Картини за номерами, як елемент арттерапії

Картини за номерами служать проміжним етапом між розмальовками, власними малюнками та самостійними художніми роботами. Подібне заняття сьогодні є одним з елементів арттерапії – методу психологічної корекції, який дозволяє справлятися з фобіями, депресіями, стресами, конфліктністю, низькою самооцінкою. Цей спосіб споказує хорошу результативність для поліпшення психоемоційного стану як дорослих, так і дітей. Суть його полягає в тому, що внутрішня гармонія досягається за допомогою різних творчих занять, найпоширенішим з яких є малювання.

Особливі можливості

Здібності до малювання у кожного різні, тому в деяких випадках може виникнути невпевненість в собі,роздратування, сумніви у власних можливостях, що здатні погіршити настрій, а також активізувати різні комплекси. Картини за номерами – це чудова можливість не тільки долучитися до мистецтва, а й самостійно написати пейзаж, натюрморт або портрет. У подібному занятті є цілком реальна практична користь. Діти зможуть спробувати себе в ролі художника-початківця, а дорослим і підліткам воно допоможе впоратися з характерними проблемами:

Слідкуйте за нами в Telegram та Viber !
  • криза перехідного віку;
  • профілактика старечого недоумства;
  • впорядкування розумового процесу;
  • зниження рівня тривожності;
  • вдосконалення моторно-зорової координації;
  • посилення самоконтролю за допомогою візуалізації власних почуттів і емоцій;
  • можливість позбутися негативних думок і налаштуватись на позитив;
  • формування відчуття власної значущості.

Долучаємося до світу образотворчого мистецтва

Картини за номерами – захоплива розвага, яку діти сприймають переважно як гру, а для дорослих вона є своєрідною психологічною розрядкою. Ідея їхнього створення належить комерційному художнику з Детройта Дену Роббінсу. Він починав свою кар’єру у 1949 році з роботи в дизайнерських бюро кількох автомобільних компаній, а потім ілюстрував дитячі книги. Ден спробував поєднати розмальовки та метод навчання, що використовував великий Леонардо да Вінчі. Видатний італійський художник роздавав своїм учням пронумеровані зразки. Їх особливість полягала в тому, що кожна цифра відповідала фарбі певного кольору.

Роббінс зробив копію відомого полотна, помістив поверх нього пластиковий лист і виділив сегмент для кожного відтінку, а потім пронумерував їх. Перша партія випущена ​​в 50-ті. На пакуванні був напис: “Кожен чоловік – Рембрандт”. Новинка призначалася насамперед для дорослої аудиторії. Темою перших наборів став абстрактний натюрморт, але такі зображення не викликали особливого інтересу. Тоді Роббінс запропонував нову серію, до якої увійшли реалістичні пейзажі й портрети. Цей напрям виявився більш цікавим. У 1955 році в США було продано близько 20 мільйонів комплектів, а готові роботи прикрашали інтер’єри будинків і квартир по всій країні. З’явилися й інші виробники, які запропонували власні оригінальні версії наборів.

Реакція споживачів була позитивною. Дорослі охоче купували такі комплекти для себе й для своїх дітей. Але деякі критики розмістили в пресі відгуки, в яких звинувачували автора винаходу в надмірному спрощенні творчого процесу. Тепер знамениті полотна можна було легко копіювати й це стало приводом для обурення. Та популярність стала настільки великою, що думка критиків не була почута, не знайшла підтримки, а просто загубилася у величезному попиті.

Сам Ден досить спокійно поставився до негативної реакції і рішуче протистояв нападкам преси. Він ніколи не вважав картини за номерами мистецтвом в чистому вигляді. У своїх мемуарах, виданих у 1998 році, художник підкреслював, що основним його завданням було надання можливості кожній далекій від образотворчого мистецтва людині, отримати певний творчий досвід в цій сфері.

Такі набори на початку 70-х вже широко представлені у Європі, але в Україні вони з’явилися тільки у 2000-х. На сайті інтернет-магазину Панама https://panama.ua/categorys/427090/ можна замовити варіанти різного рівня складності та деталізації, з простим заповненням контурів або з можливістю застосування різних нескладних технік.

Більше на нашому каналі в  YouTube, та на сторінках у  Facebook, Instagram!