Для реформи вищої освіти, потрібна участь кожного студента – Інна Совсун

Реформа вищої освіти має відбуватися за участі органів студентського самоврядування. Про це повідомила заступник Міністра освіти і науки Інна Совсун, яку цитує Міносвіти.

За словами Інни Совсун, студенти – активні учасники освітнього процесу, налаштовані на зміни та вмотивовані їх впроваджувати. Закон України «Про вищу освіту» стимулює розвиток студентського самоврядування, а завдання студентів скористатися цими правами та можливостями.

«Для того, щоб реформа вищої освіти відбулася, потрібна участь кожного студента. В кожному університеті студенти повинні скористатися тими правами, які їм надаються», – підкреслила вона.

За словами першого заступника Міністра, зусилля студентського самоврядування мають бути спрямовані на покращення якості навчального процесу та життя під час перебування в університеті.

Крім того, аналітичний центр СEDOS дослідив 191 вищий навчальний заклад державної та комунальної форми власності ІІІ-ІV рівнів акредитації аби з’ясувати стан забезпечення права студентів на вибіркові дисципліни.

Для моніторингу було обрано чотири найпопулярніші спеціальності з різних галузей: комп’ютерні науки, філологія, екологія та право. Для отримання інформації співробітники центру телефонували до університетів у якості майбутніх абітурієнтів для того, щоб дізнатися, чи існує взагалі така практика, з якого курсу та в якій кількості можна самостійно обирати дисципліни, який їхній розподіл по навчальних роках, якою має бути кількість студентів у групі, аби дисципліна відбулася та інші.

За результатами телефонного опитування з’ясувалося, що з 191 вищого навчального закладу у 82 існує вибірковість дисциплін. 81 університет повідомив, що взагалі не пропонує дисципліни на вибір, інші 28 ВНЗ не відповіли на дзвінки.

За словами виконавчого директора аналітичного центру СEDOS Єгора Стадного, основними перешкодами для впровадження вибіркових дисциплін у вищих навчальних закладах є брак коштів, нерозуміння адміністрацією університету орієнтованого на студента підходу, відсутність конкуренції між викладачами, недостатня обізнаність працівників університетів та студентів, інерція, позмінна організація освітнього процесу, перенавантаження студентів.

Експерт також підкреслив, що студент формує свою власну освітню траєкторію та несе за неї відповідальність.

«Студенти є повноцінними учасниками освітнього процесу, тож вони мають право впливати на його організацію, одним із аспектів якої мають стати вибіркові дисципліни», – наголосив Єгор Стадний.

Залишити відповідь