Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує

Запровадження в Україні інституту уповноважених економічних операторів – ще один крок у європейському напрямі. Фахівці Головного управління ДФС у Дніпропетровській області і Дніпропетровської митниці ДФС, разом з експертами Дніпропетровщини взяли участь в експертній зустрічі на тему: «Обговорення з регіонами законопроекту про запровадження в Україні уповноважених економічних операторів», що проводився в режимі відео-конференції у Дніпропетровському регіональному інституті державного управління при Президентові України.

Згідно розробленому законопроекту, підприємства України матимуть можливість отримати сертифікат уповноваженого економічного оператора, який значно спростить оформлення і переміщення вантажів через кордон України і країн світу. Статус уповноваженого економічного оператора надасть змогу фахівцям виконувати деякі функції, які на сьогодні покладені на митні органи ДФС та значно заощадить час на проходження товарів через митні органи. Сертифікат уповноваженого оператора митними органами видається на безстроковій основі.

За словами розробників, законопроект повністю відповідає європейському законодавству, а підприємства, які претендують на отримання сертифікату уповноваженого економічного оператора, відповідають європейським критеріям ведення бізнесу.

Актуально для платників податків!

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що з 11.03.2016 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 21.01.2016 №13 «Про затвердження Положення про форму та зміст розрахункових документів, Порядку подання звітності, пов’язаної із використанням книг обліку розрахункових операцій (розрахункових книжок), форми №ЗВР-1 Звіту про використання книг обліку розрахункових операцій (розрахункових книжок)», що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 11.02.2016 за №220/28350 (далі – Наказ №13).

Зазначеним Наказом, зокрема, скасовано наказ Державної податкової адміністрації України від 01.12.2000 №614 «Про затвердження нормативно-правових актів до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».

Наказом №13 оновлено форми таких розрахункових документів:

— фіскального касового чека на товари та послуги (форма №ФКЧ-1);

— фіскального касового чека видачі коштів (форма №ФКЧ-2);

— розрахункової квитанції (форма №РК-1);

— спрощеної розрахункової квитанції (форма №РК-2).

Також запроваджено новий розрахунковий документ – фіскальний касовий чек за приймання та переказ готівкових коштів через програмно-технічні комплекси самообслуговування (форма №ФКЧ-3).

Крім того, затверджено нову форму звіту про використання книг обліку розрахункових операцій (розрахункових книжок) та Інструкцію щодо його заповнення.

Наказ №13 опубліковано в офіційному бюлетені «Офіційний вісник України» від 11.03.2016 №18.

Чи має право платник податку у разі анулювання реєстрації платника ПДВ подати декларацію з ПДВ за останній податковий період після закінчення термінів подання звітності?

Відповідно до пункту 184.6 статті 184 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI із змінами та доповненнями (далі – Кодекс) у разі анулювання реєстрації особи як платника податку на додану вартість (далі – ПДВ) останнім звітним (податковим) періодом є період, який розпочинається від дня, що настає за останнім днем попереднього податкового періоду, та закінчується днем анулювання реєстрації.

Для платників ПДВ звітним (податковим) періодом є один календарний місяць, а у випадках, особливо визначених Кодексом, календарний квартал. (пункт 202.1 статті 202 Кодексу).

Відповідно до пункту 49.18 статті 49 та пункту 203.1 статті 203 Кодексу податкові декларації, крім випадків, передбачених Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює:

— календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) – протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця;

— календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) – протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя).

Неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов’язаними нараховувати та сплачувати податки, збори податкових декларацій (розрахунків), тягнуть за собою накладення штрафів у розмірах, визначених пунктом 120.1 статті 120 Кодексу.

Контролюючий орган зобов’язаний самостійно визначити суму грошових зобов’язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення від’ємного значення об’єкта оподаткування податком на прибуток або від’ємного значення суми ПДВ платника податків, передбачених Кодексом або іншим законодавством, якщо, зокрема, платник податків не подає в установлені строки податкову (митну) декларацію (підпункт 54.3.1 пункту 54.3 статті 54 Кодексу).

