ДПІ у Центральному районі Дніпра інформує

ДПІ у Центральному районі Дніпра повідомляє, що під час здійснення професійної діяльності у платників податків виникає необхідність підтвердити відсутність заборгованості перед бюджетом. У такому випадку підтверджуючим документом стає довідка про відсутність заборгованості з податків, зборів та інших платежів, що контролюються органами ДФС України.

За допомогою сервісу «Електронний кабінет» з використанням електронного цифрового підпису (далі – ЕЦП) платник може надіслати заяву та отримати довідку про відсутність податкової заборгованості.

Суб’єкти сфери публічних закупівель, підприємства або суб’єкти господарювання у загальнодоступній частині «Електронного кабінету» без використання ЕЦП мають можливість переглянути видані платникам довідки та/або завантажити довідку у вигляді файла з територіального контролюючою органу.

Головні переваги використання «Електронного кабінету»:

  • можливість на безоплатній основі працювати у цілодобовому режимі;
  • економія власного часу, не відвідуючи орган ДФС України;
  • затребувана інформація надходить в режимі реального часу;
  • запити платників з найвіддаленіших районів України швидко й легко задовольняються.

Крім того, «Електронний кабінет» є захищеним, персоналізованим та безпечним електронним сервісом, який надає безконтактні способи взаємодії платників податків з фахівцями ДФС України за допомогою використання сучасних інформаційно-комунікаційних технологій.

ДПІ у Центральному районі м.Дніпра у січні мобілізовано понад 45 млн.грн податку на додану вартість

У січні 2018 року ДПІ у Центральному районі м.Дніпра до держбюджету зібрано 45784,3тис.грн податку на додану вартість, — інформує відділ мониторингу доходів та обліково-звітних систем ДПІ

Проти січня 2017 року у перший місяць нового фінансового року мобілізовано на 22402,8тис.грн більше цього бюджетоутворюючого податку.

Серед чинників рекордного збору ПДВ – запровадження системи електронного адміністрування цього податку, виняткова увага волинських фіскалів до потенційних ризиків несплати та загалом підвищення ефективності адміністрування податкових платежів, — наголошують в ДПІ у Центральному районі м.Дніпра

«Варто відзначити, що  електронний формат спілкування платників з представниками ДФС, зокрема подання звітності, та моніторинг в автоматичному режимі господарських операцій, демонструє очевидно позитивний результат. Ріст сплати ПДВ – найкраще цьому підтвердження», — підкреслив в.о. заступника начальника ДПІ 0 начальника відділу моніторингу доходів та обліково – звітних систем Євгеній Омельченко

У 2017 році до державного бюджету зібрано 46,1 млрд. грн. акцизного податку з палива

Протягом 2017 року органами ДФС зібрано до державного бюджету (загальний та спеціальний фонди) 46,1 млрд. грн. акцизного податку з палива, що на 8,9 млрд. грн., або майже на 24% більше, ніж у 2016 році. У тому числі з виробленого палива сплачено 9,5 млрд. грн. та з ввезеного – 36,6 млрд. грн. Це більше показників 2016 року на 2,3 млрд. грн. та 6,6 млрд. грн. відповідно.

Таких результатів вдалося досягти завдяки дії системи електронного адміністрування реалізації палива (СЕАРП), яка була впроваджена в Україні з 1 березня 2016 року з метою боротьби з «відбілюванням» контрафактних нафтопродуктів через ланцюг фіктивних фірм.

Станом на 1 січня поточного року зареєстровано 5,9 тис. платників акцизного податку з реалізації палива. Ними зазначено відомості про 20 тис. пунктів з реалізації палива, зокрема, 9 тис. автозаправних станцій та 1,9 тис.  автогаззаправок та газових АЗС.

Порівняно з 2016 роком кількість платників акцизного податку з палива збільшилась на 1,1 тис. Також збільшилася і кількість пунктів реалізації на 3,1 тис., у тому числі АЗС ­– на 800 та автогаззаправок та газових АЗС – на 300.

Нагадаємо, що основним результатом впровадження СЕАРП є збільшення надходжень акцизного податку в державний бюджет з виробленого на митній території України та ввезеного палива.

