЦСК ІДД за посиланням .

Слідкуйте за нами в Telegram та Viber !

При цьому, потрібно також враховувати, що посилені сертифікати ключів підписувачів (платників податків), які отримали послуги електронного цифрового підпису від АЦСК ІДД, передаються до органів ДФС автоматично при підписанні договору «Про визнання електронних документів», використовуючи для цього спеціалізоване програмне забезпечення, онлайн – сервіси, у тому числі надані компаніями – учасниками Меморандуму щодо поліпшення процесу подання звітності, впровадження електронних сервісів та розвитку електронного документообігу, які доступні у розділі «Програмне забезпечення» інформаційного ресурсу АЦСК ІДД за посиланням . Тобто надавати до органів ДФС посилені сертифікати не потрібно. Ними органи ДФС користуються лише під час перевірки електронної звітності та ідентифікації осіб, які її підписали.

Нагадаємо, що для отримання безкоштовного ключа електронного цифрового підпису (ЕЦП) потрібно звернутися до відділу  реєстрації користувачів при ГУ ДФС у Дніпропетровській області за адресою 49026  м. Дніпро, проспект Слобожанський,95а кім.9,10 або зателеонувати за номером : 27-30-76

Внесені зміни до програмних забезпечень ДФС для формування та подання звітності в електронному вигляді

ДПІ у Кіровському районі м.Дніпропетровська повідомляє, що на головній сторінці офіційного веб-порталу Державної фіскальної служби України (далі – ДФС) в електронному сервісі «Електронна звітність» у розділі «Спеціалізоване клієнтське програмне забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності»» розміщено перелік змін та доповнень станом на 29.11.2016 до програмних забезпечень (далі – ПЗ):
– «Системи формування та подання до органів ДПС засобами телекомунікаційного зв’язку податкової звітності, податкових накладних в електронному вигляді» (версія 1.36.5.0);
– спеціалізованого клієнтського ПЗ для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності» (версія 1.25.5.0).
Так, зокрема, на виконання наказу Міністерства фінансів України від 07.09.2016 №813 «Про внесення змін до деяких наказів Міністерства фінансів України», зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 27.09.2016 за №1290/29420, додано нові версії документів:
• F/J3000411 – Звіт про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування до органів доходів і зборів (Додаток 4);
• F3000511 – Звіт про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску (Додаток 5) (Фізичні особи – підприємці);
• F3000611 – Звіт про суми добровільних внесків, передбачених договором про добровільну участь, які підлягають сплаті, та суми доплати до органів доходів і зборів (Додаток 6);
• F/J3000711 – Звіт про настання нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання (Додаток 7).
Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 09.10.2013 №806 «Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру товарно-транспортних накладних на переміщення спирту етилового та алкогольних напоїв і Порядку ведення Єдиного державного реєстру витратомірів – лічильників обсягу виробленого спирту етилового» внесено зміни у такі форми:
• F/J1204101 – Товарно-транспортна накладна на переміщення спирту етилового;
• F/J1204201 – Товарно-транспортна накладна на переміщення алкогольних напоїв.
З повним переліком змін та доповнень можна ознайомитись на веб-порталі ДФС шляхом їх завантаження за посиланням:http://sfs.gov.ua/elektronna-zvitnist/spetsializovane-klientske-program/

Хто не може бути платником єдиного податку

 ДПІ у Кіровському районі м.Дніпропетровська повідомляє, що відповідно до п. 291.5 ст. 291 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) не можуть бути платниками єдиного податку першої-третьої груп:

суб’єкти господарювання (фізичні особи – підприємці), які здійснюють:

1) діяльність з організації, проведення азартних ігор, лотерей (крім розповсюдження лотерей), парі (букмекерське парі, парі тоталізатора);

2) обмін іноземної валюти;

3) виробництво, експорт, імпорт, продаж підакцизних товарів (крім роздрібного продажу паливно-мастильних матеріалів в ємностях до 20 літрів та діяльності фізичних осіб, пов’язаної з роздрібним продажем пива та столових вин);

4) видобуток, виробництво, реалізацію дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, у тому числі органогенного утворення (крім виробництва, постачання, продажу (реалізації) ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння);

5) видобуток, реалізацію корисних копалин, крім реалізації корисних копалин місцевого значення;

6) діяльність у сфері фінансового посередництва, крім діяльності у сфері страхування, яка здійснюється страховими агентами, визначеними Законом України «Про страхування», сюрвейєрами, аварійними комісарами та аджастерами, визначеними розд. III ПКУ;

7) діяльність з управління підприємствами;

8) діяльність з надання послуг пошти (крім кур’єрської діяльності) та зв’язку (крім діяльності, що не підлягає ліцензуванню);

9) діяльність з продажу предметів мистецтва та антикваріату, діяльність з організації торгів (аукціонів) виробами мистецтва, предметами колекціонування або антикваріату;

10) діяльність з організації, проведення гастрольних заходів;

фізичні особи – підприємці, які здійснюють технічні випробування та дослідження (група 74.3 КВЕД ДК 009:2005), діяльність у сфері аудиту;

фізичні особи – підприємці, які надають в оренду земельні ділянки, загальна площа яких перевищує 0,2 гектара, житлові приміщення та/або їх частини, загальна площа яких перевищує 100 квадратних метрів, нежитлові приміщення (споруди, будівлі) та/або їх частини, загальна площа яких перевищує 300 квадратних метрів;

страхові (перестрахові) брокери, банки, кредитні спілки, ломбарди, лізингові компанії, довірчі товариства, страхові компанії, установи накопичувального пенсійного забезпечення, інвестиційні фонди і компанії, інші фінансові установи, визначені законом; реєстратори цінних паперів;

фізичні особи – нерезиденти;

суб’єкти господарювання, які на день подання заяви про реєстрацію платником єдиного податку мають податковий борг, крім безнадійного податкового боргу, що виник внаслідок дії обставин непереборної сили (форс-мажорних обставин).

Протидія корупції в органах ДФС України

ДПІ у Кіровському районі м.Дніпропетровська інформує, що одним із важливих аспектів сучасної державної правової політики в Україні є реформування системи запобігання і протидії корупції. Досягнення успіху у цьому процесі є передумовою для формування у суспільстві довіри до влади, зростання економічного потенціалу держави, покращення добробуту громадян України.

Корупція – багатоаспектне соціально – економічне, політичне, правове та морально-етичне явище, яке складається з цілого комплексу протиправних дій і неетичних вчинків та завдає істотної шкоди нормальному функціонуванню моральних та правових відносин у суспільстві й державі.

Удосконалення антикорупційного законодавства України, утворення нових антикорупційних інституцій зумовило останнім часом докорінні зміни національної системи запобігання та протидії корупції.

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що правові та організаційні засади функціонування системи запобігання корупції в Україні визначені Законом України «Про запобігання корупції» від 14.10.2014 за № 1700-VII, що набув чинності 24 квітня 2015 року (далі – Закон). Закон покликаний сприяти запобіганню корупції через застосування превентивних антикорупційних механізмів, виявленню корупційних правопорушень та усунення їх наслідків.

Відповідно до статті 65 Закону за вчинення корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень особи, уповноважені на виконання функцій держави, притягаються до кримінальної, адміністративної, цивільно-правової та дисциплінарної відповідальності у встановленому законом порядку.

Окремо необхідно зазначити, що у Кримінальному кодексі України визначено також відповідальність за пропозицію, обіцянку або надання неправомірної вигоди службовій особі (стаття 369). Тобто особа, яка пропонує, надає, обіцяє неправомірну вигоду, також несе кримінальну відповідальність.

