ДПІ у Кіровському районі м.Дніпропетровська повідомляє
РРО: затверджено нові порядки реєстрації та застосування. ДПІ у Кіровському районі м.Дніпропетровська інформує, що 26 липня 2016 року набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 14.06.2016 № 547 “Про затвердження порядків щодо реєстрації реєстраторів розрахункових операцій та книг обліку розрахункових операцій” (далі – Наказ № 547).
Наказом № 547 затверджено:
Порядок реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги);
Порядок реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації операцій з купівлі-продажу іноземної валюти;
Порядок реєстрації та ведення розрахункових книжок, книг обліку розрахункових операцій;
Порядок опломбування реєстраторів розрахункових операцій.
Крім того, Наказом № 547 затверджено оновлені форми книг обліку розрахункових операцій (далі – КОРО), які доповнено колонками для відображення розрахунків за ставками акцизного податку та сум акцизного податку.
Наказом № 547 передбачено звільнення суб’єктів господарювання від обов’язку відображати в КОРО та розрахункових книжках інформацію про розрахункові операції, що оподатковуються акцизним податком, та суми акцизного податку, якщо розрахункові документи, на підставі яких здійснюються записи, друкуються реєстраторами розрахункових операцій (далі – РРО), версії внутрішнього програмного забезпечення яких включені до Державного реєстру РРО, до набрання чинності Наказу № 547.
Разом з тим, до створення реєстру центрів сервісного обслуговування суб’єктам господарювання для реєстрації РРО до заяви про реєстрацію (перереєстрацію) РРО потрібно подавати до контролюючого органу також копію договору (або іншого документа), яким підтверджується право, надане виробником (постачальником) РРО центру сервісного обслуговування на проведення технічного обслуговування і ремонту відповідної моделі (модифікації) РРО.
За сім місяців 2016 року від платників Кіровського району до бюджету надійшло 593,7 млн. грн. єдиного внеску
Протягом 2016 року надходження єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування в ДПІ у Кіровському районі м.Дніпропетровська склали майже 593,7 млн. грн.
Слід зазначити, що тільки за липень 2016 року до бюджету надійшло 86,0 млн.грн. Нагадуємо, що набули чинності зміни до Порядку обліку платників єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та Положення про реєстр страхувальників, затверджені наказом Міністерства фінансів України від 03.03.2016 року №308.
Зокрема, внесено зміни до процедури зняття з обліку платників єдиного внеску – юридичних осіб (відокремлених підрозділів) та фізичних осіб – підприємців.
Також, відмінено присвоєння новоствореним платникам класу професійного ризику виробництва за основним видом економічної діяльності.
Особливості декларування податку на прибуток за перше півріччя 2016 року
Починаючи з 2016 року декларацію з податку на прибуток підприємств щоквартально повинні подавати платники податку на прибуток підприємств з доходом за минулий 2015 рік понад 20 млн. гривень.
Також декларацію за півріччя необхідно подати підприємствам, які ліквідуються у ІІ кварталі 2016 року.
Окрім вищезазначених, за підсумками першого півріччя 2016 року, слід відзвітувати підприємствам, які з третього кварталу перейшли на спрощену систему оподаткування, обліку та звітності.
Сільськогосподарські підприємства, які в цьому році перейшли з четвертої групи єдиного податку на загальну систему оподаткування і хочуть обрати звітний період, який розпочинається з 1 липня поточного звітного року й закінчується 30 червня наступного звітного року, повинні подати декларацію з податку на прибуток за перше півріччя 2016 року.
Платникам єдиного податку необхідно подавати декларацію з податку на прибуток поквартально у разі виплати дивідендів та сплати авансових внесків з податку на прибуток. При цьому в декларації слід заповнити рядок 20 і додаток АВ, де відобразити суму сплачених авансових внесків у разі виплати дивідендів у ІІ кварталі 2016 року.
Подати декларацію з податку на прибуток за перше півріччя 2016 року необхідно не пізніше 09 серпня 2016 року, а сплатити податок на прибуток за перше півріччя – не пізніше 19 серпня 2016 року.
Платники податку на прибуток (крім суб’єктів малого підприємництва, в яких середня кількість працівників за календарний рік не перевищує 50 осіб, а річний дохід не більше 10 млн. євро за середньорічним курсом НБУ (п.3 ст.55 Господарського кодексу України), подають разом з відповідною податковою декларацією за календарний квартал, півріччя, три квартали квартальну фінансову звітність, яка включає: баланс та звіт про фінансові результати.
