ДПІ у Кіровському районі Дніпропетровська

Організація тура вихідного дня профспілкою. ДПІ у Кіровському районі м.Дніпропетровська  інформує, що профспілкова організація, яка відповідає вимогам пп. 133.4.1 Податкового кодексу України та внесена контролюючим органом до Реєстру неприбуткових установ та організацій, має право в статусі неприбуткової організації використовувати власні доходи (прибутки) виключно на фінансування видатків на своє утримання, реалізацію мети (цілей, завдань) та напрямів статутної діяльності без розподілу таких доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб.

Оподаткування доходів фізичних осіб регламентується розділом IV Кодексу, згідно з пп. “е” пп. 164.2.17 ПКУ до загального місячного оподатковуваного доходу платника податку включається дохід, отриманий платником податку як додаткове благо (крім випадків, передбачених ст. 165 Кодексу) у вигляді вартості безоплатно отриманих товарів (робіт, послуг), визначеної за правилами звичайної ціни, а також суми знижки звичайної ціни (вартості) товарів (робіт, послуг), індивідуально призначеної для такого платника податку, крім сум, зазначених у пп. 165.1.53 Кодексу.

Податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника податку, зобов’язаний утримувати податок із суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку податку 18 % та військовий збір за ставкою 1,5%.

Отже, у разі проведення турів вихідного дня, що організовуються та оплачуються за рахунок коштів професійної спілки для членів профспілки та членів їх сімей без придбання путівок, їх вартість включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу відпочиваючого як додаткове благо та оподатковується податком на доходи фізичних осіб і військовим збором на загальних підставах.

Окрім того, згідно з Довідником ознак доходів, наведених у додатку до Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку (форма № 1ДФ), затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 N 4, доходи у вигляді додаткового блага відображаються під ознакою доходу “126”.

Звіт неприбуткових установ та організацій

ДПІ у Кіровському районі м.Дніпропетровська  інформує про те, що ДФС України листом від 17.10.2016р. №33649/7/99-99-15-02-01-17 надала роз’яснення щодо особливостей  складання Звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації.

Зокрема, Звіт складається у грн., за формою, затвердженою наказом Мінфіну України від 17.06.2016р. №553. Дані, наведені у Звіті, повинні ґрунтуватися на даних бухгалтерського обліку та відповідати вимогам щодо складання податкової звітності.

Форма Звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації передбачає:

заповнення лише тих показників, які відображають особливості діяльності неприбуткової організації в залежності від закону, що регулює діяльність відповідної неприбуткової організації;

відображення податкового зобов’язання з податку на прибуток у разі нецільового використання отриманих коштів та/або розподілу доходів (прибутків) організації серед засновників (учасників), її членів, працівників, членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб;

нове поле для місячного податкового (звітного) періоду (для подання Звіту у разі недотримання вимог п. 133.4 ст. 133 Податкового кодексу);

поле “Відомості про одночасне подання до звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації форм фінансової звітності” (заповнюється у разі подання фінансової звітності за бажанням неприбуткової організації);

відображення у додатку ГД до рядків 1.15.2 ГД, 2.6.2 ГД та 3.1 ГД Звіту (далі – додаток ГД) даних митної декларації за ввезеним товаром та показників нецільового використання гуманітарної допомоги.

Подається звіт до податкової інспекції за місцезнаходженням такої неприбуткової організації, відомості про що містяться у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців.

Роман Насіров: До суду передані справи про порушення митних правил на суму близько 1,5 млрд грн.

Боротьба з митними правопорушеннями – одне з ключових завдань, яке стоїть сьогодні перед працівниками митниць Державної фіскальної служби. Саме тому протягом січня-вересня цього року правоохоронна діяльність митниць була зорієнтована на здійснення пошукової роботи. Було порушено більше 17 тисяч справ про порушення митних правил на суму понад 1,6 млрд грн. Про це повідомив Голова ДФС Роман Насіров.

Також митницями ДФС розглянуто більше 9 тисяч справ про порушення митних правил та застосовано адміністративне стягнення у вигляді штрафу на суму понад 468 млн грн. На розгляд до суду митницями ДФС передано 6,4 тис. справ про порушення митних правил на суму близько 1,5 млрд грн.

За результатами розгляду справ судом прийнято рішення про конфіскацію безпосередніх предметів правопорушень на суму понад 292 млн грн. Також накладено штрафів на 249 млн грн.