Запобігання проявам корупції є одним з найвідповідальніших напрямів в діяльності  органів Державної фіскальної служби України, а запорука успіху у боротьбі з корупцією –  це прозорість та відкритість.

Нагадуємо, що з метою недопущення корупційних діянь та інших правопорушень функціонує антикорупційний сервіс Державної фіскальної служби України «Пульс», який покликаний подолати корупцію в лавах відомства, ліквідувати перешкоди, що заважають здійснювати підприємницьку діяльність, усунути складнощі у спілкуванні із посадовими особами. Він працює у вигляді прямої телефонної лінії на номер (044) 284-00-07 за принципом call-back – фахівці не тільки приймають звернення, але й повідомляють платникам про результати перевірки та вжиті заходи.

Наталья Болдаш: прогнозні показники по надходженнях до Зведеного бюджету забезпечено майже на 110%

У січні-листопаді цього року до Зведеного бюджету платники Центрального району м.Дніпро перерахували 950,5 млн. грн. податкових платежів. Індикативний показник виконано на 110,8 %, додатково надійшло 92,4 млн. гривень.

Як назначив начальник ДПІ у Кіровському районі м.Дніпропетровська Болдаш Наталья, надходження перевищили минулорічний показник 11 місяців на 272,2 млн. грн. або 40 %.

Прогнозні показники по надходженнях до державного бюджету забезпечено на 110,2 % і становлять 445,1 млн. гривень. Зокрема, в державний бюджет спрямовано 201,8 млн. грн. ПДВ; 57,6 млн. грн. податку на прибуток; млн.грн.,70,9 військового збору; 113,1 млн.грн. податку на доходи фізичних осіб.

За цей період місцевий бюджет отримав 505,5 млн.грн., що більше порівняно з відповідним періодом минулого року на 159,0 млн. грн. або 46 %.

Найбільшими бюджетоформуючими платежами в місцевий бюджет є податок на доходи фізичних осіб – 307,4 млн. грн., єдиний податок – 66,6 млн. грн., акцизний податок з роздрібного продажу – 26,8 млн. грн., плата за землю – 85,8 млн. гривень.

Крім того, платники податків Центрального району м.Дніпро за 11 місяців 2016 року сплатили  964,1 млн. грн. єдиного соціального внеску.

Роман Насіров: За добу ми приймаємо та обробляємо більше 1 млн. документів в електронному вигляді

ДФС прагне налагодити партнерські відносини з бізнесом, тому перше, що ми для цього робимо – надаємо високоякісні послуги, що спрощують процедуру сплати податків. На цьому наголосив Голова Державної фіскальної служби України Роман Насіров.

Він зазначив, що останнім часом активно просуваються електронні сервіси, запроваджується електронний документообіг. Наприклад, наразі функціонує більше 40 електронних сервісів. Водночас пріоритетним залишається надання високоякісних послуг громадянам та бізнесу, розширення переліку послуг з урахуванням сьогоднішніх потреб та спрощення процедур їх надання.

«Якщо говорити конкретно, протягом останнього року забезпечено реєстрацію бізнесу протягом 24 годин, спрощено облік осіб, які здійснюють операції з товарами (облік на митницях таких осіб здійснюється за їх заявами  на підставі даних обліку платників податків органів ДФС), запущено оновлений Електронний кабінет платника. До речі, послугами Електронного кабінету платника вже скористалося майже 4,5 мільйона осіб з більше ніж 70 країн світу», – зазначив очільник відомства.

На даний момент обслуговування платників здійснюється у 461 ЦОП, які надають адміністративні, інформаційні, консультаційні послуги, приймають звітність та заяви, видають різноманітні довідки.

«В середньому за добу ми приймаємо та обробляємо більше 1 млн. документів тільки в електронному вигляді», – підкреслив Голова ДФС.

Загалом, протягом 11 місяці 2016 року прийнято і оброблено більше 250 млн. електронних документів, надано 189 тис. консультацій платникам, які звернулись до call-центру, близько 79 млн. витягів із СЕА ПДВ та СЕАРП.

«Таким чином, ДФС забезпечує виконання не лише своєї основної місії – наповнення державної скарбниці, але й постійно підвищує якість обслуговування платників», – наголосив Роман Насіров.

Роман Насіров: Спрощену систему потрібно зробити привабливою для чесного малого бізнесу

Спрощена система оподаткування має функціонувати в іншій формі. Про це заявив Голова ДФС Роман Насіров.

За його словами, зараз спрощенка – це мутована система, яка вже не відповідає своїм початковим цілям і задачам.

«Спрощенка, в моєму розумінні, це форма адміністрування і оподаткування малого бізнесу (навіть не середнього). Вона повинна стосуватися корпоративних податків і оподаткування малого бізнесу – простота у веденні, фіксована або низька процентна ставка», – зазначив Роман Насіров.

Як розповів очільник ДФС, сьогодні бізнесу вигідно йти в спрощену систему оподаткування, тому її треба модифікувати і робити привабливою для малого бізнесу (але чесного), не допускаючи дроблення великого і середнього в невеликий для використання спрощеної системи оподаткування.

«Спрощенка – це офшорна зона всередині країни. ДФСУ навіть знає вже деяких іноземців, у тому числі з європейських держав і пострадянських країн, які приїжджають в Україну легалізуватися, використовуючи спрощену систему (в рамках міждержавних угод щодо усунення подвійного оподаткування)», – підкреслив Роман Насіров.

На думку Голови ДФС, змін потребує і система оподаткування доходів фізичних осіб. Так, зокрема, варто провести реформу Пенсійного фонду, яка тісно пов’язана з податковою реформою.

«Коли працездатне населення стане отримувати білу зарплату, а роботодавці будуть відраховувати ЄСВ і ПДФО – цих грошей має вистачити на покриття дефіциту Пенсійного фонду. А в перспективі можливо і підвищення пенсій», – сказав Роман Насіров.

До того ж, якщо зростатиме заробітна плата, половина її у вигляді податку на доходи фізичних осіб надійде до місцевих бюджетів, а це для них – значний ресурс. Так, наприклад, якщо півтора роки тому місцеві бюджети отримували 5-6 млрд грн в місяць, то в серпні поточного року – 15 млрд грн (при стандартних витратах 8 млрд грн).

Захист прав людини та правозахисна діяльність у сфері податкових відносин

Гарантії прав та свобод людини і громадянина – це передбачена Конституцією і законами України система правових норм, організаційних засобів і способів, умов і вимог, за допомогою яких здійснюються охорона і захист прав, свобод та законних інтересів людини і громадянина.

Одним із основних принципів діяльності органів Державної фіскальної служби в Україні є забезпечення додержання та можливості реалізації прав людини, а також гарантування законності та правопорядку в системі оподаткування. Таким чином, реалізація і захист прав людини та правозахисна діяльність набуває особливо важливого значення у сфері податкових відносин.

Враховуючи те, що податкове законодавство України є одним із самих складних в правовій системі в якому спостерігається тенденція щодо його нестабільності, зрозумілість трактування норм та положень є необхідною передумовою його життєздатності та прийняття до застосування всіма суб’єктами відносин, що виникають в процесі оподаткування.

Ефективність захисту прав платників податків визначається ст.ст. 6, 8, 13 і 19 Конституції України, що забезпечує належний захист прав платників податків. Водночас, статтею 67 Конституції України чітко визначено обов’язок кожного громадянина України сплачувати податки та збори в порядку і розмірах, встановлених законами України. Частиною 5 ст.41 передбачено право кожної людини і громадянина захищати свої права та свободи від порушень і протиправних посягань будь-якими не забороненими законом засобами.

