ДПІ у Кіровському районі Дніпропетровська інформує

ДПІ у Кіровському районі м.Дніпропетровська інформує, що громадяни можуть скористатися правом на податкову знижку до кінця 2016 року.

Протягом одинадцяти  місяців 2016 року 96 громадян Центрального району  м. Дніпро, скориставшись правом на податкову знижку, задекларували до повернення понад 126,5тис.грн грн податку на доходи фізичних осіб. Відтак вже 84 громадянам повернуто більше 105,1 тис.грн грн ПДФО.

Варто зазначити, що найбільше мешканці району звертались до ДПІ для отримання податкової знижки на оплату за навчання. Так, 75 громадян отримали понад 95,5тис.грн ПДФО.

В ДПІ у Кіровському районі м.Дніпропетровська зазначають, що податкова знижка надається на витрати на сплату процентів за іпотечним кредитом, на оплату вартості свого навчання та/або вартість навчання члена сім’ї першого ступеня споріднення, який не отримує зарплату, на сплату страхового внеску за договором довгострокового страхування життя, витрати на штучне запліднення, витрати на усиновлення, на переобладнання транспортного засобу для роботи на альтернативних видах палива (біопаливо), витрати щодо придбання або будівництва житла та ін.

Важливо, що право на отримання податкової знижки діє упродовж усього 2016 року, але якщо в цьому році за наслідками 2015 року ви ним не скористаєтесь, то вже в 2017 за 2015 рік ви не зможете претендувати на повернення коштів.

Водночас у Центрі обслуговування платників податкової інспекції області створено усі умови для того, щоб задекларувати доходи громадяни могли зручно, комфортно і швидко.

Нагадуємо, порядок надання та перелік витрат, дозволений для включення до податкової знижки, визначено статтею 166 розділу IV Податкового кодексу України.

Захист прав людини у сфері податкових відносин

10 грудня міжнародна спільнота відзначає День прав людини – присвячений проголошенню Генеральною Асамблеєю ООН у 1948 році Загальної декларації прав людини.

Обізнаність громадян в області законодавства, зокрема податкового, займає важливе місце в розбудові України як правової держави. Однією з основних конституційних гарантій держави є право на правову допомогу та можливість отримувати інформацію про зміст прав та обов’язків.

Фактами підвищення дієвості механізму соціально-правового захисту прав людини є підвищення рівня правової культури та свідомості суб’єктів права, надання допомоги професійними юристами.

ДПІ у Кіровському районі м.Дніпропетровська інформує суб’єктів господарювання про можливість отримання (в межах компетенції органу) первинної правової допомоги населенню з питань реалізації і захисту прав людини як через мережу громадських приймалень громадян, так і надання роз’яснень фізичним особам – підприємцям, особам що проводять незалежну професійну діяльність, та у зв’язку з актуальністю сьогодення не тільки учасникам антитерористичної операції котрі здійснюють підприємницьку діяльність, а і членам їх сімей, особам внутрішньо переміщеним та особам постраждалим внаслідок антитерористичної операції.

Крім того, з питань отримання інформації щодо пільг в оподаткуванні атовців (не включення до оподатковуваного доходу грошової та благодійної допомоги, не обкладання грошового забезпечення військовим збором,  інших), до податкових інспекцій також можуть звертатися роботодавці та волонтери.

Надання працівниками фіскальних органів належної правової підтримки, обговорення правових проблем з питань оподаткування та реалізація правових потреб платників податків Дніпропетровщіни чи внутрішньо переміщених осіб є запорукою дотримання прав людини та налагодження шляхів співпраці.

Щодо роботи Центру обслуговування платників під час новорічних свят

З метою організації якісного виконання органами ДФС покладених завдань з обслуговування платників податків, запобігання виникненню можливих ризиків несвоєчасного та неякісного прийняття податкової звітності та надання адміністративних послуг, ДПІ у Кіровському районі м.Дніпропетровська повідомляє про режим роботи ЦОП у святкові та вихідні дні:

31 грудня 2016 року — робочий день у режимі чергування (за необхідності із залученням спеціалістів відповідних структурних підрозділів) до 13 год. 00 хв.;

6 січня 2017 року — відповідно до законодавства про працю робочий день скорочено на одну годину;

9 січня 2017 року — робочий день у режимі чергування (за необхідності із залученням спеціалістів відповідних структурних підрозділів) до 18 год. 00 хв.;

3, 4, 5 січня 2017 року — робочі дні відповідно до затверджених графіків роботи ЦОП;

1, 2, 7, 8 січня 2017 року — вихідні дні.

