ДПІ у Кіровському районі Дніпропетровська повідомляє
Про надходження до бюджетів під час брифінгу. Як повідомила начальник ДПІ у Кіровському районі м.Дніпропетровська Наталія Болдаш, протягом 2016 року платниками податків Кіровського району до Державного бюджету сплачено майже 329,3 млн. гривень.
Основні джерела наповнення державної казни це:
– податок на додану вартість, надходження складають 138,5 млн. гривень;
– податок з доходів фізичних осіб – надійшло 88 млн. гривень;
– податок на прибуток підприємств – сплачено 46 млн. гривень
Надходження з військового збору складають 48 млн. гривень
Надходження по єдиному соціальному внеску протягом поточного року складають 761,6 млн. гривень.
Працівники ДПІ у Кіровському районі м.Дніпропетровська ведуть постійну та наполегливу роботу по забезпеченню своєчасного та повного надходження платежів до бюджету. У своїй роботі податківці прагнуть підвищити рівень добровільного виконання платниками податків податкових зобов’язань, досягти того, щоб податки сплачувалися з відчуттям відповідальності.
«Фахівці інспекції забезпечують якісне адміністрування податкових платежів до державного бюджету. Разом з тим, варто особливо наголосити, що переважна більшість платників податків Кіровського району демонструють відповідальне ставлення до сплати податків. Тому наш прогноз щодо надходження податків до бюджетів – стабільно оптимістичний», – підсумувала Наталія Болдаш.
На Дніпропетровщині відбулося чергове засідання Громадської ради при ГУ ДФС у Дніпропетровській області
Одним з питань, що розглядалися під час засідання Громадської ради було обговорення основних положень проекту Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України», запропонованого Міністерством фінансів України. Члени Громадської ради зазначили, що для підтримки економіки країни необхідні зміни в оподаткуванні, які перш за все зменшили б податковий вплив на бізнес.
Також, учасникам засідання доведено підсумки роботи ГУ ДФС у Дніпропетровській області в напрямку наповнення бюджетів усіх рівнів за січень – серпень 2016 року; розглянуто концепцію про перегляд підстав втручання в діяльність суб’єктів господарювання, а також напрямки діяльності ГУ ДФС у Дніпропетровській області щодо недопущення виплати заробітної плати у «конвертах» та боротьби з правопорушеннями у сфері оподаткування.
Основним при обговоренні питань оподаткування члени Громадської ради вважали не лише наповнення державного і місцевого бюджету, але і застосування принципу рівності при сплаті податків.
Земельний кодекс України містить заборону щодо використання земельної ділянки до встановлення її меж у натурі (на місцевості), одержання документа, що посвідчує право на неї, та державної реєстрації. Однак, використання земельної ділянки без правовстано
З 1 серпня цього року набув чинності Закон України від 31.05.2016 року № 1389-VIII «Про внесення зміни до підрозділу 5 розділу XX “Перехідні положення” Податкового кодексу України щодо стимулювання розвитку ринку вживаних транспортних засобів», яким внесено зміни до Податкового кодексу України (далі – Кодекс) та зніжено ставки акцизного податку.
Зокрема, згідно з п. 15 підрозд. 5 розд. ХХ Кодексу тимчасово, до 31 грудня 2018 року, зменшено ставки акцизного податку на легкові автомобілі, що використовувалися, та класифікуються у товарній позиції 8703 згідно з УКТЗЕД, крім автомобілів, зокрема, що ввозяться на митну територію України особою для власного використання або на користь інших осіб за договорами купівлі-продажу, міни, поставки, дарування, комісії, доручення, поруки, інших господарських та цивільно-правових договорів або за рішенням суду в кількості понад один легковий автомобіль протягом календарного року.
Таким чином, за умови виконання вимог, встановлених п. 15 підрозд. 5 розд. ХХ Кодексу, суб’єкт господарювання при ввезенні на митну територію України для вільного обігу транспортного засобу, що використовувався, може застосовувати знижені ставки акцизного податку.
Слід зазначити, що знижені ставки акцизного податку поширюються тільки на вживані автомобілі з датою випуску після 1 січня 2010 року. Для виробників автомобілів та імпортерів старих (з датою випуску до 2010 року) ставки акцизного податку не змінилися.