За січень- липень 2016 року платниками податків Кіровському району сплачено 564,9 мільйонів гривень до бюджетів усіх рівнів.
Про це повідомляє ДПІ у Кіровському районі м.Дніпропетровська за січень- липень 2016 року до Державного бюджету України платниками податків району перераховано 260,2 мільйонів гривень, а до місцевого бюджету сплачено 304,7 мільйонів гривень.
Основні джерела наповнення державної казни це:
податок на додану вартість, надходження у січні-липні складають 114,9 мільйонів гривень;
податок на доходи фізичних осіб – надійшло 254,5 мільйони гривень;
податок на прибуток підприємств – сплачено 36,4 мільйонів гривень.
Надходження по єдиному соціальному внеску за січень-червень поточного року складають 593,7 мільйонів гривень.
Надходження з військового податку складають 42,5 мільйонів гривень.
Неприбуткові організації зобов’язані до 1 січня 2017 року оновити свої установчі документи
Зміни регламентовано постановою Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 року №440 «Про затвердження Порядку ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру».
Новим Порядком визначено:
– алгоритм дій для неприбуткових організацій та контролюючих органів при включенні/виключенні неприбуткових організації до/із такого Реєстру;
– особливості перебування у Реєстрі, включення та виключення неприбуткових організацій з Реєстру в перехідний період до 1 січня 2017 року.
Неприбутковим організаціям необхідно до 1 січня 2017 року привести свої установчі документи у відповідність з вимогами, встановленими пунктом 133.4 статті 133 Податкового кодексу України, та у цей самий строк подати копії таких документів контролюючому органу.
У разі не подання копій оновлених документів до органів фіскальної служби, такі організації після 1 січня 2017 року будуть виключені з Реєстру неприбуткових установ та організацій.
Електронний цифровий підпис дає змогу подання звітності в електронній формі
ДПІ у Кіровському районі м.Дніпропетровська звертає увагу платників податків, що електронний цифровий підпис значно розширює можливості та спрощує процедуру подання звітності. Платники швидко та без перешкод можуть звітувати до податкових та митних органів, не витрачаючи свій час, замовляти довідки, тощо.
Серед основних переваг – економія робочого часу та коштів на придбання бланків, оперативне відстеження змін до форм звітності, уникнення черг при поданні звітності тощо.
Необхідними умовами для платника податків, який виявив бажання подавати податкову звітність в електронному вигляді, є наявність:
– комп’ютера з операційною системою Windows із доступом до мережі Інтернет;
– спеціалізованого програмного забезпечення для формування, підписання та подання податкової звітності до органів ДФС;
– чинних посилених сертифікатів ключів електронного цифрового підпису посадових осіб, які підписують звітність, що слугує аналогом власноручного підпису в електронному вигляді, який забезпечує цілісність документів, конфіденційність, достовірність даних та ідентифікацію особи, яка відправила документ.
Щоб розпочати подання податкової звітності в електронній формі платнику податків необхідно укласти Договір «Про визнання електронних документів» з контролюючими органами. Такий договір укладається в електронному вигляді за допомогою обраного платником податків програмного забезпечення (онлайн-сервісу) для підписання та подання електронної звітності.
З інформацію про безкоштовне програмне забезпечення, яке можна використовувати при формуванні та підписанні звітності та з повним переліком необхідних реєстраційних документів (зразками їх заповнення) для кожної категорії платників податків та іншою корисною інформацією можна ознайомитися на офіційному сайті АЦСК ІДД ДФС України .
Сплатіть вчасно податок на нерухоме майно
З 1 липня платники податків – фізичні особи Кіровського району на підставі отриманих податкових повідомлень-рішень зобов’язані сплатити податок на нерухоме майно. Про це повідомила під час брифінгу заступник начальника ДПІ Євгенія Самсоненко.
Євгенія Сергіївна повідомила представникам мас – медіа про те, що цього року громадяни сплачуватимуть податок за нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, яке було у їх власності у минулому році.
Ставки податку на нерухомість для мешканців міста на 2015 рік було встановлено рішенням Дніпропетровської міської ради .