Роман Насіров: У 2016 році митницями ДФС видано майже 48 тисяч сертифікатів EUR.1

Голова Державної фіскальної служби України Роман Насіров взяв участь у зустрічі з делегацією Митної адміністрації Фінляндії на чолі з Генеральним директором Анті Хартікайненом.

Під час зустрічі Роман Насіров повідомив про реформування діяльності ДФС, у тому числі митних органів. Зокрема, він зосередив увагу на впроваджені автоматизованої системи «Єдине вікно», запуску Міжрегіональної митниці ДФС та мобільних груп, боротьбі з корупцією на митниці та покращенні адміністрування митних платежів. Крім того, очільник українського відомства ознайомив присутніх з підготовчими заходами щодо впровадження експерименту з оформлення за спрощеним порядком осіб та транспортних засобів у пункті пропуску «Нові Яриловичі – Нова Гута» в Чернігівській області на українсько-білоруській ділянці кордону. Експеримент передбачає тісну співпрацю ДФС та ДПСУ.

«ДФС активно залучає міжнародний досвід до процесів реформування митних органів України з метою спрощення митних процедур і посилення боротьби з корупцією. З січня 2016 р успішно реалізується проект TWINNING, все активніше використовується інструмент допомоги ЄС TAEIX. Продовжується співпраця з митними адміністраціями держав-членів ЄС і сусідніх держав з метою спрощення митних процедур і посилення боротьби з контрабандою», – заявив Роман Насіров.

За його словами, важливим елементом підтримки експорту товарів з України в країни ЄС є механізм видачі митницями ДФС сертифікатів з перевезення форми EUR.1. За період січень-грудень 2016 року митницями ДФС видано майже 48 тисяч сертифікатів в країни ЄС, в Фінляндію – 96 штук.

Сторони також обговорили взаємодію відповідних служби в сфері обміну інформацією. З початку 2016 року в митні органи Фінляндії  направлено 6 запитів. За результатами отриманих відповідей задокументовано 2 факти порушення митного законодавства на суму майже 0,5 млн. гривень.

«Ми вдячні Митній адміністрації Фінляндії за співпрацю і сподіваємося на її продовження. Зокрема, ДФС підтримує перегляд та оновлення договірної бази, співпрацю у сфері пост-митного аудиту, правоохоронної діяльності, модернізації пунктів пропуску», – додав Роман Насіров.

Запрошуємо скористатися новим електронним сервісом «Дані Реєстру волонтерів АТО»

Наказом Міністерства фінансів України від 30.10.2014 р. № 1089 затверджений Порядок формування та ведення Реєстру волонтерів антитерористичної операції.

В ДПІ у Кіровському районі м.Дніпропетровська інформують, що зазначений Реєстр – це база даних, яка містить інформацію про волонтерів АТО.

Державна фіскальна служба України створила та адмініструє Реєстр в електронній формі, який щодекади оприлюднює на власному веб – порталі (www.sfs.gov.ua).

В Реєстрі значиться така інформація:

– прізвище, ім’я, по батькові волонтера АТО;

– категорії фізичних осіб, на користь яких надається благодійна допомога волонтером;

– реквізити незакритих банківських рахунків волонтера АТО (найменування банку, код банку, номер рахунка, валюта рахунка, дата відкриття);

– найменування органу ДФС за основним місцем обліку волонтера АТО;

– дата початку здійснення фізичною особою діяльності як волонтера АТО;

– дати включення до Реєстру, внесення змін до Реєстру стосовно волонтера АТО;

– дата припинення діяльності як волонтера АТО;

– дата виключення з Реєстру.

Скористатися електронним сервісом «Дані Реєстру волонтерів АТО» можна за посиланням  http://sfs.gov.ua/volontery.

ДФС України: Додатково до бюджету спрямовано 6 млрд. доларів США

Про виконання поставлених перед ДФС завдань та виконання плану надходжень повідомив Голова Державної фіскальної служби Роман Насіров.

