ДПІ у Кіровському районі м. Дніпропетровська повідомляє

До уваги платників! Щодо запровадження системи електронного адміністрування реалізації пального. Система електронного адміністрування реалізації пального (далі – СЕАРП) запроваджується з 1 березня 2016 року.

Юридичні особи та фізичні особи – підприємці, які здійснюватимуть реалізацію пального, підлягають обов’язковій реєстрації як платники акцизного податку з реалізації пального (далі – платники податку) до початку здійснення реалізації пального.

Слідкуйте за нами в Telegram та Viber !

Для реєстрації платником податку до початку здійснення реалізації пального необхідно подати заяву про реєстрацію платника акцизного податку з реалізації пального за формою J(F)1310301 (далі – Заява).

Заява надсилається до контролюючого органу за основним місцем обліку виключно в електронному вигляді засобами електронного зв’язку з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного цифрового підпису відповідальних осіб.

Електронні формати Заяви та інших документів в рамках СЕАРП розміщенні на офіційному веб-порталі ДФС у розділі «Електронна звітність»/Платникам податків про електронну звітність/Інформаційно-аналітичне забезпечення /Реєстр електронних форм податкових документів.

Заява може бути сформована та надіслана через особистий кабінет електронного сервісу «Електронний кабінет платника» (оновлена версія). Вхід до оновленого кабінету здійснюється за адресою: cabinet.sfs.gov.ua, а також через офіційний веб-портал ДФС України. Також для формування заяви в електронному вигляді платник податків самостійно на власний розсуд може обрати будь-яке програмне забезпечення, яке формує вихідний файл відповідно до затвердженого формату (стандарту).

Підтвердженням про отримання контролюючим органом Заяви є перша квитанція (квитанція про доставку). Після автоматичної обробки Заяви  платнику не пізніше наступного робочого дня направляється друга квитанція.

В другій квитанції зазначається інформація про результати розгляду, а саме:

повідомлення про реєстрацію особи платником податку шляхом включення її до Реєстру платників акцизного податку з реалізації пального (далі – Реєстр платників);

або повідомлення про необхідність подання нової заяви у разі виявлення порушень вимог щодо електронного цифрового підпису, дотримання форми, порядку заповнення і подання Заяви.

Звертаємо увагу, що у разі подання Заяви до 01.03.2016 датою реєстрації платником податку осіб, якими подані  такі заяви, є дата, що відповідатиме першому дню перехідного періоду – 01.03.2016.

Особа, яка зареєстрована платником податку може направити до ДФС засобами електронного зв’язку в електронному вигляді запит для отримання витягу із Реєстру платників за формою J(F)1302501 (далі – Запит).

Не пізніше наступного робочого дня після отримання запиту ДФС направляє особі засобами електронного зв’язку в електронному вигляді витяг із Реєстру платників. Витяг є дійсним до внесення відповідних змін до Реєстру платників.

Також переглянути інформацію з Реєстру платників можливо в оновленому «Електронному кабінеті платника» (відкрита та закрита частини/Інформація з Реєстрів ДФС/Реєстр  платників акцизного податку).

Інформація про реквізити відкритого електронного рахунка  ДФС буде надіслано платнику податку не пізніше операційного дня, що настає за днем його відкриття у вигляді повідомлення.

Вже цього року платники Кіроського району сплатили майже 10,7 мільйони гривень військового збору

На підтримку української армії платники Кіровського району з початку року перерахували до бюджету близько 10,7 мільйонів гривень військового збору.  Це майже на 7 мільйонів гривень більше, ніж за аналогічний період минулого року. За  лютий  надходження збору склали понад 5,2 мільйонів гривень, що  також на 3,1 мільйонів гривень більше, ніж за січень попереднього року.

До речі, платниками збору є фізичні особи – резиденти та нерезиденти, які отримують доходи в Україні.

У Кіровському районі  військовий збір сплачують 6,2 тисячі суб’єктів господарювання.