База оподаткування об’єктів житлової нерухомості для мешканців району зменшується на пільгові метри, тобто не підляє оподаткуванню :
– для квартири/квартир незалежно від їх кількості – на 60 м.кв;
– для житлового будинку/будинків незалежно від їх кількості – на 120 м.кв;
– для різних типів об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток – на 180 м.кв.
«Громадянам, які володіють житловими будинками площею понад 120 кв.м., квартирами площею понад 60 кв.м., різними типами об’єктів житлової нерухомості (в тому числі їх частками) площею понад 180 кв.м. у разі неотримання податкових повідомлень – рішень на сплату податку, або ж у разі незгоди з розрахунком податку чи виявлення розбіжностей щодо зазначеної у ньому інформації про об’єкт нерухомості, слід звернутися з оригіналами документів про право власності на нерухоме майно до фіскальних органів за місцем реєстрації платника», – зауважила заступник начальника.
Розрахунок податку здійснено на підставі відомостей Державного реєстру речових прав на нерухоме майно. Податкові повідомлення-рішення надіслано до 1 липня. Фізичні особи сплачують податок протягом 60 днів з моменту отримання повідомлення – рішення. Останній день сплати податку припадає на 29 серпня 2016 року.
Також, посадовець зазначила, що нормами Податкового кодексу передбачено, що за порушення термінів сплати податків платники притягуються до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:
при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, – у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу;
при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, – у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.
Для перерахування помилково сплачених грошових зобов’язань необхідно подати заяву за місцем податкового обліку
Порядок повернення таких коштів регламентовано статтею 43 Податкового кодексу України – повідомляють у фіскальній службі Буковини.
Відтак, обов’язковою умовою для здійснення повернення помилково сплачених грошових зобов’язань є подання платником податків до податкової інспекції за місцем податкового обліку заяви у довільній формі, в якій зазначається напрям перерахування коштів: на поточний рахунок платника податків в установі банку або ж на погашення грошового зобов’язання чи податкового боргу з інших платежів.
У разі відсутності у платника податків рахунку в банку можливе повернення готівковими коштами за чеком.
Заява про повернення помилково сплачених грошових зобов’язань подається протягом 1095 днів від дня виникнення помилково та/або надміру сплаченої суми.
Слід пам’ятати, що частиною п’ятою ст. 45 Бюджетного кодексу України встановлено, що податки і збори визнаються зарахованими до державного бюджету з дня зарахування коштів на єдиний казначейський рахунок державного бюджету України. Відповідно до п. 2.3 глави 2 Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті, затвердженої постановою Правління Національного банку України від 21 січня 2004 року № 22, відповідальність за правильність заповнення реквізитів розрахункового документа несе особа, яка оформила цей документ і подала до обслуговуючого банку.
Отже, якщо платник податків в банківському платіжному документі на сплату податкового зобов’язання зазначив неправильний код бюджетної класифікації, то кошти не надійдуть до відповідного рахунку, а сума податку не буде вважатися сплаченою.
Дуже добре, коли помилку виявили й повторно перерахували податковий платіж на рахунок з правильними реквізитами до завершення граничного терміну сплати податкових зобов’язань. У такому разі штрафних санкцій та пені не буде.
А от коли термін сплати податкових зобов’язань вже минув, то згідно статті 126 Податкового кодексу України за порушення правил сплати (перерахування) податків платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:
при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, – у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, – у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.
Крім того, пп. 129.1.1 п. 129.1 ст. 129 Кодексу передбачено, що після закінчення встановлених Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов’язання на суму податкового боргу нараховується пеня із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого податкового боргу, або на день його (його частини) погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті.
Роман Насіров: Змінено правила передачі матеріалів перевірок для порушення кримінального провадження
Враховуючи зауваження та скарги бізнесу, ДФС внесено зміни до Методичних рекомендацій щодо порядку взаємодії між підрозділами органів державної фіскальної служби при організації, проведенні та реалізації матеріалів перевірок платників податків. Відтепер у разі виявлення порушень податкового, валютного чи іншого законодавства, за якими сума завданої державі шкоди є достатньою для притягнення до кримінальної відповідальності, кримінальні провадження розпочинатимуться, якщо такі податкові повідомлення-рішення набудуть статусу «узгоджених» після адміністративного та/або судового оскарження. Про це повідомив Голова ДФС Роман Насіров.