Крім того, ст. 56 Конституції України регламентує, що кожен має право на відшкодування за рахунок держави чи органів місцевого самоврядування матеріальної та моральної шкоди, завданої незаконними рішеннями, діями чи бездіяльністю органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їх посадових і службових осіб при здійсненні ними своїх повноважень. Передбачені Основним законом права та гарантії поширюються на сферу податкових правовідносин.

Стаття 17 Податкового кодексу України визначає права платників податків та механізми їх захисту, зокрема, право платників податків безоплатно отримувати у контролюючих органах, у тому числі і через мережу Інтернет, інформацію про податки та збори і нормативно-правові акти, що їх регулюють, порядок обліку та сплати податків та зборів, права та обов’язки платників податків, повноваження контролюючих органів та їх посадових осіб щодо здійснення податкового контролю.

Податковий кодекс України (далі – ПК) деталізує права людини та механізм їх захисту, у тому числі учасників АТО, членів їх сімей та внутрішньо переміщених осіб, зокрема:

– право безоплатно отримувати у контролюючих органах інформацію про податки та збори і нормативно-правові акти, які регулюють діяльність органів ДФС (ст. 52 ПК);

«З метою реалізації та захисту власних прав платники податків, громадяни, а також учасники антитерористичної операції мають право звертатися до інспекцій з метою отримання податкового роз’яснення згідно до Законів України «Про звернення громадян», «Про інформацію», «Про доступ до публічної інформації», -. розповів начальник юридичного управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області Олег Басан.

Посадовець підкреслив, що платник податку, як власник своїх грошових коштів має законне право захищати приватну власність, якщо контролюючий орган претендує на більшу суму ніж та, що, з погляду платника, передбачена для сплати податку. Тобто, поряд з обов’язком сплачувати податки, фізичні й юридичні особи наділені певними правами, що дозволяє вести цивілізований діалог з посадовими особами органів Державної фіскальної служби України.

«До таких прав слід віднести право оскаржувати у разі незгоди рішення фіскальних органів щодо донарахування податкових зобов’язань, застосування фінансових санкцій і накладення адміністративних стягнень; відшкодовувати з бюджету грошові кошти, списані органом Державної фіскальної служби у безспірному порядку з порушенням вимог законодавства; отримувати консультації з питань оподаткування; безоплатно отримувати в контролюючих органах інформацію про податки і збори і нормативно-правові акти, тощо», – зазначив Олег Басан.

Актуальні застереження для платників екологічного податку

ДПІ у Кіровському районі м. Дніпропетровська звертає увагу платників екологічного податку на той факт, що Державною фіскальною службою України під час попереднього аналізу податкової звітності з екологічного податку за 2-й квартал 2016 року встановлено непоодинокі методологічні помилки заповнення податкової звітності, а саме:

  1. Платниками під час заповнення додатків до Податкової декларації екологічного податку, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 17.08.2015 №715 (зареєстрований у Міністерстві юстиції України 03.09.2015 за №1052/27497) (далі – Декларація), не враховано, що з 1 січня 2016 року Законом України від 24.12.2015 №909-VІІІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році» збільшено на 26,7% ставки екологічного податку у порівнянні з тими, що діяли у 2015 році.
  2. У випадках, коли коефіцієнт дорівнює «1», у колонці 5 «коефіцієнт» додатка 2 «Розрахунок за скиди забруднюючих речовин безпосередньо у водні об’єкти» (далі – додаток 2) та колонках 5 і 6 «коефіцієнти» додатка 3 «Розрахунок за розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об’єктах»   (далі – додаток 3) до Декларації платниками замість «1» зазначається «0».
  3. У колонці 5 додатка 2, колонках 5 та 6 додатка 3 до Декларації коефіцієнт платниками зазначається інший, ніж передбачено Податковим кодексом України (далі – Кодекс), або замість коефіцієнта зазначається ставка податку.
  4. У додатках 1 «Розрахунок за викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення» (далі – додаток 1), 2 та 3 до Декларації платниками зазначається не безпосередній код забруднюючої речовини (відходів), а загальний – код групи забруднюючої речовини (відходів).
  5. У додатках 1 – 3 до Декларації платниками зазначається код однієї забруднюючої речовини (відходів), а ставка іншої.
  6. Платниками заповнюється замість одного додатка до Декларації інший додаток.Враховуючи вищевикладене, платники екологічного податку при заповненні Декларації та додатків до неї повинні дотримуватись вимог Кодексу та порядку заповнення зазначеної звітності, зокрема, у частині правильності заповнення усіх реквізитів звітності, застосування ставок та коефіцієнтів.

«Cпрощенці» ДПІ у Кіровському районі м.Дніпрпетровська наповнили місцеві бюджети на понад 66 мільйонів гривень

За 11 місяців поточного року платники податків ДПІ у Кіровському районі м.Дніпропетровська, які працюють на спрощеній системі оподаткування, сплатили до місцевих бюджетів 66,6 млн. грн. єдиного податку, що на 30,3 млн. гривень більше встановленого завдання. Темпи приросту склали 183,3%. Такі цифри озвучила заступник начальника ДПІ Самсоненко Євгенія Сергіївна

За словами посадовця, переважну частину надходжень – 62 відсотків забезпечили фізичні особи-підприємці (41,4 млн. гривень), решту – юридичні особи. Зокрема, у листопаді поточного року платниками сплачено 11,7 млн. гривень єдиного податку.

Нагадаємо, що з 1 липня 2016 року працює оновлений сервіс ДФС України «Електронний кабінет платника податків», який забезпечує повний спектр послуг для суб’єктів спрощеної системи оподаткування (І та ІІ група) щодо подання звітності відповідно до вимог чинного законодавства. Вхід до особистого кабінету здійснюється при наявності електронного цифрового підпису. Його можна отримати у будь якому Акредитованому центрі сертифікації ключів.

Вакцинація від грипу не обкладається ПДФО та військовим збором, якщо її оплачує працедавець

В період захворювання жителів області грипом – хвилі, яка накрила Дніпропетровщіну, надходить маса запитань і до фіскальних органів, що стосується профілактики хвороби. Роботодавців турбує, чи потрібно утримувати податки із особи, якій зроблено щеплення за рахунок фірми.

ДПІ у Кіровському районі м.Дніпропетровська повідомляє, що з доходу працівника у вигляді оплаченої вакцинації податок на доходи не утримується, оскільки спрацьовує звільнення, що міститься в пп. 165.1.19 ПКУ

У ньому, зокрема, говориться: до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу не входять кошти чи вартість майна (послуг), що надаються як допомога на медобслуговування платника податку за кошт його роботодавця за наявності підтвердних документів, окрім витрат, що компенсуються виплатами з фонду загальнообов’язкового державного соціального медстрахування. До такої допомоги належать і витрати роботодавця на вакцинацію працівника, спрямовану на профілактику захворювань у період загрози епідемії.

Через те що немає податку на доходи, не буде й утримання військового збору. На вартість щеплення нараховувати ЄСВ також не потрібно, адже такі витрати роботодавця не належать до фонду оплати праці.

Про надання громадянами житла в оренду

ДПІ у Кіровському районі м.Дніпропетровська повідомляє, що надання в оренду власного нерухомого майна може здійснюватись фізичними особами як у межах підприємницької діяльності, так і без реєстрації орендодавця фізичною особою – підприємцем. Стаття 170, 172 Податкового кодексу визначає особливості нарахування та оподаткування доходів від надання в оренду рухомого та нерухомого майна.

