Чи небезпечно їздити на шинах з тріщинами?

Цілісність гумового шару покришки впливає не тільки на рівень тиску в шинах, але і на функціональність комплектуючих. Існують кілька видів такого роду пошкоджень, і кожен вимагає свого підходу. Важливо розбиратися в тому, які саме тріщини з’явилися на ваших шинах, щоб зрозуміти, як діяти далі: звертатися в шиномонтаж або відразу купувати новий комплект.

Якими бувають тріщини на шинах

Пошкодження гумового шару боковин або протектора можуть бути різними. Дрібні тріщини з’являються в різних ділянках, іноді зливаючись в суцільну мережу. Їх глибина може становити до декількох міліметрів. Також зустрічаються великі глибокі тріщини, аж до розшарування гуми. У будь-якому випадку слід звертатися до фахівців за діагностикою автошин.

Слідкуйте за нами в Telegram та Viber !

Співробітники шиномонтажу досліджують пошкодження гумового шару, встановлять причину поломки, дадуть рекомендації щодо усунення. У деяких випадках питання можна вирішити ремонтом. Але буває і так, що єдиним варіантом є повна заміна покришки. В іншому випадку, шина з тріщинами може стати причиною несправності автомобіля або виникнення аварійної ситуації на дорозі.

Чи можна їздити на шинах з тріщинами

Звичайно, великі очевидні розшарування відразу насторожують водіїв і дають зрозуміти, що такі шини можуть становити значну загрозу безпеці. А ось дрібні тріщини не завжди викликають занепокоєння. Проте, слід звертати увагу на будь-які порушення цілісності гумового шару, особливо, якщо тріщини з’явилися на протекторі автогуми.

Великі тріщини в ходовій частині покришки можуть говорити про те, що пошкоджений корд. При спробі розігнатися така шина може вибухнути в найнесподіваніший момент, спровокувати аварійну ситуацію і привести до травм і поломок техніки. Ось чому наявність великих тріщин або розшарувань – це вагома причина для того, щоб купити новий комплект покришок.

Дрібні тріщини допускають водіння на таких шинах. Але є маса обмежень. Не можна розганятися до високих швидкостей, здійснювати різкі маневри, обов’язково слід уникати пробуксовок під час початку руху, щоб уникнути перегріву гуми. За фактом, на шинах з дрібними тріщинами потрібно їхати зі швидкістю близько 80 км/год до найближчого шиномонтажу, щоб провести діагностику шин і справити існуючі неполадки.

Чому з’являються тріщини

Є кілька причин появи тріщин і розшарувань. Перша – природний знос покришки. У шин, які пройшли багато кілометрів, не тільки стирається протектор, але і втрачається еластичність, компаунд стає більш твердим, від чого і можуть з’явитися розшарування і тріщини. Шина може пошкодитися, якщо використовувати її поза профільного сезону. Літня гума на холоді стає більш жорсткою і ламкою, зимова в літню спеку піддається високих температур, від чого компаунд стає м’яким і податливим, так що виникнення пошкоджень цілком обґрунтовано.

Важливим фактором появи пошкоджень гуми є порушення зберігання покришок поза їх профільного сезону. Є цілий комплекс рекомендацій з приводу того, як саме утримувати шини в той час, поки ними не користуються. І в першу чергу, фахівці радять правильно очищати гуму перед консервуванням. Волога та бруд, які залишаються на протекторі, можуть призвести до корозії та інших руйнівних процесів всередині матеріалу. Якщо шини зберігаються без дисків, під впливом прямих сонячних променів, піддаються механічним навантаженням або дії різних хімікатів – все це веде до витончення і розсихання протектора. Водіям, які не мають можливості дотримуватися правил зберігання покришок, варто звертатися в спеціалізовані сервіси по консервації шин.

Більше на нашому каналі в  YouTube, та на сторінках у  Facebook, Instagram!