При цьому до внесення змін до класифікатора звільнень від сплати митних платежів при ввезенні товарів на митну територію України, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 20.09.2012 № 1011, при митному оформленні легкових автомобілів, що використовувалися, за ставками акцизного податку, встановленими п. 15 підрозд. 5 розд. XX ПКУ, у графі 36 митної декларації зазначається код пільги з оподаткування товару акцизним податком «172».
Обов’язоок приватного підприємеця – сплатити ЄСВ
У ДПІ у Кіровському районі м.Дніпропетровська нагадують, відповідно до п. 4 частини першої ст. 4 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями (далі – Закон № 2464) платниками єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄВ) є ФОП, в тому числі фізичні особи – приватні підприємці – платники ЄП.
Підпунктом 2 п. 5 розд. ІV Інструкції про порядок нарахування та сплати платниками єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20.04.2015 № 449 (далі – Інструкція № 449), визначено порядок нарахування та сплати платниками єдиного внеску.
Згідно з п.п. 2 п. 6 розд. ІV Інструкції № 449 ФОП – платники ЄП сплачують ЄВ, нарахований за календарний квартал, до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується ЄВ. Платники можуть сплачувати ЄВ у вигляді авансового платежу в розмірі, який самостійно визначили, до 20 числа кожного місяця поточного кварталу. При цьому суми ЄВ, сплачені у вигляді авансових платежів, ураховуються платником при остаточному розрахунку, який здійснюється ним за календарний квартал до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується ЄВ.
Зазначена категорія платників самостійно для себе обчислює суму ЄВ, яка не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску на місяць, незалежно від отримання доходу (прибутку) (п.п. 1 п. 6 розд. ІV Інструкції № 449).
Зняття з обліку платників ЄВ – ФОП здійснюється контролюючими органами на підставі відомостей з реєстраційної картки, наданих державним реєстратором, після проведення передбачених законодавством перевірок платників та проведення остаточного розрахунку (абзац сьомий частини першої ст. 5 Закону № 2464).
Відповідно до п. 7 ст. 4 Закону України від 15 травня 2003 року 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» ФОП позбавляється статусу підприємця з дати внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань запису про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності цією фізичною особою.
Пунктом 8 розд. ІІІ Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.04.2015 № 435, встановлено, що у разі державної реєстрації припинення підприємницької діяльності ФОП зобов’язані подати самі за себе звіт із зазначенням типу форми «ліквідаційна», де останнім звітним періодом є період з дня закінчення попереднього звітного періоду до дня державної реєстрації припинення підприємницької діяльності.
Таким чином, у разі припинення підприємницької діяльності ФОП зобов’язані подати Звіт про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого ЄВ і сплатити ЄВ за останній звітний період до дня державної реєстрації припинення підприємницької діяльності.
ФОП – платники єдиного податку зобов’язані сплатити ЄВ в розмірі, який визначають самостійно, але не менше мінімального страхового внеску, за кожний місяць звітного періоду незалежно від того, здійснювали вони підприємницьку діяльність чи ні.
Більше 700 мільйонів гривень ЄСВ надійшло на соціальні потреби від роботодавців Кіровського району
Протягом 2016 року до державних цільових фондів платниками Кіровського району спрямовано 761,6 млн.грн єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, що на 28 млн.грн. більше за очікувані показники. Виконання індикативних показників за даний період становить 103,9 відсотки.
Сподіваємось, що позитивна тенденція з надходження єдиного соціального внеску продовжиться, адже проаналізувавши звітність з ЄСВ за серпень поточного року, кількість робочих місць за місяць, збільшилась на 125 – зазначили у ДПІ у Кіровському районі м.Дніпропетровська.
На сьогодні питання легалізації зарплат є пріоритетним напрямком діяльності, адже саме від розміру оплати праці залежить стан наповнення соціальних фондів. Платникам ЄСВ слід пам’ятати, що внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника. За порушення норм законодавства про єдиний внесок до платників, на яких покладений обов’язок нараховувати, обчислювати та сплачувати єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, передбачена адміністративна відповідальність та застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів та пені.
