Що робити у випадку надання неякісних комунальних послуг: куди звертатись

Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України оприлюднило новий Порядок перерахунку вартості комунальних послуг, якщо вони були надані не у повному обсязі або невідповідної якості. Документ стосується послуг з опалення, водо­постачання, вивозу сміття.

АКТ-ПРЕТЕНЗІЯ

Слідкуйте за нами в Telegram та Viber !

У зазначеному Порядку прописано механізм та умови здійснення перерахунку вартості послуг у разі, якщо укладено відповідний договір між споживачами та виконавцями.

«Перерахувати вартість комунальних послуг можна, якщо температура повітря у квартирі, за наявності цент­ралізованого опалення, не відповідає вимогам, є нижчою за норму; або в крані знижено тиск води. Також це потрібно зробити, якщо була перерва у наданні послуг, зумовлена перевищенням виконавцем строків проведення аварійно-відновлювальних робіт. Тобто вони повинні бути оговорені та названі, мати чіткий термін, тільки в такому разі. Ще можна подати на перерахування послуги щодо недотримання вимог поводження з побутовими відходами, тобто порушення вивозу сміття», – говорить юристка Анастасія Андреєва. Вона зазначила, що для цього потрібно скласти акт-претензію. Спочатку слід викликати представників постачальника і за їхньої присутності зафіксувати порушення надання комунальних послуг.

«Перш ніж складати акт-претензію, варто звернутись на гарячу лінію постачальника та розповісти про проблему. Якщо вона не буде з’ясована – тоді слід написати заяву, аби до вас прийшла комісія, яка складається із представників постачальника, і зафіксувала порушення», – пояснює Анастасія Андреєва.

ПЕРЕРАХУНОК УСІМ

Новий Порядок передбачає, що перерахунок вартості комунальних послуг здійснюється упродовж одного місяця, що настає за розрахунковим періодом. Також постачальник повинен сплатити споживачеві неустойку у порядку та розмірі, що визначені законодавством або договором.

«Якщо акт-претензія був складений на вимогу споживача багато­квартирного будинку, то перерахунок здійснюється для усіх споживачів будинку», – запевняє Анастасія Андреєва. Вона зазначила, що перерахунок повинен здійснюватися незалежно від того, чи є у споживача борги. Така процедура відсутня на тимчасово окупованих територіях, там, де ведуться або велись бойові дії.

ТАМАРА БЄЛКІНА

фото з відкритих джерел

Більше на нашому каналі в  YouTube, та на сторінках у  Facebook, Instagram!