Орендодавцю, який здає квартиру фізичним особам і не є підприємцем, кожного кварталу протягом 40 днів після його закінчення необхідно нарахувати та сплатити податок на доходи фізичних осіб за ставкою 18% – у 2016 році (у 2015 році – 15%, при перевищенні десятикратного розміру мінімальної заробітної плати – 20 % ) та військовий збір за ставкою 1,5% із суми отриманого доходу.

Сума отриманого доходу, сплаченого протягом року податку та нарахованого податкового зобов’язання за результатами такого року, відображається орендодавцем у річній податковій декларації. Така декларація подається до 1 травня року, що настає за звітним, до податкової інспекції за податковою адресою платника податку.

Оподаткування успадкованої нерухомості при продажу до трьох років

ДПІ у Кіровському районі м.Дніпропетровська інформує, що продаж резидентами та нерези дентами успадкованого об’єкта нерухомості підлягає оподатку- ванню згідно з нормами ст. 172 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

Відповідно до п. 172.1 ст.172 ПКУ дохід, отриманий платником податку від продажу (обміну) не частіше одного разу протягом звітного податкового року житлового будинку, квартири або їх частини, кімнати, садового (дачного) будинку (включаючи земельну ділянку, на якій розташовані такі об’єкти, а також господарсько-побутові споруди та будівлі, розташовані на такій земельній ділянці), а також земельної ділянки, що не перевищує норми безоплатної передачі, визначеної ст. 121 Земельного кодексу України залежно від її призначення, та за умови перебування такого майна у власності платника податку понад три роки, не оподатковується.

Умова щодо перебування такого майна у власності платника податку понад три роки не поширюється на майно, отримане таким платником у спадщину.

Дохід від відчуження господарсько-побутових споруд, що розташовані на одній ділянці з житловим або садовим (дачним) будинком та продаються разом з ним, для цілей оподаткування окремо не визначається.

Отже, дохід від операцій з продажу не частіше одного разу на рік об’єктів нерухомості, зазначених у п. 172.1 ст.172 ПКУ, які перебувають у власності платника податку (резидента або нерезидента) менше ніж три роки та отримані таким платником у спадщину, податком на доходи фізичних осіб не оподатковується.

Порушникам податкового законодавства у ДПІ у Кіровському районі  м. Дніпропетровська  донарахували понад 2 млн. грн. ПДФО

Про це відмітила начальник управління податків і зборів з фізичних осіб  ДПІ у Кіровському районі м. Дніпропетровська  Оксана Валентинівна Бабкіна під час зустрічі з представниками ЗМІ.

Представників місцевих мас-медія запросили на захід, щоб повідомити про підсумки роботи податкових аудиторів за одиннадцать місяців 2016 рік, озвучити найрезонансніші схеми ухилення та ознайомити громадськість з основними засадами реформування податкової сфери.

Першочергово Оксана Валентинівна розповіла, що підрозділами управління податків і збоів  ДПІ у Кіровському районі м. Дніпропетровська   проведено 50  документальних перевірок платників податків.

Під час проведення планових та позапланових перевірок донараховано узгоджених податкових зобов’язань з ПДФО на суму понад 2,3  млн. грн., єдиного внеску 0,5млн.грн,  військового збору  0,1 млн.гривень

Наприкінці заходу детально розповіла про виявлені найрезонансніші схеми ухилення від сплати податків та наголосила на необхідність  легалізації трудових відносин та звернула увагу на відповідальність за порушення трудового законодавства.

Роман Насіров: Вже відшкодовано ПДВ – більше 72 млрд гривень

Про удосконалення процесу адміністрування податків та стан відшкодування ПДВ повідомив Голова Державної фіскальної служби України Роман Насіров під час зустрічі з представниками компаній-членів Американської торгівельної палати в України.

За словами Голови ДФС,  протягом 2016 року Державна фіскальна служба вживала заходів для вчасного відшкодування сум ПДВ: «Наразі ПДВ відшкодовується у хронологічному порядку відповідно до вимог Кодексу. Крім того, забезпечено погашення невідшкодованих сум ПДВ, заявлених у попередніх періодах».

Зокрема, Роман Насіров зазначив, що станом на перше листопада 2016 року в цілому по Україні відшкодовано ПДВ у сумі більше 72 млрд грн. Це на 37,8%, або майже на 20 млрд грн. більше, ніж суми відшкодування, перераховані на рахунки платників податків за аналогічний період минулого року.

«При цьому середньомісячне відшкодування ПДВ у 2016 році зросло майже на два мільярди порівняно з минулим роком –  з 5,2 млрд гривеньу 2015 році до 7,2 млрд. гривень у поточному році. Ми налаштовані на плідну співпрацю з бізнесом та розраховуємо на конструктивний діалог зі всіма платниками податків. У свою чергу ми будемо і надалі створювати комфортні умови, покращувати сервіси та удосконалювати процес адміністрування податків», – наголосив очільник служби.

Дід Мороз та Снігуронька теж декларують доходи!

ДПІ у Кіровському районі м.Дніпропетровська  повідомляє! Жодне Новорічне свято не обходиться без казкових героїв та “живої” музики в ресторанах і кафе. Власники розважальних закладів, оплачуючи розважальні послуги, виконують функцію податкового агента та мають  утримати й перерахувати до бюджету податок на доходи фізичних осіб. Також ці суми, виплаченого доходу повинні зазначатися у формі №1ДФ за ознакою доходу 102.

У разі отримання доходів, які не оподатковувалися при виплаті, всі казкові герої – казковими залишаються лише під час святкування, а після свят зобов’язані завітати до фіскальної служби за місцем реєстрації та подати річну податкову декларацію про майновий стан і доходи за наслідками звітного податкового року, а також нарахувати і сплатити до бюджету ПДФО з таких доходів за ставкою 18% та військовий збір – 1,5 %.

Нагадуємо: будь-який дохід, нарахований (виплачений, наданий) на користь платника податку підлягає оподаткуванню за нормами Податкового кодексу України.

Тож, запрошуємо усіх, хто отримає неоподатковані доходи від надання послуг Діда Мороза, Снігуроньки, музичного супроводу свят, задекларувати отримані доходи та сплатити до бюджету ПДФО та військовий збір або зареєструвати підприємницьку діяльність. Якщо казкові герої – підприємці і послуги надаються у межах цієї діяльності, то підприємницький статус такої фізичної особи має бути зазначено в договорі, а замовнику доцільно отримати від нього витяг з Єдиного державного реєстру про державну реєстрацію його як суб’єкта підприємницької діяльності.

За направленими до суду кримінальними провадженнями бюджету вже відшкодовано 404 млн. гривень

У провадженні слідчих фінансових розслідувань у січні-листопаді 2016 року перебувало 8361 кримінальне провадження. Про це повідомив в.о. начальника Головного слідчого управління фінансових розслідувань ДФС Роман Татарінов.

За його словами, із зазначеної кількості розпочатих проваджень 3393 – про тяжкі та особливо тяжкі злочини.

Безпосередньо у 2016 році розпочато 6413 проваджень. З них до категорії тяжких та особливо тяжких належать 2323 провадження.

«Слідчими підрозділами протягом 11 місяців закінчено 2980 проваджень, у тому числі 885 – про  тяжкі та особливо тяжкі злочини. До суду направлено 1073 кримінальних провадження, з яких 767 – з обвинувальним актом, що на 66 більше, ніж у 2015 році», – зазначив Роман Татарінов.

У направлених до суду слідчими фінансових розслідувань провадженнях забезпечено відшкодування 404 млн. грн. збитків, що складає 48% від їх загальної суми.