При виявленні розбіжностей у документах щодо сплати податку на нерухоме майно проводиться перерахунок
Про це повідомляють у ДПІ у Кіровському районі м.Дніпропетровська. Так, відповідно до п. 3 глави дев’ятої розд. ІV Порядку ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 07.04.2016 № 422, з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, податкові повідомлення-рішення можуть бути скасовані (відкликані) на підставі заяви платника податку, поданої до контролюючого органу за місцем проживання (реєстрації) для проведення звірки даних щодо:
об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності платника податку;
розміру загальної площі об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності платника податку;
права на користування пільгою із сплати податку;
розміру ставки податку;
нарахованої суми податку.
Податківці ДПІ у Кіровському районі м.Дніпропетровська наголошують, у разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими платником податку на підставі оригіналів відповідних документів, зокрема документів на право власності, контролюючий орган за місцем проживання (реєстрації) платника податку проводить протягом 10 робочих днів перерахунок суми податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, і надсилає (вручає) йому нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).
Фіскальна служба не видає довідки фізичній особі, про те, що вона не зареєстрована як суб’єкт господарювання
Фахівці ДПІ у Кіровському районі м.Дніпропетровська наголошують , що відповідно до п. 1 ст. 1 Закону України «Про адміністративні послуги» від 06 вересня 2012 року № 5203-VI зі змінами та доповненнями (далі – Закон № 5203) адміністративна послуга – результат здійснення владних повноважень суб’єктом надання адміністративних послуг за заявою фізичної або юридичної особи, спрямований на набуття, зміну чи припинення прав та/або обов’язків такої особи відповідно до закону.
Суб’єктом надання адміністративних послуг на кожну адміністративну послугу, яку він надає відповідно до закону, затверджуються інформаційна і технологічна картки, а у разі якщо суб’єктом надання є посадова особа, – органом, якому вона підпорядковується (п. 1 ст. 8 Закону № 5203).
Слід зазначити, що надання органами ДФС довідок про наявність у фізичної особи статусу підприємця чинними нормативно-правовими актами не передбачено.
Наказом Державної фіскальної служби України від 13.01.2015 № 7 «Про затвердження інформаційних карток адміністративних послуг» із змінами та доповненнями встановлено тимчасовий перелік адміністративних послуг, що надаються ДФС та її територіальними органами, до якого не включено послугу з надання довідок про наявність у фізичної особи статусу підприємця.
Водночас з метою забезпечення органів державної влади та учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців відповідно до Закону України 15 травня 2003 року № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» (далі – Закон № 755) із змінами і доповненнями створено Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі – ЄДР).
Відомості, що містяться в ЄДР, є відкритими і загальнодоступними (крім реєстраційних номерів облікових карток платників податків та паспортних даних) та у випадках, передбачених Законом № 755, за їх надання стягується плата (частина перша ст. 11 Закону № 755)
Відповідно до частини третьої ст. 5 Закону № 755 забезпечення ведення ЄДР та надання відомостей з нього належить до повноважень суб’єктів державної реєстрації.
Порядок надання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань затверджений наказом Міністерства юстиції України від 10.06.2016 № 1657/5.
Слід зазначити, що розпорядником ЄДР є Міністерство юстиції України, яке запровадило он-лайн сервіс отримання відомостей з ЄДР через офіційний веб-сайт за адресою:https://usr.minjust.gov.ua./
Кіровські податківці зустрілись із профспілками
Цього разу кіровські податківці запросили на зустріч представників неприбуткових організацій, щоб розповісти про новий Порядок ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, затверджений постановою КМУ від 13.07.2016 р. №440, який набрав чинність 6 липня 2016 р.
Заступник начальника ДПІ у Кіровському районі м.Дніпропетровська Тетяна Коношенко нагадала, що однією з чотирьох умов, які мають бути виконані одночасно для набуття статусу неприбуткової організації (п. 133.4.1 ПКУ), є факт внесення такого підприємства контролюючим органом до Реєстру неприбуткових установ та організацій.
На даний час органи ДФС надсилають неприбутковим організаціям письмові запити щодо підтвердження статусу, відповідь на які повинна надійти протягом місяця. У разі підтвердження відповідності установчих документів вимогам ст. 133.4 ПКУ та інших документів, визначених Постановою №440, така неприбуткова організація включається до нового Реєстру, в іншому випадку її посадові особи отримають повідомлення про невідповідність установчих документів.
Якщо неприбуткові організації не приведуть у відповідність документи вимогам Податкового кодексу України, з 1 січня 2017 року вони виключаються з Реєстру неприбуткових організацій і відповідновтрачають пільговий статус.
