На Дніпропетровщині буде реалізовано пілотний проект створення «Системи 112»

Ще у січні 2020 року Дніпропетровська область увійшла до переліку регіонів, на базі яких буде реалізовано пілотний проект створення «Системи 112». Це – чергово-диспетчерська служба, яка за одним номером об’єднує екстрені служби та дає заявнику змогу безкоштовно отримати своєчасну допомогу при надзвичайній події.

Дніпропетровщина набагато просунулася в цьому питання. Протягом останніх двох років представники міської влади, самоврядування та екстрених служб вивчали досвід європейських країн, зокрема Естонії, де успішно працює єдиний номер 112.

Слідкуйте за нами в Telegram та Viber !

Тобто для людини це буде означати, що в будь-якій надзвичайній ситуації вона зможе набрати номер 112, і оператор центру самостійно визначить та направить на поміч ті служби, до компетенції яких відпоститься небезпечна подія.

Це дозволить оперативніше реагувати на виклики та скоординувати екстрені та рятувальні служби, з метою надати найкращий сервіс європейського рівня та зберегти життя людей.

Дійсно, майже на кожну надзвичайну ситуацію залучаються представники різних відомств. Не секрет, що окрім пожежних на пожежу виїжджають представники поліції, медики, за необхідності – представники електромереж та газового господарства. І, інколи, людині важко зорієнтуватися в номерах виклику тих фахівців, які повинні прийти їй на допомогу. Дається в знаки й низький рівень культури безпеки громадян, які, нажаль, часто не знають елементарних номерів виклику екстрених служб.

Тож створення «Системи 112» дасть можливість людині вирішити цю проблему натиском простих цифр – 112.

На справді, цей номер використовували й раніше. У багатьох мобільних телефонах він «прошит» автоматично, як екстрений виклик. І, натискаючи 112, ви потрапляєте до диспетчерів Державної служби з надзвичайних ситуацій, простіше кажучи – на номер пожежних-рятувальників «101». В ручному режимі, якщо проблема заявника не входить до компетенції надзвичайників, диспетчер Служби порятунку перемикає виклик на інші відомства: «102», «103», «1014».

Для багатьох заявників, які опинились в надзвичайній ситуації, час очікування на з’єднання з операторами інших служб стає критичним, в першу чергу – психологічно. Людина починає нервувати та вимагає якнайшвидше вирішити її проблему.

Зі слів диспетчерів Служби порятунку з яких тільки приводів не телефонують на «101» та «112»: не працює світлофор, застрягла кицька на дереві, впало дерево, треба поповнити рахунок мобільного, вирішити проблеми з домашнім інтернетом, знайти п’яного чоловіка тощо. Диспетчерки чують багато дитячих жартів або змушені спілкуватися з психічно хворими людьми. Кожний дзвінок – це велике навантаження та необхідність працювати в умовах багатозадачності.

Як тільки інформація про створення пілотного проекту Центру 112 потрапила до засобів масової інформації, кількість викликів до Служби порятунку Дніпропетровщини суттєво зросла. За статистикою 2019 року на лінію «112» надійшло 267986 дзвінків, а у 2020 році ця кількість склала вже 510534. Цей факт свідчить про те, що для людей є гостра необхідність мати єдиний номер, за яким можна отримати дієву допомогу. До того ж, досвід показує, що для ліквідації більшості надзвичайних ситуацій необхідні компетенції декількох екстрених служб, і їх оперативне залучення та взаємодія зможуть врятувати життя постраждалим.

Розуміння цих проблем призвело до створення в багатьох європейських країнах єдиного номеру порятунку «112». І якщо у країнах членах ЄС цей номер знає кожний громадянин з 1991 року, то в Україні його впровадження досі триває.

Ідею «Системи 112» намагалися реалізувати в Україні під час «Євро 2012», коли очікували на навалу закордонних гостей в нашій державі. Впровадження «Системи 112» здійснюється відповідно до Закону України від 13.03.2012 № 4499-VI «Про систему екстреної допомоги населенню за єдиним телефонним номером 112».

Головним управлінням ДСНС України у Дніпропетровській області на базі аварійно-рятувального загону спецпризначення запущено тестовий варіант роботи «Центру 112», де представники правоохоронних та пожежно-рятувальних служб тестували програмне забезпечення. На рівні обласної влади йдеться про всебічну підтримку та розуміння важливості створення «Системи 112». Для реалізації цього пілотного проекту необхідно створити Регіональний центр «Системи 112» та здійснити дооснащення сучасними засобами зв’язку, передачі та обробки інформації оперативно-рятувальних підрозділів ДСНС області. Головним управлінням ДСНС області були надані пропозиції до Регіональної цільової програми захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, забезпечення пожежної безпеки Дніпропетровської області на 2021 – 2025 роки.

Тож, покроково Дніпропетровщина продовжує рухатися до втілення унікального та ефективного «Центру 112», який узагальнить в собі європейський досвід, інноваційні технології та головне – можливість швидко отримати допомогу в надзвичайній ситуації.

Більше на нашому каналі в  YouTube, та на сторінках у  Facebook, Instagram!