«Наразі перед Державною фіскальною службою постали два головних і найважчих завдання –   виконання доходної частини бюджету, отримання додаткових надходжень до нього та одночасно необхідність створення сприятливих умов для ведення бізнесу, збільшення інвестиційної привабливості країни.  Можна з впевненість констатувати –  завдання, які ставились перед ДФС протягом року, виконані успішно», – зазначив очільник служби.

Він підкреслив, що за результатами 11 місяців 2016 року фіскальною службою до зведеного бюджету України (збір) спрямовано майже 677 млрд. гривень, тоді як у минулому році – 522 млрд. гривень. Тобто різниця у порівнянні з минулим роком становить близько 155 млрд. гривень, або 6 млрд. доларів.

«Виконання та перевиконання доходної частини бюджету закладає підґрунтя для поступової стабілізації та зростання економіки країни. Перевиконання плану надходжень – це також можливість для поступового збільшення мінімальних заробітної плати та пенсії», – підкреслив Роман Насіров.

При цьому за 11 місяців цього року  до Державного бюджету (збір) надійшло 545,4 млрд. гривень, тоді як у минулому році – 431,9 млрд. гривень, тобто на 113,5 млрд. гривень більше. Також збільшені надходження до місцевих бюджетів – цього року забезпечено 131,3 млрд. гривень, при тому що у минулому році – 89,4 млрд. гривень. Тобто за січень-листопад збільшено надходження платежів до місцевих бюджетів на 46,9% (+41,9 млрд. грн.) у порівнянні з відповідним періодом 2015 року.

За його словами, такі надходження дали змогу, в першу чергу, профінансувати підвищення соціальних стандартів та частково профінансувати програму зі зменшення державного боргу перед українськими підприємствами, який було накопичено за попередні роки.

У Дніпрі ліквідовано центр мінімізації митних платежів з обігом 100 млн. грн.

ДПІ у Кіровському районі м.Дніпропетровська інформує , що у м. Дніпро ліквідовано центр мінімізації митних платежів та викрито його організаторів.

Співробітники податкової міліції ГУ ДФС у Дніпропетровській області в рамках проведення операції «Рубіж-2016» та оперативного супроводження кримінального провадження за ч.3 ст.212 КК України ліквідовано діяльність центру мінімізації митних платежів.

Встановлено організатора, який разом із 5 спільниками з метою мінімізації митних платежів, використовуючи реквізити і розрахункові рахунки підприємств-нерезидентів, зареєстрованих в країнах Великої Британії та Словаччини, здійснював придбання квітів та рослин у підприємств Нідерландів та імпортував їх на митну територію України за заниженою вартістю, а потім реалізовував через склади-магазини за готівку.

В подальшому, з метою ухилення від сплати податків та безпідставного формування податкового кредиту з ПДВ, здійснювлося документальне оформлення операцій з придбання рослинної продукції із використанням реквізитів та розрахункових рахунків підприємств, що мають ознаки транзитності.

Загальний обсяг проведених операцій у 2015-2016 роках склав близько 100 млн. гривень.

На підставі ухвал суду проведено 10 обшуків в офісному приміщенні, за адресами розташування магазинів та за місцями проживання фігурантів центру, де вилучено грошові кошти в еквіваленті майже 500 тис. гривень, 14 печаток, в тому числі 4 печатки підприємств-нерезидентів, комп’ютерну техніку та фінансово-бухгалтерську документацію.

Окрім того, накладено арешт на 630 тис. грн. на розрахункових рахунках «компанії» в одному з комерційних банків.

Збиткових підприємств на Дніпропетровщіні дедалі меншає

ДПІ у Кіровському районі м.Дніпропетровська відзначають, що підприємства Центрального району м.Дніпро за одинадцять місяців цього року до бюджету сплатили 10,8 мільйонів гривень податку на прибуток, а це складає 119 відсотків  прогнозних завдань. Понад доведені завдання надійшло 1,7 мільйонів гривень податку на прибуток.

Додаткові надходження податку на прибуток за рахунок підвищення  рівня співвідношення нарахувань з податку на прибуток до обсягу отриманого доходу  склали 4,1млн.грн. Загальний баланс надходжень по ДПІ за результатом динаміки даного показника склав 0,9 млн.грн. (приріст).

За результатом відпрацювання збиткових СГ вийшли зі збитковості 2 СГ із загальною сумою збитка 8,6 млн.грн.,  знизили суму збитків 4 СГ на загальну суму 4,9 млн.грн.