«Більше половини порушень виявлено на південно-західній ділянці державного кордону. Зокрема, найбільше митних правопорушень зафіксовано на Закарпатській та Одеській митницях ДФС», – повідомив очільник служби.

На кордоні з країнами ЄС митницями припинено 8 780 фактів, з Республікою Молдова – 1 386 фактів. Крім того, у пунктах пропуску морського сполучення припинено 795 спроб порушення митного законодавства. Загалом на південно-західній ділянці кордону виявлено предметів правопорушень на суму більше 292 млн грн.

Зафіксовані правопорушення і на кордоні з країнами-учасницями СНД. На північно-східній ділянці кордону за 9 місяців поточного року зафіксовано 3360 фактів порушень митного законодавства та виявлено предметів правопорушень на суму більше 209 млн грн.

«Ефективно протидіють митним правопорушенням митниці, розташовані всередині країни, які, як правило, не мають у зоні діяльності пунктів пропуску. Так, упродовж 9 місяців 2016 року такими митницями припинено 2 763 спроби порушення митного законодавства, загальна сума предметів правопорушень склала 1,1 млрд грн», – додав Роман Насіров.

Відображення  у  складі  доходу ФОП суми кредиту

Загальна сума кредиту, яка отримана фізичною особою – підприємцем на розрахунковий рахунок не включається до складу доходу протягом дії договору кредиту. При цьому, слід зазначити, якщо сума кредиту не повертається у визначений у договорі термін, то вона включається до складу доходів фізичної особи – підприємця та оподатковується на загальних підставах.

Згідно з п.п.14.1.258 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) фінансовий кредит – кошти, що надаються банком-резидентом або нерезидентом, що кваліфікується як банківська установа згідно із законодавством країни перебування нерезидента, або резидентами і нерезидентами, які мають згідно з відповідним законодавством статус небанківських фінансових установ, а також іноземною державою або його офіційними агентствами, міжнародними фінансовими організаціями та іншими кредиторами – нерезидентами юридичній чи фізичній особі на визначений строк для цільового використання та під процент.

Згідно із п. 177.1 ст. 177 розділу IV ПКУ оподаткуванню підлягають доходи фізичних осіб – підприємців, які отримані протягом календарного року від провадження господарської діяльності.

При цьому слід зазначити, якщо сума кредиту не повертається у визначений у договорі термін, то вона включається до складу доходів фізичної особи – підприємця та оподатковується на загальних підставах.

Надходження єдиного податку протягом 2016 року склали понад  50 млн. грн

Протягом  2016 року кіровські підприємці – спрощенці сплатили до місцевих бюджетів 54,2 мільйона гривень єдиного податку. Це на18  відсотків більше проти аналогічного періоду минулого року.

Як свідчить аналітика, найбільший ріст у сплаті єдиного податку наразі демонструють юридичні особи, які працюють в умовах спрощеної системи оподаткування. Вони поповнили бюджети  на 19,6 мільйона гривень, що на 18 відсотка більше проти минулорічних показників. Фізичні особи – підприємці з початку року сплатили 34,6 мільйона гривень єдиного податку, що на 17 відсотки більше, як торік.

«Загалом позитивна динаміка, що характеризує сплату єдиного податку у Кіровському районі  протягом кількох років поспіль, дозволяє  впевнено прогнозувати стабільність надходжень з єдиного податку на перспективу. Зі свого боку фахівці ДПІ вживають усіх заходів з тим, щоб роз’яснити представникам бізнесу особливості застосування спрощеної системи, надають якісну консультаційну допомогу під час заповнення і подання звітності», – зазначає заступник начальника ДПІ у Кіровському районі м.Дніпропетровська  Євгенія Самсоненко.

 В ДПІ у Кіровському районі м.Дніпропетровська  наголошують, що лише повна легалізація підприємницької діяльності гарантує місцевому самоврядуванню відповідні надходження в бюджет.

«Як  органи ДФС, так і місцева влада повинні дбати про те, щоб всі суб’єкти господарювання, котрі здійснюють підприємницьку діяльність, мали офіційну державну реєстрацію. Саме так ми забезпечимо не лише податкові надходження, а й створимо платникам податків рівноцінні умови для конкуренції», – підкреслила Євгенія Самсоненко

Слідчі ДФС у Дніпропетровській області повернули до бюджету понад 34,5 млн. грн.