При реалізації палива платник зобов’язаний скласти в електронному вигляді акцизну накладну та зареєструвати її в Єдиному реєстрі акцизних накладних з дотриманням умов щодо реєстрації у визначеному законодавством порядку, підпису уповноваженої платником особи.

Ведення Єдиного реєстру акцизних накладних здійснює ДФС.

Право на створення акцизних накладних надано виключно особам, зареєстрованим платниками акцизного податку у порядку, передбаченому ст..212 Податкового кодексу.

Реєстрація акцизних накладних та/або розрахунків коригування в Єдиному реєстрі акцизних накладних здійснюється не пізніше 15 календарних днів, наступних за датою їх складення.

Підтвердженням особи, яка реалізує паливо, про прийняття її акцизної накладної та/або розрахунків коригування є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Телефонна «гаряча лінія» з питань декларування громадянами доходів

Днями в ДПІ у Центральному районі м.Дніпра   проведено сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» щодо декларування  громадянами доходів, отриманих у 2017   році  за участю  першого заступника начальника ДПІ В’ячеслава Петерса

Пропонуємо до уваги відповіді на деякі запитання, поставлені під час проведення телефонної лінії.

Яким способом можна подати декларацію про майновий стан і доходи?

Податкова декларація подається платниками податків за місцем своєї податкової адреси в один із таких способів (за вибором):

— особисто або уповноваженою на це особою;

— надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;

— засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису.

Звертаємо увагу, що у разі надсилання податкової декларації поштою, платник податку зобов’язаний здійснити таке відправлення не пізніше ніж за п’ять днів до закінчення граничного строку подання податкової декларації, а при поданні податкової декларації в електронній формі, — не пізніше закінчення останньої години дня, в якому спливає такий граничний строк.

В який термін слід подати  податкову декларацію?

Громадяни, які зобов’язані згідно з Податковим кодексом  подати податкову декларацію, і особи, які проводять незалежну професійну діяльність, подають її до 01 травня 2018 року.

Для громадян, які мають право на податкову знижку граничним строком подання декларації є 31 грудня 2018 року. Фізичні особи платники податку-резиденти, які виїжджають за кордон на постійне місце проживання, подають податкову декларацію не пізніше 60 календарних днів, що передують виїзду.

Звертаю увагу, що з 1 січня 2018 року декларація про майновий стан і доходи подається за новою формою, яка затверджена наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 №556 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 02 жовтня 2015 року № 859».

Чи можна включати  до складу  податкової знижки  витрати, понесені фізичною особою на лікування?

Відповідно до норм Податкового кодексу  України до переліку витрат, дозволених до включення до податкової знижки включається сума коштів, сплачених платником податку на користь закладів охорони здоров’я для компенсації вартості платних послуг з лікування такого платника податку або члена його сім’ї першого ступеня споріднення, у тому числі для придбання ліків (донорських компонентів, протезно-ортопедичних пристосувань, виробів медичного призначення для індивідуального користування інвалідів).

Також встановлено, що ця норма  набирає чинності з 1 січня року, наступного за роком, у якому набере чинність закон про загальнообов’язкове державне соціальне медичне страхування.

Станом на 01 січня 2017 року закон про загальнообов’язкове державне соціальне медичне страхування чинності не набрав, тому податкова знижка по витратах, понесених платником податку на користь закладів охорони здоров’я для компенсації вартості платних послуг з лікування такого платника податку або члена сім’ї першого ступеня споріднення, за наслідками 2017 року платникам не надається.

За яких умов надається податкова соціальна пільга?

Податкова соціальна пільга застосовується  лише до заробітної плати і не стосується інших доходів.

Пільга надається роботодавцем з дня отримання від платника заяви і документів, які підтверджують право на таку пільгу. Якщо платник одночасно з зарплатнею отримує виплати з бюджету у вигляді стипендії, грошового або майнового забезпечення учня, студента, аспіранта, ординатора тощо, то у цьому випадку пільга не застосовується.

Отримати пільгу людина може лише за одним місцем роботи.

І найважливіша умова: податкова соціальна пільга застосовується до заробітної плати, якщо її розмір не перевищує суму, яка дорівнює сумі місячного прожиткового мінімуму, помноженої на 1,4 та округленої до 10 гривень. У 2018 році сума обмеження складає 2 тисячі 470 гривень (у 2017 році ця сума складала 2 тисячі 240 гривень).

