Єдиний соціальний внесок: податківці Дніпра розповідають особливості адміністрування

Про особливості адміністрування єдиного соціального внеску та окремі положення змін, внесених до Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 №2464-VI із змінами та доповненнями (далі – Закон №2464), можливість отримання платниками довідок та послуг в електронному вигляді  розповіла начальник Дніпропетровського управління Офісу великих платників податків ДПС Катерина Дебела.

Катерина Дебела звернула увагу на те, що Верховна Рада прийняла за основу та в цілому законопроект «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникнення і поширення коронавірусної хвороби (COVID-19)».  Закон від 17.03.2020 р. № 533-IX опубліковано в «Голосі України» від 17.03.2020 р. № 51 (7138) та набрав чинності 18 березня 2020 року.

Зі змінами платники податків мають можливість ознайомитися на сторінці Державної податкової служби України у соціальній мережі Facebook за посиланням: https://www.facebook.com/107383900636180/posts/223881425653093/?d=n

та на офіційному каналі Державної податкової служби України у месенджері Telegram за посиланням: https://t.me/StateTaxUkraine .

Декілька слів про зміни, внесені Законом України від 16.01.2020 р. №465 «Про внесення змін до деяких законів України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» до Закону №2464.

Зміни стосуються правил отримання банківськими установами відомостей про платників єдиного внеску при відкритті їм банківських рахунків, правил надсилання платнику ЄСВ вимоги про сплату недоїмки, процедури розгляду податковим органом скарги платника єдиного внеску, порядку обміну інформацією між податковими органами та органами державної виконавчої служби.

Нагадаємо, з 27.02.2020 року банки під час відкриття рахунків зобов’язані отримувати відомості про платників єдиного внеску з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань для підтвердження їх взяття на облік у податковому органі як платників єдиного внеску.

Під час відкриття рахунків особам, зазначеним у пункті 1 частини першої статті 4 цього Закону, відомості про яких не включені до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань, банки зобов’язані вимагати від таких осіб документи, що підтверджують їх взяття на облік у податковому органі як платників єдиного внеску.

Редакція ч.4 ст.25 Закону № 2464 стосовно правил надсилання платнику ЄСВ вимоги про сплату недоїмки зміниться з 1 липня 2020 року.

Податковий орган у порядку, за формою та у строки, встановлені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, надсилає в паперовій та/або електронній формі платникам єдиного внеску вимогу про сплату недоїмки з єдиного внеску.

Вимога про сплату недоїмки з єдиного внеску, винесена за результатами документальної перевірки, надсилається (вручається) платнику в порядку, визначеному статтею 42 Податкового кодексу України.

Вимога про сплату недоїмки з єдиного внеску, винесена з метою стягнення недоїмки з єдиного внеску у разі його несплати платником у визначені цим Законом строки, надсилається податковим органом платнику в паперовій та/або електронній формі у порядку, визначеному статтею 42 Податкового кодексу України.

Крім того, з 1 липня 2020 року зміняться строки розгляду скарги.

Податковий орган, який розглядає скаргу платника єдиного внеску, зобов’язаний прийняти вмотивоване рішення та надіслати його платнику єдиного внеску протягом 20 календарних днів з дня отримання скарги на адресу платника єдиного внеску поштою з повідомленням про вручення або надати йому під розписку.

Керівник (його заступник або уповноважена особа) податкового органу може прийняти рішення про подовження строку розгляду скарги платника єдиного внеску понад встановлений строк, але не більше 60 календарних днів, та письмово повідомити про це платника єдиного внеску до закінчення 20-денного строку.

Якщо вмотивоване рішення за скаргою платнику єдиного внеску не надсилається протягом 20-денного строку або протягом строку, подовженого за рішенням керівника (його заступника або уповноваженої особи) податкового органу, така скарга вважається повністю задоволеною на користь платника єдиного внеску з дня, наступного за останнім днем закінчення строків.

У разі якщо платник єдиного внеску протягом десяти календарних днів з дня отримання вимоги не сплатив зазначені у вимозі суми недоїмки та штрафів разом з нарахованою пенею, не узгодив вимогу з податковим органом шляхом оскарження в адміністративному чи судовому порядку або не сплатив узгоджену суму недоїмки протягом десяти календарних днів з дня отримання узгодженої вимоги, податковий орган надсилає в порядку, встановленому законом, до підрозділу державної виконавчої служби узгоджену вимогу про сплату недоїмки в електронній формі.

З метою попередження поширення коронавірусу і  вірусних інфекцій нагадуємо про можливість платників користуватись засобами електронного зв’язку, а саме Електронним кабінетом. За допомогою меню «Листування з ДПС» приватної частини Електронного кабінету платники податків мають можливість надіслати лист (запит, звернення тощо) до відповідного органу ДПС у форматі pdf

Перехід до електронного кабінету можливий за посиланням: https://cabinet.tax.gov.ua

Платники можуть ознайомитися з переліком довідок та адміністративних послуг, які можна отримати не виходячи з дому за посиланням:

https://officevp.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/412113.html