У разі, якщо контролюючий орган самостійно визначає суми податкового зобов’язання, зменшення суми бюджетного відшкодування та/або зменшення від’ємного значення об’єкта оподаткування податком на прибуток або від’ємного значення суми ПДВ платника податків на підставах, визначених підпунктом 54.3.1 пункту 54.3 статті 54 Кодексу тягне за собою накладення на платника податків штрафів у розмірах, визначених пунктом 123.1 статті 123 Кодексу.

Враховуючи зазначене, особа, реєстрація платника ПДВ якої анулюється, зобов’язана подати податкову декларацію з ПДВ за останній податковий період, з урахуванням граничного терміну, а саме, протягом 20 (40) календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) періоду, в якому відбулося анулювання платника ПДВ.

Після закінчення граничних термінів подання звітності можливості подання податкової декларації з ПДВ у суб’єкта господарювання, якого виключено з реєстру платників ПДВ у зв’язку з анулюванням реєстрації, за останній звітний (податковий) період та інші податкові періоди, за які звітність не подана, не має.

У такому випадку нарахування ПДВ буде здійснено контролюючим органом та до такого платника будуть застосовані штрафні санкції, визначені підпункт 54.3.1 пункту 54.3 статті 54, пункт 120.1 статті 120, пункт 123.1 статті 123 Кодексу.

Відповідне питання – відповідь розміщене у підкатегорії 101.01.02 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України за посиланням http://zir.sfs.gov.ua у розділі: «ЗАПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ З БАЗИ ЗНАНЬ».

Електронний сервіс ДФС України надає можливість громадянам  дізнатись про свої доходи у режимі онлайн

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що за допомогою електронного сервісу Державної фіскальної служби України (далі – ДФС України) «Отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків у електронному вигляді з використанням електронного цифрового підпису» (далі – сервіс) фізична особа – платник податків може отримати в електронному вигляді відомості про себе з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків (далі – ДРФО) щодо сум отриманих доходів та утриманих податків.

Зазначена електронна послуга функціонує у штатному режимі з 01.09.2015.

Відомості про суми отриманих доходів та суми сплачених податків в електронному вигляді надаються за останні три роки (по кварталам), відомості за останній звітний період (квартал) надаються через 60 днів після його закінчення.

Для отримання цих відомостей про себе з ДРФО фізична особа – платник податків формує запит в електронному вигляді, підписує сформований запит електронним цифровим підписом та відправляє на електронну адресу «Єдиного вікна подання електронної звітності ДФС».

Цей запит формується за допомогою «Спеціалізованого клієнтського програмного забезпечення для формування та подання звітності/запитів до «Єдиного вікна подання електронної звітності ДФС»» (далі – ПЗ), яке розміщене на офіційному веб-порталі ДФС України («Головна сторінка» – «Фізичним особам» – «Отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків у електронному вигляді») за посиланням:

http://sfs.gov.ua/elektronna-zvitnist/spetsializovane-klientske-program/.

За результатами обробки запиту на електронну адресу платника надходить відповідь, що містить відомості про суми доходів.

Звертаємо увагу, що фізична особа – платник податків відповідно до норм Закону України «Про захист персональних даних» може сформувати запит на отримання інформації виключно про себе, інформація щодо третіх осіб у відповідь на такий запит не надається.

Детальну інформацію щодо цього електронного сервісу, порядку формування запиту щодо отримання відомостей з ДРФО про суми виплачених доходів та утриманих податків в електронному вигляді, інструкцію щодо користування ПЗ, електронні форми запиту та відповіді на запит про доходи розміщено на офіційному порталі ДФС України за посиланням:

http://sfs.gov.ua/fizichnim-osobam/vidomosti-doxid/

Добавить комментарий