Журналістів навчали як якісно монетизувати свою роботу (Фото)
Наприкінці червня в Яремче відбувся другий етап Школи ефективних медіа для регіональних журналістів. Майже 50 представників ЗМІ з різних куточків України дізнались про способи ефективної монетизації та вчились вдосконалювати навички роботи в соціальних мережах. Тренінг був організований Українським кризовим медіа-центром в рамках Програми USAID DOBRE.
АУДИТОРІЯ ТА СПІВПРАЦЯ
Участь у заході взяли журналісти та журналістки з Дніпропетровської, Запорізької, Івано-Франківської, Кіровоградської, Миколаївської, Тернопільської, Чернігівської, Чернівецької, Харківської та Херсонської областей.
Тренінг тривав два дні. В перший день лайфхаками як монетизувати локальне ЗМІ про створення рекламних та партнерських проєктів, як розширити цільову аудиторію та як залучити кошти за допомогою фандрайзингу чи крауфандингової платформи ділилась тренерка заходу, комерційна директорка медіа «Рубрика» Анастасія Куриленко.
«Існування незалежної журналістики неможливо без їх монетизації, це є сьогодні умовою для виживання медіа. Нині для ЗМІ дуже важлива самореклама, а також нові фішки й підходи до співпраці з аудиторією. Варто вчитись заробляти з реклами, мерчу, збирати спільноту донаторів, монетизувати працівників видання, як експертів та експерток», – сказала Анастасія Куриленко.
ТРЕНДИ МЕРЕЖІ
На другий день журналісти та журналістки мали змогу поспілкуватись з SMM-менеджеркою онлайн-медіа рішень «Рубрика» Іриною Шульган. Вона розповіла про те, як залучити нову аудиторію через соціальні мережі, чому спілкування за їх допомогою так важливі для роботи та монетизації ЗМІ. Розповіла про методи просування в соцмережах, інструменти за допомогою яких можна привернути увагу нових підписників і підписниць, та тренди мережі.
«Дуже важливо розуміти специфіку будь-якої з соціальних мереж, налагодити співпрацю зі своїми підписниками через кожну з них. Це покращить комунікацію медіа з читачами, а також дозволить побачити які потреби аудиторії ключові. Також важливо стати другом і порадником для читачів. Відповідати на їх коментарі, залучати до обговорень, питати думку», – сказала Ірина Шульган.
Вона зазначила, що нині багато людей віддають перевагу соцмережам – саме там шукають новини, тому важливо навчитись комунікувати зі своєю аудиторією саме там.
За словами тренерок, якщо регіональному ЗМІ вдасться добре налагодити співпрацю з партнерами, потенційними рекламодавцями та якісно ретранслювати свою цінність і відмінність на ринку – то таке медіа має всі шанси стати фінансово незалежним та успішним.
Анастасія Ковальчук