«Фіскальна служба завжди виступає за конструктивний діалог з бізнесом і робить зі свого боку усе можливе, щоб спростити їх діяльність. Нові правила передачі матеріалів перевірок слідчим підрозділам дозволять упередити безпідставний тиск на бізнес та нададуть змогу слідчим ДФС зосереджувати свою увагу виключно на тих платниках, які дійсно задіяні в різних схемах, для пошуку доказів їх злочинів», – зазначив Роман Насіров.
Керівник фіскального відомства розповів, що раніше слідчі мали право розпочинати кримінальні провадження на підставі результатів податкових перевірок, навіть, якщо вони знаходилися на оскарженні в судах. Відтепер ця суперечлива норма врегульована.
Слідчим підрозділам фінансових розслідувань матеріали перевірок для прийняття рішення згідно з положеннями Кримінального процесуального кодексу України (крім випадків, визначених пунктом 36 підрозділу 10 розділу ХХ Кодексу) передаватимуться виключно після узгодження грошових зобов’язань (зменшення бюджетного відшкодування), вимог та рішень щодо єдиного внеску. При цьому терміни передачі матеріалів – протягом 20 робочих днів, наступних за днем узгодження прийнятих за їх результатами податкових повідомлень-рішень.
«Внесені зміни сприятимуть налагодженню партнерських відносин між бізнесом та контролюючими органами за рахунок відмови від негативної практики кримінального переслідування за фактами ухилення від сплати податків до остаточного узгодження грошових зобов’язань в адміністративному чи судовому порядку», – підкреслив Роман Насіров.
Орендодавці квартир та іншої нерухомості зобов’язані щоквартально сплачувати податок
У ДПІ у Кіровському районі м.Дніпропетровська нагадують, що відповідно до п. 170.1 ст. 170 розділу IV Податкового кодексу України, орендодавець, який здає нерухомість фізичним особам і не зареєстрований як підприємець, щокварталу впродовж 40 днів після завершення має самостійно нарахувати і сплатити податок на доходи фізичних осіб до бюджету у розмірі 18 відсотків та 1,5 відсотки військового збору.
Нормами ПКУ визначено, що під час нарахування доходу фізичній особі від надання нею в оренду об’єктів нерухомості необхідно враховувати розмір орендної плати, зазначений в договорі оренди, який має бути не меншим, ніж мінімальна сума орендного платежу за повний чи неповний місяць оренди.
Мінімальна сума орендного платежу визначається за Методикою визначення мінімальної суми орендного платежу за нерухоме майно фізичних осіб, затверджено постановою КМУ від 29.12.2010 р. № 1253, виходячи з мінімальної вартості місячної оренди одного квадратного метра загальної площі нерухомості з урахуванням місця її розташування, інших функціональних та якісних показників, що встановлюються органом самоврядування села, селища, місця, на території яких вона розташована.
Легалізація заробітної плати – вимога часу
Заробітна плата – одна з головних економічних категорій, що поєднує інтереси працівників, роботодавців, держави і безпосередньо впливає на рівень життя населення.
За повідомленням заступника начальника ДПІ у Кіровському районі м.Дніпропетровська Євгенії Самсоненко, питання дотримання суб’єктами господарювання чинного законодавства з оплати праці перебуває на контролі. По платниках здійснюється аналіз причин нарахування та виплати заробітної плати нижчої за мінімальну (з 01.05.2016 року вона становить 1450 грн.) та визначаються шляхи її підвищення відповідно до чинного законодавства.
Фахівці ДПІ провели співбесіди з суб’єктами господарювання, які допустили такі випадки, за результатами яких недоліки в оплаті праці ними усунені – бюджети отримали 24,6 тис. грн. податку на доходи фізичних осіб ( від підприємств надійшло 12,4 тис. грн., від підприємців – 12,2 тис. грн.). Активно працюють у даному напрямку комісії з питань легалізації зарплати. Спільно з органами місцевої влади проведено 18 засідань, на яких заслухано порушників трудового законодавства, які виплачували зарплатню своїм працівникам менше мінімалки.
