Юридична безпека вашого житла: не зволікайте з реєстрацією
У багатьох українців досі зберігаються документи на житло — квартиру чи будинок — оформлені ще до 2013 року, коли ще не існувало Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (ДРРП).
Такі паперові документи мають юридичну силу, однак в умовах війни реєстрація в ДРРП — це вже не просто формальність, а необхідність для захисту майна і можливості отримати державну компенсацію.
Війна показала, наскільки важливо мати офіційну реєстрацію: архіви БТІ можуть бути знищені, а документи втрачені. До того ж, отримати виплати за програмою єВідновлення можна тільки у разі, якщо право власності на житло зареєстроване в ДРРП.
Читайте також: Уряд встановив ліміт площі для компенсації пошкодженого житла у рамках «єВідновлення»
Що дає реєстрація в ДРРП?
- Захист від незаконного заволодіння нерухомістю, особливо якщо власники були змушені залишити своє житло.
- Можливість швидко відновити документи у разі їх втрати або знищення.
- Доступ до державної компенсації за зруйноване або пошкоджене житло через «Дію».
Для реєстрації потрібен лише оригінал або дублікат правовстановлюючого документа (наприклад, договір купівлі-продажу, дарування, свідоцтво про право власності тощо).
Куди звертатися:
- До державних реєстраторів у міських, сільських, селищних радах, РДА, ЦНАПах або нотаріусів.
- Якщо майно розташоване у регіонах, що постраждали від бойових дій або тимчасово окуповані (АР Крим, Донеччина, Запоріжжя тощо) — можна звертатися до будь-якого реєстратора чи нотаріуса в Україні.
- Подати документи також можна через застосунок «Дія» (крім об’єктів на тимчасово окупованих територіях).
🔔 Важливо: Перенесення даних у ДРРП — безкоштовне.
фото з відкритих джерел