Протягом 9 місяців поточного року слідчими ГУ ДФС у Дні- пропетровській області розслі- дувалось 548 кримінальних проваджень за порушення у сфері податкових відносин.

Досудове розслідування закін- чено з 186 кримінальних проваджень, з яких до суду скеровано 77. З них з обвинувальним актом – 48, для вирішення питання про звільнення особи від кримінальної відповідальності – 29, з яких 4 провадження – у зв’язку із відшкодуванням збитків під час досудового розслідування.

Крім того, з січня по вересень 2016 року за підслідністю слідчими направлено 102 кримінальних провадження, приєднано до інших проваджень – 49.

Завдяки розслідуваним справам слідчими ГУ ДФС Дніпропетровщини з початку року відшкодована сума нанесених державі збитків у розмірі 34 мільйони 592 тисячі гривень. Також, накладено арешт на майно порушників на суму 11 мільйонів 878 тисяч гривень.

Зміни у звіті з ЄСВ за жовтень

ДПІ у Кіровському районі м.Дніпропетровська  повідомляє, що Міністерство фінансів України наказом від 07.09.2016 р. № 813 внесло зміни до Порядку складання звіту з ЄСВ та Інструкції про нарахування ЄСВ, який 18 жовтня цього року був опублікований у «Офіційному віснику України» №80/2016 та, відповідно, набрав чинності .

А тому, внаслідок зазначених змін, подавати звіт з ЄСВ (додаток 4, таблиця 2) потрібно буде за оновленою формою, зокрема в якій змінено слова “престарілим, який”, “досяг” на відповідно словами “особою похилого віку, яка”, “досягла”.

При цьому, оскільки Наказ №813 опубліковано вже у жовтні, то вперше відзвітувати з ЄСВ за новою формою роботодавці повинні будуть саме за жовтень 2016 року у листопаді.

Надходження ЄСВ від роботодавців Кіровського району  становлять понад 800 млн. грн.

Протягом 2016  року платники Кіровського району перерахували до бюджету 866,9 млн. грн єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, що на 47,7 млн грн більше за очікувані показники. Виконання індикативних показників склали 105,8відсотка.

За жовтень ц.р. (станом на 28.10.2016) надходження ЄСВ становлять 94,1 млн.грн.

ДПІ у Кіровському районі м.Дніпропетровська нагадує, що з 1 січня 2016 року із набранням чинності Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році» від 24 грудня 2015 року № 909-VIII суттєво зменшено навантаження на фонд заробітної плати. Зокрема, для всіх роботодавців встановлена єдина ставка єдиного соціального внеску – 22% до бази нарахування (раніше вона складала від 36,2 і до 49,7% відповідно до класу професійного ризику); максимальна величина бази нарахування ЄСВ становить 25 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб. Крім того, скасовано утримання ЄСВ із заробітної плати (доходу) працівників, яке складало 3,6 відсотка.

Щодо сплати авансового внеску у розмірі 2/9 податку на прибуток, нарахованого за три квартали 2016 року

ДПІ у Кіровському районі м.Дніпропетровська інформує, що пунктом 137.4 ст. 137 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) встановлено, що податковими (звітними) періодами для податку на прибуток підприємств, крім випадків, передбачених п. 137.5 ст. 137 ПКУ, є календарні: квартал, півріччя, три квартали, рік. При цьому податкова декларація розраховується наростаючим підсумком.

Згідно з п. 38 підрозд. 4 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ платники податку на прибуток підприємств сплачують до 31 грудня 2016 року авансовий внесок з цього податку у розмірі 2/9 податку на прибуток, нарахованого у податковій звітності за три квартали 2016 року. Розрахунок такого авансового внеску подається платником податку у податковій декларації за три квартали 2016 року. Визначена в розрахунку сума авансових внесків вважається узгодженою сумою грошових зобов’язань.

Таким чином, податковий (звітний) період – квартал встановлено для платників податку на прибуток, у яких річний дохід від будь-якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків) перевищує 20 мільйонів гривень, за винятком платників податку, які зареєстровані протягом звітного (податкового) року (новостворені), та виробників сільськогосподарської продукції. При цьому до річного доходу від будь-якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків), визначеного за показниками Звіту про фінансові результати (Звіту про сукупний дохід), включається дохід (виручка) від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг), інші операційні доходи, фінансові доходи та інші доходи.