Посадовець також розповів, що у зв’язку зі сплатою податків, зборів, а також відшкодуванням шкоди, завданої державі їх несвоєчасною сплатою, у січні-листопаді 2016 року на підставі ч.4 ст.ст.212 і 212-1 КК України до суду направлено 162 кримінальних провадження, за якими відшкодовано збитків на загальну суму 328 млн. гривень.

У закінчених провадженнях арештовано коштів та майна на суму 646,6 млн. грн., що складає 76% від розміру встановлених збитків. Це на 403,7 млн. грн.. більше минулого року.

Лічені дні залишилися для перереєстрації неприбуткових підприємств

ДПІ у Кіровському районі м.Дніпропетровська  нагадує, ,що до 1 січня 2017 року неприбуткові підприємства, установи та організації зобов’язані привести свої установчі документи у відповідність із нормами ст. 133 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) та подати копії таких документів до органу фіскальної служби за місцем реєстрації. У разі невиконання вимог ст. 133 ПКУ, після вказаної дати такі суб’єкти будуть виключені з Реєстру неприбуткових установ та організацій.

Враховуючи те, що до кінцевого строку підтвердження статусу неприбутковості залишилися лічені дні, неприбутковим підприємствам слід поквапитися, аби встигнути в строк надати контролюючим органам документи.

Детальну інформацію щодо включення до Реєстру неприбуткових установ та організацій можна отримати за телефонами: 32-74-10, 32-74-57, 32-74-29.

За працевлаштування учасників АТО роботодавці отримають компенсацію

ДПІ у Кіровському районі м.Дніпропетровська  нагадує, що з 30.08.2016 року набув чинності Закон України від 07.07.2016р. «Про внесення зміни до статті 14 Закону України «Про занятість населення», яким встановлені додаткові гарантії у сприянні працевлаштуванню учасників бойових дій, які брали безпосередню участь у антитерористичній операції, забезпеченні її проведення.

Зміни розширюють перелік категорій громадян, які мають додаткові гарантії у сприянні працевлаштуванню, і включають в нього учасників бойових дій, зазначених у пунктах 19 і 20 частини першої статті 6 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту». Зокрема, осіб, які захищали незалежність, суверенітет і територіальну цілісність України і брали безпосередню участь в АТО, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах  АТО в період її проведення. Зміни стосуються тільки осіб, зареєстрованих у Державній службі зайнятості, що знаходяться на обліку як безробітні.

Відповідно до законодавства, роботодавцю, який влаштував на нове робоче місце (за направленням Держслужби зайнятості) зазначених осіб терміном не менше ніж на 2 роки, щомісяця компенсуються фактичні витрати в розмірі єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

Про відшкодування гарантованих сум вкладникам

ДПІ у Кіровському районі м.Дніпропетровська  інформує, що відповідно до ст. 26 Закону України від 23 лютого 2012 року № 4452-VI «Про систему гарантування вкладів фізичних осіб» Фонд гарантування вкладів фізичних осіб гарантує кожному вкладнику банку відшкодування коштів за його вкладом. Фонд відшкодовує кошти в розмірі вкладу, включаючи відсотки, станом на день початку процедури виведення Фондом банку з ринку, але не більше суми граничного розміру відшкодування коштів за вкладами, встановленого на цей день, незалежно від кількості вкладів в одному банку. Граничний розмір відшкодування таких коштів не може бути меншим 200 тис. гривень.

Виплати здійснюються через банки-агенти на підставі укладених з ними договорів відповідно до п. 6 розділу ІІІ Положення про порядок відшкодування Фондом гарантування вкладів фізичних осіб коштів за вкладами.

При цьому оподаткування доходів фізичних осіб регламентовано розділом IV Кодексу, відповідно до п.п. 165.1.29 п. 165.1 ст. 165 якого до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включається, зокрема, основна сума депозиту (вкладу), внесеного платником податку до банку чи небанківської фінансової установи, яка повертається йому.

Водночас, підпунктом 1.7 пункту 16¹ підрозділу 10 розділу XX Кодексу встановлено, що звільняються від оподаткування військовим збором доходи, що згідно зі ст. 165 Кодексу не включаються до загального оподатковуваного доходу фізичних осіб, з урахуванням винятків, визначених цим же підпунктом.

Враховуючи викладене, за умови відсутності заборони у договорі між банком-агентом та Фондом про відшкодування гарантованих сум вкладникам, банки-агенти не позбавлені права здійснити виплати таких сум за власні кошти, з подальшим їх відшкодуванням.

Таким чином, на оподаткування фізичної особи – вкладника, яка отримала  відшкодування коштів за своїм вкладом,  не впливає, яким чином здійснено таке відшкодування – за рахунок перерахованих коштів Фонду чи за рахунок коштів банку-агента, за умови дотримання інших умов Закону № 4452, Положення та умов договору банку-агента з Фондом.

Уточнення житлової та нежитлової нерухомості через окремі розрахунки

ДПІ у Кіровському районі м.Дніпропетровська  інформує, що відповідно до підпункту 266.7.5 пункту 266.7 статті 266 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) платники податку – юридичні особи самостійно обчислюють суму податку станом на 1 січня звітного року і до 20 лютого цього ж року подають до контролюючого органу за місцезнаходженням об’єкта/об’єктів оподаткування декларацію за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 ПКУ, з розбивкою річної суми рівними частками поквартально.

Якщо платником після закінчення граничного терміну подання декларації виявлено помилку, то він має право виправити її шляхом подання декларації з типом «Уточнююча».

Зауважимо, що з метою коригування податкового зобов’язання платнику необхідно подати дві уточнюючі декларації окремо для об’єктів житлової та нежитлової нерухомості.

Платник податків, який самостійно виявляє факт заниження податкового зобов’язання минулих періодів, відповідно до підпункту «а» пункту 50.1 статті 50 ПКУ зобов’язаний до подання уточнюючого розрахунку сплатити суму недоплати та штраф.

Сума штрафу, нарахована на суми недоплати податкового зобов’язання минулих періодів або періодів поточного року, термін сплати яких на момент подання декларації минув, відображається у рядку 12 декларації.

Сума пені нараховується платником самостійно відповідно до підпункту 129.1.2 пункту 129.1 статті 129 ПКУ та відображається у рудку 13.

Повернено аванс неплатнику ПДВ: чи можна коригувати податкове зобов’язання

ДПІ у Кіровському районі м.Дніпропетровська  інформує, що відповідно до п. 192.1 ст. 192 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) якщо після постачання товарів/послуг здійснюється будь-яка зміна суми компенсації їх вартості, включаючи наступний за постачанням перегляд цін, перерахунок у випадках повернення товарів/послуг особі, яка їх надала, або при поверненні постачальником суми попередньої оплати товарів/послуг, суми податкових зобов’язань та податкового кредиту постачальника та отримувача підлягають відповідному коригуванню на підставі розрахунку коригування до податкової накладної (далі – розрахунок коригування), складеному в порядку, встановленому для податкових накладних, та зареєстрованому в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно з п. 192.2 ст. 192 ПКУ зменшення суми податкових зобов’язань платника податку – постачальника в разі зміни суми компенсації вартості товарів/послуг, наданих особам, що не були платниками цього податку на дату такого постачання, дозволяється лише при поверненні раніше поставлених товарів у власність постачальника з наданням отримувачу повної грошової компенсації їх вартості, у тому числі при перегляді цін, пов’язаних з гарантійною заміною товарів або низькоякісних товарів відповідно до закону або договору.