Залучено до оподаткування 1 СГ, загальна сума доходу по підприємству склала 49,3 млн.грн., нарахований податок на прибуток склав 0,6млн.грн.

Такі цифри – це інформація «для роздумів», яка підтверджує що суб’єкти господарювання іноді декларують збитки штучно, задля мінімізації податкових надходжень.

Кожна «збитковість» зобов’язує фахівців ДПІ ретельніше  опрацьовувати декларації та встановлювати причини збитковості, загалом проводимо аналіз усіх можливих ризикових чинників – наголошує заступник начальника управління – начальник відділу податку на прибуток Наталія Марілова.

Податкова звітність з рентної плати за спеціальне використання води: типові помилки при заповненні

ДПІ у Кіровському районі м.Дніпропетровська звертає увагу, що відповідно до п. 255.1 ст. 255 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) платниками рентної плати за спеціальне використання води є водокористувачі – суб’єкти господарювання незалежно від форми власності: юридичні особи, їх філії, відділення, представництва, інші відокремлені підрозділи без утворення юридичної особи (крім бюджетних установ), постійні представництва нерезидентів, а також фізичні особи – підприємці, які використовують воду, отриману шляхом забору води з водних об’єктів (первинні водокористувачі) та/або від первинних або інших водокористувачів (вторинні водокористувачі), та використовують воду для потреб гідроенергетики, водного транспорту і рибництва.

Базовий податковий (звітний) період для рентної плати дорівнює календарному кварталу (п. 257.1 ст. 257 ПКУ). Водокористувачі самостійно обчислюють рентну плату за спеціальне використання води і подають податкову звітність з рентної плати за спеціальне використання води наростаючим підсумком.

Однак, як засвідчив проведений аналіз податкової звітності з рентної плати за спеціальне використання води (далі – Плата) за результатами діяльності юридичних осіб за ІІІ квартал 2016 року, платники подекуди допускають помилки при складанні звітної інформації. Так, найбільш поширені помилки, яких припускаються платники під час декларування податкових зобов’язань з Плати, виявлено за результатами аналізу поданої платниками звітності з рентної плати за спеціальне використання води (додаток 5 до податкової декларації з рентної плати).

Зокрема, окремі платники під час подання до органу ДФС податкової звітності з Плати не дотримувалися порядку заповнення такої звітності, внаслідок чого звітність була подана з помилками.

Так, деякі платники не заповнили рядки 8.1 «в межах установленого річного ліміту» та 8.2 «понад установлений річний ліміт» за наявності відповідних показників у рядках 8.1.1-8.1.2 та/або 8.2.1-8.2.2, внаслідок чого сумарне значення рядків 8.1 (р.8.1 = р.8.1.1 + р.8.1.2) та 8.2 (р.8.2 =  р.8.2.1 + р.8.2.2) не співпадає зі значенням р.8 «об’єкт оподаткування з початку року» (р.8 = р.8.1 + р.8.2).

Також були випадки не заповнення платниками р.8 «об’єкт оподаткування з початку року», внаслідок чого в окремих випадках значення р.8 (р.8 = р.8.1 + р.8.2) дорівнює 0 за наявності показників у р.8.1 або р.8.2.

Непоодинокі приклади застосування платниками неіснуючих коефіцієнтів до ставок Плати та/або неправильний порядок відображення застосованих коефіцієнтів до ставок Плати у рядках податкової звітності. Адже згідно з порядком складання податкової звітності з Плати, у р.10.1 повинен зазначатися коефіцієнт 0,005 до ставок Плати відповідно до п. 255.6 ст. 255 ПКУ; у р.10.2 – коефіцієнт 0,3 до ставок Плати (відповідно до п. 255.6 ст. 255 ПКУ); у р.10.3 – коефіцієнт 3 (відповідно до п.п. 255.11.10 п. 255.11 ст. 255 ПКУ); у р.10.4 – коефіцієнт 5 (відповідно до п.п. 255.11.13 п. 255.11 ст. 255 ПКУ)

Фіскали чекають Дніпровців за податковою знижкою

ДПІ у Кіровському районі м.Дніпропетровська звертає увагу громадян – платників податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) на можливість повернути частину ПДФО, сплаченого із заробітної плати у минулому році, реалізувавши право на отримання податкової знижки до 31 грудня 2016 року.