Основні випадки подання податкової декларації про майновий стан і доходи

Як повідомили в  управлінні податків і зборів з фізичних осіб ДПІ у Кіровському районі  м. Дніпропетровська основними випадками отримання доходів, за яких платник податків повинен подати до податкової інспекції декларацію є отримання:

  • доходів від підприємницької діяльності (ст. 177 ПКУ);
  • доходів від провадження незалежної професійної діяльності (ст. 178 ПКУ);
  • доходів від двох і більше податкових агентів (п.п.”є” п. 176.1 ст. 176 ПКУ);
  • доходів від особи, яка не є податковим агентом (п.п. 168.2.1 п. 168.2 ст. 168 ПКУ);
  • іноземних доходів (п.п. 170.11.1 п. 170.11 ст. 170 ПКУ);
  • доходів від операцій з інвестиційними активами (п. 170.2 ст. 170 ПКУ);
  • доходів від надання в оренду (суборенду), житловий найм (піднайм) нерухомості, ящо орендар є фізичною особою, яка не є суб’єктом господарювання (п.п. 170.1.5 п. 170.1 ст. 170);
  • від успадкування чи отримання в дарунок коштів, майна, майнових чи немайнових прав від осіб, які не є членами сім’ї першого ступеня споріднення, крім спадкоємців-нерезидентів (п.174.3 ст. 174 ПКУ);
  • коштів за ухвалою суду, за яким прийнято рішення про зміну власника та перехід права власності на рухоме майно (п.п 173.4 ст. 173 ПКУ);
  • коштів у вигляді суми заборгованості, за якою минув строк позовної давності у сумі, що перевищує 50 відсотків місячного прожиткового мінімуму, діючого для працездатної особи на 1 січня звітного податкового року (п.п. 164.2.7 п. 164.2 ст. 164 ПКУ);
  • благодійної допомоги, відповідно до п.п. 165.1.54 п. 165.1 ст. 165 ПКУ, у сумі, що перевищує граничний розмір, встановлений абз.  «б» п.п. 170.7.8 п. 170.7 ст. 170 ПКУ, або використану не за цільовим призначенням;
  • цільової благодійної допомоги не використаної та не повернутої благодійнику у строки визначені законодавством (п.п. 170.7.5 п. 170.7 ст. 170);
  • нецільової благодійної допомоги, у разі якщо загальна сума такої допомоги перевищує граничний розмір, установлений п.п. 169.4.1 п. 169.4 ст. 169 ПКУ (п.п. 170.7.3 п. 170.7 ст. 170);
  • додаткового блага у вигляді основної суми боргу (кредиту), прощеного (анульованого) кредитором у сумі, що  перевищує 50 відсотків однієї мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня звітного податкового року (п.п. «д» п.п. 164.2.17 п. 164.2 ст. 164 ПКУ);
  • доходів, отриманих від продажу власної сільськогосподарської продукції, у випадках передбачених п.п. 165.1.24 п. 165.1 ст. 165 ПКУ.

Нагадуємо, що податкова декларація за 2015 рік подається до 1 травня 2016 року. Щодо права на податкову знижку, то скористатися ним зможуть громадяни упродовж усього 2016 року.

Потрібна консультація або довідка – звертайтесь до ЦОПу!

Впровадження індивідуального підходу до кожного конкретного платника податків, професійність і увага до проблем та питань відвідувачів Центру обслуговування платників – головний пріоритет ДПІ у Кіровському районі  м. Дніпропетровська.

Протягом січня місяця цього року у ЦОПі надано майже 1,5 тис. адміністративних послуг.  Частіше серед наданих адміністративних послуг має послуга з видачі картки платника податків та внесення до паспорта громадянина України даних про реєстраційний номер облікової картки. У січні їх було видано 112..