Наостанок повідомляємо номери телефонів “гарячої” лінії з питань дотримання законодавства про працю (тіньової оплати праці у “конвертах”, невиплати заробітної плати, її виплати у розмірі, нижчому від мінімального рівня, використання праці неоформлених найманих працівників), на які громадяни зможуть повідомляти про факти порушення законодавства про працю:
Кіровські платники розпочали сплату транспортного податку
ДПІ у Кіровському районі м.Дніпропетровська нагадує, що об’єктом оподаткування для транспортного податку в 2016 році є легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше п’яти років та середньоринкова вартість яких становить понад 750 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного року (в 2016 році ця сума становить 1,03 млн. гривень).
Розрахунок середньоринкової вартості легкових автомобілів для цілей оподаткування транспортним податком проводиться відповідно до пункту 267.2 статті 267 Податкового кодексу України за Методикою визначення середньоринкової вартості легкових автомобілів, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України № 66 від 18 лютого 2016 року. Розрахувати середньоринкову вартість авто може кожен бажаючий за посиланням:http://www.me.gov.ua/Vehicles/CalculatePrice?lang=uk-UA.
У разі спливу п’ятирічного віку легкового автомобіля протягом звітного року податок сплачується за період з 1 січня цього року до початку місяця, наступного за місяцем, в якому вік такого автомобіля досяг п’яти років.
Ставка податку становить 25 тис. грн в рік за кожен легковий автомобіль, що є об’єктом оподаткування.
Сплачувати транспортний податок зобов’язані як фізичні, так і юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які мають зареєстровані в Україні власні легкові автомобілі, що є об’єктами оподаткування.
Сплатити транспортний податок фізичним особам необхідно протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення.
Загалом, цього року бюджет вже отримав 471,9 тис. грн. транспортного податку.
Контроль доходу єдиноподатників, які не застосовують РРО
Нагадаємо, що підприємці другої та третьої груп єдиного податку, обсяг доходу яких менше 1 млн. грн., можуть не застосовувати РРО.
Для визначення граничного обсягу доходу враховуються в сукупності усі види доходів, які отримані єдиноподатником від провадження підприємницької діяльності протягом календарного року незалежно від обраних видів діяльності.
Для контролю податківці використовуватимуть податкову інформацію, зібрану та/або отриману контролюючими органами та яка зберігається з урахуванням результатів її опрацювання в інформаційних базах контролюючих органів або безпосередньо посадовими (службовими) особами таких органів. Також податківці матимуть право звернутись до платників податків та інших суб’єктів інформаційних відносин з письмовим запитом. Постанова набирає чинності з дня її офіційного опублікування. Постанова КМУ від 13.07.2016 № 439
Фіскальні особливості продажу товарів через Інтернету
ДПІ у Кіровському районі м.Дніпропетровська повідомляє, що основними нормативно-правовими актами, які регулюють правові відносини при здійсненні розрахунків з використанням Інтернету, є:
– Закон України від 06.07.1995р. № 265 “Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг”, який є спеціальним законом.
– Закон України від 03.09.2015р. № 675 “Про електронну комерцію”, який визначає засади діяльності у сфері електронної комерції, встановлює порядок вчинення електронних правочинів із застосуванням інформаційно-телекомунікаційних систем та визначає права і обов’язки учасників відносин у сфері електронної комерції.
Згідно положень чинного законодавства, суб’єкти господарювання, що використовують рекламні інтернет-сторінки для продажу товарів, робіт (послуг), мають реєструвати РРО на загальних підставах за адресою розміщення таких магазинів, а у разі доставки власною кур’єрською службою РРО реєструється на транспортний засіб, яким здійснюється доставка.
У разі проведення розрахунків з використанням електронного платіжного засобу (платіжної картки) платіжного термінала, з’єднаного або поєднаного з реєстратором розрахункових операцій, касовий чек повинен додатково містити такі обов’язкові реквізити:
ідентифікатор еквайєра та торгівця або інші реквізити, що дадуть змогу їх ідентифікувати;
ідентифікатор платіжного пристрою;
суму комісійної винагороди (у разі наявності);
вид операції;
реквізити електронного платіжного засобу (платіжної картки) (допустимі правилами безпеки платіжної системи), перед якими друкуються великі літери “ЕПЗ”;
напис “Код авт.” та код авторизації або інший код, що ідентифікує операцію в платіжній системі, крім випадків, коли правила розрахунків платіжної системи передбачають складання розрахункових документів із застосуванням електронних платіжних засобів (платіжних карток) без виконання процедур авторизації;
підпис касира та підпис держателя електронного платіжного засобу (платіжної картки) (якщо це передбачено правилами платіжної системи) в окремих рядках, перед якими друкуються відповідно написи “Касир” та “Держатель ЕПЗ”.