Право на податкову знижку регламентується ст. 166 Податкового кодексу України, зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ). До податкової знижки включаються фактично здійснені витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами (квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, копіями договорів). При цьому, у зазначених документах обов’язково має відображатися вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк їх продажу (виконання, надання).

Зокрема, до витрат, які можна компенсувати за рахунок відповідної пільги, відносяться:

–   частина суми процентів, сплачених за користування іпотечним кредитом;

–   пожертвування або благодійні внески неприбутковим організаціям;

–  суми коштів, сплачених на користь закладів освіти для компенсації вартості навчання;

– страхові платежі (внески, премії) за договорами довгострокового страхування життя та пенсійні внески в рамках недержавного пенсійного забезпечення;

–   суми витрат на оплату допоміжних репродуктивних технологій;

– суми витрат на оплату державних послуг, пов’язаних з усиновленням дитини, включаючи сплату державного мита;

–  суми коштів, сплачених у зв’язку з переобладнанням транспортного засобу.

Підстави для нарахування податкової знижки із зазначенням конкретних сум відображаються платником податку у річній податковій декларації про майновий стан і доходи. Право на отримання податкової знижки за 2015 рік на наступні податкові роки не переноситься (п.п.166.4.3 ст.166 ПКУ).

Чи є платником плати за землю ФОП, яка має кіоск?

ДПІ у Кіровському районі м.Дніпропетровська повідомляє, що плата за землю – це обов’язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.

Відповідно до ст. 269, 270 ПКУ платниками земельного податку є, зокрема, власники земельних ділянок та землекористувачі, а об’єктами оподаткування – земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні.

Підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру, а підставою для розміщення тимчасової споруди є Паспорт прив’язки тимчасової споруди. Документи, що подаються для отримання паспорта прив’язки, мають містити дані щодо розміру земельних ділянок, які вносяться на підставі отриманих суб’єктом господарювання документів на право користування земельною ділянкою.

Враховуючи вищезазначене якщо фізична особа – підприємець має паспорт прив’язки тимчасової споруди, то він повинен мати і правовстановлюючі документи на земельну ділянку (свідоцтво про право власності або користування чи договір оренди земельної ділянки) по яких розраховується плата за землю.

Як оподатковуються подарунки, надані профспілкою

ДПІ у Кіровському районі м.Дніпропетровська нагадує, що відповідно до статті 165 Податкового кодексу України до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включається вартість дарунків, якщо їх вартість не перевищує 50 відсотків однієї мінімальної заробітної плати у розрахунку на місяць, встановленої на 1 січня звітного податкового року, за винятком грошових виплат у будь-якій сумі.

Таким чином, подарунок, наданий профспілкою своїм членам, вартість якого не перевищує 50 відсотків мінімальної зарплати (у 2016 році – 689 грн.) в місяць, не оподатковується. Сума перевищення вартості подарунку оподатковується податковим агентом, в даному випадку профспілковою організацією, з використанням коефіцієнта за ставкою 18 відсотків.

Статтею164 Кодексу встановлено правила визначення суми податку у випадку, якщо додаткові блага надаються у негрошовій формі.

Відповідно з п. 164.5 ст. 164 Кодексу під час нарахування доходів у будь-якій негрошовій формі базою оподаткування є вартість такого доходу, розрахована за звичайними цінами, правила визначення яких встановлені згідно з цим же Кодексом, помножена на коефіцієнт, який обчислюється за такою формулою:

К = 100 : (100 – Сп), де:

К – коефіцієнт; Сп – ставка податку, встановлена для вказаних доходів на момент їх нарахування.

Плануєш працювати в 2017 році на спрощеній системі – подай заяву до 17 грудня 2016 року

ДПІ у Кіровському районі м.Дніпропетровська нагадує, що суб’єкт господарювання може перейти на спрощену систему оподаткування з загальної, подав відповідну заяву до контролюючого органу за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу. Тобто, для переходу на спрощену систему оподаткування з I кварталу 2017 року останнім днем для подачі заяви є 16 грудня 2016 року. Перехід на спрощену систему оподаткування може бути здійснений за умови, якщо протягом календарного року, що передує періоду переходу на спрощену систему оподаткування, платником податків дотримано вимоги, встановлені пунктом 291.4 статті 291 Податкового кодексу України.

Також повідомляємо, що для відмови від спрощеної системи оподаткування суб’єкт господарювання не пізніше ніж за 10 календарних днів до початку нового календарного кварталу (року) подає заяву.

