На Дніпропетровщині дорога забирає життя (Фото)

Болюче питання відсутності безпечного переходу через трасу Н-31 Дніпро-Царичанка-Кобеляки-Решетилівка на зупинці «18 км» та ризиковане подолання чотирьох смуг на автодорозі турбує мешканців селища Обухівка не один рік.

Люди занепокоєні тим, що на даній ділянці траси, у напрямку до міста, розташована лише зупинка громадського транспорту «18-ий км». Це місце  жодним  чином не відповідає нормам безпеки. Оскільки немає ні дорожньої розмітки, ні знака 5.41.1 «Пункт зупинки автобуса», ні знака 5.35.1«Пішохідний перехід».

Особливо в світлі сьогоднішніх нововведень та законів. Всі, хто переходить перехрестя траси Н-31 та вулицю Солідарності – вважаються правопорушниками. Бо переходять люди дорогу у недозволеному та невстановленому місці. А якщо на багатостраждальній  зупинці «18 км» відсутній пішохідний перехід? Все одно – тут клондайк для штрафів?

То чи дійсно винні будуть саме пішоходи, які переходитимуть дорогу там, де відсутні безпечні умови? Адже у них іншого виходу немає. Щоправда, є варіанти: або, щоб перейти дорогу, треба подолати з півкілометра в бік житлового масиву «Птахофабрика», де відразу два пішохідних переходи, або ж чимчикувати в напрямок зупинки «Горянівське», а це більше кілометра в одну сторону. Там «подбали» дорожники про безпеку лісових мешканців. Адже, як видно з фото, необхідна «зебра» для людей, виходить з лісової хащі.  До речі, хоча і встановлено там знак «камери фотофіксації» — водії, у більшості своїй, не звертають на нього уваги.

Далі – більше. Після зупинки «Горянівське» є знак 3.42 «Кінець усіх заборон і обмежень». Тож не дивно, що автовласники від душі втискають гашетку газу в підлогу. Вони ж не знають, що буквально через кілька сотень метрів починається населений пункт. До того ж, зверніть увагу на розмір знака «Обухівка». Я спілкувалася з багатьма водіями, деякі чесно зізнавалися, що на фоні заправки його просто не помічали. Для порівняння – фото дорожнього знака «Слобожанське». Особливо, якщо врахувати, що там траса не прирівняна до національної, як у нашому випадку.

…За 2 місяці моїх депутатських повноважень, січень та лютий 2020 року, ми з квартальним комітетом провели наполегливу роботу, нам вдалося зрушити камінь з мертвої точки, що не змогла зробити місцева влада майже за весь час правління, аргументуючи, що не має повноважень у вирішенні даного питання.  Ми ходили від будинку до будинку, збираючи підписи до звернень, які я направляла до усіх причетних органів, установ. Зустрічалася з фахівцями у питаннях безпеки на автомобільній дорозі Н-31.

25 лютого, відреагувавши на мій лист, на цю ділянку траси виїздила робоча комісія працівників Управління патрульної поліції в Дніпропетровській області.  І вже 6 березня надійшов поважний висновок за підписом начальника управління патрульної поліції в Дніпропетровській області А. Калюжного: «Влаштування нерегульованого пішохідного переходу та облаштування зупинки громадського транспорту на вищезазначеній ділянці є вкрай необхідним заходом».

На своє звернення до голови Дніпропетровської обласної державної адміністрації  отримала відповідь за підписом директора департаменту ЖКГ та будівництва А.   Коломойця. Як видно з обох документів: і А.П. Калюжний, і А.В. Коломоєць направляли інформацію та запит по вказаному питанню «щодо надання відповідних вказівок з реалізації вищевказаних пропозицій». От тільки відповіді з лютого — березеня по сьогоднішній день від начальника Служби автомобільних доріг (САД) у Дніпропетровській області Дмитра Чумаченка я так і не отримала.

На відправлений мною запит на інформацію у травні, заступник директора департаменту  В. Верхотурцев надав мені документальне підтвердження того, що справді був направлений лист на ім’я Д. Чумаченка, підписаний начальником управління дорожньо-транспортного господарства департаменту Г. Немогою ще 27 лютого.

Чому ж мовчить САД?  1 червня направила звернення Дмитру Сергійовичу особисто. У відповідь – тиша. Сподіваюся, що питання відсутності безпечного переходу буде вирішено. Адже тут неодноразово траплялися ДТП. 9 липня саме на цій трасі зіткнулися вантажівка MAN, легковий автомобіль Ford Focus і вантажний мікроавтобус Volkswagen Crafter. Наслідки автотрощі жахливі: молода пара (жінка була вагітною) загинула миттєво, третя людина  – померла у лікарні.

11 липня на ж/м «Птахофабрика» сталася друга аварія. Чоловіка, прямо на пішохідному переході, на смерть збив автомобіль Hyundai. Зауважу, що тут є всі дорожні знаки, розмітка та працювало вуличне освітлення.  У нашому ж випадку, перехід через 4-ри смуги потоку транспорту нагадує гру в рулетку. Пощастить – не пощастить?

Мені з квартальним комітетом не забракне наснаги довести вирішення цієї проблеми до позитивного завершення. Скільки ще потрібно людських жертв, щоб можновладці звернули увагу на питання відсутності безпечного переходу?

Та чи почують людей? Час покаже.

 

Оксана Білоус,

депутат Обухівської селищної ради,

фото – Тетяни Кудіної, Олени Антоненко, Аліни Самохатньої.