 Чи потрібно декларувати кошти, отримані з-за кордону?

У разі якщо джерело виплат будь-яких оподатковуваних доходів є іноземним, сума такого доходу включається до загального річного оподатковуваного доходу платника податку — отримувача, який зобов’язаний подати  річну   податкову   декларацію,   та   оподатковується  за ставкою 18 відсотків.

Крім того, доходи отримані з джерел за межами України оподатковуються  військовим збором за ставкою 1,5 відсотка.

Сума іноземного доходу  перераховується у гривні за валютним курсом Національного банку України, що діє на момент отримання таких доходів.

Підприємствами ДПІ у Центральному районі м.Дніпра у січні сплачено понад 2 мільйони гривень податку на прибуток

В ДПІ у Центральному районі м. Дніпра на обліку перебуває 3208 платників податку на прибуток.

Упродовж січня поточного  року дана каегорія платників  перерахувала  до зведеного бюджету 2309,8 тис.грн., у тому числі до державного бюджету –2078,8тис. гривень. У порівнянні з торішніми показниками надходження зросли на 711 тис гривень, або на 44 відсотки.

Фахівці ДПІ у Центральному районі м.Дніпра  звертають увагу платників податків на те, що 01.01.2018 набрав чинності (крім окремих положень) Закон України від 07 грудня 2017 року № 2245-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році», яким внесено зміни до Податкового кодексу України, зокрема в частині оподаткування податком на прибуток підприємств, а саме:

— змінено визначення безнадійної заборгованості для цілей оподаткування банківських установ;

— уточнено вимоги щодо відповідальності релігійних організацій при порушенні законодавства відповідно до якого вони зареєстровані та включені до Реєстру неприбуткових установ та організацій;

— передбачено, що податкова декларація з податку на прибуток підприємств, яка розраховується з наростаючим підсумком за рік, подається у 60-ти денний термін;

уточнено різниці, що виникають при формуванні резервів (забезпечень), при здійсненні фінансових операцій;

— уточнено норми щодо збільшення фінансового результату до оподаткування на суму доходу, отриманого як оплата за товари (роботи, послуги), відвантажені (надані) під час перебування на спрощеній системі оподаткування. Положення зазначеної норми не поширюються на платників податків, які були платниками єдиного податку четвертої групи;

— уточнена редакція норми щодо звільнення від оподаткування податком на прибуток підприємств суб’єктів літакобудування.

Кампанія декларування триває: фахівці ДПІ у Центральному рйоні м.Дніпра інформують платників

Щорічно співробітники інспекціїІ створюють сприятливі умови для виконання платниками податків громадянського обов’язку з декларування доходів. З метою забезпечення високої обізнаності серед населення стосовно декларування, фахівцями ДПІ у Центральному районі м.Дніпра  проводиться роз’яснювальна робота з платниками податків на вулицях міста Дніпра

Під час спілкування були надані роз’яснення про право та обов’язок громадян декларувати доходи, отримані протягом 2017 року (спадщина, здавання житла в найм, подарунки,дохід отриманий від репетиторських послуг). Найчастіше питання, яке цікавило багатьох – можливість скористатися правом на одержання податкової знижки. Під час заходу було розповсюджено друковані буклети, пам’ятки та листівки.

Консультацію щодо заповнення декларації про майновий стан та доходи, можна отримати у Центрі обслуговування платників при ДПІ у Центральному районі м.Дніпра за адресами: м. Дніпра, вул. Княгині Ольги,22  або зателефонувати за номерами 374-70-65, 374-70-13.

Фахівці ДПІ у Центральному районі м.Дніпра нагадують грмадянам котрі у 2017 році отримали доходи, з яких не було сплачено податки, варто подбати про подання річної податкової декларації.

Заповнити і подати декларацію необхідно до 1 травня 2018 року до податкової інспекції за місцем реєстрації.

Громадяни, які мають право на отримання податкової знижки, реалізувати це право зможуть до 31 грудня 2018 року.