ЗЕД-договори можна укладати в електронній формі

ДПІ у Кіровському районі м.Дніпропетровська  повідомляє, що з 3 грудня, 2016 р. набрав чинності Закон України №1724-VIII від 03.11.2016 р. «Про внесення змін до деяких законів України щодо усунення адміністративних бар’єрів для експорту послуг», яким усунено адміністративні бар’єри для експорту послуг.

Зокрема, зазначеним законом передбачено, що у разі експорту послуг (крім транспортних) зовнішньоекономічний договір (контракт) може укладатися шляхом прийняття публічної пропозиції про угоду (оферти) або шляхом обміну електронними повідомленнями, або в інший спосіб, зокрема шляхом виставлення рахунка (інвойсу), у тому числі в електронному вигляді, за надані послуги.

Виручка резидентів у іноземній валюті від експорту продукції підлягає зарахуванню на їх валютні рахунки в уповноважених банках у строки виплати заборгованостей, зазначені в контрактах, але не пізніше 180 календарних днів з дати митного оформлення (виписки вивізної вантажної митної декларації) такої продукції, що експортується, а в разі експорту робіт, транспортних послуг — з моменту підписання акта або іншого документа, що засвідчує виконання робіт, надання транспортних послуг.

Банки мають право вимагати від резидентів перекладу на українську мову складених іноземною мовою документів, у тому числі рахунка (інвойсу), крім викладених англійською мовою, а також викладених іноземною мовою з одночасним викладенням українською (англійською) мовою.
Первинні документи, складені в електронній формі, застосовуються у бухгалтерському обліку за умови дотримання вимог законодавства про електронні документи та електронний документообіг.

Строки подання декларації до податкової у разі ліквідації платника

ДПІ у Кіровському районі м.Дніпропетровська повідомляє, що якщо платник податку ліквідується, останнім податковим (звітним) періодом вважається період, на який припадає дата ліквідації.

Після завершення розрахунків з кредиторами, до зняття з реєстрації в контролюючому органі та скасування реєстрації юридичної особи, юридична особа, в особі ліквідатора, є платником податків та зборів, щодо яких виникає об’єкт оподаткування.

При цьому ліквідатор повинен подати податкову декларацію до контролюючого органу за основним місцем обліку або за неосновним місцем обліку за звітний період, на який припадає дата такої ліквідації (у тому числі якщо ліквідація припадає на середину звітного періоду).

Пільги зі сплати земельного податку для учасників АТО

ДПІ у Кіровському районі м.Дніпропетровська повідомляє,  що ставки плати за землю та пільги щодо земельного податку, що сплачується на відповідних територіях, встановлюють Верховна Рада АР Крим та органи місцевого самоврядування (п.284.1 ст.284 ПК України).

Сільським, селищним, міським радам та радам об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, не дозволяється встановлювати індивідуальні пільгові ставки місцевих податків та зборів для окремих юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців і фізичних осіб або звільняти їх від сплати таких податків та зборів (пп.12.3.7 п.12.3 ст.12 зазначеного Кодексу).

Пільги щодо сплати земельного податку для фізичних осіб передбачені ст.281 цього Кодексу. Так, відповідно до пп. 281.1.4 п.281.1 цієї статті від сплати податку звільняються ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону №3551.

Звільнення від сплати податку за земельні ділянки, передбачене для зазначеної категорії фізичних осіб, поширюється на одну земельну ділянку за кожним видом використання у межах граничних норм:

– для ведення особистого селянського господарства – у розмірі не більш як 2 гектари;

– для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка): у селах – не більш як 0,25 гектара, в селищах – не більш як 0,15 гектара, в містах – не більш як 0,10 гектара;

– для індивідуального дачного будівництва – не більш як 0,10 гектара;

 – для будівництва індивідуальних гаражів – не більш як 0,01 гектара;

 – для ведення садівництва – не більш як 0,12 гектара (п.281.2 ст.281 ПК України)

Отже, якщо у фізичної особи є посвідчення, яке підпадає під дію пп.281.1.4 п.281.1 ст.281 ПК України з урахуванням п.281.2 цієї статті, така фізична особа звільняється від сплати земельного податку.