Тетяна Вікторівна закликала посадових осіб неприбуткових організацій оперативно надати відповідь на запит ДФС – реєстраційну заяву за формою 1-РН та завірені копії установчих документів (а житлово-будівельним кооператам ще й копії документів, що підтверджують дату прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом житлового будинку та факт спорудження або придбання такого будинку житлово-будівельним кооперативом, обов’язково засвідчені підписом керівника та скріплені печаткою).
Обговорили й інші питання податкового законодавства для неприбутківців, а завершили бліц запитаннями та відповідями.
Якщо вартість подарунку перевищує 50 відсотків мінімальної заробітної плати – він оподатковується ПДФО
ДПІ у Кіровському районі м.Дніпропетровська інформує, що до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включається вартість дарунків (а також призів переможцям та призерам спортивних змагань), якщо їх вартість не перевищує 50 відсотків однієї мінімальної заробітної плати (у розрахунку на місяць), встановленої на 1 січня звітного податкового року, за винятком грошових виплат у будь-якій сумі.
Отже, якщо вартість подарунка, який надається платнику податків не перевищує 50 відсотків однієї мінімальної заробітної плати (у розрахунку на місяць), встановленої на 1 січня звітного податкового року (у 2016 році – 689 грн.), то вона не є об’єктом оподаткування податком на доходи фізичних осіб та відображається у податковому розрахунку ф. N 1ДФ за ознакою доходу “160”.
У разі якщо вартість подарунка перевищує вказаний розмір, то сума такого перевищення оподатковується за ставкою 18 відсотків як додаткове благо з урахуванням підвищуючого коефіцієнта, передбаченого п. 164.5 Кодексу, та відображається у податковому розрахунку ф. N 1ДФ за ознакою доходу “126”.Зазначена норма визначена пп. 165.1.39 ст. 165 Податкового кодексу України.
Не забувайте про обов’язкову реєстрацію платником ПДВ!
Відповідно до ст. 183 Податкового кодексу України будь – яка особа, яка підлягає обов’язковій реєстрації як платник ПДВ, подає до контролюючого органу за своїм місцезнаходженням реєстраційну заяву не пізніше 10 числа календарного місяця, що настає за місяцем, в якому вперше досягнуто обсягу оподатковуваних операцій понад 1 мільйон гривень.
У випадку якщо особа, що підлягає обов’язковій реєстрації як платник ПДВ, не подала своєчасно Заяву та, відповідно, не зареєструвалася як платник ПДВ, контролюючий орган зобов’язаний самостійно за результатами проведення документальної перевірки визначити суму податкового зобов’язання з ПДВ без врахування сум податку, нарахованих під час придбання товарів/послуг, та застосувати штраф у розмірі 25 відсотків (50 відсотків – при повторному порушенні) суми такого зобов’язання.
Заповнення податкової декларації платника єдиного податку ІІІ групи – юридичної особи при виявленні помилок
При виправленні помилок у декларації платника єдиного податку III групи (юридичної особи) передбачено наступне заповнення:
– у рядку 11 зазначається сума єдиного податку за даними раніше поданої декларації, що уточнюється;
– у рядку 12 – уточнена сума податкових зобов’язань за квартал податкового періоду, у якому виявлена помилка;
– у рядку 13 – сума єдиного податку, яка збільшує податкове зобов’язання у зв’язку з виправленням помилки (рядок 12 – рядок 11 декларації);
– у рядку 14 – сума єдиного податку, яка зменшує податкове зобов’язання у зв’язку з виправленням помилки. Зазначається додатне значення розрахунку: рядок 11 – рядок 12 декларації;
У рядках 15, 16 та 17 відображають штрафи та пеню.
Якщо виправлення помилок за I квартал 2016 року здійснюється підприємством шляхом відображення уточнюючих показників у розділі IV звітної декларації за I півріччя 2016 року, яка заповнюється наростаючим підсумком, та сума доходів, отримана підприємством за I півріччя 2016 року, є правильною (з урахуванням виправлення помилок), то у рядку 9 декларації відображається сума єдиного податку за I квартал 2016 року з урахуванням виправлення помилки.
У разі виправлення помилок у складі декларації за будь-який наступний податковий період, протягом якого такі помилки були самостійно виявлені, в інтегрованій картці такого платника податку (IКПП) відображатимуться рядки 10, 13, 14, 15, 16, 17 декларації.
