ДПІ у Центральному районі Дніпра інформує
ДПІ у Центральному районі м.Дніпра доводить до відома платників, що з метою організації якісного виконання органами ДФС покладених завдань з обслуговування платників податків, запобігання виникненню можливих ризиків несвоєчасного та неякісного прийняття звітності та надання адміністративних послуг, Центр обслуговування платників при ДПІ у Центральному районі м.Дніпра у святкові та вихідні дні квітня працюватимуть за наступним режимом:
7 квітня 2018 року – робочий день відповідно до затверджених графіків роботи ЦОП до 13.00 год.;
8, 9 квітня 2018 року – вихідні дні.
Антикорупційний сервіс ДФС «Пульс».
ДПІ у Центральному районі м.Дніпра нагадує, що з метою недопущення корупційних діянь та інших правопорушень функціонує антикорупційний сервіс ДФС «Пульс», який покликаний подолати корупцію в лавах відомства, ліквідувати перешкоди, що заважають здійснювати підприємницьку діяльність, усунути складнощі у спілкуванні із посадовими особами.
Залишити інформацію щодо неправомірних дій та бездіяльності працівників органів ДФС та інших питань можна, зателефонувавши до Контакт-центру ДФС за номером 0800-501-007 та обравши відповідний напрямок у меню інтерактивного голосового автовідповідача за напрямками:
(4) – для залишення інформації на сервіс «Пульс»;
(5) – для залишення інформації про особу, стосовно якої проводиться перевірка, щодо поширення на неї заборон відповідно до Закону України «Про очищення влади»;
(6) – для залишення повідомлення працівниками ДФС про порушення вимог Закону України «Про запобігання корупції» іншою особою ДФС
Протягом січня-березня ДФС забезпечено понад 81 млрд. грн. митних платежів
ДПІ у Центральному районі м.Дніпра інформує, що у першому кварталі поточного року ДФС перераховано до державного бюджету понад 81 млрд. грн. митних платежів. З них до загального фонду державного бюджету надійшло майже 75 млрд. грн., до спеціального фонду – 6,2 млрд. гривень.
Порівняно з відповідним періодом минулого року надходження зросли на 17,3%, або на 11,9 млрд. грн. У 2017 році протягом січня-березня митними органами ДФС було забезпечено 69 млрд. гривень.
Зростання надходжень митних платежів порівняно з відповідним періодом минулого року фіксується й у березні 2018 року. Так, за перший місяць весни було спрямовано до державного бюджету на 23 млн. грн.. більше, ніж у березні 2017 року.
Крім того, збільшились на 3,5%, або на 933 млн. грн. фактичні надходження порівняно з лютим 2018 року.
Загалом у березні 2018 році митницями забезпечено 27,4 млрд. грн. Середньоденні надходження у березні цього року склали 1,3 млрд. грн. Порівняно з відповідним періодом минулого року цей показник зріс на 4,8%, або на 60 млн. гривень.
За І квартал 2018 року платники Центрального району м.Дніпра перерахували до зведеного бюджету понад 405 млн. гривен.
За І квартал 2018 року внесок платників Центрального району м.Дніпра до зведеного бюджету склав 405597,8тис.грн. При цьому, за словами начальника ДПІ у Центральному районі м.Дніпра Наталії Юріївни Болдаш, минулорічні показники січня-березня перевищено на більш ніж на 46520 тис. гривень.
Таке збільшення керівник ДПІ пояснює, насамперед, приростом проти січня-березня 2017 року основних бюджетоформуючих платежів, таких як податок на доходи фізичних осіб, єдиний податок, плата за землю та податок на прибуток підприємств.
Із загальної суми до держбюджету впродовж І кварталу 2018 року перераховано майже 221031,4 тис.грн гривень податкових платежів. Місцеві скарбниці впродовж цього часу отримали понад 187340,0 тис. гривень.