Особливості оподаткування ПДВ операцій з ліквідації основних засобів за самостійним рішенням платника податку

ДПІ у Кіровському районі м.Дніпропетровська інформує, що Державна фіскальна служба України у листі від 15.11.2016 №12129/Т/99-99-15-03- 02-15 (далі – лист ДФС №12129) щодо оподаткування податком на додану вартість операцій з ліквідації основних засобів за самостійним рішенням платника податку повідомила наступне.

Згідно з пунктом 189.9 статті 189 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755 зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ), якщо основні виробничі або невиробничі засоби ліквідуються за самостійним рішенням платника ПДВ, така ліквідація для цілей оподаткування розглядається як постачання таких основних виробничих або невиробничих засобів за звичайними цінами, але не нижче балансової вартості на момент ліквідації.

Відповідно до підпункту 14.1.71 пункту 14.1 статті 14 ПКУ звичайною ціною, зокрема, є ціна товарів (робіт, послуг), визначена сторонами договору, якщо інше не встановлено ПКУ. Якщо не доведено зворотне, вважається, що така звичайна ціна відповідає рівню ринкових цін.

Якщо під час здійснення операції обов’язковим є проведення оцінки, вартість об’єкта оцінки є підставою для визначення звичайної ціни для цілей оподаткування.

Ринковою ціною є ціна, за якою товари (роботи, послуги) передаються іншому власнику за умови, що продавець бажає передати такі товари (роботи, послуги), а покупець бажає їх отримати на добровільній основі, обидві сторони є взаємно незалежними юридично та фактично, володіють достатньою інформацією про такі товари (роботи, послуги), а також ціни, які склалися на ринку ідентичних (а за їх відсутності – однорідних) товарів (робіт, послуг) у порівняних економічних (комерційних) умовах (підпункт 14.1.219 пункту 14.1 статті 14 ПКУ).

Отже, платник податку, який за самостійним рішенням ліквідує основні виробничі або невиробничі засоби, повинен нарахувати податкові зобов’язання за такими необоротними активами виходячи з їх ринкової ціни, визначеної на момент такої ліквідації за правилами, визначеними підпунктом 14.1.219 пункту 14.1 статті 14 ПКУ, але не нижче їх балансової вартості.

У разі, якщо при ліквідації основних засобів обов’язковим є проведення оцінки, податкові зобов’язання нараховуються з вартості об’єкта оцінки, але не нижче їх балансової вартості.

Рішення про проведення перевірок з питань відшкодування ПДВ підприємствам, перереєстрованим із зони АТО, приймається Кабміном

ДПІ у Кіровському районі м.Дніпропетровська, що 23.11.2016 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 26.10.2016 №838 «Про внесення зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 р. №1238» (далі – Постанова №838).

Постановою №838 врегульовано питання проведення документальних позапланових перевірок з питань відшкодування податку на додану вартість (далі – ПДВ) підприємствам, що перереєструвалися з тимчасово окупованої території України та району проведення АТО.

Для забезпечення практичної реалізації норми щодо здійснення бюджетного відшкодування сум ПДВ, задекларованих до відшкодування до 01.07.2015 у порядку, визначеному Податковим кодексом України у редакції, що діяла станом на таку дату, Постановою №838 запроваджується норма щодо проведення документальних позапланових перевірок з питань відшкодування ПДВ підприємствам, що перереєструвалися із тимчасово окупованої території України або району проведення АТО, за рішенням Кабінету Міністрів.

З 1 грудня 2016 року платники єдиного соціального внеску звітують за оновленою звітністю

ДПІ у Кіровському районі м.Дніпропетровська,  звертає увагу платників податків, що Звіт з ЄСВ (додаток 4) зі змінами, внесеними Наказом Мінфіну від 07.09.2016 р.  №813, слід подавати починаючи з 01.12.2016 року.

Вперше звітувати за оновленою формою Звіту необхідно за листопад 2016 року (граничний термін подання – 20 грудня 2016 року).

Нагадуємо, що з 1 грудня розмір прожиткового мінімуму та мінімальної заробітної плати становить 1600 гривень. Це вплине і на сплату єдиного внеску.

Отже, з 1 грудня: розмір мінімального страхового внеску – 352 грн.; максимальна величина доходу, на яку потрібно нараховувати ЄСВ – 40000 грн.; максимальний розмір нарахованого єдиного внеску – 8800 грн., а при нарахуванні внеску на зарплату працівника-інваліда, якщо роботодавцем є юрособа – 3364 гривень.

Залишити відповідь