Необхідність вказаних реквізитів касового чека обумовлена вимогами п. 1.19 та 1.21 Інструкції про ведення касових операцій банками в Україні, затвердженої постановою Правління Національного банку України від 01.06.2011 р. №174.
Порядок реєстрації видачі коштів у разі повернення товару (відмови від послуги) визначено п. 7 та 8 р. III Порядку реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги), затвердженого наказом Міністерства доходів і зборів України від 28.08.2013 р. № 417 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 19.09.2013 р. за № 1616/24148), яким передбачено, що реєстрація видачі коштів у разі повернення товару (відмови від послуги та інших випадках) або скасування помилково проведеної через РРО суми розрахунку здійснюється шляхом реєстрації від’ємної суми. Якщо сума коштів, виданих при поверненні товару чи рекомпенсації раніше оплаченої послуги перевищує 100 гривень, необхідно скласти акт про видачу коштів, в якому необхідно зазначити дані документа, що встановлює особу покупця, який повертає товар (відмовляється від послуги); відомості про товар (послугу); суму виданих коштів; номер, дату і час видачі розрахункового документа, який підтверджує купівлю товару (отримання послуги).
Платники ПДВ за серпень звітуватимуть по-новому
ДПІ у Кіровському районі м.Дніпропетровська повідомляє, що наказом Міністерства фінансів України від 25.05.16 №503 «Про затвердження змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства фінансів України» внесено зміни, зокрема, до форми податкової декларації з податку на додану вартість, яка затверджена наказом від 28.01.2016 №21.
Відтак зміни вносяться у додатку 5 (Д5) до податкової декларації з податку на додану вартість. З таблиці 1 виключені рядки „30000000000” та „50000000000” та з таблиці 2 – рядок „усього за основною ставкою та ставкою 7”.
Викладено у новій редакції примітку „*” додатку 9 (Д9), у додатку 10 (Д10) змінено рядок 11.1 таблиці 2 та 3. Крім того, викладено в новій редакції додатки 2 (Д2) та 3 (Д3).
Подання податкової звітності за формою, яка враховує такі зміни, вперше має здійснюватися за звітний період серпень 2016 року (граничний термін подання 20.09.2016), IV квартал 2016 року (граничний термін подання 10.02.2017).
Детальніше про ці та інші зміни йдеться у листі ДФС України від 22.07.2016 №24830/7/99-99-15-03-02-17.
Умови застосування спецрежиму оподаткування ПДВ при здійсненні операцій з надання послуг
Дія спеціального режиму оподаткування ПДВ у межах діяльності у сфері сільського господарства, відповідно до підпункту 209.15.2 пункту 209.15 статті 209 Податкового кодексу, поширюється на виробництво власної продукції рослинництва, тваринництва, та надання послуг іншим сільськогосподарським підприємствам з використанням сільськогосподарської техніки, крім надання її у фінансову оренду (лізинг).
Перелік послуг, які можуть надаватись суб’єктом спеціального режиму оподаткування ПДВ у межах діяльності у сфері сільського господарства, визначено у підпунктах 209.17.14 та 209.17.15 пункту 209.17 статті 209 ПКУ:
надання послуг у рослинництві, облаштування ландшафту (зокрема, надання послуг із використанням сільськогосподарської техніки за участю обслуговуючого персоналу);
надання послуг у тваринництві.
Згідно з національним класифікатором України ДК 009:2010 “Класифікація видів економічної діяльності”, прийнятим відповідно до наказу Держспоживстандарту України від 11.10.2010р. №457, надання послуг у рослинництві, облаштуванні ландшафту підпадає під код класифікації видів економічної діяльності 01.61 “Допоміжна діяльність у рослинництві”.