ДПІ у Центральному районі м. Дніпра про платників єдиного внеску

Законом України від 8 липня 2010 року № 2464 «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» ( із змінами та доповненнями) визначено коло платників єдиного внеску. У зв‘язку з уточненням списку платників, військові частини та органи, які виплачують грошове забезпечення, допомогу по тимчасовій непрацездатності, допомогу у зв’язку з вагітністю та пологами, допомогу, надбавку або компенсацію відповідно до законодавства рахуються платниками єдиного внеску. Тож виплачуючи гроші військовослужбовцям, поліцейським, особам рядового і начальницького складу;  особам, які проходять строкову військову службу у Збройних Силах України, інших утворених відповідно до закону військових формуваннях, Службі безпеки України та службу в органах і підрозділах цивільного захисту; патронатним вихователям, батькам-вихователям дитячих будинків сімейного типу, прийомним батькам, якщо вони отримують грошове забезпечення відповідно до законодавства; особам, які отримують допомогу по тимчасовій непрацездатності, перебувають у відпустці у зв’язку з вагітністю та пологами і отримують допомогу у зв’язку з вагітністю та пологами; особам, які доглядають за дитиною до досягнення нею трирічного віку та, відповідно до закону, отримують допомогу по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку та/або при народженні дитини, усиновленні дитини, слід перерахувати відповідну суму єдиного внеску.

Також з 1 січня поточного року дещо розширено перелік тих, хто має сплачувати єдиний внесок за рахунок членів фермерського господарства, якщо вони не належать до осіб, які підлягають страхуванню на інших підставах.

 Для отримання податкової знижки за навчання необхідно подати декларацію про майновий стан і доходи

ДПІ у Центральному районі м. Дніпра Головного управління ДФС у Дніпропетровській області інформує, що перелік витрат, дозволених до включення до податкової знижки, визначено у ст.166 Податкового кодексу України (далі — ПКУ).

Так, фізична особа – платник податку на доходи фізичних осіб має право включити до податкової знижки фактично здійснені ним протягом звітного податкового року витрати на користь вітчизняних вищих та професійно-технічних навчальних закладів для компенсації вартості здобуття середньої професійної або вищої освіти такого платника податку та/або члена його сім‘ї першого ступеня споріднення.

Крім того, з 1 січня 2017 року скасовано обмеження щодо суми коштів та обмеження щодо навчального періоду, за який здійснено таку сплату, а враховуватимуться фактично понесені платником податку витрати. При цьому загальна сума податкової знижки, нарахована платнику податку в звітному податковому році, не може перевищувати суми річного загального оподатковуваного доходу платника податку, нарахованого як заробітна плата, зменшена з урахуванням положень п.164.6 ст.164 ПКУ.

Також, за результатами 2017 року платник податку може скористатися правом на отримання податкової знижки, пов‘язаної з навчанням члена сім‘ї першого ступеня споріднення, незалежно від того чи одержує такий член сім‘ї заробітну плату.

Підстави для нарахування податкової знижки із зазначенням конкретних сум відображаються платником податку у річній податковій декларації, яка подається по 31 грудня включно наступного за звітним податкового року.

Тобто для отримання податкової знижки за результатами 2017 року податкова декларація про майновий стан і доходи подається до кінця 2018 року.

Протягом 2017 року змінили прізвище – правильно подайте декларацію

ДПІ у Центральному районі м.Дніпра  повідомляє, що при заповнення декларації про майновий стан та доходи у рядку 3 вказуються прізвище, ім’я, по батькові платника податку (згідно з даними паспортного документа). У разі якщо протягом звітного періоду, за який здійснюється декларування, або у наступному за ним році платник податку змінив прізвище (ім’я, по батькові), у рядку 3 слід зазначити спочатку нове прізвище (ім’я, по батькові), а в дужках – попереднє прізвище (ім’я, по батькові).

Реєстраційний номер облікової картки платника податків зазначається відповідно до даних Державного реєстру фізичних осіб – платників податків. Для фізичних осіб, які мають відмітку в паспорті про наявність у них права здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта, зазначаються серія та номер паспорта.