Якщо у сільгосппідприємства є переплата на додатковому електронному рахунку, то вона не підлягає поверненню із спеціального рахунка на поточний рахунок
Платникам – сільськогосподарським підприємствам, що обрали спеціальний режим оподаткування відповідно до ст. 209 Податкового кодексу України, додатково відкрито рахунки в системі електронного адміністрування податку, призначені для перерахування коштів до Державного бюджету України та на їх спеціальні рахунки, відкриті в установах банків та/або органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів (далі – Казначейство), для здійснення операцій з постачання сільськогосподарських товарів/послуг.
З 1 січня 2016 року сільськогосподарським підприємствам, які станом на 01.01.2016 р. зареєстровані суб’єктами спеціального режиму оподаткування на доповнення до вже відкритих рахунків, на які перераховуються кошти для розрахунків з бюджетом (3751) та для перерахування коштів на спеціальні рахунки (3752), відкриваються три додаткові електронні рахунки для кожного з виділених у п. 209.2 ст. 209 Податкового кодексу України видів операцій.
Порядок перерахування коштів на такі рахунки встановлено п.п. 209.2.1 п. 209.1 ст. 209 Податкового кодексу України.
Починаючи з 1 січня 2016 року сільськогосподарські товаровиробники для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН), складених після 01.01.2016 р., та для сплати сум ПДВ до бюджету та на спеціальні рахунки при здійсненні операцій з постачання сільськогосподарської продукції повинні забезпечити перерахування необхідних коштів на додаткові електронні рахунки, відкриті для здійснення відповідного виду операцій.
Кошти, необхідні для забезпечення реєстрації складених в 2015 році податкових накладних, які реєструються в ЄРПН після 01.01.2016, перераховуються на додаткові електронні рахунки (3752), які були відкриті сільськогосподарським товаровиробникам у 2015 році. Якщо за результатами останнього звітного періоду 2015 року в податковій звітності з ПДВ (0121-0123) визначено суми для перерахування на спеціальний рахунок, і такі суми не було перераховано на додатковий електронний рахунок, або було перераховано не в достатньому розмірі, суми ПДВ, необхідні для перерахування на спеціальний рахунок за результатами подання звітності, також перераховуються на додаткові електронні рахунки (3752), відкриті сільськогосподарським товаровиробникам у 2015 році.
Перерахування коштів з електронних рахунків сільськогосподарських товаровиробників здійснюється в порядку, встановленому п.п. 209.2.2 п. 209.2 ст. 209 Податкового кодексу України, зокрема, автоматично протягом наступного операційного дня за днем, в якому кошти надійшли на такі рахунки.
У 2015 році такі кошти автоматично перераховувались Казначейством на спеціальні рахунки сільськогосподарських підприємств протягом операційного дня, в якому кошти надійшли на такі електронні рахунки.
Повернення суми коштів з електронного рахунку платника, відкритого в Казначействі для роботи в системі єлектронного адміністрування до бюджету чи на його поточний рахунок, передбачено п. 200 прим. 1.6 ст. 200 прим. 1 Податкового кодексу України.
Зазначена норма не розповсюджується на додатковий електронний рахунок, відкритий для сільськогосподарських підприємств, що обрали спеціальний режим оподаткування відповідно до ст. 209 Податкового кодексу України.
Взяття на облік осіб, які здійснюють незалежну професійну діяльність
На сьогодні в контролюючих органах обліковуються як особи, які здійснюють незалежну професійну діяльність, адвокати, приватні нотаріуси, судові експерти та арбітражні керуючі.
Фізична особа, яка має намір провадити незалежну професійну діяльність, протягом 10 календарних днів після державної реєстрації незалежної професійної діяльності у відповідному уповноваженому органі та отримання свідоцтва про реєстрацію чи іншого документа (дозволу, сертифіката тощо), що підтверджує право фізичної особи на провадження незалежної професійної діяльності, зобов’язана подати особисто (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) або через уповноважену особу до контролюючого органу за місцем свого постійного проживання для взяття на облік:
- як платника податків – заяву за формою №5-ОПП; копію реєстраційного посвідчення про реєстрацію приватної нотаріальної діяльності, якщо заявник є приватним нотаріусом; копію свідоцтва про право на зайняття адвокатською діяльністю, якщо заявник є адвокатом, який провадить адвокатську діяльність індивідуально; копію свідоцтва про присвоєння кваліфікації судового експерта, виданого Центральною експертно-кваліфікаційною комісією при Мін’юсті України, якщо заявником є судовий експерт, який не є працівником державної спеціалізованої установи та отримав право самостійно провадити судово-експертну діяльність; копію свідоцтва про право на провадження діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора), якщо заявником є арбітражний керуючий (розпорядник майна, керуючий санацією, ліквідатор);
- як платника єдиного внеску – заяву за формою №1-ЄСВ.