Нагадуємо, що Центр обслуговування платників приймає звітність, надає безкоштовне програмне забезпечення, інформаційно – консультаційні та адміністративні послуги. Тут можна стати на облік в органах фіскальної служби, отримати свідоцтво, ліцензію, необхідну податкову довідку тощо.

Шановні прилучанни, звертайтесь! Фахівці ДПІ у Кіровському районі  м. Дніпропетровська чекають Вас за адресою: м. Дніпропетровськ , вул.Горького ,22.

Сервіс «Пульс» – упередження неякісного обслуговування платників

ДПІ у Кіровському районі  м. Дніпропетровська нагадує, що  фахівці Державної фіскальної служби України  цілодобово приймають телефонні дзвінки громадян на антикорупційний сервіс «Пульс» щодо неправомірних дій або бездіяльністю працівників  відомства, про можливі корупційні дії з їхнього боку, а також проблем, які виникають під час здійснення митного контролю та митного оформлення товарів та транспортних засобів, що переміщуються через митний кордон України.

Унікальною особливістю сервісу «Пульс»  є не тільки приймання  у телефонному режимі скарг на дії окремих співробітників фіскальної служби, а і обов’язкова відповідь на подану скаргу з результатами перевірки і прийнятими заходами.

Всі звернення розглядаються якісно та своєчасно.  Про результати розгляду інформації клієнти повідомляються в  режимі Call-back (працівник сервісу повідомляє про результати розгляду) невідкладно або протягом 1-3 робочих днів. Якщо інформація потребує додаткового розгляду, то загальний термін її опрацювання не перевищує 15 днів.

Номер цілодобової телефонної лінії «Пульс» для клієнтів податкової та митниці: (044)- 284- 00- 07.

Кіровські працедавці перерахували до казни єдиного соціального внеску більше 180,7 млн. грн.

Як повідомила начальник управління доходів і зборів з фізичних осіб ДПІ у Кіровському районі  м. Дніпропетровська Оксана Бабкіна : «платниками єдиного соціального внеску Кіровського району упродовж перших двух місяців цього року перераховано до бюджету 180,7 млн. грн.»

«Та, на жаль, не усі працедавці своєчасно розраховуються із бюджетом. З початку року за порушення термінів сплати було застосовано 243  штрафні санкцій на суму 156,7 тис. грн.», – розповіла фахівець.

Оксана Валентинівна пояснила, що у разі несвоєчасної або не в повному обсязі сплати єдиного внеску до платника застосовуються фінансові санкції, передбачені Законом №2464, а посадові особи, винні в порушенні законодавства про збір та ведення обліку єдиного внеску, несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно із законом.

За несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску накладається штраф у розмірі 20% своєчасно не сплачених сум (п. 2 частини одинадцятої ст. 25 Закону №2464).

Крім того, на суму недоїмки нараховується пеня із розрахунку 0,1% суми недоплати за кожний день прострочення платежу (частина десята вищезазначеної статті). Нарахування пені, передбаченої цим Законом, починається з першого календарного дня, що настає за днем закінчення строку внесення відповідного платежу, до дня його фактичної сплати (перерахування) включно.

«Іноді платники потрапляють до лав боржників випадково, – або перераховують кошти не на ті рахунки, або не вказують (вказують неправильно) реєстраційний номер облікової картки, іноді й з вини банку. Трапляється, що одне «загублене» платіжне доручення стає причиною недоплат, що тягнеться із місяця у місяць. Таким платникам варто взяти собі за правило час від часу звірятись щодо стану розрахунків до бюджету. Це можна зробити,  у Центрі обслуговування платників за адресою: м. Дніпропетровськ , вул. Горького ,22  3 поверх», – підсумувала посадовець.

Новий порядок надіслання податкових повідомлень-рішень платникам податків та нові форми податкових повідомлень-рішень!

З 16 лютого 2016 року діє новий порядок надіслання податкових повідомлень-рішень платникам податків

Порядок надіслання контролюючими органами податкових повідомлень-рішень платникам податків затверджений наказом Міністерства фінансів України від 28.12.2015 №1204, який зареєстровано у Міністерстві юстиції України 22 січня 2016 року за №124/28254. Порядок розроблено для застосування посадовими особами всіх контролюючих органів при складанні та надісланні (врученні) податкових повідомлень-рішень платникам податків.

Починаючи з 16 лютого  податкові повідомлення-рішення повинні бути складені та надіслані (вручені) платникам податків за формами згідно з додатками до Порядку.

При цьому, форми податкових повідомлень-рішень суттєво відрізняються від попередніх форм (зокрема не містять корінців, крім податкових повідомлень-рішень за формою «Ф», суттєво змінена форма «В4», яка складається у разі зменшення від’ємного значення суми податку на додану вартість, тощо).

Наказом №1204 та Порядком також імплементовані новації в законодавстві, зокрема затверджено нові форми податкових повідомлень-рішень, а саме:

– форма «Р1», яка складається у разі виявлення за результатами перевірок заниження або завищення суми податкового кредиту та/або суми податкових зобов’язань для цілей розділу V Кодексу, заявленої у податковій декларації з податку на додану вартість, що не призвело до виникнення грошових зобов’язань за результатами перевірки (крім випадків, коли зазначене заниження або завищення враховано при винесенні інших податкових повідомлень-рішень за результатами перевірки);

– форма «Н», яка складається у разі виявлення порушення платниками податку на додану вартість граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених статтею 201 Кодексу;

– форма «Д», яка складається  за результатами перевірок щодо утримання податків у джерела виплати, у тому числі податкових агентів (юридичних або фізичних осіб), з питань правильності нарахування, повноти та своєчасності сплати податків та зборів, в тому числі податку на доходи фізичних осіб, при виплаті доходів на користь платників податків – фізичних осіб.

Якщо підприємець відобразив не всі доходи в декларації про майновий стан і доходи, йому слід подати уточнюючу декларацію

ДПІ у Кіровському районі  м. Дніпропетровська роз’яснює, які дії ФОП на загальній системі оподаткування, котрий своєчасно (по строку 9 лютого) подав декларацію про майновий стан і доходи за 2015 рік та своєчасно (по строку 19 лютого) сплатив визначені у декларації податкові зобов’язання з ПДФО та військового збору, але потому з’ясував,що не включив до декларації отриманий торік подарунок/спадщину(іноземні доходи, доходи від продажу рухомого/нерухомого майна, що підлягають оподаткуванню, тощо).

Фізична особа – підприємець на загальній системі оподаткування повинна надавати за результатами календарного року податкову декларацію про майновий стан і доходи, незалежно від того чи проводилась протягом звітного року підприємницька діяльність чи ні, в якій поряд з доходами від підприємницької діяльності мають зазначатися інші доходи з джерел їх походження з України та іноземні доходи, в тому числі відомості про нерухоме та рухоме майно.

У разі якщо у наступних податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених ст.102 Податкового кодексу України – 1095 днів) платник податків самостійно виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним податковій декларації (крім обмежень, визначених ст.102 Кодексу), він зобов’язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такої податкової декларації за формою чинного на час подання уточнюючого розрахунку (п. 50.1 ст. 50 ПКУ).

Форма декларації про майновий стан і доходи затверджена наказом Міністерства фінансів України від 02.10.2015 №859.    У розділі I Декларації «Загальні відомості» фізична особа – підприємець на загальній системі оподаткування у рядку 1 «Тип декларації» вказує позначку (х) – уточнююча та у рядку 2 –звітний податковий період, що уточнюється.     Крім того, уточнення (виправлення) сум податкового зобов’язання з податку на доходи фізичних осіб – підприємців при самостійному виявленні помилок здійснюється урозділі V «Розрахунок податкових зобов’язань у зв’язку з виправленням самостійно виявлених помилок у попередніх звітних періодах» Декларації, в якому вказується сума, на яку збільшується (зменшується) податкове зобов’язання з податку на доходи фізичних осіб у зв’язку з виправленням самостійно виявлених помилок, а такожсума штрафу, яка розраховується платником податку самостійно у зв’язку з виправленням самостійно виявлених помилок згідно з п. 50.1 ст. 50 Податкового кодексу України – у розмірі трьох відсотків від суми недоплати.

Крім того перерахунку (та доплаті з врахуванням суми штрафу у розмірі трьох відсотків від суми недоплати) підлягає і сума військового збору.

ДПІ у Кіровському районі  м. Дніпропетровська пропонує заповнити декларацію про доходи в режимі Online

З 1 січня до 1 травня 2016 року триває щорічна кампанія декларування громадянами доходів, отриманих у минулому році.
Для зручності платників на офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби є можливість заповнити декларацію у режимі on-line скориставшись сервісом «Електронний кабінет платника (оновлена версія)».
Для цього необхідно:
По перше – отримати електронний цифровий підпис, який безкоштовно видається Акредитованим центром сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС.
По друге – завантажити з сайту Акредитованого центру сертифікації ключів програмне забезпечення – «Програмний комплекс користувача ЦСК». Встановити програмне забезпечення на власному комп’ютері та виконати необхідні налаштування за допомогою інструкції користувача.
По третє – авторизуватися за допомогою особистого електронного ключа та заповнити декларацію.
Декларацію про майновий стан і доходи також можна подати особисто або уповноваженою на це особою, надіслати поштою (з повідомленням про вручення та з описом вкладення) до податкової інспекції за місцем проживання.
Бланки декларації про майновий стан і доходи безкоштовно можна отримати в податкових інспекціях, а також бланки в електронному вигляді розміщені на офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби в сервісі «Декларування громадян».

До місцевого бюджету надійшло понад 14,6  мільйонів гривень єдиного податку

Протягом січня- лютого  2016 року платники податків Кіровського району , які застосовують спрощену систему оподаткування, сплатили до бюджету  мільйона 14,6 млн.гривень єдиного податку. Це більше на 87,2 відсотка порівняно з фінансовим результатом минулого року, що в абсолютній величині становить 6,8 мільйона гривень.
Із зазначених надходжень від фізичних осіб – підприємців надійшло 9,9 мільйонів гривень. Юридичні особи з початку року спрямували до бюджету 4,7 мільйона гривень єдиного податку.
« Тож сьогодні «спрощенці» нашого району не лише активно наповнюють бюджет, але й створюють робочі місця і в цілому є сумлінними самодостатніми підприємцями», – зауважила заступник начальника ДПІ у Кіровському районі  м. Дніпропетровська Євгенія Самсоненко..

Затверджено Порядок ведення реєстрів заяв про повернення суми бюджетного відшкодування ПДВ

ДПІ у Кіровському районі  м. Дніпропетровська повідомляє, що Постановою від 22 лютого 2016 р. № 68  Кабмін затвердив Порядок ведення реєстрів заяв про повернення суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість.

Цей Порядок визначає механізм включення поданих заяв про повернення суми бюджетного відшкодування ПДВ:

– платниками, які відповідають критеріям, визначеним пунктом 200.19 ПКУ, до реєстру за встановленою формою (Реєстр 1);

– платниками податку, які не відповідають таким критеріям, до реєстру за встановленою формою (Реєстр 2).

Нагадуємо, що згідно з нормами Закону України від 24 грудня 2015 року № 909-VIII „Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році” у п. 200.19 Податкового Кодексу викладені оновлені критерії платників податку, одночасна відповідність яким є підставою для внесення заяви про повернення суми бюджетного відшкодування такого платника до Реєстру 1 заяв про повернення сум бюджетного відшкодування.

Також Порядком визначено механізм внесення до зазначених реєстрів інформації про стан розгляду кожної заяви та опублікування реєстрів.

Датою внесення заяви до реєстрів є дата подання:

  • декларації за звітний (податковий) період у разі подання заяви у її складі;
  • уточнюючого розрахунку у разі подання заяви у його складі;
  • декларації з порушенням граничних строків подання декларації за звітний (податковий) період у разі подання заяви у її складі.

Реєстри складатимуться з двох частин та формуватимуться за кожною заявою, поданою у складі податкової декларації або уточнюючого розрахунку (за умови його подання).

ДФС України щодня опубліковуватиме реєстри на своєму офіційному веб-сайті.

Окрім того, Постановою № 68  встановлено, що:

  • до реєстрів заяв включаються заяви, подані після 1 лютого 2016 року;
  • заяви про повернення, суми податку за якими не повернуті до 1 лютого 2016 р., не включаються до таких реєстрів.

Як правильно визначити вартість легкового автомобіля для оподаткування транспортним податком

З 19 лютого набула чинності методика визначення середньоринкової вартості легкових автомобілів, затверджена постановою Кабміну від 18 лютого 2016 року № 66.

Методика встановлює механізм визначення середньоринкової вартості легкових автомобілів (далі – автомобілі) для цілей їх віднесення до об’єктів оподаткування транспортним податком.

Середньоринкова вартість автомобіля розраховується за алгоритмом відповідності цін ідентичних автомобілів за формулою:

З ср = Ц н х (Г / 100) х (1 ± (Г к / 100), де:

– Ц н – ціна нового транспортного засобу в Україні (з урахуванням марки, моделі, типу двигуна, об’єму циліндрів двигуна, типу коробки перемикання передач);

– Г – коефіцієнт коригування ринкової ціни транспортних засобів залежно від терміну експлуатації;

– Г к – коефіцієнт коригування ринкової ціни транспортних засобів залежно від пробігу.

Джерелом інформації для визначення ціни нового автомобіля є офіційні прайс-листи виробників (дилерів).

Інформація про ціну нового автомобіля подається до 10 січня базового податкового (звітного) періоду (року) держпідприємством «Держзовнішінформ» в Мінекономрозвитку.

Ціна нового автомобіля в Україні визначається на рівні ціни країн-виробників (експортерів), без урахування податку на додану вартість в таких країнах, збільшеної на суму податків, зборів та інших обов’язкових платежів, які сплачуються під час митного оформлення автотранспорту.

Коефіцієнт коригування ринкової ціни автомобілів в залежності від терміну експлуатації визначається як середнє значення співвідношення ціни автомобілів, які були у використанні, до ціни відповідних нових автомобілів. А коефіцієнт коригування ринкової ціни автомобілів в залежності від пробігу визначається з урахуванням фактичного і нормативного середньорічного пробігу автомобілів.

Мінекономрозвитку відповідно до цієї методики розраховує середньоринкову вартість автомобіля і щорічно до 1 лютого базового податкового періоду подає УКРІНФОРМ інформацію про автомобілі, з року випуску яких пройшло не більше 5 років (включно) і середня ринкова вартість яких становить понад 750 розмірів мінімальної зарплати, встановленої законом на 1 січня.

Мінекономрозвитку забезпечує роботу офіційного веб-сайту в режимі, який дає можливість отримати інформацію про середньоринкову вартість автомобіля шляхом введення даних про їх марку, модель, рік випуску, тип двигуна, обсяг циліндрів двигуна, тип коробки перемикання передач і пробіг.

Довідково: З 2016 року кардинально змінився об’єкт оподаткування транспортним податком. Якщо раніше до нього належали легкові автомобілі, які використовувалися до 5 років і мають об’єм циліндрів двигуна понад 3000 куб. см., то тепер – легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше 5 років та середньоринкова вартість яких становить понад 750 розмірів мінімальної заробітної плати (або 1 033 500 грн. станом на 1 січня 2016 р.).

Щодо оподаткування пального, при виробництві якого в якості сировини використані інші оподатковувані підакцизні товари

ДПІ у Кіровському районі  м. Дніпропетровська нагадує, що  згідно із Законом України  від 24 грудня 2015 року № 909-VIII „Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році” статтю 217 Податкового Кодексу доповнено пунктом 217.6. Цим пунктом передбачено, що для пального, при виробництві якого в якості сировини використані інші оподатковувані підакцизні товари, сума податку до сплати зменшується на суму податку, розрахованого для такої сировини.

Сума податку щодо сировини, що підлягає відніманню, обчислюється із застосуванням ставок податку на таку сировину, чинних на дату реалізації пального. У разі якщо така сума перевищує суму податку з пального, виробленого з такої сировини, різниця платнику не відшкодовується.

Норми цього пункту застосовуються під час функціонування системи електронного адміністрування реалізації пального, визначеної статтею 232 Податкового Кодексу.

Відповідно до п.1 розділу ІІ Закону № 909 норми про запровадження системи електронного адміністрування реалізації пального набирають чинності з 1 березня 2016 року.

Таким чином, вищенаведені правила починають застосовуватися з 1 березня 2016 року.

Тимчасово, до 29 лютого 2016 року (включно), до запровадження системи електронного адміністрування реалізації пального, на підставі  п.п.2), 3) підрозділу 5 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу передбачено наступний механізм для розрахунку акцизного податку при виробництві пального з використанням підакцизної сировини, з якої сплачено акцизний податок.

Так, для пального, у виробництві якого як сировина використані інші оподатковувані підакцизні товари, для зменшення суми податку до сплати за рахунок віднімання суми податку, сплаченого з такої сировини, платник податку має отримати від виробника або імпортера підакцизної сировини довідку про обсяг поставленої підакцизної сировини.

Така довідка може бути складена в довільній формі, але обов’язково відображати дані про:

  • найменування покупця (отримувача) підакцизної сировини,
  • відповідні суми сплаченого акцизного податку
  • перелік податкових накладних з податку на додану вартість, оформлених на постачання такої сировини.

Довідка повинна бути підтверджена контролюючим органом за місцезнаходженням виробника або імпортера. Підтвердження відбувається протягом одного робочого дня після отримання від виробника або імпортера відповідної довідки.

Користувався іпотечним житловим кредитом – частину суми процентів можна включити до податкової знижки

Наразі триває Деклараційна кампанія – 2016. Декларування доходів – це не тільки виконання громадянином свого конституційного обов’язку, а і реалізація права громадян на податкову знижку.

Зокрема, платник податку – резидент має право включити до податкової знижки частину суми процентів за користування іпотечним житловим кредитом, наданим позичальнику в національній або іноземній валютах, фактично сплачених протягом звітного податкового року.

При сплаті процентів за іпотечним житловим кредитом в іноземній валюті сума платежів за такими процентами, здійснених в іноземній валюті, перераховується у гривні за офіційним валютним (обмінним) курсом Національного банку України, що діє на день сплати таких процентів.

Таке право виникає в разі якщо за рахунок іпотечного житлового кредиту будується чи купується житловий будинок (квартира, кімната), визначений платником податку як основне місце його проживання, зокрема згідно з позначкою в паспорті про реєстрацію за місцезнаходженням такого житла.

Крім того, відповідно до пп. 166.3.8 п. 166.3 ст. 166 ПКУ фізична особа – резидент має право включити до податкової знижки суми витрат, які пов’язані із сплатою видатків на будівництво (придбання) доступного житла, визначеного законом, у тому числі на погашення пільгового іпотечного житлового кредиту, наданого на такі цілі, та процентів за ним.
Право на включення до податкової знижки суми, розрахованої відповідно до ст. 175, надається платнику податку за одним іпотечним кредитом протягом 10 послідовних календарних років починаючи з року, в якому:

об’єкт житлової іпотеки придбавається;

збудований об’єкт житлової іпотеки переходить у власність платника податку та починає використовуватися як основне місце проживання.

