Податкова готує зміни для мобілізованих ФОПів
Державна податкова служба України (ДПС) розпочала комплекс заходів для врегулювання податкових питань мобілізованих фізичних осіб-підприємців (ФОПів) та ветеранів.
Про це повідомив голова ДПС Руслан Кравченко на своїй сторінці у Facebook.
Ключове питання обговорювалося під час селекторної наради з територіальними підрозділами. Зокрема, йшлося про ситуацію, коли мобілізовані підприємці не мають змоги своєчасно подати заяву про неможливість виконання податкових зобов’язань. Через це їм автоматично нараховуються податки, і в результаті виникає борг.
За даними ДПС, наразі понад 3 тисячі мобілізованих ФОП мають податкову заборгованість на суму майже 30 млн гривень. За чинним законодавством, вони можуть бути звільнені від сплати, якщо подадуть відповідну заяву протягом 10 днів після демобілізації. Але вкластися у цей строк на практиці дуже складно.
ДПС вже працює над пропозиціями до законодавства щодо збільшення цього терміну та планує передати їх до Міністерства фінансів. Крім того, ініційовано підписання протоколу з Міноборони для отримання актуальної інформації про мобілізованих ФОП.
Серед заходів, які вже реалізуються:
-
передача до регіонів переліків ФОП, яким нараховується єдиний податок та військовий збір, але які не можуть виконувати податкові зобов’язання;
-
інвентаризація звернень підприємців щодо списання податкових зобов’язань;
-
створення робочих груп і гарячих ліній для консультацій мобілізованим ФОПам та їхнім родинам;
-
інформування протягом квітня про чинні механізми уникнення податкових проблем;
-
розміщення актуальної інформації в ЦОП, залучення до інформування ЦНАПів, ТЦК, громад, ОВА.
«Працюємо над тим, щоб ці питання були врегульовані справедливо та без бюрократії», — наголосив Руслан Кравченко.


