ДПІ у Центральному районі Дніпра інформує
Громадяни, які у 2016 році отримали спадщину не від родичів першого ступеня спорідненості та не сплатили податок до нотаріального оформлення об’єктів спадщини, повинні подати декларацію та сплатити податок. Про це розповів директор Департаменту податків і зборів з фізичних осіб ДФС Павло Дроняк в інтерв’ю газеті «Факти».
За його словами, при оподаткуванні успадкованого майна передбачено три види ставок для податку на доходи фізичних осіб – нульова, 5 відсотків та 18 відсотків.
При отриманні спадщини членами родини першого ступеня споріднення незалежно від того, що було успадковано, вона оподатковується за нульовою ставкою. Інші громадяни України мають сплатити 5-відсотковий податок за будь-яке майно, успадковане (або подароване) від резидентів України.
Якщо у минулому році резидент України отримав спадщину від нерезидента, то йому доведеться сплатити ставку податку на доходи фізичних осіб у розмірі 18 відсотків. Така ж ставка застосовується і у випадку, якщо нерезидент отримав спадщину на території України.
«Окрім податку на доходи фізичних осіб, громадяни зобов’язані сплатити військовий збір, який складає 1,5 відсотка від вартості успадкованого (подарованого) майна. Виняток складають лише особи, які отримали доходи у вигляді коштів, майна, майнових або немайнових прав, які оподатковуються за нульовою ставкою. До речі, відповідно до норм Податкового кодексу, подарунки оподатковуються у такий же спосіб, як і спадщина», – розповів Павло Дроняк.
За словами посадовця, при сплаті податку варто врахувати кілька нюансів.
По-перше, якщо спадкоємцем є нерезидент України, податок на доходи фізичних осіб та військовий збір мають бути сплачені до нотаріального оформлення об’єктів спадкування, при цьому декларація не подається. Оскільки в інакшому випадку нотаріус не видає свідоцтво про право успадкування.
По-друге, у випадку переходу до спадкоємця права на отримання страхових виплат страхова компанія є податковим агентом, а тому людям, які успадкували такі виплати, подавати декларацію не потрібно.
По-третє, якщо спадкоємець-резидент самостійно, до нотаріального оформлення об’єктів успадкування, сплатив податок (збір), йому також не потрібно подавати декларацію. Крім того, не повинні подавати декларацію спадкоємці при отриманні спадщини від спадкодавців, які є членами родини першого ступеня споріднення.
Сплатити податкові зобов’язання за результатами 2016 року необхідно до 1 серпня цього року.
Протягом січня-лютого надходження до зведеного бюджету перевищили минулорічний показник на 58,1 відсотка
За оперативними даними протягом січня-лютого 2017 року до зведеного бюджету надійшло (сальдо) 131,9 млрд. грн., що на 48,5 млрд. грн., або на 58,1 відс. більше відповідного періоду 2016 року. До державного бюджету забезпечено 104,4 млрд. грн., до місцевих бюджетів – 27,5 млрд. гривень.
Надходження (збір) до зведеного бюджету у січні-лютому 2017 року склали 148,9 млрд. грн. (+49,5 млрд. грн., або +49,8 відс. до січня-лютого 2016 року), у т. ч. до державного бюджету – 121,4 млрд. гривень.
Надходження (сальдо) до загального фонду державного бюджету у січні-лютому 2017 року склали 102,6 млрд. грн., індикативні показники Міністерства фінансів України виконано на 109,8 відс., додатково забезпечено 9,1 млрд. гривень.
У повному обсязі виконано завдання Міністерства фінансів України з податку на додану вартість із ввезених на територію України товарів – 114,3 відс. (+4,3млрд. грн.), податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) з урахуванням бюджетного відшкодування (сальдо) – 167,2 відс. (+7,4 млрд. грн.), податку та збору на доходи фізичних осіб – 111,3 відс. (+1,0 млрд. грн.), акцизного податку з вироблених в Україні підакцизних товарів (продукції) – 107,7 відс. (+0,7 млрд. грн.), податку на прибуток підприємств – 176,6 відс. (+3,8 млрд. грн.), ввізного мита – 102,8 відс. (+0,1 млрд. грн.), частини чистого прибутку (доходу), що вилучається до держбюджету – 139,8 відс. (+0,6 млрд. грн.) тощо.
У розрізі основних платежів у січні-лютому 2017 року приріст до відповідного періоду 2016 року забезпечено з податку на додану вартість із ввезених на територію України товарів – на 44,5 відс. (+10,5 млрд. грн.), податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) з урахуванням бюджетного відшкодування (сальдо) – у 2,6 раза (+11,4 млрд. грн.), рентної плати за користування надрами – на 64,3 відс. (+4,6 млрд. грн.), податку та збору на доходи фізичнихосіб – на 27,5 відс. (+2,2 млрд. грн.), акцизного податку з вироблених в Україні підакцизних товарів (продукції) – на 22,8 відс. (+1,8 млрд. грн.), податку на прибуток підприємств – у 4,1раза (+6,6 млрд. грн.), ввізного мита – на 9,6 відс. (+0,3 млрд. грн.), частини чистого прибутку (доходу), що вилучається до держбюджету – у 2,9 раза (+1,4 млрд. грн.) тощо.
З початку року платникам податків на рахунки відшкодовано 17,0 млрд. грн. податку на додану вартість.
Надходження єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування склали 24,6 млрд. гривень.
Роботодавці Центрального районі м.Дніпра сплатили понад 192,7 млн гривень єдиного внеску
За період січень-лютий 2017 року роботодавці Центрального району м.Дніпра перерахували 192,7млн гривень єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування. Сплачена цьогоріч сума на 7,1 млн. грн. перевищує надходження аналогічного періоду минулого року.
Звертаємо увагу, що з 1 січня 2017 року змінився максимальний розмір єдиного внеску: 8800 грн (40000 грн х 22%) та 3364 грн за працівника – інваліда (40000 грн х 8,41%). Сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску за місяць, у якому отримано дохід (прибуток), тому мінімальна сума єдиного внеску з 1 січня 2017 року становить 704 грн (3200 грн х 22%).
Фахівці ДПІ у Центральному районі м.Дніпра провели промо-акціїю на автобусному маршруті
Днями фахівці ДПІ у Центральному районі м.Дніпра при підтримці транспортної компанії провели промо-акцію на маршрутах місцевих автобусів для Дніпрян. Під час акції податківці вручали друковану продукцію з наглядною інформацією щодо декларування громадянами своїх доходів, отриманих протягом 2016 року, роз’яснювали порядок заповнення декларації про доходи та можливості отримання податкової знижки, а також подання декларації через Інтернет. Ця акція – гарний привід розповісти місцевим жителям про декларування, відповісти на актуальні запитання, які хвилюють громадян.
Податківці нагадали, що з 1 січня 2017 року розпочалася кампанія декларування громадянами доходів, одержаних протягом 2016 року та акцентували увагу на особливостях цьогорічного деклараційного процесу. Окрім деклараційної інформації фахівці інспекції надали дніпрянам роз’яснення щодо можливості отримання ними податкової знижки на навчання. Багато громадян були вдячні за актуальну та корисну інформацію, яку вони отримали від податківців.
Платниками Центрального району м.Дніпра 26,5 млн. гривень погашено податкових боргів
Як повідомили у відділі погашення боргу ДПІ у Центральному районі м.Дніпра з метою забезпечення скорочення податкового боргу працвниками ДПІ вжито ряд заходів. В результаті яких впродовж лютого 2017 року зменшено податкового боргу на суму 26,5 млн. гривень.
Для студентів лекція від податківців
Нещодавно фахівцями ДПІ у Центральному районі м.Дніпра проведено зустріч з студентами Дніпропетровського державного будівельно – монтажного технікуму технологій та архітектури. Співробітники ДПІ розповіли молоді багато важливих і корисних речей, які стануть їм у нагоді і у студентському житті, і потім, коли вони будуть працювати.
А це і особливості оподаткування доходів фізичних осіб у 2017, і нові правила нарахування та сплати єдиного соціального внеску, податку на нерухоме майно, транспортного податку, а також зміни стосовно спрощеної системи оподаткуання.
Значну увагу податківці приділили питанню декларування доходів громадян, отриманих у 2016 році. Під час лекції вони роз’яснили, які категорії громадян зобов’язані задекларувати доходи і сплатити податкові зобов’язання та які мають право скористатися правом на податкову знижку ( в т.ч і у разі сплати платником податку коштів за здобуття освіти у вищих та середніх професійних закладах ). При цьому перша категорія громадян зобов’язана подати декларацію до 3 травня 2017 року (включно), а громадяни, які претендують на податкову знижку – до кінця 2017 року.
Цікавим для студентів стало знайомство з оновленим електронним кабінетом платника податків, який реалізований у вигляді захищеного Інтернет-порталу та працює у режимі реального часу. Фахівці фіскальної служби розповіли студентам про можливості, які він забезпечує. Це і отримання актуальної інформації щодо облікових даних, даних особових карток, даних реєстрів, можливість подання звітності в електронному вигляді, отримання документів та довідок з електронним підписом посадової особи та печаткою контролюючого органу, тощо.
Така цікава та змістовна зустріч була не останньою, адже податківці запланували провести в технікумі цикл таких освітніх заходів.
Майже 1,6 млн. грн. податку на нерухоме майно сплатили з початку року платники ДПІ у Центральному м. Дніпра
Протягом січня – лютого 2017 року надходження від оподаткування об’єктів нерухомого майна, відмінного від земельної ділянки, сплачені юридичними особами Центрального району м.Дніпра склали близько 1 585,6 тис.грн., що на 950,9 тис.грн. більше, ніж за відповідний період минулого рок . Про це повідомила заступник начальника ДПІ – начальник управління податків і зборів з юридичних осіб Конашенко Тетяна Вікторівна
Як пояснює заступник начальника ДПІ, відповідно до п.п. 266.2.1 п. 266.2 ст.266 Податкового кодексу України об’єктом оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, є об’єкт житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його частка. Платниками цього податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками житлової та/або нежитлової нерухомості. Щодо юридичних осіб, то на відміну від фізичних, – підприємства самостійно обчислюють суму податку станом на 1 січня звітного року і до 20 лютого цього ж року подають контролюючому органу за місцезнаходженням об’єкта/об’єктів оподаткування декларацію за формою, встановленою у порядку, передбаченому ст. 46 Податкового кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками поквартально.
Тетяна Вікторівна уточнила, що граничний термін сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, для юридичних осіб – 29 числа місяця, що наступає за звітним кварталом. Нормами Податкового кодексу не передбачено перенесення термінів сплати податків і зборів, якщо останній день сплати податкового зобов’язання припадає на вихідний або святковий день. Тому, якщо останній день сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, припадає на вихідний або святковий день, то його потрібно сплатити напередодні встановленого граничного терміну.
Майже 100% платників ПДВ Дніпропетровщини звітують за допомогою Інтернету
За підсумками лютого 2017 року у Дніпропетровському регіоні засобами телекомунікаційного зв’язку прозвітували 17863 платника ПДВ, або 99,7% від загальної кількості звітуючих з цього податку.
Також, у лютому поточного року до органів ДФС у Дніпропетровській області надали звіти з єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування 49663 суб’єкти господарювання. Електронним сервісом ДФС, направивши звітність по e-mail, скористалося 43977 платників. Це на 31% більше, ніж у лютому минулого року і складає 88,5% від загальної кількості платників ЄСВ Дніпропетровської області.
«Переваги звітування засобами телекомунікаційного зв’язку очевидні, – говорить перший заступник начальника Головного управління ДФС у Дніпропетровській області Вікторія Каліногорська, – Електронна звітність дозволяє спростити процес взаємодії платників з фіскальною службою, унеможливити випадки корупції, скоротити витрати часу на формування та передачу звітності».
Новостворена ФОП не може обрати ставку єдиного податку, яка передбачає сплату податку на додану вартість
ДПІ у Центральному районі м.Дніпра повідомляє, що відповідно до абзацу другого п.п. 298.1.2 п. 298.1 ст. 298 ПКУ передбачено, що зареєстровані в установленому законом порядку суб’єкти господарювання (новостворені), які протягом 10 днів з дня державної реєстрації подали заяву щодо обрання спрощеної системи оподаткування та ставки єдиного податку, встановленої для третьої групи, яка не передбачає сплату податку на додану вартість, вважаються платниками єдиного податку з дня їх державної реєстрації.
У разі зміни ставки єдиного податку відповідно до п.п. «б» п.п. 4 п. 293.8 ст. 293 ПКУ реєстраційна заява подається не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку календарного кварталу, в якому буде застосовуватися ставка єдиного податку, що передбачає сплату податку на додану вартість (абзац другий п. 183.4 ст. 183 ПКУ).
Тобто, новостворена фізична особа – підприємець може обрати ставку єдиного податку, що передбачає сплату податку на додану вартість (третя група – 3%), лише після здійснення реєстрації платником податку на додану вартість. Відповідно новостворена фізична особа – підприємець може зареєструватися з дня державної реєстрації як платник єдиного податку третьої групи зі ставкою 5 % та не пізніше ніж за 15 днів до початку наступного кварталу подати заяву про перехід на сплату єдиного податку за ставкою 3 % (для третьої групи) та подати заяву на реєстрацію платником на додану вартість.
Перелік документів, які має подати платник податку до контролюючого органу щоб скористатись правом на нарахування податкової знижки, щодо суми коштів, сплачених за навчання
ДПІ у Центральному районі м.Дніпра нагадує , що відповідно до ст.166 Податкового кодексу України платник податку має право на податкову знижку за наслідками звітного податкового року.
Перелік витрат, дозволених до включення до податкової знижки, визначено
у п. 166.3 ст. 166 ПКУ. До даного переліку включається сума коштів, сплачених платником податку на користь вітчизняних вищих та професійно-технічних навчальних закладів для компенсації вартості здобуття середньої професійної або вищої освіти такого платника податку та/або члена його сім’ї першого ступеня споріднення.
Підстави для нарахування податкової знижки із зазначенням конкретних сум відображаються платником податку у річній податковій декларації, яка подається
по 31 грудня включно наступного за звітним податкового року (п.п. 166.1.2 п. 166.1
ст. 166 ПКУ).
До податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного податкового року платником податку витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, копіями договорів, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і їх покупця (отримувача). У зазначених документах обов’язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк їх продажу (виконання, надання) (п.п. 166.2.1 п. 166.2 ст. 166 ПКУ).
Оригінали зазначених у п.п. 166.2.1 п. 166.2 ст. 166 ПКУ документів не надсилаються контролюючому органу, але підлягають зберіганню платником податку протягом строку давності, встановленого ПКУ (п.п. 166.2.2 п. 166.2 ст. 166 ПКУ).
Визначено порядок фінансової підтримки сільськогосподарських товаровиробників
ДПІ у Центральному районі м.Дніпра повідомляє, що з 1 січня 2017 року втратила чинність ст. 209 Податкового кодексу України, яка регламентувала спеціальний режим оподаткування діяльності у сфері сільського та лісового господарства, а також рибальства.
Постановою Кабінету Міністрів України від 08.02.2017 № 77 затверджено Порядок використання коштів, передбачених у державному бюджеті для фінансової підтримки сільськогосподарських товаровиробників у 2017 році.
Документом передбачено, що фінансова підтримка сільгоспвиробників буде здійснюватися за такими напрямами:
– бюджетна дотація для розвитку сільськогосподарських товаровиробників та стимулювання виробництва сільськогосподарської продукції;
– часткова компенсація вартості сільськогосподарської техніки та обладнання вітчизняного виробництва.
Ціллю використання бюджетних коштів є збільшення обсягів виробництва сільгосппродукції, підвищення продуктивності в сільському господарстві, сприяння розвитку аграрного ринку та забезпечення продовольчої безпеки.
Одноразова грошова допомога, що надається військовослужбовцю внаслідок отримання інвалідності (каліцтва), не включається до доходу платника податку
ДПІ у Центральному районі м.Дніпра повідомляє, Якщо виплати одноразової грошової допомоги у разі загибелі (смерті), каліцтва або інвалідності військовослужбовців здійснюються відповідно до Закону № 2232 та Закону № 2011 з врахуванням вимог пп. 165.1.1 п. 165.1 ст. 165 ПКУ, то такі виплати не включаються до складу загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку.
Відповідно до пп. 165.1.1 п. 165.1 ст. 165 розділу IV Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VІ із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) до складу загального місячного (річного) оподатковуваного доходу не включається сума державної та соціальної матеріальної допомоги, державної допомоги у вигляді адресних виплат та надання соціальних і реабілітаційних послуг відповідно до закону, житлових та інших субсидій або дотацій, компенсацій (включаючи грошові компенсації інвалідам, на дітей-інвалідів при реалізації індивідуальних програм реабілітації інвалідів, суми допомоги по вагітності та пологах), винагород і страхових виплат, які отримує платник податку з бюджетів та фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування та у формі фінансової допомоги інвалідам з Фонду соціального захисту інвалідів згідно із законом.
Законом, що здійснює правове регулювання відносин між державою і громадянами України у зв’язку з виконанням ними конституційного обов’язку щодо захисту Вітчизни, є Закон України від 25 березня 1992 року № 2232-ХІІ «Про військовий обов’язок і військову службу» в редакції Закону України від 04.04.06 № 3597-ІV із змінами та доповненнями (далі – Закон № 2232).
Відповідно до ст. 41 Закону № 2232 виплата одноразової грошової допомоги у разі загибелі (смерті) або каліцтва військовослужбовців, військовозобов’язаних та резервістів, які призвані на навчальні (або перевірочні) та спеціальні збори, здійснюється в порядку і на умовах, встановлених Законом України від 20 грудня 1991 року № 2011-ХІІ «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 2011), зокрема, ст. 16 Закону № 2011.
Згідно з ст. 23 Закону № 2011 фінансове забезпечення витрат, пов’язаних з реалізацією цього Закону, здійснюється за рахунок коштів, що передбачаються в Державному бюджеті України на відповідний рік для Міністерства оборони України, розвідувальних органів України та інших центральних органів виконавчої влади, що мають у своєму підпорядкуванні військові формування та правоохоронні органи, інших джерел, передбачених законом.
Довідково: Загальнодоступний інформаційно –довідковий ресурс (категорія 103.02).
Підприємці на загальній системі оподаткування з 2017 року можуть включати до складу витрат суми нарахованої амортизації основних засобів
ДПІ у Центральному районі м.Дніпра повідомляє, що об’єктом оподаткування податком на доходи фізичних осіб на загальній системі оподаткування є чистий оподатковуваний дохід, тобто різниця між виручкою у грошовій та негрошовій формі і документально підтвердженими витратами, пов’язаними з господарською діяльністю такого підприємця.
З 01.01.2017 року підприємці отримали право за власним бажанням включати до складу витрат, амортизаційні відрахування за витратами на придбання основних засобів та нематеріальних активів та витратами на самостійне виготовлення основних засобів.
Розрахунок амортизації здійснюється із застосуванням прямолінійного методу, за яким річна сума амортизації визначається діленням первісної вартості об’єкта основних засобів та нематеріальних активів, яка амортизується, на строк корисного використання об’єкта основних засобів та нематеріальних активів.
Разом з тим, не підлягають амортизації об’єкти житлової нерухомості та легкові і вантажні автомобілі.
Ремонт, реконструкція, модернізація та інші поліпшення основних засобів, а також ліквідація основних засобів (у частині залишкової вартості) не підлягають амортизації, а повністю включаються до складу витрат звітного періоду.
Зазначена норма передбачена ст. 177 Податкового кодексу України.
Податкова соціальна пільга, якщо платник податку утримує двох і більше дітей до 18 років
ДПІ у Центральному районі м.Дніпра повідомляє, якщо платник податку, який утримує двох чи більше дітей віком до 18 років має право на податкову соціальну пільгу у розмірі 100% суми пільги, яка визначена п.п. 169.1.1 ст. 169 Податкового кодексу, у розрахунку на кожну таку дитину.
У 2017 році така податкова соціальна пільга складає 800 грн у розрахунку на кожну таку дитину віком до 18 років.
Податкова соціальна пільга застосовується до доходу, нарахованого на користь платника податку протягом звітного податкового місяця як заробітна плата, якщо його розмір не перевищує суми, що дорівнює розміру місячного прожиткового мінімуму, діючого для працездатної особи на 1 січня звітного податкового року, помноженого на 1,4 та округленого до найближчих 10 грн.
У 2017 році розмір заробітної плати, що дає право на податкову соціальну пільгу, становить – 2240 грн. (прожитковий мінімум на працездатну особу у розмірі 1600 грн. х 1,4).
При цьому граничний розмір доходу, який дає право на отримання податкової соціальної пільги одному з батьків визначається як добуток суми, визначеної п.п. 169.4.1 ст. 169 Податкового кодексу (тобто суми, що дає право на застосування податкової соціальної пільги) та відповідної кількості дітей (у 2017 році 2240 грн. х кількість дітей до 18 років).
Заначена норма визначена п.п. 169.1.2; п.п. 169.4.1 ст. 169 Податкового кодексу України.
Представникам творчих професій необхідно задекларувати доходи за 2016 рік
ДПІ у Центральному районі м.Дніпра нагадує, що у разі отримання доходу від послуг репетиторства, з яких торік не було сплачено податок на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) та військовий збір (далі – ВЗ), громадяни повинні подати річну податкову декларацію про майновий стан і доходи за 2016 рік (далі – Декларація) до податкової інспекції за місцем своєї податкової адреси.
Відзвітуватися про отримані минулого року доходи варто спортсменам, акторам та іншим представникам творчих професій у разі, якщо при нарахуванні та виплаті таких доходів не було сплачено ПДФО та ВЗ.
Прозвітувати про отримані у 2016 році необхідно за новою формою Декларації, яка затверджена наказом Міністерства фінансів України від 15.09.2016 №821 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 02 жовтня 2015 року №859».
Останній день подання Декларації за 2016 рік для громадян – платників податків і осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, та які зобов’язані подати Декларації – 3 травня 2017 року.
Подати Декларацію можна як у паперовому вигляді у центрах обслуговування платників чи відділеннях ОДПІ, так і засобами сучасних інформаційних технологій.
Декларантам варто скористатися спеціальним електронним сервісом «Декларація про майновий стан» у відкритій частині Електронного кабінету платника, який розміщено на головній сторінці офіційного веб-порталу ДФС України (sfs.gov.ua) або за посиланням cabinet.sfs.gov.ua.
Фізичні особи – платники податків у відкритій частині Електронного кабінету платника можуть заповнити, зберегти та роздрукувати Декларацію, а у розділі «Введення звітності» особистого кабінету з використанням електронного цифрового підпису (далі – ЕЦП) можуть подати Декларацію в електронному вигляді.
ОСНОВНІ НОВОВВЕДЕННЯ У ФОРМІ ПОДАТКОВОЇ НАКЛАДНОЇ ТА ПОРЯДКУ ЇЇ ЗАПОВНЕННЯ
ДПІ у Центральному районі м.Дніпра звертає увагу, що наказом Міністерства фінансів України від 23.02.2017 №276 «Про затвердження Змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства фінансів України», що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 28.02.2017 за №269/30137 (далі – Наказ №276), який набрав чинності з 01.03.2017, зокрема, у новій редакції викладено форму податкової накладної та внесені зміни до Порядку заповнення податкової накладної, затверджені наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 №1307.
Основними змінами, внесеними Наказом №276 є:
1) у формі податкової накладної:
► розділ Б доповнено графами 3.2 «ознака імпортованого товару» та 3.3. «послуги згідно з ДКПП».
У разі постачання товару заповнюється графа 3.1, в якій зазначається код товару згідно з УКТ ЗЕД.
Державна фіскальна служба України визначає умовні коди товарів, що відсутні в УКТ ЗЕД, та забезпечує їх оприлюднення на власному офіційному веб-порталі для використання платниками податку при складанні податкових накладних відповідно до статті 201 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями.
У разі постачання послуги заповнюється графа 3.3, в якій зазначається код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг.
У разі постачання товару, ввезеного на митну територію України, у графі 3.2 проставляється позначка «Х». Графа 3.2 заповнюється на всіх етапах постачання товару;
► розділ Б доповнено графою 11 «Код виду діяльності сільськогосподарського товаровиробника».
Графа11 заповнюється виключно платниками податку на додану вартість – сільськогосподарськими товаровиробниками у разі здійснення ними операцій з постачання власновироблених товарів, отриманих за результатами видів діяльності, визначених пунктом 16-1.3 статті 16-1 Закону України від 24.06.2004 №1877-IV «Про державну підтримку сільського господарства України» зі змінами та доповненнями (далі – Закон №1877).
У другій частині порядкового номеру податкової накладної (після знака дробу) проставляється код, зокрема, який передбачає здійснення операцій за видами діяльності, визначеними у пункті 16-1.3 статті 16-1 Закону №1877.
2) у Порядку заповнення податкової накладної:
– передбачено, що платники ПДВ, включені до реєстру отримувачів бюджетної дотації, у разі здійснення операцій з постачання власновироблених товарів, отриманих за результатами видів діяльності, визначених пунктом 16-1.3 статті 16-1 Закону №1877-IV складають окремі податкові накладні та зазначають у другій частині порядкового номера такої податкової накладної код «2»;
– виключено норму щодо зазначення у зведених податкових накладних індивідуального податкового номеру «400000000000».
Затверджено порядок переміщення товарів до району або з району проведення АТО
ДПІ у Центральному районі м.Дніпра повідомляє, що 04.03.2017 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 01.03.2017 №99 (далі – Постанова №99), якою затверджено Порядок переміщення товарів до району або з району проведення антитерористичної операції (далі – Порядок).
Постанова №99 опублікована у газеті «Урядовий кур’єр» від 04.03.2017 №43.
Порядок визначає правовий режим переміщення товарів, у тому числі тих, що визнані в установленому порядку гуманітарною допомогою, до району або з району проведення АТО (через лінію зіткнення та/або в її межах) та поширюється на фізичних осіб і суб’єктів господарювання, які здійснюють такі переміщення (п.1 Порядку).
Суб’єкт господарювання для переміщення товарів повинен бути включений до переліків суб’єктів господарювання, які здійснюють переміщення товарів, відповідно до цього Порядку. Форми таких переліків визначаються рішенням координаційного центру (п.10 Порядку).
Суб’єкт господарювання (власник або уповноважена ним особа), який має намір перемістити товар, повинен звернутися із заявою у письмовій та електронній формі до ДФС (п.11 Порядку).
Форма заяви про включення до переліків, необхідні документи та електронні поштові адреси ДФС оприлюднюються на її офіційному веб-сайті (п.12 Порядку).
Суб’єктам господарювання забороняється переміщувати на тимчасово неконтрольовану територію та з тимчасово неконтрольованої території товари, за винятком (п.20 Порядку):
– харчових продуктів у визначенні Закону України від 23.12.1997 №771/97-ВР «Про безпечність та якість харчових продуктів», які переміщуються у складі гуманітарних вантажів;
– лікарських засобів у визначенні Закону України від 04.04.1996 №123/96-ВР «Про лікарські засоби» та виробів медичного призначення, які переміщуються у складі гуманітарних вантажів;
– товарів та продукції (у тому числі тих, що забезпечують функціонування та обслуговування або є необхідними у виробничому процесі) металургійної, гірничозбагачувальної, вугледобувної та енергогенеруючої галузей, об’єктів критичної інфраструктури за переліком та обсягами (вартість, вага, кількість), які затверджуються спільним рішенням Міністерства з питань тимчасово окупованих територій та внутрішньо переміщених осіб та Міністерства економічного розвитку і торгівлі України.
Суб’єктам господарювання дозволяється переміщувати товари виключно залізничним транспортом, крім випадків, передбачених п.31 Порядку (п.21 Порядку).
У виняткових випадках за рішенням координаційного центру та за погодженням з керівником антитерористичної операції з метою оперативного реагування, запобігання та подолання наслідків виникнення особливих соціальних чи економічних обставин, пов’язаних із загрозою життю та здоров’ю людей, порушенням нормальних умов життєдіяльності та ліквідацією наслідків надзвичайних ситуацій, які унеможливлюють дотримання вимог Порядку, через лінію зіткнення можуть бути переміщені товари без обмежень, визначених у Порядку (п.22 Порядку).
Відповідно до п.4 Постанови №99 Порядок набирає чинності через 10 днів з дня опублікування цієї Постанови, крім пунктів 9 і 31 Порядку, які набирають чинності через місяць з дня її опублікування.