Відповідно до вимог ст.ст. 620, 666 Цивільного кодексу України повернення покупцю раніше перерахованого ним авансового платежу розглядається цивільно-правовим законодавством як розторгнення (розірвання) угоди, а не як перегляд цін.

 Отже, повернення авансу за не отриманий товар і перегляд ціни на товар розглядаються як різні операції цивільно-правовим та податковим законодавством. При поверненні авансу у зв’язку з розірванням угоди купівлі-продажу, операція з поставки товару не відбувається.

Таким чином, якщо продавцем – платником ПДВ на дату отримання авансової оплати від неплатника ПДВ були визначені податкові зобов’язання з ПДВ та надалі сталися обставини, внаслідок яких неможливо виконати умови договору постачання товарів/послуг, а аванс повернуто, то він має право скласти розрахунок коригування та зменшити нараховану суму податкових зобов’язань з ПДВ.

Відтак у розрахунку коригування вказуються дата та номер податкової накладної, до якої вносяться зміни. У клітинках номера податкової накладної, що не заповнюються, нулі, прочерки та інші знаки чи символи не проставляються.

У верхній лівій частині розрахунку коригування, який складеться продавцем при поверненні авансу покупцю – неплатнику ПДВ, у графі «Не підлягає наданню отримувачу (покупцю) з причини робиться помітка «X» та зазначається тип причини 02 – Складена на постачання неплатнику податку.

У графі «Отримувач (покупець)» зазначається «Неплатник», а у рядку «Індивідуальний податковий номер отримувача (покупця)» проставляється умовний ІПН «100000000000».

При цьому розділи А та Б розрахунку коригування заповнюються у порядку визначеному для складання податкових накладних.

Нагадаємо, що у розрахунках коригування, складених після 01.04.2016, до податкових накладних, складених до 01.04.2016, мають зазначатись умовні індивідуальні податкові номери покупця, які вказані у податкових накладних, до яких вони складені.

Готівка: головне – вчасно оприбуткувати

ДПІ у Кіровському районі м.Дніпропетровська  звертає увагу суб’єктів господарювання, що останнім часом почастішали випадки порушення дотримання касової дисципліни щодо своєчасності оприбуткування виручки.

Зокрема, відповідно до п. 2.6  Положенням про ведення касових операцій у національній валюті в Україні (затвердженого постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 637) уся готівка, що надходить до кас, має своєчасно (у день одержання готівкових коштів) та у повній сумі оприбутковуватися.

У разі проведення готівкових розрахунків із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО) або використанням розрахункової книжки (далі – РК) оприбуткуванням готівки є здійснення обліку зазначених готівкових коштів у повній сумі їх фактичних надходжень у книзі обліку розрахункових операцій (далі – КОРО) на підставі фіскальних звітних чеків РРО (даних РК).

Тобто щоденно суб’єкт господарювання повинен оприбутковувати у КОРО виручку на підставі фіскальних звітних чеків РРО (Z-звітів).

Варто пам’ятати, що за несвоєчасне (через день і більше) оприбуткування передбачена штрафна санкція у п’ятикратному розмірі неоприбуткованої та/або несвоєчасно оприбуткованої суми коштів відповідно до ст. 1 Указу Президента України від 12.06.1995 № 436/95 «Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки».

Cплата єдиного внеску пенсіонерами за віком або інвалідами на спрощеній системі оподаткування

ДПІ у Кіровському районі м.Дніпропетровська  звертає увагу, що практичне застосування процедури нарахування і сплати єдиного внеску страхувальниками передбачено Інструкцією про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

Зокрема визначено, що фізичні особи-підприємці, які обрали спрощену систему оподаткування, звільняються від сплати за себе єдиного внеску, якщо вони є пенсіонерами за віком або інвалідами та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу, можуть бути платниками єдиного внеску виключно за умови самостійного визначення для себе бази нарахування єдиного внеску, але не більше максимальної величини бази нарахування єдиного внеску (дорівнює 25 розмірам прожиткового мінімуму для працездатних осіб). При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску (МЗП х 22%).

Для цієї категорії платників зобов’язання зі сплати єдиного внеску виникають виключно за умови подання звітності у строки, визначені законодавством, та за формою, визначеною Порядком формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

Водночас у зазначеної категорії платників після сплати єдиного внеску виникає право на отримання будь-якого виду соціальних виплат.

Порядком зарахування у рахунок майбутніх платежів єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування або повернення надміру та/або помилково сплачених коштів визначено процедуру повернення платникам, на яких покладено обов’язок нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок, надміру та/або помилково сплачених коштів єдиного внеску.

При підтвердженні інформації щодо отримання платниками, які добровільно сплатили єдиний внесок, будь-яких соціальних виплат, підрозділ органу фіскальної служби, на який покладено функцію адміністрування єдиного внеску, відмовляє в задоволенні заяви такого платника щодо повернення коштів.

Відступлення права вимоги

ДПІ у Кіровському районі м.Дніпропетровська  звертає увагу, що платник податку – покупець, який придбаває товари/послуги у платника податку – першого кредитора, а оплату за них здійснює іншому платнику податку – новому кредиторові, якому відступлено право вимоги грошових коштів, має право на формування податкового кредиту за операцією з придбання таких товарів/послуг за наявності належним чином оформленої податкової накладної, зареєстрованої в ЄРПН, але витрачає право на  нарахування сум ПДВ, сплачених за такі товари/послуги, при розрахунку суми бюджетного відшкодування ПДВ, оскільки отримувач коштів – новий кредитор не є постачальником таких товарів/послуг.

 З 16.12.2016 р. застосування РРО при купівлі-продажу іноземної валюти є обов’язковим

ДПІ у Кіровському районі м.Дніпропетровська  звертає увагу, що відповідно до вимог Закону України від 06.07.95 р. №265/95-ВР “Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг” (далі – Закон про РРО) та з урахуванням положень Інструкції про порядок організації та здійснення валютно-обмінних операцій на території України, затвердженої постановою Правління Нацбанку України від 12.12.2002 р. №502, з 16.12.2016 р. субʼєкти господарювання, які здійснюють операції з купівлі-продажу іноземної валюти, зобовʼязані використовувати у своїй діяльності РРО.

Для здійснення операцій з купівлі-продажу іноземної валюти розроблено та включено до Державного реєстру РРО модель В1-1, яка є спеціалізованим електронним контрольно-касовим реєстратором для зазначених операцій і належить до РРО, дозволених до первинної реєстрації.

Водночас слід звернути увагу, що у разі недотримання порядку проведення операцій з купівлі-продажу іноземної валюти до субʼєктів господарювання, які здійснюють такі операції за рішенням відповідних контролюючих органів, застосовуються фінансові санкції, передбачені ст. 18 Закону про РРО.

Порядок зняття з обліку фізичної особи – підприємця у разі прийняття рішення про припинення підприємницької діяльності

ДПІ у Кіровському районі м.Дніпропетровська  інформує, що відповідно до п. 11.22 розд. XI Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588 (у редакції наказу Мінфіну від 22.04.2014 № 462) (далі – Порядок), зняття з обліку самозайнятих фізичних осіб як платників податків у контролюючих органах здійснюється у такому порядку:

1) підставою для зняття фізичної особи – підприємця з обліку у відповідному контролюючому органі є відомості про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця за її рішенням, або за судовим рішенням, або у разі її смерті, або оголошення її померлою, або визнання її безвісно відсутньою, а також відомості відповідної реєстраційної картки.

Дата зняття з обліку фізичної особи – підприємця відповідає даті отримання відомостей про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця. Дані про зняття з обліку платника податків фіксуються в журналі за формою № 6-ОПП. Номер зняття з обліку відповідає номеру відповідного запису в журналі за формою № 6-ОПП.