Під час подання документів надаються оригінали зазначених документів.
Після усунення причин, що були підставою для відмови у взятті на облік такої самозайнятої особи, фізична особа може повторно подати документи для взяття на облік.
Взяття на облік фізичних осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, як платників податків та як платників єдиного внеску здійснюється у день отримання від них заяв за відповідними формами.
Взяття на облік фізичних осіб, які здійснюють незалежну професійну діяльність, у контролюючих органах підтверджується довідкою про взяття на облік платника податків за формою №4-ОПП та повідомленням про взяття на облік платника єдиного внеску за формою №2-ЄСВ, які надсилаються платнику податків наступного робочого дня з дня взяття на облік. За згодою платника податків не пізніше наступного робочого дня з дня взяття його на облік така довідка може бути видана платнику податків чи уповноваженій особі платника у контролюючому органі.
У сервісі «Електронний кабінет платника» можна підготувати, заповнити та надіслати звіти за формами №1-РА та №1-РТ
З метою створення комфортних умов для платників в електронному сервісі «Електронний кабінет платника» (оновлена версія) доопрацьовано режим «Введення звітності» в частині надання можливості платникам підготувати, заповнити та надіслати Звіт про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у роздрібній мережі (форма №1-РА (місячна)) та Звіт про обсяги придбання та реалізації тютюнових виробів у роздрібній мережі (форма №1-РТ (місячна)).
Заповнення форм звітів здійснюється з використанням кодів продукції та кодів адміністративно-територіальних одиниць відповідно до вимог наказу Міністерства фінансів України від 11.02.2016 року №49 «Про затвердження форм звітів щодо виробництва й обігу спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів та порядків їх заповнення».
Звіт за формою №1-РА складається окремо за кожний місяць та до 10 числа місяця, що настає за звітним, подається до органів ДФС за основним місцем обліку суб’єкта господарювання.
Звіт за формою №1-РТ складається окремо за кожний місяць та до 10 числа місяця, що настає за звітним, подається до органів ДФС за місцем реєстрації суб’єкта господарювання.
Нагадуємо, що вхід до оновленого кабінету здійснюється за адресою: http://cabinet.sfs.gov.ua, а також через офіційний веб-портал ДФС.
Вхід до особистого кабінету здійснюється при наявності електронного цифрового підпису (далі – ЕЦП). Безкоштовно ЕЦП можна отримати в АЦСК Інформаційно-довідкового департаменту ДФС.
Особливості оподаткування спадщини, отриманої на підставі рішення суду, від члена сім’ї не першого ступеня споріднення
Порядок оподаткування доходу, отриманого платником податку в результаті прийняття ним у спадщину чи подарунок коштів, майна, майнових чи немайнових прав, регулюється ст. 174 Податкового кодексу України.
Відповідно до п.п. 174.2.2 п. 174.2 ст. 174 Податкового кодексу України вартість будь-якого об’єкта спадщини, що успадковується спадкоємцями, які не є членами сім’ї спадкодавця першого ступеня споріднення оподатковується податком на доходи фізичних осіб за ставкою, визначеною п. 167.2 ст. 167 цього кодексу – 5%.
Особами, відповідальними за сплату (перерахування) податку до бюджету, є спадкоємці, які отримали спадщину.
Окрім цього, даний дохід є об’єктом оподаткування військовим збором за ставкою 1,5%.
Відповідальними за утримання та сплату військового збору до бюджету є особи, визначені ст. 171 Податкового кодексу України.
Відтак дохід, отриманий платником податку – фізичною особою-резидентом (спадкоємцем), який не є членом сім’ї спадкодавця першого ступеня споріднення, у результаті прийняття спадщини на підставі рішення суду, оподатковується податком на доходи фізичних осіб за ставкою 5% та військовим збором за ставкою 1,5%. При цьому спадкоємцю необхідно відобразити такий дохід у річній податковій декларації.