Поряд з цим платники податку на прибуток, для яких встановлено податковий (звітний) період – квартал, повинні здійснити розрахунок авансового внеску у розмірі 2/9 податку на прибуток, нарахованого у податковій звітності за три квартали 2016 року, та сплатити його до 31 грудня 2016 року.

Брифінг з питань сплати земельного податку громадянами

Днями в ДПІ у Кіровському районі м.Дніпропетровська відбувся брифінг з питань сплати земельного податку громадянами. Начальник управління доходів і зборів з фізичних осіб Оксана проінформувала присутніх, що  платниками земельного податку є, зокрема, власники земельних ділянок та землекористувачі, а об’єктами оподаткування – земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні. Підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру.

Звернула увагу на своєчасність сплати земельного податку та відповідальність у разі порушення термінів.

 Законодавством для фізичних осіб передбачено низку пільг щодо сплати земельного податку. Зокрема, відповідно до  ст.281 Податкового кодексу України від сплати земельного податку звільняються: інваліди першої і другої групи; фізичні особи, які виховують трьох і більше дітей віком до 18 років; пенсіонери (за віком); ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»; фізичні особи, визнані законом особами, які постраждали в наслідок Чорнобильської катастрофи. Для зазначених осіб надаються пільги на одну земельну ділянку кожного виду в межах норм, установлених Земельним кодексом. Земельний податок фізичні особи сплачують протягом 60 днів із дня вручення податкового повідомлення-рішення.

 За словами Оксани Валентиновни , якщо податкове повідомлення – рішення громадянин не отримав, то має право звернутися до податкової інспекції за місцем розташування земельної ділянки.

Електронні сервіси та послуги, що надаються органами ДФС

Директор Департаменту обслуговування платників ДФС Наталія Калєніченко проінформувала, що протягом січня – вересня 2016 року від суб’єктів господарювання прийнято та оброблено більше 200 млн. електронних документів. Кількість користувачів електронного сервісу «Електронний кабінет платника» становить 3,6 млн. користувачів. За вказаний період надано майже 55 млн. відповідей на сервісні запити платників. В Центрах обслуговування платників з початку року надано більше 2,7 млн. послуг.

За її словами, найпопулярнішим електронним сервісом є Електронний кабінет платника, за допомогою якого здійснюється взаємодія органів ДФС і платників у режимi реального часу та який на сьогодні забезпечує повний спектр послуг для суб’єктів спрощеної системи оподаткування (І та ІІ група) щодо подання звітності та інших документів відповідно до вимог чинного законодавства.

Найбільш запитуваними послугами Електронного кабінету платника є  сервіси систем електронного адміністрування податку на додану вартість та реалізації пального (перегляд проведених операцій в системі та отримання інформації про рух коштів на електронному рахунку), листування з органами ДФС в електронному вигляд, стан розрахунків з бюджетом (сплата податків, зборів, платежів для фізичних осіб та перегляд даних щодо розрахунків з бюджетом за останні 2 роки).

 «У рамках кампаній  декларування доходів громадян та електронного декларування доходів державних службовців фізичним особам через Електронний кабінет платника надано можливість отримати відомості про отримані доходи та утримані податки, а також підготувати, заповнити та надіслати декларацію про майновий стан і доходи фізичних осіб в електронному вигляді» – зазначила Наталія Калєніченко.

Не меншим попитом користується послуга отримання інформації з реєстрів ДФС в режимі он-лайн (дані про взяття на облік платників податків, реєстр страхувальників, реєстр платників єдиного податку, дані реєстру платників ПДВ, дані реєстру платників акцизного податку з реалізації пального, інформація про РРО, інформація про книги ОРО, реєстр неприбуткових підприємств та організацій, реєстр осіб, які здійснюють операції з товарами).

Наталія Калєніченко також повідомила, що для інформаційної підтримки та допомоги суб`єктам господарювання функціонує call – центр ДФС, яким з початку 2016 року надано майже 160,5 тис. відповідей з питань подання звітності в електронному вигляді, реєстрації  податкових та акцизних накладних та інших електронних сервісів.

