Ресурс вчителя. На скільки його вистачає та як його підтримати?
Українська освіта кожен день отримує нові виклики. Повернення дітей на форму офлайн-навчання, навіть якщо й часткову, додало вчителям ще більшого навантаження.
Змінюванням соціального ставлення до надважливої професії вчителя та його ролі вже 5 років в Дніпрі та області займається навчальний проєкт “Митці Згоди” від ГО “Сила майбутнього”.
Ми пропонуємо берегти вчителів, підтримувати їх позашкільну діяльність, створювати осередки для спілкування та отримання знань, організовувати ресурсні зустрічі та події, що будуть підвищувати ефективність вчителя, як фізичну, так і моральну.
Середня та вища освіта нашої країни намагається триматися на рівні в різних міжнародних рейтингах, але фігура вчителя все одно залишається поза увагою суспільства. Емоційний стан, атмосфера в класі, утримання фокусу уваги – чи замислювались ви, скільки потрібно часу та ресурсу, щоб все це пропрацювати?
Давайте проаналізуємо дійсність. В Україні останні 2-3 десятиліття центром, навколо якого крутяться садочок, школа і, навіть, подекуди, університетське життя – є дитина. Дитина повинна розвиватися всебічно. Дитині треба дати все можливе, що дозволяє ваш статус або доходи. Якщо ви живете в приміській зоні, треба знайти їй заняття у місті. Можна організувати самостійно щось цікаве. Або, навантажити цим вчительку…
І при цьому всьому сучасний середньостатистичний підліток обирає гаджети для проведення вільного часу та відпочинку. Щоб зацікавити його подорожжю або книгою, треба підключити усі свої навички маркетолога. А уявіть, що потрібно зацікавити математикою або літературою? Біологією? Фізикою?
Український вчитель, маючи, за суттю, освіту, яка сформувалася ще в радянські часи, сьогодні повинен розробити свою власну систему подачі матеріалу і підготуватися до уроку, витрачаючи ще час на формальну паперову роботу, а також пам’ятати про індивідуальний підхід до кожної дитини. Ви колись замислювалися, скільки це займає часу та ресурсу? І як думаєте, де потрібно брати цей загадковий ресурс і де його відновлювати? Якщо ви зараз почали в голові накидувати варіанти відновлення, поверніться до пункту першого. Скільки це займає часу та грошей?
Сучасний вчитель повинен однією рукою перевіряти контрольні, іншою тримати телефон для розмови з батьками, третьою писати звіти, паралельно думати про учбові плани на наступний тиждень, знаходячись у цей час ногами на біговій доріжці. Або у тазику з гарячою водою. Так, вчителі іноді хворіють, бо вони не сталеві і не кам’яні. Вони не усі добрі і м’які, але, не виключено, що це обставини і досвід роблять їх строгими та жорсткими. В умовах повномасштабного вторгнення до усього, про що йшлося вище, додалися ще сирени, біганина у бомбосховища та уроки в приміщенні з декількома класами одночасно.
Треба визнати, що українська молодша та середня освіта тримається на вчителях. Це успішне економічне та соціальне майбутнє країни. Тому що кадри вирішують все.
Навчальний проєкт “Митці Згоди” від ГО “Сила майбутнього” підтримує вчителів та допомагає їм відновити свій ресурс. Ми завжди відкриті для нових учасників, і кожен рік маємо цікаві пропозиції для освітян. Завжди готові ділитися своїм досвідом та зробити його частиною вашого проєкту.
“Митці згоди” – навчання вчителів креативним методам трансформації конфліктів у колективі – ФБ: https://www.facebook.com/mitcizgodi