Мирослава Щербина з Кривого Рогу- унікальна дівчинка, яка рахує швидше від калькулятора

Чимало дітей вигадують собі уявних друзів та грають з ними, а ось наша землячка, героїня програми «Крутіше всіх» на телеканалі «Інтер», товаришує з уявними чарівними рахівницями. Мама маленької криворіжанки Мирослави Щербини ставиться до цього захоплення доньки спокійно, бо знає: таким чином дівчинка освоює прийо­ми ментальної математики. Про успіхи, мрії та вподобання юна математик та її мама, дизайнер одягу Тетяна Кім, ексклюзивно розповіли «Вістям».

Татусева доня

Слідкуйте за нами в Telegram та Viber !

– Пані Тетяно, коли проявився талант Мирослави. Як він розвивався?

– Мирося  народилась у 2009 році у Кривому Розі. Вона завжди була допитливою дівчинкою, дуже рано почала говорити та проявляти інтерес до книжок. У 2 рочки вже знала всі літери. Трохи згодом почала цікавитися цифрами. Тато  (Артем Щербина. – Прим. авт.) приділяв їй багато уваги, ще з народження співав Миросі колискові, водив на танці та до школи раннього розвитку «Схованка» при Культурно-громадському центрі «Шелтер+». Вона була татусевою донечкою. Тому, коли він загинув 22 січня 2015 р. на Донеччині, захищаючи незалежність та цілісність України від російських окупантів, я просто не могла не займатися нею. І хоч Платону, її братику, було лише 2 рочки, він усюди супроводжував сестричку: на танці, на англійську…

За рік до початку першого навчального року Миросі переді мною постало запитання: як ­можна допомогти донечці легше засвоювати шкільний матеріал? Читати-писати Мирося вже вміла, знала цифри. І тоді я випадково натрапила на рекламу Школи ментальної арифметики «Indigo Mental  Club» – у нашому місті на той час це була єдина школа. Я зацікавилася. Почитала інформацію, подивилася відео занять та досягнень учнів і зрозуміла, що для Мирослави – це те, що треба.

Японська методика

– Що це таке – ментальна арифметика? Що собою являють рахівнички «абакус»?

– Ментальна арифметика – це японська методика розвитку інтелектуальних здібностей дитини за допомогою обчислень на спеціальних рахівничках «абакус» (або «соробан»). Абакус має прямокутну раму, яка містить 23-31 спицю, на кожній нанизано по 5 кісточок, розділених поперечною пере­кладиною. Над нею знаходиться одна кісточка, яка позначає «п’ятірку», а під нею – 4 кісточки, що позначають одиниці. Пересувати їх потрібно лише двома пальцями – великим і вказівним. Рахунок на «соробані» починається з найпершої спиці праворуч. Вона позначає одиниці. Спиця, що знаходиться ліворуч від неї, – десятки, наступна за нею – сотні і т. д.

– Як працює дана методика?

– Ментальна арифметика добре розвиває уяву, творчу жилку дитини, її мислення, пам’ять, дрібну моторику, уважність, посидючість. Заняття спрямовані на те, щоб у дитини одночасно розвивались обидві півкулі, що дуже важливо, адже традиційна підготовка до школи роз­виває тільки праву півкулю мозку. Методика ж «соробан» дає змогу одночасно розвинути навички, які притаманні обом півкулям: фантазію, пам’ять, уяву, творчість, аналітичне мислення, концентрацію уваги, інтуїцію, образне сприйняття.

– Чи легко  навчитися рахувати на такій рахівниці?

– На рахівницях можна навчитися рахувати вже на першому занятті, роблячи вправи лише однозначними числами. Будь-яку дитину можна цього навчити.

Мрія про Діснейленд

– Мирослава навчається в звичайній школі чи спеціальній?

– Донька відвідує загальноосвітню криворізьку школу №72, вона є звичайною дитиною, має багато друзів. Полюбляє задачки, головоломки, загадки. Вдома Мирослава, як і будь-яка дитина, – дуже жвава та грайлива.

– Мирославо, тобі важко вчитися?

– Ні. Мені це подобається, я люблю природознавство та математику, а ще українську мову. Обожнюю допомагати матусі на кухні, особливо ліпити з нею пиріжки з начинкою, мити посуд. Звичайно, я більше б допомагала, але мені треба багато займатися, робити домашні завдання.

– Як ти відпочиваєш? Чим іще захоплюєшся?

– Мені подобається грати з братиком у гру «Школа»: я – вчителька, а Платон – мій учень. Я вчу з ним літери та цифри, але поки не дуже виходить (посміхається). А ще ми любимо грати з ним у схованки та кататися на самокаті. Улітку навчилася їздити на роликах.

– Багато дітей люблять малювати. Що тобі більше подобається?

– Я теж люблю. Особливо – малювати природу. Мама пообіцяла, що у травні  наступного року ми підемо у художню школу.

– Ти любиш тварин?

– Так. Коли мені виповниться 10 років, мама купить кошенят та собачку.

– А що це за олімпіада з ментальної арифметики, в  якій ти брала участь?

Тетяна Кім: – Це Всеукраїнська олімпіада. Мирослава посіла там перше місце у своїй віковій категорії. Учні Криворізької філії школи «Indigo Mental», в якій навчається Мирося, вибороли 7 призових нагород із 12.

Мирослава: –  У мене вже є Кубок за перше місце в олімпіаді з ментальної арифметики та медаль за участь у фіналі.

– Як ти себе почувала на передачі «Крутіше всіх» на телеканалі ­«Інтер», куди тебе запросили?

– Мені сподобалося бути на телебаченні, цікаво стояти на одній сцені з ведучими Андрієм Доманським та Андрієм Данілевичем. Мені зовсім не було страшно, хоч і хвилювалася. Дуже зраділа, коли отримала квіти та медаль, вона велика та важка. На зйомках мене підтримували матуся та мій педагог Наталя Олексіївна Лубєнєц.

– Про що мрієш?

– Побувати в Діснейленді у Франції.

Тетяна Кім: – Усі ці навички, які Мирося засвоює зараз у школі ментальної арифметики, знадобляться їй не тільки у навчанні, але й у житті.

Володимир Думанський,

фото з архіву Мирослави Щербини

Більше на нашому каналі в  YouTube, та на сторінках у  Facebook, Instagram!