Податок на продаж б/в речей: скільки заплатять українці

Згідно з роз’ясненнями ДФС, за здачу в комісійний магазин поношених речей, побутової техніки або меблів українці повинні платити податок. Виручені гроші є додатковим доходом, з якого повинен стягуватися податок на доходи фізичних осіб. Зазначають fakty.ictv.ua.

– Коли приймали Податковий кодекс, були палкі дискусії з цього питання. В результаті отримані таким чином гроші віднесли до категорії інші доходи. Але про це не знають не лише прості українці – навіть багато підприємців, – розповідає президент Українського аналітичного центру Олександр Охрименко.

Слідкуйте за нами в Telegram та Viber !

Таким чином, посередник-комісійний магазин (юридична особа), є податковим агентом і повинен утримувати з виплачених людині засобів ПДФО та військовий збір. Крім того, повинен відбивати інформацію про виплачені доходи та утримані збори в податкових звітах.

Мораторій на перевірки бізнесу, що діє в Україні, не може захистити підприємців від позапланових перевірок податкової. І якщо виявлять неналежним чином оформлений товар, прийнятий на реалізацію, магазин покарають за невиконання обов’язків податкового агента.

Великі комісійні магазини дотримуються правил, але більшість дрібних операторів, особливо регіональних, по-старому оформляють простенькі квитанції.

– Квитанція теж вважається первинним бухгалтерським документом. Вона дозволяє хоч якось ідентифікувати людину на прізвище та адресу (якщо вони вказані). Але цього недостатньо для інформації про утримання податку. У людини буде недоїмка за ПДФО, що загрожує штрафами. Хоча, звичайно, велике питання, як податкова буде відстежувати чи реальна це людина, і стягувати з неї збори. Особливо, якщо це робити не вибірково, а, скажімо, взятися за перевірку всіх клієнтів комісійних магазинів, – підкреслив керуючий партнер адвокатського об’єднання  Віктор Мороз.

Якщо ж ДФС не зможе відшукати платників податків, претензії пред’являть магазину. Саме це має стимулювати останніх змінювати підходи до оформлення договорів. Паспорт і код потрібен буде кожному, хто збирається продати непотрібну річ у комісіонці. Навіть якщо йдеться про зовсім невеликі суми – 10-20 грн.

До речі, аналогічні вимоги повинні застосовуватися і до клієнтів ломбардів, розповів Олександр Охрименко. Якщо людина здала річ, але не викупила її, з отриманих на руки коштів потрібно сплатити податок.
Важливо:
• При роботі з комісійним магазином-юрособою, утримує податок і інформує ДФС магазин. Але людина повинна вказати отриманий дохід у податковій декларації після закінчення податкового періоду. Як правило – до травня того року, який слідує за податковим періодом, у якому отримано дохід. Платити вже нічого не треба.
• Якщо б/в товар реалізований через фізособу-підприємця, то людина зобов’язана вказати дохід у декларації та самостійно заплатити ПДФО в розмірі 18% і військовий збір 1,5%.
• У разі виявлення факту приховування доходів штраф складе до 10% від суми, яка підлягає сплаті. А у випадку з затримкою сплати ще може нараховуватися пеня за прострочення.

Більше на нашому каналі в  YouTube, та на сторінках у  Facebook, Instagram!