Не забуваємо реєструвати касовий апарат!
ДПІ у Кіровському районі м.Дніпропетровська нагадує фізичним особам – платникам єдиного податку другої і третьої груп про те, що у разі перевищення в календарному році обсягу доходу понад 1 млн. гривень, застосування реєстратора розрахункових операцій є обов’язковим.
Відповідно до ст.292 Податкового кодексу України, доходом платника єдиного податку для фізичної особи – підприємця є дохід, отриманий протягом податкового (звітного) періоду в грошовій формі (готівковій або безготівковій); матеріальній або нематеріальній формі. При цьому до доходу не включаються отримані такою фізичною особою пасивні доходи у вигляді процентів, дивідендів, роялті, страхові виплати і відшкодування, а також доходи, отримані від продажу рухомого та нерухомого майна, яке належить на праві власності фізичній особі та використовується в її господарській діяльності.
Застосування РРО розпочинається з першого числа першого місяця кварталу, наступного за виникненням доходу понад 1 млн. гривень, та продовжується у всіх наступних податкових періодах протягом дії свідоцтва платника єдиного податку.
Звертаємо увагу, що відповідно до статті 17 Закону України від 6.07.95 року № 265/95-ВР “Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг” у разі встановлення протягом календарного року, в ході проведення перевірки, факту непроведення розрахункових операцій через РРО з фіскальним режимом роботи, до суб’єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у таких розмірах:
– вчинене вперше – 1 гривня;
– за кожне наступне вчинене порушення – 100% вартості проданих товарів чи послуг.
ДПІ у Кіровському районі консультує: Відображення у формі 1-ДФ доходів нарахованих самозайнятим особам
При нарахуванні (виплатів) доходів ФОП не залежно від системи оподаткування та самозайнятим особам податкові агенти зобов’язані відобразити такі доходи у формі 1-ДФ за той звітний квартал, у якому вони були нараховані, навіть якщо виплат у цьому кварталі не було (пп.»б» п.176.2 ПКУ). При цьому податковий агент не повинен утримувати з таких доходів ПДФО, якщо само зайнята особа подасть такому податковому агенту документ, що підтверджує її статус само зайнятої особи:
– для фізичної особи підприємця, яка знаходиться на загальній системі оподаткування, таким документом може бути копія виписки або витягу з Держреєстру;
– для підприємця – єдинника – або копія свідоцтва про сплату єдиного податку, або копія виписки або витягу з Держреєстру;
– для особи, яка здійснює незалежну професійну діяльність копії довідки про взяття її на податковий облік як фізичної особи, яка провадить незалежну професійну діяльність.
Відповідно до п. 3 Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 № 4:
у графі 3а «Сума нарахованого доходу» відображається (за звітний квартал) дохід, який нараховано фізичній особі відповідно до ознаки доходу згідно з довідником ознак доходів, наведеним у додатку до цього Порядку. У разі нарахування доходу його відображення у графі 3а є обов’язковим незалежно від того, виплачені такі доходи чи ні.;
у графі 3 «Сума виплаченого доходу» відображається сума фактично виплаченого доходу платнику податку податковим агентом.;
у графі 4а «Сума нарахованого податку» відображається сума податку, нарахованого та утриманого з доходу, нарахованого платнику податку згідно із законодавством;
графі 4 «Сума перерахованого податку» відображається фактична сума перерахованого податку до бюджету.
Довідником ознак доходів, наведений у додатку до Порядку, визначено, що дохід, виплачений самозайнятій особі, відображається у податковому розрахунку за ф. 1ДФ під ознакою доходу «157».
При цьому графа 3 «Сума виплаченого доходу» заповнюється у разі фактичної виплати доходу самозайнятій особі. Наприклад, якщо нарахування доходу було здійснено у лютому місяці (І квартал), а виплату здійснено у квітні місяці (ІІ квартал), то нарахована сума буде відображатись в графі 3а «Сума нарахованого доходу» за І квартал, а виплачена сума буде відображатися в графі 3 «Сума виплаченого доходу» податкового розрахунку за ф. 1ДФ за ІІ квартал.
Графи 4а «Сума нарахованого податку» та 4 «Сума перерахованого податку» не заповнюються, в даному випадку в таких графах проставляються нулі.