  Кого звільнено від сплати єдиного внеску

ДПІ у Центральному районі м.Дніпра   повідомляє, що з 1 січня 2018 року звільнятимуться від сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування фізичні особи – підприємці, в тому числі ті, які обрали спрощену систему оподаткування, та члени фермерського господарства, які:

— отримують пенсію за віком (у тому числі на пільгових умовах);

— отримують дострокову пенсію (у тому числі на пільгових умовах);

— отримують пенсію зі зниженням віку (у тому числі на пільгових умовах);

— є особами з інвалідністю, незалежно від отримання пенсії або соціальної допомоги;

— досягли віку, встановленого статтею 26 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу (незалежно від виду пенсії).

Більш детально про законодавчі норми звільнення від сплати єдиного внеску та на яких осіб не поширюється пільга зі сплати йдеться у листі ДФС України від 19.01.2018 №1644/7/99-99-13-02-01-17 «Про надання роз’яснення».

ДПІ у Центральному районі м. Дніпра про спрощену систему оподаткування

Платникам податків, які обрали спрощену систему оподаткування,  про дію Закону України від 21.12.2016 року № 1797 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні». Зокрема, абзац 8 пп.292.2.3 статті 292 ПКУ містить норму щодо неможливості перебування на спрощеній системі оподаткування тих платників, які на кожне перше число місяця протягом двох послідовних кварталів мають податковий борг зі сплати податків та зборів. Такі платники мають здійснити перехід зі спрощеної системи оподаткування на загальну систему оподаткування в останній день другого із двох послідовних кварталів в яких за платником рахувався податковий борг.

ДФС України у своєму листі від 13.11.2017 №30848/7/99-99-13-01-02-17 акцентує увагу платників на тому, що у випадку, коли платник податків не здійснить такий перехід самостійно, контролюючий орган  має право виключити його з реєстру платників єдиного податку. Разом з тим, ДФС України звертає увагу, що підлягає виключенню з реєстру платник, який допустив наявність податкового боргу не як фізична особа, а саме як суб‘єкт підприємницької діяльності.

 Про справляння у 2018 році рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів

ДПІ у Центральному районі м.Дніпра інформує, що Державна фіскальна служба України (далі – ДФС України) листом від 01.02.2018 №3000/7/99-99-12-03- 04-17 «Про справляння у 2018 році рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів» (далі – лист ДФС №3000) надала методичні рекомендації щодо особливостей адміністрування рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів (далі – Рентна плата) у 2018 році.

Так, платники, об’єкт оподаткування, ставки, порядок обчислення і сплати Рентної плати визначені статтями 256, 257 та 258 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ).

Платниками Рентної плати є лісокористувачі, які здійснюють спеціальне використання лісових ресурсів на підставі спеціальних дозволів (лісорубних або лісових квитків) або відповідно до умов договору довгострокового тимчасового користування лісами (п.256.1 ст.256 ПКУ).

Водночас умови спеціального використання лісових ресурсів визначено Порядком спеціального використання лісових ресурсів та Порядком видачі спеціальних дозволів на використання лісових ресурсів, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2007 №761 «Про врегулювання питань щодо спеціального використання лісових ресурсів», із змінами та доповненнями (далі – Порядок №761), згідно з якими спеціальне використання лісових ресурсів здійснюється на підставі лісорубного або лісового квитків. Лісовий квиток видається щороку на підставі лімітів використання лісових ресурсів під час заготівлі другорядних лісових матеріалів за формою, наведеною у додатку 2 до Порядку №761.

Відповідно до абзацу другого п.257.5 ст.257 ПКУ лісокористувачі щокварталу складають податкову декларацію з Рентної плати та сплачують рівними частинами від суми Рентної плати, зазначеної в отриманих лісорубних квитках (спеціальних дозволах), протягом 10 календарних днів після закінчення граничного строку подання податкової декларації, виданих у відповідному календарному році, крім сум, сплачених згідно з підпунктами «а» і «б» п.п.256.11.6 п.256.11 ст.256 ПКУ, а саме:

а) лісокористувачами, якими до отримання лісорубних та лісових квитків Рентна плата вноситься в каси суб’єктів лісових відносин, які їх видають:

  • фізичних осіб, а також фізичних осіб – підприємців, яким видано лісорубні та лісові квитки;
  • лісокористувачами (крім фізичних осіб, фізичних осіб – підприємців, яким видано лісові квитки), у яких сума Рентної плати в лісорубному чи лісовому квитках не перевищує 25 відсотків однієї мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня року, в якому сплачується Рентна плата;

б) лісокористувачами з іншої області, які сплачують Рентну плату повністю до видачі їм спеціального дозволу за місцезнаходженням лісової ділянки, на якій здійснюється заготівля деревини.