Дані про зняття з обліку фізичної особи – підприємця передаються контролюючим органом за основним місцем обліку такого платника податків до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі – ЄДР) із зазначенням: дати та номера запису про зняття з обліку, назви та ідентифікаційного коду контролюючого органу, у якому платника податків знято з обліку;

2) фізичні особи, які здійснюють незалежну професійну діяльність, знімаються з обліку після припинення такої незалежної діяльності, за наявності документально підтвердженої інформації відповідного державного органу, що реєструє таку діяльність або видає документи про право на заняття такою діяльністю (свідоцтва, дозволи, сертифікати тощо), та/або поданих до контролюючого органу за основним місцем обліку:

заяви за формою № 8-ОПП, дата якої фіксується в журналі за формою № 6-ОПП;

довідки за формою № 4-ОПП та інших документів, що видаються контролюючими органами платнику податків і підлягають поверненню до контролюючого органу.

Державна реєстрація (реєстрація) припинення підприємницької чи незалежної професійної діяльності фізичної особи або внесення до Реєстру самозайнятих осіб запису про припинення такої діяльності фізичною особою не припиняє її зобов’язань, що виникли під час провадження підприємницької чи незалежної професійної діяльності, та не змінює строків, порядків виконання таких зобов’язань та застосування санкцій за їх невиконання (п.п. 4 п. 11.22 розд. XI Порядку).

У разі державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи чи реєстрації у відповідному уповноваженому органі припинення незалежної професійної діяльності фізичної особи (якщо така реєстрація була умовою ведення незалежної професійної діяльності) погашення грошових зобов’язань та/або податкового боргу здійснюється за рахунок майна зазначеної особи.

Особою, відповідальною за погашення грошових зобов’язань чи податкового боргу фізичної особи – підприємця або фізичної особи, яка провадить незалежну професійну діяльність, є така фізична особа (п.п. 5 п. 11.22 розд. XI Порядку).

Після державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізична особа продовжує обліковуватись у контролюючих органах як фізична особа – платник податків, яка отримувала доходи від провадження підприємницької діяльності.

Така фізична особа має забезпечити остаточні розрахунки з податків від провадження підприємницької діяльності, в установлені строки подати відповідному контролюючому органу річну податкову декларацію за звітний рік, у якому проведено державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця.

Контролюючий орган може призначити та провести документальну перевірку такої фізичної особи – платника податків за наявності підстав та з урахуванням строків давності, передбачених Податковим кодексом України.

Після державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичних осіб – підприємців, місцем проживання яких є тимчасово окупована територія або територія проведення антитерористичної операції, процедури та дії, визначені п.п. 6 п. 11.22 розд. XI Порядку, можуть проводитись за місцем перебування таких осіб у разі їх звернення до відповідних контролюючих органів з документальним підтвердженням особи та місця перебування (п.п. 6 п. 11.22 розд. XI Порядку).

У разі коли після внесення до Реєстру самозайнятих осіб запису про припинення підприємницької чи незалежної професійної діяльності фізична особа продовжує провадити таку діяльність, вважається, що вона розпочала таку діяльність без взяття її на облік як самозайнятої особи (п.п. 6 п. 11.22 розд. XI Порядку).

Слід зазначити, що згідно з п. 11.16 розд. XI Порядку платникам податків, для яких законом установлені особливості їх державної реєстрації та які не включаються до ЄДР, а також щодо яких законом або нормативно-правовим актом Кабінету Міністрів України для проведення реєстрації ліквідації, реорганізації, закриття або припинення діяльності платника податків вимагається довідка про зняття з обліку платника податків, замість відомостей про відсутність (наявність) заборгованості зі сплати податків і зборів за формою № 30-ОПП видається довідка про зняття з обліку платника податків за формою № 12-ОПП. З моменту видачі довідки за формою № 12-ОПП такий платник податків уважається знятим з обліку у контролюючому органі за умови реєстрації його припинення відповідно до законодавства або внесення запису про припинення до відповідного державного реєстру.

 Що необхідно знати про реєстрацію платником ПДВ

ДПІ у Кіровському районі м.Дніпропетровська  інформує .Будь яка особа, що проводить або планує проводити підприємницьку діяльність може або зобов’язана зареєструватись платником податку на додану вартість.

Податковим кодексом, статтею 181, визначено умови для реєстрації особи як платника ПДВ, відповідно до якої реєстрація особи може здійснюватись як в обов’язковому порядку так і за добровільним рішенням.

Водночас будь-яких винятків та/або особливостей щодо реєстрації окремих категорій осіб платниками ПДВ чинним законодавством не передбачено.

Під обов’язкову реєстрацію як платника податку на додану вартість підпадає особа у якої загальна сума від здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню, у тому числі з використанням локальної або глобальної комп’ютерної мережі, нарахована (сплачена) такій особі протягом останніх 12 календарних місяців сукупно перевищує 1 млн грн (без урахування ПДВ).

До загального обсягу операцій з постачання товарів/послуг для цілей реєстрації особи як платника ПДВ належать операції, що підлягають оподаткуванню за основною ставкою ПДВ, ставкою 7 %, нульовою ставкою ПДВ та звільнені від оподаткування ПДВ. При цьому обсяг операцій, що не об’єктом оподаткування ПДВ, при обрахунку загального обсягу операцій з постачання товарів/послуг не включається.

Для здійснення обов’язкової реєстрації як платника ПДВ особа не пізніше 10 числа календарного місяця, що настає за місяцем в якому вперше досягнуто зазначеного вище обсягу оподаткованих операцій з постачання товарів/послуг, повинна подати до контролюючого органу за своїм місцезнаходженням (місцем проживанням) реєстраційну заяву платника ПДВ за встановленою формою.

При цьому звертаємо увагу, що будь-яка особа, яка підпадає обов’язковій реєстрації як платник ПДВ у випадках та в порядку, передбачених Податковим кодексом, але не подала до контролюючого органу заяву, несе відповідальність за не нарахування або несплату ПДВ на рівні зареєстрованого платника податку на додану вартість без права нарахування податкового кредиту та отримання бюджетного відшкодування податку.

Що таке «реєстраційний номер облікової картки платника податків» та як його отримати

ДПІ у Кіровському районі м.Дніпропетровська  інформує .Щоб мати чітку картину щодо правильності нарахування, своєчасності і повноти сплати податків, нарахування фінансових санкцій, дотримання податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, було передбачено створення Державного реєстру фізичних осіб (ДРФО) – централізованої бази даних.

В цій базі даних накопичується інформація про доходи фізичних осіб та суми сплачених ними податків. Таким чином, з метою ідентифікації платників податків, на кожну фізичну особу відкривається облікова картка платника податків, яка має свій номер, що складається із комбінації 10 цифр. До облікової картки вносяться дані про особу, взяті з її паспорту, а саме: прізвище, ім’я та по батькові; дата народження; місце народження, місце проживання.

Відтак усі фізичні особи – платники податків та зборів реєструються у контролюючих органах, шляхом включення відомостей про них до Державного реєстру у порядку, визначеному наказом від 10 грудня 2013 року № 779 «Про затвердження Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників».

Фізична особа незалежно від віку (як резидент, так і нерезидент), для якої раніше не формувалася Облікова картка фізичної особи – платника податків та яка не включена до Державного реєстру, зобов’язана особисто або через уповноважену особу подати відповідному контролюючому органу Облікову картку за формою № 1ДР, яка є водночас заявою для реєстрації у Державному реєстрі, та пред’явити документ, що посвідчує особу.