При цьому відповідно до Методологічних основ та пояснень до позицій Класифікації видів економічної діяльності, затверджених наказом Держкомстату від 23.12.2011р. №396, клас, визначений під кодом класифікації видів економічної діяльності 01.61 “Допоміжна діяльність у рослинництві”, включає:
сільськогосподарську діяльність, яку здійснюють за винагороду або на основі контракту;
передпосівну підготовку полів;
сівбу та садіння сільськогосподарських культур;
оброблення сільськогосподарських культур;
обприскування сільськогосподарських культур, у т. ч. з повітря;
обрізання плодових дерев і виноградників;
пересаджування рису, розсаджування та прополювання буряку;
збирання врожаю;
боротьбу зі шкідниками, пов’язану із сільським господарством;
підтримку угідь у належному сільськогосподарському й екологічному стані;
експлуатацію сільськогосподарського зрошувального устаткування;
надання сільськогосподарської техніки разом із обслуговуючим персоналом.
Таким чином, застосування спеціального режиму оподаткування ПДВ при здійсненні операцій з постачання послуг можливе за умови, що такі послуги:
– надаються суб’єктам господарювання, які є сільськогосподарськими підприємствами;
– пов’язані виключно із допоміжною діяльністю у рослинництві;
– надаються із використанням власної сільськогосподарської техніки (право власності належить безпосередньо сільськогосподарському підприємству, яке надає послуги).
Методика виправлення помилок у формі № 1ДФ
ДПІ у Кіровському районі м.Дніпропетровська нагадує, що порядок проведення коригувань у Податковому розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку (форма № 1ДФ) наведено у наказі Міністерства фінансів України від 13.01.15 № 4.
Насамперед слід врахувати період, за який виправляємо помилки або неточності. Якщо недостовірні відомості виявлено у звітності, яка сформована та подана за звітний квартал до закінчення граничного строку його подання, у реквізитах розрахунку відмічається відповідна клітинка «Звітний новий». Якщо ж термін подання форми № 1ДФ вже минув – у реквізитах відмічаємо – “Уточнюючий”. Порядок заповнення звітного нового та уточнюючого податкових розрахунків є однаковим.
Реквізити «Порція», «Працювало за трудовими договорами (контрактами)», «Працювало за цивільно-правовими договорами» повинні відповідати тим, що були зазначені у звіті, який коригується.
Якщо помилка стосується ПДФО, то у розділі І Податкового розрахунку слід проставити інформацію лише за рядками й реквізитами, які уточнюються. Отож, у випадку виявлення помилки у попередній звітності, слід продублювати всі графи помилкового рядка та у графі 9 указати “1” – на його виключення.
Щодо інформації, яку пропустили та не включили у попередню звітність – у рядку заповнюються усі графи та у графі 9 вказується “0” – на введення рядка.
Тобто, в оновленій звітності має бути наведена інформація лише за рядками, які виправляються чи прибираються або ж додаються – в одних рядках буде зазначено інформацію, яка виключає попередньо задекларовані дані, в інших – відображається вірна інформація. Рядки з достовірними даними з раніше поданої №1ДФ дублювати не потрібно, оскільки це призведе до подвоєння інформації.
Якщо ж виникла потреба уточнити раніше задекларовані дані щодо військового збору, порядок виправлення помилок наступний. Для виключення помилкового рядка з попередньо введеної інформації у розділі ІІ Податкового розрахунку у рядку “Військовий збір – виключення” потрібно повторити всі графи помилкового рядка, а в рядку “Військовий збір” відобразити правильну інформацію.
Впродовж першого півріччя поточного року сервіс ДФС України «Пульс» отримав 171 запит від дніпропетровських платників
Протягом І півріччя 2016 року на антикорупційний сервіс Державної фіскальної служби України «Пульс» звернувся 171 заявник Дніпропетровського регіону.
Майже половина питань (84), порушених у зверненнях, стосу- валися звітності та реєстрації накладних. Також, за допомогою сервісу «Пульс» заявники звертались з питань щодо роботи органів ДФС Дніпропетровської області (37 звернень). Крім того, з приводу перевірок суб`єктів господарювання зателефонували 6 платників, роботи Центрів обслуговування платників – 5 громадян, особливостей реєстрації платником єдиного податку – 14 суб’єктів господарювання тощо. Безпосередньо антикорупційної тематики сервісу стосувалося 3 звернення.
Усі звернення оперативно розглянуті у встановлений термін та вирішені по суті.
Нагадаємо, що за допомогою сервісу «Пульс» можна проінформувати про неправомірні дії або бездіяльність працівників Державної фіскальної служби, оперативно та в повному обсязі вирішити суперечливі питання, які виникають у сфері адміністрування податків та у митній сфері. Телефон цілодобової лінії (044) 284-00-07.