Оподаткування доходу, отриманого резидентом від продажу (обміну) нерухомого майна

Спеціалісти ДПІ у Кіровському районі м.Дніпропетровська інформують про нюанси порядку оподаткування операцій з продажу (обміну) об’єктів нерухомого майна, який визначений в ст.172 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

Зокрема, відповідно до податкового законодавства, дохід, отриманий платником податку від продажу (обміну) не частіше одного разу протягом звітного податкового року житлового будинку, квартири або їх частини, кімнати, садового (дачного) будинку (включаючи земельну ділянку, на якій розташовані такі об’єкти, а також господарсько-побутові споруди та будівлі, розташовані на такій земельній ділянці), а також земельної ділянки, що не перевищує норми безоплатної передачі, визначеної ст.121 Земельного кодексу України залежно від її призначення, та за умови перебування такого майна у власності платника податку понад три роки, не оподатковується.

Умова щодо перебування такого майна у власності платника податку понад три роки не розповсюджується на майно, отримане таким платником у спадщину.

Звертаємо увагу, що дохід від відчуження господарсько-побутових споруд, що розташовані на одній ділянці з житловим або садовим (дачним) будинком та продаються разом з ним, для цілей оподаткування окремо не визначається. Згідно з ПКУ дохід, отриманий платником податку від продажу протягом звітного податкового року більш як одного з об’єктів нерухомості, зазначених у п.172.1 ст.172 ПКУ, або від продажу об’єкта нерухомості, не зазначеного в п.172.1 ст.172, підлягає оподаткуванню за ставкою 5 відсотків. У такому самому порядку оподатковується дохід від продажу (обміну) об’єкта незавершеного будівництва.

Вищезгаданою статтею ПКУ передбачено, що дохід від продажу об’єкта нерухомості визначається виходячи з ціни, зазначеної в договорі купівлі-продажу, але не нижче оціночної вартості такого об’єкта, розрахованої органом, уповноваженим здійснювати таку оцінку відповідно до закону.

Під час проведення операцій з продажу (обміну) об’єктів нерухомості між фізичними особами нотаріус посвідчує відповідний договір за наявності оціночної вартості такого нерухомого майна та документа про сплату податку до бюджету стороною (сторонами) договору та щокварталу подає до контролюючого органу за місцем розташування державної нотаріальної контори або робочого місця приватного нотаріуса інформацію про такий договір, включаючи інформацію про його вартість та суму сплаченого податку в порядку, встановленому цим розділом для податкового розрахунку.

Про послуги управителя для ОСББ

У ДПІ у Кіровському районі м.Дніпропетровська роз’яснюють чи може фізична особа – підприємець – платник єдиного податку надавати об’єднанню співвласників багатоквартирного будинку послуги управителя.

Правові та організаційні засади створення, функціонування, реорганізації та ліквідації об’єднань власників жилих та нежилих приміщень багатоквартирного будинку, захисту їхніх прав та виконання обов’язків щодо спільного утримання багатоквартирного будинку визначено Законом України від 29.11.2001 № 2866-ІІІ, (далі – Закон № 2866). Відповідно до ст. 1 цього Закону об’єднання співвласників багатоквартирного будинку (далі об’єднання) – це юридична особа, створена власниками квартир та/або нежитлових приміщень багатоквартирного будинку для сприяння використанню їхнього власного майна та управління, утримання і використання спільного майна. Згідно зі ст. 4 Закону № 2866 об’єднання створюється для забезпечення і захисту прав співвласників та дотримання їхніх обов’язків, належного утримання та використання спільного майна, забезпечення своєчасного надходження коштів для сплати всіх платежів, передбачених законодавством та статутними документами.

Підпунктом 133.4.1 п. 133.4 ст. 133 Податкового кодексу України визначено, що неприбутковим підприємством, установою та організацією є підприємство, установа та організація (далі – неприбуткова організація), що одночасно відповідає таким вимогам:

– утворена та зареєстрована в порядку, визначеному законом, що регулює діяльність відповідної неприбуткової організації;

– установчі документи якої містять заборону розподілу отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб;

– внесена контролюючим органом до Реєстру неприбуткових установ та організацій.

Згідно зі ст. 12 Закону № 2866 управління багатоквартирним будинком здійснює об’єднання через свої органи управління. За рішенням загальних зборів функції з управління багатоквартирним будинком можуть бути передані (всі або частково) управителю або асоціації. Обрання та відкликання управителя, затвердження та зміна умов договору з управителем, прийняття рішення про передачу функцій з управління спільним майном багатоквартирного будинку повністю або частково асоціації належить винятково до компетенції загальних зборів співвласників (ст. 10 цього Закону).