Облікові картки фізичних осіб віком до шістнадцяти років/неповнолітніх осіб, які ще не отримали паспорта, подаються одним із батьків (усиновителем, опікуном, піклувальником) за наявності свідоцтва про народження дитини та документа, що посвідчує особу одного із батьків (усиновителя, опікуна, піклувальника) (п. 5 розд. VII Положення ).

Документ, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі, надається протягом п’яти робочих днів з дня звернення фізичної особи, її законного представника або уповноваженої особи до контролюючого органу за місцем проживання фізичної особи, або за місцем отримання доходів, або за місцезнаходженням іншого об’єкта оподаткування.

Зауважимо, що фізичні особи – громадяни України, які не мають постійного місця проживання в Україні або тимчасово перебувають за межами населеного пункту проживання, можуть звернутися за документом, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків, до будь-якого контролюючого органу, незалежно від реєстрації їх місця проживання чи перебування або відсутності такої реєстрації.

Отримати реєстраційний номер облікової картки платника податків можна в Центрах обслуговування платників, яких у Закарпатській області наразі нараховується 10.

З0 грудня – останній день сплати авансового внеску з податку на прибуток. Переплата враховується автоматично

ДПІ у Кіровському  районі м.Дніпропетровська нагадує, що 30 грудня 2016 року – останній день сплати авансових внесків у розмірі 2/9 податку на прибуток, нарахованого у податковій звітності за три квартали 2016 року.

При цьому, Державна фіскальна служба України у листі від 30.11.2016 р. № 25825/6/99-95-42-01-15  роз’яснила, що перерахування сум авансових внесків у розмірі 2/9 податку на прибуток, нарахованого у податковій звітності за три квартали  2016 р., здійснюється платниками на бюджетні рахунки за кодами бюджетної класифікації, передбаченими для обліку податку на прибуток підприємств.

З огляду на це, платник податку має право врахувати переплату з цього податку у сплату авансового внеску в межах цієї суми. Зарахування таких надміру сплачених грошових зобов’язань з податку на прибуток здійснюється у сплату авансового внеску в автоматичному режимі (без заяви платника).

Про порядок реєстрації та обліку платників – під час «гарячої лінії» в ДПІ у Кіровському районі м.Дніпропетровську

Сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» для платників податків провела начальник відділу обслуговування платників податків ДПІ у Кіровському районі м.Дніпропетровська  Світлана Іщенко

Під час проведення сеансу телефонного зв`язку надходили питання стосовно порядку реєстрації та обліку платників податків, як фізичних так і юридичних осіб, щодо документів, які необхідні для взяття на облік платників податків, про порядок погашення зобов’язань платника перед бюджетом, а також про строки подання податкових декларацій.

Фахівець ДПІ у Кіровському районі надала вичерпні відповіді на запитання платників податків.

До уваги посадових осіб органів державної влади та органів місцевого самоврядування!

ДПІ у Кіровському районі м.Дніпропетровська  нагадує про можливість отримання ключів електронного цифрового підпису (ЕЦП) для подання декларацій службовими особами на сайті Національного агентства з питань запобігання корупції.

Відповідно до пункту 1 статті 45 Закону України від 14 жовтня 2014 року №1700-VII «Про запобігання корупції» (далі – Закон) особи, зазначені у пункті 1, підпункті «а» пункту 2 частини першої статті 3 цього Закону, зобов’язані щорічно до 1 квітня подавати шляхом заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства з питань запобігання корупції; особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (далі – декларація), за минулий рік за формою, що визначається Національним агентством.

Відповідно до Прикінцевих положень Закону у 2016 році службові особи, які на день початку роботи системи подання та оприлюднення відповідно до цього Закону декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, займають згідно зі статтею 50 цього Закону відповідальне та особливо відповідальне становище, до яких у тому числі віднесено посади державної служби категорії «А» та «Б», подали щорічні декларації за минулий рік у порядку, встановленому цим Законом.

Тобто, третина від усіх зобов’язаних відповідно до Закону у 2017 році подати декларації за 2016 рік, вже отримали електронні цифрові підписи.

Решті державних службовців рекомендуємо не зволікати і вже у цьому році звертатися у пункти обслуговування користувачів АЦСК.

Нагадуємо також, що відповідно до Розпорядження Кабінету Міністрів України від 24.02.2016 №145-р «Про забезпечення надання послуг електронного цифрового підпису державним службовцям, які займають посади, віднесені до категорій А і Б, та інші прирівняні до них посади» акредитовані центри сертифікації ключів Міністерства юстиції України, Державної фіскальної служби України та Державної казначейської служби України здійснюють надання послуг електронного цифрового підпису суб’єктам декларування на безоплатній основі.

Матеріали щодо порядку отримання послуг ЕЦП, правил оформлення документів, режиму роботи пунктів реєстрації АЦСК ІДД та інші розміщені на офіційному інформаційному ресурсі АЦСК ІДД ).

Пункт реєстрації  користувачів сектору реєстрації при ГУ ДФС у Рівненській області знаходиться за адресою: м. Рівне, вул. Відінська 8, каб. 319,  телефон (0362) 69-26-27,  режим роботи: понеділок-четвер – з 9:00 до 18:00, п’ятниця – з 9:00 до 16:45, обідня перерва – з 13:00 до 13:45.

 Для прискорення  процедури реєстрації користувачів ЕЦП АЦСК ІДД рекомендує генерацію ключів ЕЦП проводити самостійно на робочому місці і разом з реєстраційними документами подавати в пункт реєстрації  запити на формування сертифікатів (по два файли  формату *.р10 на кожного працівника). Ключі генеруються за допомогою програми «ІІТ Користувач ЦСК-1» (http://acskidd.gov.ua/korustyvach_csk). Відеоінструкція з самостійної генерації ключів на робочому місці також розміщена на сайті АЦСК ІДД.

 

До  уваги платників податків!

ДПІ у Кіровському районі м.Дніпропетровська з метою роз’яснення суб’єктам господарювання основних аспектів застосування норм податкового законодавства запрошує платників податків  прийняти участь  семінарі за участі Голови ДФС Насірова Р.М. на тему : «Оподаткування 2016: підсумки податкового року»

Семінар відбудеться 23 грудня 2016 року у м. Києві.

Щодо методологічних помилок які допускаються платниками Рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України

ДПІ у Кіровському районі  районі м. Дніпропетровська звертає увагу платників Рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України (далі – Рентна плата) на методологічні помилки заповнення платниками Рентної плати податкової звітності, а саме:

        – неправильне застосування розміру встановлених ставок Рентної плати;

        – неправильне заповнення коду радіозв’язку.

        Із пошириних помилок платників є також помилка щодо не перенесення данних з графи 8 «Податкове зобов’язання» Розрахунку до графи 4.3 Податкової декларації з Рентної плати, або вказано суму, котра не відповідає Розрахунку.

Нагадуємо, що платники Рентної плати обчислюють суму Рентної плати виходячи з виду радіозв’язку, розміру встановлених ставок та ширини смуги радіочастот по кожному регіону окремо (п.п.254.5.2 п.254.5 ст.254 Податкового кодексу України).

Акцентуємо увагу, що для ширини смуги радіочастот до 30 МГц (15х2) у кожному регіоні окремо, що належать окремому платнику Рентної плати – користувачу радіочастотного ресурсу, застосовується понижувальний коефіцієнт 0,75 (п.254.4 ст.254 Податкового кодексу України).

Більше на нашому каналі в  YouTube, та на сторінках у  Facebook, Instagram!

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *