У транспорт Дніпра — без готівки

До кінця року Дніпро може отримати єдину картку, яка діятиме для всього міського електротранспорту. Водії маршрутних таксі теж зацікавлені тим, щоб поставити валідатори й отримувати компенсацію за пільговиків.

Єдиний стандарт

За словами керівника робочої групи при Міністерстві інфраструктури Яніки Мерило, для того щоб запустити корисний електронний квиток нардепи мали проголосувати за відповідний закон.

Минулого року такий законопроект був поданий, 17 січня 2017-го його прийняли, і Президент підписав даний документ.

Далі з Міністерством соціальної політики узгодили передання бази пільговиків. Потім — внесли зміни до нормативних актів. Тепер відповідну постанову з усіма нюансами введення і роботи електронного квитка повинен затвердити Кабмін.

Отже, щоб українці могли вільно користуватися електронним квитком у будь-якому місті країни, мають бути встановлені загальні правила користування цією послугою. До речі, нині вже 20 міст висловили бажання мати єдиний стандарт електронного квитка у транспорті. Також у цих населених пунктах повинні прийняти нормативні акти, прописати технічні стандарти та протес­тувати саму систему оплати.

Інвестиції у систему

Минулого року система електронного квитка в Дніпрі оцінювалася сумою 8 млн. доларів. Саме стільки грошей має вкласти інвестор. Наприклад, у Львові ця цифра становить 11,5 млн. євро. Але, як прогнозують в ЄБРР, дана система дуже швидко окупається — за 2-3 роки, наголошують фахівці. Гроші інвестора здебільшого спрямовують на установку валідаторів на дверях електротранспорту: трамвая, тролейбуса та метро.

Планується, що коли система елект­ронного квитка запрацює в Дніпрі, тоді доречно вийти й на обласний формат і забезпечити даною послугою пасажирів обласних маршрутів.

Коментар

Яніка Мерило, керівник робочої групи при Міністерстві інфраструктури:

— Ми вже давно мріємо не оплачувати готівкою у транспорті. Уся ця система, де є готівка, дискримінація за ознакою — хто пільговик, а хто ні, повинна зникнути. Останні 20 років усі говорили про те, що потрібно запроваджувати електронний квиток, але не було відповідного закону. Сподіваюсь, що тепер справа рушить з місця.

Аліна Маякова