Все про принципи функціонування системи електронного управління ризиками при адмініструванні ПДВ

У зв’язку з великою кількістю запитів від платників податків щодо роботи Системи автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, начальник Дніпропетровського управління Офісу великих платників податків ДФС Кирило Коренюк надав відповіді на них для «Вістей Придніпров’я».

– Кирило Євгеновичу, з липня місяця 2017 року функціонує Система електронного управління ризиками при адмініструванні ПДВ. Як здійснюється моніторинг відповідності податкових накладних та розрахунків коригування?

Слідкуйте за нами в Telegram та Viber !

-Автоматизований моніторинг відповідності податкових накладних та розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків здійснюється ДФС на підставі аналізу даних звітних показників платника податку, наявності податкової інформації, а також інформації, поданої платником податку за визначеною формою, яка відображає специфіку господарської діяльності платника податку окремо по кожному виду економічної діяльності. У разі, якщо за результатами моніторингу визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідає визначеним критеріям, реєстрація такої податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

– Як здійснюється оцінка ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних?

– Оцінка ступеня ризиків здійснюється шляхом проведення ДФС постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкової накладної/розрахунку коригування Критеріям, затвердженим наказом Мінфіну від 13.06.2017 № 567. У разі, якщо за результатами Моніторингу визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідає умовам, визначеним пунктом 6 Критеріїв, реєстрація такої податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 ПКУ.

– Яким чином платник податків дізнається про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних?

– У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) першу квитанцію з повідомленням про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування та виявлені помилки. Платнику пропонується надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та/або Таблицю даних платника податків.

 

– У який термін платник податку має право подати пояснення та копії документів?

– Пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов’язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування. Пояснення подається у вигляді Повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим податковим накладним/розрахункам коригування. Повідомлення формується окремо по кожній податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію якої зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних. До повідомлення додаються копії документів у вигляді окремих додатків.

– Чи є вимоги стосовно заповнення Таблиці даних платника податків?

– Подаючи Таблицю, відповідно до виду економічної діяльності, необхідно обов’язково зазначити коди товарів згідно з УКТ ЗЕД/послуг згідно з Державним класифікатором продукції послуг, що на постійній основі таким платником постачаються або виготовляються. Також платник може зазначити коди товарів, послуг, які ним придбаються або отримуються для їх виготовлення.

– За допомогою якого програмного забезпечення необхідно формувати Повідомлення  щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК?

– Для формування Повідомлення в електронному вигляді платник податків самостійно на власний розсуд може обрати будь-яке програмне забезпечення, яке формує вихідний файл відповідно до затвердженого формату (стандарту). Повідомлення з додатками може бути сформоване та надіслано через особистий кабінет електронного сервісу «Електронний кабінет платника» (режим «Введення звітності»), вхід до якого здійснюється за адресою: cabinet.sfs.gov.ua, а також через офіційний веб-портал ДФС. Підтвердженням про отримання Повідомлення є квитанція про доставку.

– Який порядок розгляду Повідомлення щодо подачі документів?

– Протягом п’яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до підпункту 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 Кодексу, комісією ДФС приймається та надсилається платнику податку друга квитанція з повідомленням про результат обробки призупиненої ПН/РК та Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (друга квитанція).

– Чи може бути оскаржено Рішення про відмову у реєстрації ПН/РК в ЄРПН?

– Так. Рішення про відмову у реєстрації ПН/РК в ЄРПН може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку. Порядок розгляду скарг на рішення комісії Державної фіскальної служби про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 04.07.2017 № 485. Скарги подаються платником податку на додану вартість до ДФС протягом 10 календарних днів після отримання ним рішення комісії ДФС про відмову у реєстрації ПН/РК в ЄРПН. У разі коли останній день строку припадає на вихідний або святковий день, останнім днем такого строку вважається перший робочий день, що настає за вихідним або святковим днем.

– Які рішення може прийняти комісія з питань розгляду скарг?

– Процедура розгляду скарг на рішення комісії ДФС визначена пунктом 56.23 статті 56 ПКУ. Задоволення скарги є підставою для реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, зазначених у скарзі, з урахуванням вимог пункту 200 ¹.3 статті 200 ПКУ.

– Які переваги запровадження системи електронного управління ризиками при адмініструванні ПДВ

Система електронного управління ризиками при адмініструванні ПДВ побудована таким чином, що  дає можливість зупиняти випадки безпідставної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, у разі коли постачальник фактично не здійснює господарську операцію, а реєструє податкову накладну виключно з метою надання покупцю необгрунтованої  вигоди у вигляді неправомірного сформованого податкового кредиту з ПДВ. Дана система сприяє детінізації економіки, створенню рівних конкурентних умов діяльності для суб’єктів господарювання, збільшенню надходжень до бюджету.

Більше на нашому каналі в  YouTube, та на сторінках у  Facebook, Instagram!