Самокати та моноколеса визнали транспортними засобами: що чекає їхніх водіїв
Нещодавно Президент України підписав закон, що визнає самокати та моноколеса транспортними засобами. Що це означає для їхніх власників та чи потрібно буде отримувати права для керування зазначеною технікою – розбирались «Вісті».
ДВІ КАТЕГОРІЇ
Відтепер електросамокати, моноколеса та інші види легкового електротранспорту в Україні визнано транспортними засобами. Автори закону зазначили, що їхня головна мета – визначити терміни, які вже використовуються у нормативно-правових актах, але не впорядковані, а також популяризувати серед населення використання електричного транспорту та прискорити розвиток інфраструктури, необхідної для його функціонування – зарядних станцій.
«У судах уже є випадки, коли водіїв самокатів чи моноколес визнають повноцінними учасниками дорожнього руху, як водіїв транспортних засобів. Їх притягують до відповідальності – адміністративної та навіть кримінальної, штрафують на користь потерпілих від ДТП за участю двоколісного електротранспорту. Тож тепер усе це буде впорядковано на законодавчому рівні – ось для чого потрібно було прийняти цей закон», – говорить юристка Анастасія Андреєва.
Електросамокати та моноколеса розділили на дві категорії. «Перша отримала назву «легкий транспорт» – це ті засоби для пересування, які приводяться в рух винятково електричними тяговими двигунами потужністю до 1000 Вт, мають від двох до чотирьох коліс та здатні розвивати швидкість не більш як 25 км на годину. До другої категорії належать ті засоби для пересування, що також мають від двох до чотирьох коліс, але здатні розганятись до 50 км на годину», – пояснює Анастасія Андреєва.
ЗМІНИ ДО ПДД
Поки що власники електросамокатів чи моноколіс не повинні їх реєструвати чи відкривати у правах нову категорію або йти до сервісного центру за номерним знаком. «Те, що вони підпадають під визначення «транспортний засіб», зобов’язує їхніх власників дотримуватись тих же правил, якими користуються велосипедисти. Зокрема, не можна їздити тротуарами, пішохідними доріжками, а якщо власник самокату потрапить у ДТП, то вона «трактуватиметься» як аварія за участю велосипедиста», – пояснює Анастасія Андреєва.
Вона нагадала, що велосипедисти, а отже, і власники самокатів та моноколіс, повинні тепер рухатись якомога правіше проїзної частини дороги, користуватись світловідбивними елементами, якщо вони пересуваються шляхом у темну пору доби; мати шолом; а також їм забороняється керувати самокатом у стані алкогольного сп’яніння.
«У Правилах дорожнього руху немає визначення, що таке електросамокат чи моноколесо, тож законодавцю доведеться внести до них зміни. Коли це станеться – то власника такого транспорту можна буде притягти до відповідальності одразу на місці, без звернень до суду, тощо», – сказала Анастасія Андреєва.
ТАМАРА БЄЛКІНА