Пунктом 47 розділу І Закону України від 07.12.2017 №2245-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році» (далі – Закон №2245) внесено зміни до ст.256 ПКУ та збільшено ставки Рентної плати на 16,8 відсотків (порівняно з діючими у 2017 році), які застосовуються при обчисленні податкових зобов’язань з Рентної плати за результатами господарської діяльності у 2018 році. Зазначена норма запроваджена п.1 розділу ІІ Прикінцевих та перехідних положень Закону №2245, починаючи з 01 січня 2018 року.

Платники Рентної плати обчислюють суму Рентної плати наростаючим підсумком з початку року та складають податкові декларації за формами, затвердженими наказом Міністерства фінансів України від 17.08.2015 №719, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 03.09.2015 за №1051/27496 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 07.11.2016 №927 зі змінами, внесеними наказом Міністерства фінансів України від 31.05.2017 №545).

Податкові декларації Рентної плати подаються платниками Рентної плати контролюючим органам за місцезнаходженням лісової ділянки (п.п.257.3.5 п.257.3 ст.257 ПКУ).

Граничними термінами подання податкової звітності та сплати податкових зобов’язань з Рентної плати є:

¨ за ІV квартал 2017 року – 9 та 19 лютого 2018 року відповідно;

¨ за I квартал 2018 року – 10 та 18 травня 2018 року відповідно;

¨ за ІІ квартал 2018 року – 9 та 17 серпня 2018 року відповідно;

¨ за ІІІ квартал 2018 року – 9 та 19 листопада 2018 року відповідно.

Лист ДФС №3000 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням:  http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/listi-dps/72799.html

Щодо ведення касових операцій у національній валюті

ДПІ у Центральному районі м.Дніпра районі Головного управління ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу платників, що Постановою Правління Національного банку України від 29 грудня 2017 року №148, що набрала чинності 05 січня 2018 року, затверджено Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні.

Положенням визначено порядок ведення касових операцій у національній валюті України юридичними особами (крім банків) та їх відокремленими підрозділами незалежно від організаційно-правової форми та форми власності, органами державної влади та органами місцевого самоврядування під час здійснення ними діяльності з виробництва, реалізації, придбання товарів чи іншої господарської діяльності, фізичними особами, які здійснюють підприємницьку діяльність, фізичними особами.

Пунктом 11 Положення дано оновлене визначення оприбуткуванню готівки, а саме «Оприбуткуванням готівки в касах установ/підприємств/відокремлених підрозділів, які проводять готівкові розрахунки з оформленням їх касовими ордерами і веденням касової книги/застосуванням РРО та КОРО (у разі застосування КОРО без застосування РРО), є здійснення обліку готівки в повній сумі її фактичних надходжень у касовій книзі на підставі прибуткових касових ордерів/фіскальних звітних чеків (або даних розрахункових квитанцій)». При цьому, установа/підприємство на підставі цього Положення зобов’язане розробити та затвердити внутрішнім документом порядок оприбуткування готівки в касі установи/підприємства, у якому максимально врахувати особливості роботи як установи/підприємства, так і його відокремлених підрозділів.

Крім того, передбачена можливість, зокрема:

— здійснення підприємством збору готівкової виручки (готівки), отриманої від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг), для подальшого її здавання до банку з використанням комплексу технічних та програмних засобів, розташованих у місці здійснення готівкових розрахунків, які б забезпечували безпечне передавання коштів з робочих місць касирів до спеціально обладнаного приміщення для зберігання та подальшого здавання готівки до кас банків;

— здавання готівкової виручки (готівки) до банку через відповідні служби, яким надано право на перевезення валютних цінностей та інкасацію коштів, або через підприємства, які отримали ліцензію Національного банку України на надання банкам послуг з інкасації;

— застосування, в разі наявності, сертифіката відкритого/посиленого ключа електронного цифрового підпису юридичної особи під час надання послуг в електронній формі або під час здійснення інформаційного обміну з іншими суб’єктами електронної взаємодії.