Якщо функції з управління багатоквартирним будинком за рішенням загальних зборів об’єднання передано управителю, відносини з управління регулюються договором, укладеним між об’єднанням і управителем, умови якого повинні відповідати умовам типового договору, затвердженого центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної житлової політики і політики у сфері житлово-комунального господарства (ст. 13 Закону № 2866).

Правові засади застосування спрощеної системи оподаткування, ведення обліку, подання звітності, справляння єдиного податку, а також обмеження видів діяльності визначено главою 1 розділу ХІV Податкового кодексу.

Спрощену систему оподаткування може самостійно обрати юридична особа чи фізична особа – підприємець, якщо така особа відповідає вимогам, визначеним цим Кодексом, та реєструється платником єдиного податку. Суб’єкти господарювання, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, поділяються на чотири групи платників єдиного податку.

На підставі абзацу сьомого п. 291.5 ст. 291 Податкового кодексу не можуть бути платниками єдиного податку першої-третьої груп суб’єкти господарювання (юридичні особи та фізичні особи – підприємці), які, зокрема, здійснюють діяльність з управління підприємствами.

Таким чином, фізична особа, яка надає послуги управителя об’єднанню співвласників багатоквартирного будинку, не має права перебувати на спрощеній системі оподаткування, обліку і звітності.

Платникам єдиного податку першої – третьої груп заборонено здійснювати бартерні операції

Платники єдиного податку першої-третьої груп повинні здійснювати розрахунки за відвантажені товари (виконані роботи, надані послуги) виключно в грошовій формі (готівковій та/або безготівковій).

Бартерна (товарообмінна) операція – це господарська операція, яка передбачає проведення розрахунків за товари (роботи, послуги) у негрошовій формі в рамках одного договору.

Отже, платники – єдиного податку першої-третьої груп не мають права здійснювати бартерні операції, в тому числі погашати заборгованість за відвантажені товари (виконані роботи, надані послуги) іншим способом ніж грошовим.
Зазначена норма визначена п.п. 14.1.10 ст. 14 та п. 291.6 ст. 291 Податкового кодексу України.

Компенсація працедавцем вартості проїзду до місця роботи та/або з роботи до дому, оподатковується податком на доходи фізичних осіб за ставкою 18%

До складу загального місячного (річного) оподатковуваного доходу включається дохід, отриманий як додаткове благо у вигляді вартості використання житла, інших об’єктів матеріального або нематеріального майна, що належать роботодавцю, наданих платнику податку в безоплатне користування, або компенсації вартості такого використання, крім випадків, коли таке надання зумовлено виконанням платником податку трудової функції відповідно до трудового договору (контракту) чи передбачено нормами колективного договору або відповідно до закону в установлених ними межах.

Кодексом законів про працю України (КЗпП) передбачені випадки, коли юридична особа повинно компенсувати (відшкодувати) найманому працівнику витрати на проїзд, а саме:

     – у зв’язку з переведенням, прийняттям або направленням на роботу в іншу місцевість;

     – у зв’язку зі службовими відрядженнями.

Компенсація вартості проїзду в інших випадках може здійснюватися за рішенням керівника підприємства та вважатися додатковим благом найманого працівника.

Податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника податку, зобов’язаний утримувати податок із суми такого доходу за його рахунок.

Отже, оскільки проїзд найманого працівника до місця роботи та/або з роботи до дому не пов’язаний із виконання ним трудової функції та не підпадає під дію КЗпП, то у разі прийняття керівником підприємства рішення щодо виплати компенсації за проїзд, така компенсація оподатковується податком на доходи фізичних осіб як додаткове благо за ставкою 18%.

Зазначена норма визначена пп.164.2.17 ст.164, пп.168.1.1 ст.168 Податкового кодексу України.

За нововідведені земельні ділянки (новоукладені договори оренди землі) декларація подається протягом 20 календарних днів місяця, що настає за звітним

За нововідведені земельні ділянки або за новоукладеними договорами оренди землі платник юридична особа – плати за землю подає податкову декларацію протягом 20 календарних днів місяця, що настає за звітним.

У разі зміни протягом року об’єкта або бази оподаткування платник плати за землю подає податкову декларацію протягом 20 календарних днів місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися такі зміни.