Наразі позитивна динаміка бюджетних надходжень простежується як до державного, так і до місцевих бюджетів – порівняно з минулорічним приріст становить 39672,3 тисяч гривень та 9228,5 тисяч гривень відповідно.
З початку року надходження транспортного податку склали 442 тис. гривень
ДПІ у Центральному районі м.Дніпра повідомляє, що з початку поточного року до бюджету Центрального району м.Дніпра надійшло 442,8 тис.грн. транспортного податку, при доведеному прогнозному завданні 365,9 тис.грн., так доведений показник надходжень виконано на 121,0 відсотки. та перевищують минулорічні показники надходження податку на 45 тис.грн.
Одним з критеріїв для визначення об’єкта обкладення транспортним податком є вартісна оцінка легкового автомобіля. Оподатковуються легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше, ніж п’ять років (включно) та середньоринкова вартість яких понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 01 січня податкового (звітного) року, тобто 1 млн. 396 тис. 125 грн. Податок складає 25000 гривень за кожен легковий автомобіль, що є об’єктом оподаткування.
ДПІ у Центральному районі м.Дніпра ГУ ДФС у Дніпропетровській області проведено «гарячу лінію»
Фахівцями ДПІ у Центральному районі м.Дніпра ГУ ДФС у Дніпропетровській області проведена чергова «гаряча лінія», тема якої стала: «Декларування -2018».
На запитання платників податків під час сеансу телефонного зв’язку «гаряча лінія» відповідала заступник начальник відділу адміністрування податків та зборів з фізичних осіб та єдиного внеску території обслуговування ДПІ – Сердюкова Інна Миколаївна
Пропонуємо до уваги відповіді на актуальні питання.
В який термін потрібно подати податкову декларацію про майновий стан і доходи, зокрема підприємцю?
Для окремих категорій фізичних осіб визначено різні граничні строки подання річної податкової декларації про майновий стан і доходи, зокрема:
– для фізичних осіб-підприємців (крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування) – протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (року). Останній день подання декларації за 2017 рік – 09.02.2018;
– для фізичних осіб-підприємців, стосовно яких проведено державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця за її рішенням, – протягом 30 календарних днів з дня проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності.
Для громадян, які зобов’язані згідно з Податковим кодексом України подати податкову декларацію, і осіб, які проводять незалежну професійну діяльність, – до 01 травня 2018 року; для громадян, які мають право на податкову знижку – до 31.12.2018; для фізичних осіб платників податку-резидентів, які виїжджають за кордон на постійне місце проживання, – не пізніше 60 календарних днів, що передують виїзду.
Крім того, необхідно звернути увагу на те, що фізичні особи-підприємці (крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування) в річній податковій декларації поряд з доходами від підприємницької діяльності мають зазначити інші доходи з джерел їх походження з України та іноземні доходи.
Я би хотів отримати інформацію щодо подання декларації, насамперед хотілось би дізнатись, що особливого у цьогорічній деклараційній кампанії?
Кампанія декларування – 2018 має свої відмінності від попередніх років.
Так, з 01 січня 2018 року застосовується нова форма декларації, затверджена наказом Міністерства фінансів України від 02 жовтня 2015 року №859 у редакції наказу Міністерства фінансів України від 06 червня 2017 року №556, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05 липня 2017 року за №821/30689.
У новій формі податкової декларації враховані зміни законодавства, зокрема, щодо реалізації права громадянина на сплату сум податкового зобов’язання, нарахованого на суму боргу, прощеного за іпотечним кредитом, протягом трьох років починаючи з року, в якому задекларовано суму такого податкового зобов’язання.
Чи змінився порядок сплати єдиного внеску у 2018 роцідля фізичних осб – підприємців, які перебувають на загальній системі оподаткування?
Для фізичних осіб – підприємців, які застосовують загальну систему оподаткування; осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, а саме наукову, літературну, артистичну, художню, освітню або викладацьку, а також медичну, юридичну практику, в тому числі адвокатську, нотаріальну діяльність, або осіб, які проводять релігійну (місіонерську) діяльність, іншу подібну діяльність та отримують дохід від цієї діяльності; членів фермерського господарства встановлено нові строки сплати єдиного внеску.
Відтепер зазначені особи зобов’язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний квартал, до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується такий внесок.
Які ставки податку на доходи фізичних осіб застосовуються до доходів, отриманих у 2017 році?
Ставки податку на доходи фізичних осіб наступні:
– 18 відсотків бази оподаткування щодо доходів, нарахованих (виплачених, наданих) платнику у зв’язку з трудовими відносинами та за цивільно-правовими договорами; інших доходів, отриманих не від податкових агентів; для пасивних доходів (наприклад, проценти на поточний або депозитний вклад);
– 9 відсотків – для доходів у вигляді дивідендів по акціях та/або інвестиційних сертифікатах, корпоративних правах, нарахованих нерезидентами, інститутами спільного інвестування та суб’єктами господарювання, які не є платниками податку на прибуток;
– 5 відсотків – для доходів у вигляді дивідендів по акціях та корпоративних правах, нарахованих резидентами – платниками податку на прибуток підприємств, доходів від продажу нерухомого та рухомого майна, спадщина від не від осіб першого та другого ступеня споріднення, тощо;
– 0 відсотків бази оподаткування – спадщина від осіб першого та другого ступеня споріднення.
Ставка військового збору становить 1,5 відсотків від об’єкта оподаткування збором за доходами, які підлягають оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб. Разом з тим, звільнено від оподаткування військовим збором доходи, що не підлягають оподаткуванню, оподатковуються за нульовою ставкою.
Поряд з цим, статтею 165 Податкового кодексу України встановлено перелік доходів, які не включаються до розрахунку загального місячного (річного) оподаткованого доходу, та відповідно, не оподатковуються. Наприклад, це доходи, отримані у вигляді сум соціальної допомоги, бюджетних стипендій, допомоги на поховання, сум аліментів, сум цільової благодійної допомоги та нецільової благодійної допомоги (яка не перевищувала протягом 2017 року 2240 грн.).
Чи обов’язково для подання декларації громадянину особисто відвідувати податкову інспекцію?
Ні, не обов’язково.
Оскільки декларація про майновий стан і доходи за вибором платника податків може подаватися в один із таких способів:
1) особисто або уповноваженою на це особою (яка зобов’язана пред’явити довіреність, засвідчену в нотаріальному порядку на представництво інтересів та ведення справ, пов’язаних із сплатою податків фізичної особи та її копію, а також оригінал і копію документа, що посвідчує особу такого представника);
2) надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;
3) засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису.
Звертаю увагу, що у разі надсилання податкової декларації поштою, платник податку зобов’язаний здійснити таке відправлення не пізніше ніж за п’ять днів до закінчення граничного строку подання податкової декларації, а при поданні податкової декларації в електронній формі, – не пізніше закінчення останньої години дня, в якому спливає такий граничний строк.
Податкову декларацію про майновий стан і доходи зручніше подати в електронному вигляді
ДПІ у Центральному районі м.Дніпра нагадує, що в Україні триває кампанія декларування громадянами доходів, отриманих у минулому році. Громадяни зобов’язані включити суму отриманих доходів до загального річного оподатковуваного доходу та подати не пізніше 02 травня 2018 року річну податкову Декларацію про майновий стан і доходи за наслідками звітного 2017 року, а також нарахувати і сплатити до бюджету податок з таких доходів за ставкою 18 % до 01 серпня 2018 року та військовий збір за ставкою 1,5 %.
З детальною інформацією щодо порядку заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи та її формою можна ознайомитись на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням: http://sfs.gov.ua/deklaruvannya-dohodiv-gromadyan-2018.
Податкову декларацію про майновий стан і доходи зручніше подати в електронному вигляді, використовуючи електронний сервіс ДФС «Електронний кабінет платника»(https://cabinet.sfs.gov.ua/та особисті ключі електронного цифрового підпису.
Кампанія декларування доходів громадян – основна тема «круглого столу»
Нещодавно в ДПІ у Центральному районі м.Дніпра відбувся «круглий стіл» з платниками податків за участі першого заступника начальника ДПІ В’ячеслава Ігоровича Петерса. Кампанія декларування доходів громадян, отриманих протягом 2017 року, стала основною темою проведеного заходу.
В’ячеслав Ігорович звернув увагу присутніх, що кампанія декларування доходів громадян триватиме до 1 травня поточного року, а також закликав всіх сумлінно виконати свій громадянський обов’язок та своєчасно подати декларацію.
«Громадяни, які отримували доходи, які не підлягали оподаткуванню при їх нарахуванні чи виплаті, іноземні доходи або доходи від особи, яка не мала статусу податкового агента, обов’язково мають подати річну податкову декларацію до податкової служби за місцем реєстрації», – зазначив В’ячеслав Ігорович .
Також, під час зустрічі акцентували увагу на тому факті, що Декларацію про доходи за новою формою можна подати будь-яким із способів: надіслати засобами електронного зв’язку в електронній формі, особисто громадянином або надіслати поштою.
Подання декларації передбачається за податковою адресою, тобто місцем, де особу взято на податковий облік. За вибором платника податків декларації подаються за місцем своєї податкової адреси особисто або уповноваженою на це особою, поштою (не пізніше ніж 5 днів до завершення кінцевого терміну подання) або в електронному вигляді через сервіс «Електронний кабінет платника податків» на веб-порталі ДФС.
«З метою зберігання вашого часу та упередження виникнення черг, запрошуємо, не очікуючи кінцевого терміну для подання декларацій, відвідати наш ЦОП та скористатись кваліфікованою порадою щодо заповнення декларації у спеціалістів Центру обслуговування платників» – зауважив В’ячеслав Ігорович , закінчуючи бесіду з платниками.
Отримували інвестиційні прибутки? Не забудьте їх задекларувати
ДПІ у Центральному районі м.Дніпра повідомляє, що якщо 2017 рік став для реалізації ваших планів вдалим і ви отримали інвестиційний прибуток, слід поспіклуватися про своєчасне виконання свого конституційного обов‘язку – сплатити податок. Для цього потрібно подати до органів фіскальної служби декларацію про майновий стан і доходи.
Нагадаємо, що Податковий кодекс України передбачає обов‘язок кожного громадянина самостійно вести облік отриманих доходів. При цьому облік загального фінансового результату операцій з інвестиційними активами ведеться платником податку самостійно, окремо від інших доходів і витрат.
Інвестиційний прибуток розраховується як позитивна різниця між доходом, отриманим платником податку від продажу окремого інвестиційного активу, та його вартістю, що визначається із суми витрат на придбання такого активу.
Якщо ж платник скористається послугами професійного торговця цінними паперами, включаючи банк та укладе договір з таким торговцем про виконання ним функцій податкового агента, то всі обов‘язки перед державою по своєчасній сплаті податків виконуватиме такий податковий агент, проте декларацію все ж слід подати самому громадянину.
Однак це правило має виключення. Якщо отриманий протягом 2017 року дохід від продажу інвестиційних активів не перевищує 2240 грн, то такий дохід не підлягає декларуванню та не включається до загального річного оподатковуваного доходу. Також не включається до оподатковуваного доходу та не декларується дохід від операцій з акціями (іншими корпоративними правами) отриманих платником в процесі приватизації та інвестиційний прибуток від операцій з борговими зобов‘язаннями Національного банку України (пп.165.1.40 та 165.1.52 ПКУ).
Декларація про майновий стан і доходи подається до 1 травня року, що настає за звітним. Натомість, щоб уникнути черг, радимо не відкладати процедуру подання декларації на останні дні. У разі виникнення запитань, можна звертатися до Центрів обслуговування платників.
Чи необхідно фізичній особі декларувати доходи, отримані від продажу сільськогосподарської продукції, вирощеної на землях, отриманих, як пай?
ДПІ у Центральному районі м.Дніпра нагадує, що відповідно до п.п.165.1.24 п.165.1 ст.165 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) до складу загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включаються доходи, отримані від продажу власної сільськогосподарської продукції, що вирощена, відгодована, виловлена, зібрана, виготовлена, вироблена, оброблена та/або перероблена безпосередньо фізичною особою на земельних ділянках, наданих їй у розмірах, встановлених Земельним кодексом України від 25.10.2001 №2768-III зі змінами та доповненнями для ведення, зокрема:
особистого селянського господарства та/або земельні частки (паї), виділені в натурі (на місцевості), сукупний розмір яких не перевищує 2 гектари. При цьому, в зазначений розмір не враховуються земельні ділянки, їх частки (паї), які не використовуються, тобто здаються в оренду, обслуговуються.
Якщо розмір земельних ділянок перевищує 2 гектари, дохід від продажу сільськогосподарської продукції підлягає оподаткуванню на загальних підставах, тобто до 1 травня поточного року за звітний минулий рік необхідно подати податкову декларацію про майновий стан і доходи та сплатити у термін до 1 серпня цього року самостійно нарахований податок на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) за ставкою 18 відсотків та військовий збір за ставкою 1,5 відсотки.
У разі продажу сільськогосподарської продукції податковому агенту обов’язок нарахування та утримання податків покладається на такого агента.
Тобто, якщо площа земельних угідь перевищує 2 гектари, то фізична особа зобов’язана задекларувати отримані доходи від реалізованої сільськогосподарської продукції та сплатити ПДФО і військовий збір, за винятком реалізації такої продукції податковим агентам.
Наслідки неподання громадянами декларації про майновий стан та доходи
ДПІ у Центральному районі м.Дніпра повідомляє, що відповідно до ст. 164 прим. 1 Кодексу України про адміністративні правопорушення неподання або несвоєчасне подання громадянами декларацій про доходи чи включення до декларацій перекручених даних, неведення обліку або неналежне ведення обліку доходів і витрат, для яких законами України встановлено обов’язкову форму обліку, – тягне за собою попередження або накладення штрафу у розмірі від трьох до восьми неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Дії, передбачені частиною першою цієї статті, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за те ж порушення, – тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі від п’яти до восьми неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Ця відповідальність не розповсюджується на випадки добровільного подання декларації (в т.ч. при реалізації права на податкову знижку).
Крім того, згідно з п.120.1 ст.120 Податкового кодексу України (далі ПКУ) неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов’язаними нараховувати та сплачувати податки та збори, податкових декларацій (розрахунків), іншої звітності, обов’язок подання якої до контролюючих органів передбачено цим Кодексом, – тягнуть за собою накладання штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.
Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення,
Згідно з пунктом 5 підрозділу 1 Розділу ХХ ПКУ якщо норми інших законів містять посилання на неоподатковуваний мінімум доходів громадян, то для цілей їх застосування використовується сума в розмірі 17 гривень, крім норм адміністративного та кримінального законодавства в частині кваліфікації адміністративних або кримінальних правопорушень, для яких сума неоподатковуваного мінімуму встановлюється на рівні податкової соціальної пільги, визначеної п.п.169.1.1 п.169.1 ст.169 розділу IV ПКУ для відповідного року.
З 01.01.2018 платниками єдиного податку не здійснюється нарахування та сплата авансового внеску під час виплати дивідендів
ДПІ у Центральному районі м.Дніпра інформує, що ДФС України листом від 26.03.2018 №8773/7/99-99-15-02-02-17 «Про надання роз’яснення» (далі – лист ДФС №8773) щодо нарахування та сплати платниками єдиного податку авансового внеску з податку на прибуток під час виплати дивідендів повідомила наступне.
Відповідно до п.п.14.1.49 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) дивіденди – платіж, що здійснюється юридичною особою, у тому числі емітентом корпоративних прав, інвестиційних сертифікатів чи інших цінних паперів на користь власника таких корпоративних прав, інвестиційних сертифікатів та інших цінних паперів, що засвідчують право власності інвестора на частку (пай) у майні (активах) емітента, у зв’язку з розподілом частини його прибутку, розрахованого за правилами бухгалтерського обліку.
Згідно з п.297.4 ст.297 ПКУ дивіденди, що виплачуються платниками єдиного податку третьої групи (юридичними особами) та четвертої групи власникам корпоративних прав (засновникам таких платників єдиного податку), оподатковуються за правилами, встановленими розділами II і IV ПКУ.
Відповідно до п.п.57.11.1 п.57.11 ст.57 ПКУ у разі прийняття рішення щодо виплати дивідендів платник податку на прибуток – емітент корпоративних прав, на які нараховуються дивіденди, проводить зазначені виплати власнику таких корпоративних прав незалежно від того, чи є оподатковуваний прибуток, розрахований за правилами, визначеними ст.137 ПКУ.
Згідно з п.п.57.11.2 п.57.11 ст.57 ПКУ крім випадків, передбачених п.п.57.11.3 цього пункту, емітент корпоративних прав, який приймає рішення про виплату дивідендів своїм акціонерам (власникам), нараховує та вносить до бюджету авансовий внесок із податку на прибуток.
Зазначений авансовий внесок вноситься до бюджету до/або одночасно з виплатою дивідендів.
З урахуванням внесених Законом України від 07.12.2017 №2245-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році» змін, які набули чинності з 01.01.2018, обов’язок з нарахування та сплати авансового внеску з податку за визначеною п.136.1 ст.136 ПКУ ставкою не покладається на платників єдиного податку.
Отже, починаючи з 01.01.2018, платниками єдиного податку не здійснюється нарахування та сплата авансового внеску під час виплати дивідендів.
Таким чином, під час виплати дивідендів у 2018 році за результатами фінансово-господарської діяльності за 2016, 2017 роки, платники єдиного податку у 2018 році не нараховують та не сплачують до бюджету авансові внески з податку на прибуток.
Якщо рішення про виплату дивідендів своїм акціонерам будо прийнято платником єдиного податку – емітентом корпоративних прав у 2017 році, але виплата таких дивідендів до 01.01.2018 не відбулася, то у разі виплати таких дивідендів у 2018 році платник єдиного податку – емітент корпоративних прав авансовий внесок із податку на прибуток не сплачує.
Лист ДФС №8773 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням:http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/listi-dps/72871.html
Дохід, отриманий від продажу одного автомобіля протягом звітного року, не оподатковується
ДПІ у Центральному районі м.Дніпра нагадує, що оподаткування доходів фізичних осіб регламентується розділом IV Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VІ зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ).
Згідно з п.п.164.2.4 п.164.2 ст.164 ПКУ до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) включається частина доходів від операцій з майном, розмір якої визначається згідно з положеннями статей 172 та 173 ПКУ.
Відповідно до абзацу третього п.173.1 ст.173 ПКУ дохід від продажу (обміну) легкового автомобіля, мотоцикла, мопеда визначається виходячи з ціни, зазначеної у договорі купівлі-продажу (міни), але не нижче середньоринкової вартості відповідного транспортного засобу або не нижче його оціночної вартості, визначеної згідно із законом (за вибором платника ПДФО).
Дохід, отриманий платником ПДФО від продажу (обміну) протягом звітного (податкового) року двох та більше об’єктів рухомого майна у вигляді легкового автомобіля та/або мотоцикла, та/або мопеда, підлягає оподаткуванню за ставкою 5%.
Водночас, дохід, отриманий платником ПДФО від продажу (обміну) протягом звітного (податкового) року одного з об’єктів рухомого майна у вигляді легкового автомобіля та/або мотоцикла, та/або мопеда, не підлягає оподаткуванню (п.173.2 ст.173 ПКУ).
Отже, якщо фізична особа отримала дохід від продажу (обміну) протягом звітного (податкового) року одного з об’єктів рухомого майна у вигляді легкового автомобіля та/або мотоцикла, та/або мопеда, то такий дохід відповідно до п.173.2 ст.173 ПКУ не оподатковується. Подавати річну декларацію про майновий стан і доходи у такому випадку не потрібно.
До 1 травня громадянам слід подати заяву для застосування пільг з плати за землю
ДПІ у Центральному районі м.Дніпра нагадує, що з 01 січня 2018 року до Податкового кодексу України (далі – ПКУ) внесено зміни щодо оподаткування пільгових категорій фізичних осіб – платників земельного податку, а саме звільнення від сплати податку за земельні ділянки, передбачене для категорій фізичних осіб, які визначені пунктом 281.1 статті 281 ПКУ, поширюється на земельні ділянки за кожним видом використання у межах граничних норм.
Якщо фізична особа, визначена у пункті 281.1 статті 281 ПКУ, має у власності декілька земельних ділянок одного виду використання і загальна площа таких земельних ділянок перевищує граничні норми відведення, то така особа до 1 травня поточного року подає письмову заяву у довільній формі до контролюючого органу за місцем знаходження земельної ділянки про самостійне обрання/зміну земельних ділянок для застосування пільги. Пільга починає застосовуватися до обраних земельних ділянок з базового податкового (звітного) періоду, у якому подано таку заяву. Якщо до 1 травня поточного року така фізична особа не подала до контролюючого органу заяву про самостійне обрання/зміну земельних ділянок для застосування пільги, то у поточному році оподатковуються всі земельні ділянки, які є у її власності (крім земельної ділянки, на яку подана вказана заява у 2017 році).
Довідково.
Згідно з пунктом 281.1 статті 281 ПКУ до пільговиків належать:
– інваліди першої і другої групи;
– фізичні особи, які виховують трьох і більше дітей віком до 18 років;
– пенсіонери (за віком);
– ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України „Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”;
– фізичні особи, визнані законом особами, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.
Звільнення від сплати земельного податку за земельні ділянки, передбачене для зазначених вище фізичних осіб, поширюється на земельні ділянки за кожним видом використання у межах граничних норм:
– для ведення особистого селянського господарства – у розмірі не більш як 2 гектари;
– для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка): у селах – не більш як 0,25 гектара, в селищах – не більш як 0,15 гектара, в містах – не більш як 0,10 гектара;
– для індивідуального дачного будівництва – не більш як 0,10 гектара;
– для будівництва індивідуальних гаражів – не більш як 0,01 гектара;
– для ведення садівництва – не більш як 0,12 гектара.
Платникам податку на додану вартість щодо зупинення реєстрації податкових накладних
ДПІ у Центральному районі м.Дніпра інформує, що Постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 №117 затверджено «Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» (далі – Порядок), яким визначено механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – Реєстр).
Так, у пункті 6 Порядку встановлено, що у разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування. Дана квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації. (п. 12 Порядку).
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються (п. 13 Порядку):
1) номер та дата складання податкової накладної / розрахунку коригування;
2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД / послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена;
3) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;
4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.
Перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, визначено у п.14 Порядку, а саме:
– договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
– договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
– первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;
– розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
– документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов’язання, відображеного у податковій накладній/розрахунку коригування (п.15 Порядку).