У разі якщо іпотечний житловий кредит має строк погашення більше ніж 10 календарних років, право на включення частини суми процентів до податкової знижки за новим іпотечним житловим кредитом виникає у платника податку після повного погашення основної суми та процентів попереднього іпотечного житлового кредиту.

Якщо сума одержаного фізичною особою іпотечного житлового кредиту перевищує суму, витрачену на придбання (будівництво) предмета іпотеки, до складу витрат включається сума відсотків, сплачена за користування іпотечним кредитом у частині, витраченій за цільовим призначенням.

Порядок визначення суми процентів, сплачених платником податку за користування іпотечним житловим кредитом з метою нарахування податкової знижки регулюється ст. 175 ПКУ.

Нагадуємо, що для реалізації  права на податкову знижку за наслідками 2015 року  необхідно заповнити та подати річну податкову декларацію про майновий стан  і доходи до 31 грудня поточного року  включно.

 Щодо проведення перевірок у 2016 році

Державна фіскальна служба України листом від 01.02.2016 № 3069/7/99-99-22-04-02-17 в зв’язку з набранням чинності 01 січня 2016 року Закону України від 24 грудня 2015 року №909-VІІІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році» роз’яснила зміни в податковому законодавстві щодо проведення перевірок.

Зокрема, внесені зміни до підпункту 78.1.1 пункту 78.1. статті 78 Податкового кодексу виключили можливість проведення перевірок з питань дотримання податкового законодавства у разі, якщо отримано податкову інформацію або за наслідками перевірок інших платників податків виявлено факти, що свідчать про порушення платником податків податкового законодавства. Поряд з цим в листі зазначено, що у разі отримання контролюючим органом податкової інформації, яка свідчить про порушення платником податків податкового законодавства, організацію та проведення документальних позапланових перевірок доцільно здійснювати на підставі підпункту 78.1.4 пункту 78.1 статті 78 Податкового кодексу.

Нові доповнені вимоги набуття статусу неприбуткових організацій для ОСББ

Законом України від 24 грудня 2015 року № 909-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році» внесені зміни з 1 січня 2016 року для об’єднань та асоціацій об’єднань співвласників багатоквартирних будинків з метою визначення їх неприбутковими організаціями.

Об’єднання та асоціації об’єднань співвласників багатоквартирних будинків можуть бути неприбутковими організаціями при дотриманні вимог п. 133.4 Податкового кодексу України та включення їх до Реєстру неприбуткових установ та організацій.

Крім того, до абзацу четвертого підпункту 133.4.1 пункту 133.4 статті 134 ПКУ внесено доповнення, відповідно до якого вимоги щодо передбачення установчими документами передачі активів одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зарахування до доходу бюджету у разі припинення юридичної особи (у результаті її ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення) не поширюється на об’єднання та асоціації об’єднань співвласників багатоквартирних будинків.

Нагадаємо, що неприбуткові підприємства, установи та організації, які не привели свої установчі документи у відповідність із нормами пункту 133.4 статті 133 ПКУ, після 1 січня 2017 року виключаються контролюючим органом з Реєстру неприбуткових установ та організацій.

При цьому, у разі недотримання неприбутковою організацією вимог, визначених ПКУ, вона втрачає статус неприбутковості, сплачує податок на прибуток та щоквартально звітує до контролюючого органу.

Звертаємо увагу, що за 2015 рік неприбуткові підприємства, установи та організації, подають Звіт про використання коштів неприбуткових установ та організацій затверджений наказом Міністерства доходів і зборів від 27.01.2014 № 85. Звітність подається  у строки, передбачені для подання податкової декларації з податку на прибуток підприємств, тобто не пізніше 29 лютого 2016 року.

 

Більше на нашому каналі в  YouTube, та на сторінках у  Facebook, Instagram!

Залишити відповідь