Культуру поведінки на дорогах треба прищеплювати з дитинства, — Борис Філатов

 

Дніпропетровськ потребує кардинальної зміни культури поведінки на дорогах. Це дозволить скоротити кількість дорожньо-транспортних пригод і зробити пересування вулицями нашого міста більш безпечним. Про це в ході круглого столу на тему: «Транспорт для людей: стратегія розвитку громадського транспорту Дніпропетровська» заявив лідер політичної партії «УКРОП» Борис Філатов.

— Ми повинні змінювати ситуацію не тільки і не стільки новою розміткою і установкою світлофорів. Ситуація повинна змінитися в головах людей. Йдеться про загальне підвищення культури поведінки на дорозі, — розповів політик. Він упевнений, що цією роботою необхідно займатися з найменших років.

— Сьогодні ми створили школу ПДР для дітей. Це програма, яку ми розвиваємо в рамках проекту «Дитяче місто». Ми навчаємо дітей, як правильно переходити дорогу, на яке світло можна їхати і йти, де і як повертати, коли необхідно зупинитися, показуємо навчальні мультфільми і розповідаємо про надання першої допомоги постраждалим на дорозі, — пояснив Борис Філатов. За словами політика, зовсім неважливо, ким ці дітки потім стануть — водіями або пішоходами. — Головне, що вони будуть захищені правильною поведінкою від того неподобства, яке сьогодні діється на дорогах, — розповів Борис Філатов.

Про те, що такі ініціативи здатні реально змінити загальну ситуацію на дорогах, прекрасно знає колишній мер Вільнюса Артурас Зоукас. Він поділився європейським досвідом вирішення цієї проблеми з дніпропетровськими колегами. — Ми давно впровадили подібне навчання в Литві. Дітей з молодших класів навчають основам ПДР, проводять в ігровій формі різні практичні заняття. За цей час кількість ДТП на дорогах Вільнюса істотно зменшилася, — розповів пан Зоукас. За його словами також не менш важливо змінити менталітет людей.

— Наведу один приклад. У 2001 році ми зробили проект — хотіли, щоб люди використовували велосипед як транспорт. Ми закупили тисячу велосипедів, пофарбували оранжевим кольором, визначили зону в місті і сказали: «давайте будемо ними користуватися». Але через два тижні 500 велосипедів пропало. Ще стільки ж через тиждень. Але вже в 2011 році жодного поцупленого велосипеда не було. Менталітет людей сильно змінився протягом 10 років.

За словами Бориса Філатова, Дніпропетровськ повинен переймати найкращий європейський досвід вирішення транспортних проблем.

— Сьогодні місту необхідна комплексна програма з наведення порядку в транспортній сфері. Розвиток муніципального транспорту, будівництво якісної транспортної інфраструктури, підвищення рівня культури поведінки на дорогах мають бути пріоритетом для нової міської влади, — пояснив політик.

Добавить комментарий