Крім цього, у цьому ж пункті зазначено, що платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних/розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні/розрахунки коригування складені на одного отримувача – платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображені однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з УКТЗЕД або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг).
Водночас з метою уникнення зупинки податкових накладних/розрахунків коригування, які подано на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних, відповідно до п.29 Порядку платник податку має право подати до ДФС таблицю даних платника податку за встановленою формою згідно з додатком 3 до Порядку.
У таблиці даних платника податку зазначаються:
– види економічної діяльності відповідно до Класифікатора видів економічної діяльності (КВЕД ДК 009:2010);
– коди товарів згідно з УКТ ЗЕД, що постачаються (виготовляються) та/або придбаваються (отримуються) платником податку;
– коди послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДК 016–2010), що постачаються (виготовляються) та/або придбаваються платником податку.
Така таблиця даних платника податку подається із поясненням, в якому зазначається діяльність, із можливим посиланням на податкову та іншу звітність платника податку (п. 31 Порядку).
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, а також Таблиця даних платника податку із поясненнями подаються в електронній формі засобами електронного зв’язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України «Про електронний цифровий підпис», «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку (п.16 та п.39 Порядку).
ДФС України на своєму офіційному веб-сайті у розділі «Електронна звітність/Платникам податків про електронну звітність/Інформаційно-аналітичне забезпечення/Реєстр форм електронних документів» постійно розміщує електронні формати повідомлення (j13126020) та Таблиці (j1312302), які можуть бути сформовані та надіслані платником податку через особистий кабінет електронного сервісу «Електронний кабінет платника», вхід до якого здійснюється за адресою: cabinet.sfs.gov.ua, а також через офіційний веб-портал ДФС України.
При цьому Порядком передбачено, що письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу, розглядаються комісіями контролюючих органів, які приймають рішення про:
– реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі;
– відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.
Також комісії регіонального рівня приймають рішення про врахування або неврахування таблиці даних платника податку (п.33 Порядку).
Рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку (п.27 Порядку).
Порядок розгляду скарг на рішення комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, затверджено Постановою КМУ від 21.02.2018 №117.
Коли юридична особа хоче до лав неприбуткової організації
ДПІ у Центральному районі м.Дніпра повідомляє,що відповідно до абзацу першого п. 6 Порядку ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 року №440, для включення до Реєстру неприбуткових установ та організацій (далі – Реєстр) неприбуткова організація повинна подати до контролюючого органу за її основним місцем обліку реєстраційну заяву за формою 1-РН і засвідчені підписом керівника або представника такої організації та скріплені печаткою (за наявності) копії установчих документів неприбуткової організації (крім тих, що оприлюднені на порталі електронних сервісів відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань».
Житлово-будівельні кооперативи надають також засвідчені підписом керівника або представника такого кооперативу та скріплені печаткою (за наявності) копії документів, що підтверджують дату прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом житлового будинку та факт спорудження або придбання такого будинку житлово-будівельним (житловим) кооперативом. Неприбуткові організації, що діють на підставі установчих документів організації вищого рівня, відповідно до закону подають разом із реєстраційною заявою за формою 1-РН засвідчену підписом керівника або представника такої організації та скріплену печаткою (за наявності) копію документа, який підтверджує включення до організації вищого рівня та надає право діяти на підставі установчих документів такої організації вищого рівня.
Зареєстровані установи та організації (новостворені), які подали в установленому порядку документи для внесення до Реєстру під час або протягом 10 днів з дня державної реєстрації та які за результатами розгляду таких документів внесені до Реєстру, вважаються для цілей оподаткування неприбутковими організаціями з дня їх державної реєстрації.
З метою отримання статусу неприбуткової організації зареєстровані установи та організації (новостворені) мають подати реєстраційну заяву за формою 1-РН державному реєстратору під час їх державної реєстрації або контролюючому органу за основним місцем обліку протягом 10 календарних днів з дня їх державної реєстрації.