Разом з першою декларацією (фактичний початок діяльності як платника плати за землю) юридична особа подає довідку (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки.

Надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.

Зазначена норма визначена п. 286.4 ст. 286 Податкового кодексу України.

Протягом якого строку контролюючий орган повинен підписати договір про визнання електронних документів?

Інструкцією з підготовки та подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку, затвердженою наказом ДПА України від 10.04.2008 № 233, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 16.04.2008 за № 320/15011 (далі – Інструкція), визначено текст примірного договору про визнання електронних документів. Згідно з розділом 6 договору зазначений договір діє до закінчення строку чинності посилених сертифікатів відкритих ключів. Якщо платник податків подає до контролюючого органу нові посилені сертифікати електронних цифрових підписів (далі – ЕЦП), цей договір вважається пролонгованим до закінчення терміну чинності нових посилених сертифікатів ключів.

Відповідно до ст. 181 Господарського кодексу України від 16 січня 2003 року № 436-IV зі змінами та доповненнями (далі – Кодекс) господарський договір за загальним правилом викладається у формі єдиного документа, підписаного сторонами. Допускається укладення господарських договорів у спрощений спосіб, тобто шляхом обміну листами, факсограмами, телеграмами, телефонограмами тощо, а також шляхом підтвердження прийняття до виконання замовлень, якщо законом не встановлено спеціальні вимоги до форми та порядку укладення даного виду договорів.

Проект договору може бути запропонований будь-якою із сторін. У разі якщо проект договору викладено як єдиний документ, він надається другій стороні у двох примірниках.

Сторона, яка одержала проект договору, у разі згоди з його умовами оформляє договір відповідно до вимог частини першої ст. 181 Кодексу і повертає один примірник договору другій стороні або надсилає відповідь на лист, факсограму тощо у двадцятиденний строк після одержання договору.

За наявності заперечень щодо окремих умов договору сторона, яка одержала проект договору, складає протокол розбіжностей, про що робиться застереження у договорі, та у двадцятиденний строк надсилає другій стороні два примірники протоколу розбіжностей разом з підписаним договором.

Таким чином, контролюючий орган повинен у двадцятиденний термін з моменту отримання договору про визнання електронних документів підписати його або надати вмотивовану відмову в укладанні такого договору.

Для прискорення укладання договору про визнання електронних документів для платників податків реалізована можливість укладання електронного договору, без відвідування районних інспекцій. У такому випадку договір «Про визнання електронних документів» засобами телекомунікаційного зв’язку надсилається на електронну адресу zvit@sta.gov.ua, при цьому строк його укладення не перевищує 5-ти робочих днів.

Протягом 9 місяців на «Пульс» надійшло понад 3,5 тис. звернень

Протягом січня-вересня поточного року на антикорупційний сервіс ДФС «Пульс» надійшло понад 3,5 тис. звернень. Податкової тематики стосувалося майже 3 тис. звернень, або 83,5 відс., митної – майже 580, або 16,5 відс.

Розгляд 3 480 звернень вже завершено, про результати поінформовано заявників.

Здебільшого звернення суб’єктів господарювання та громадян стосувалися проблем, які виникають при подачі звітності та реєстрації податкових накладних, – 38,9 відс. звернень.

Крім того, платники зверталися для з’ясування організації роботи ДФС та її територіальних органів. Із загальної кількості звернень 28,1 відс. стосувалися саме цієї тематики.

Електронним адмініструванням ПДВ цікавилися 8 відс. платників. З приводу затримок митного оформлення товарів та черг на митних постах та пунктах надійшло 7,9 відс. та 3 відс. звернень відповідно.

Перевірок суб’єктів господарювання стосувалося 1,9 відс. звернень, реєстрації платником ПДВ – 1,9 відс. Про корупційні дії працівників ДФС повідомили 4,8 відс. заявників.

Для з’ясування якості наданих відповідей було проведено опитування громадян, які зверталися на «Пульс». Повністю задоволеними результатами розгляду їх звернень були 91,2 відс. опитаних, частково задоволеними – 1,9 відсотка.

Нагадаємо, сервіс ДФС «Пульс» створений для оперативного реагування на скарги і звернення громадян та суб’єктів господарювання щодо некоректного ставлення, перевищення повноважень або неякісного обслуговування працівниками служби. Телефон «Пульсу» (044) 284-00-07. Лінія працює цілодобово.

Залишити відповідь