Українці найбільше люблять Новий рік і Різдво – опитування

Згідно з результатами дослідження, яке Соціологічна група «Рейтинг» провела в грудні 2015 року, майже для половини опитаних (47%) улюбленим новорічним святом є Новий рік, для 41% – Різдво. Про це пише Львівська газета.
Іще 5% опитаних відзначили День Святого Миколая, 3% – Старий Новий рік, 2% не подобається жодне свято новорічно-різдвяного циклу, не визначилися – 3%.
Новий рік значно більше люблять на Сході, Півдні і Донбасі, Різдво – переважно на Заході, в Центральному регіоні однаково люблять і Новий рік, і Різдво.
Що молодші респонденти та що вищий рівень їхньої освіти, то більшою є їхня прихильність до Нового року. Також це свято більш улюблене серед жителів міст і російськомовних респондентів. Натомість Різдво більше люблять мешканці сіл, а також україномовні респонденти.
65% опитаних українців мають традицію дарувати подарунки на День Святого Миколая, третина такої традиції не має, 1% не знає такого свята, 3% не визначилися з відповіддю.
Що далі на південний схід, то менше дотримуються традиції дарувати подарунки на це свято. Найбільше його прихильників – на Заході (94%), найменше – на Донбасі (26%). Також більшою мірою схильні підтримувати дану традицію жінки, молодь та україномовні респонденти.
46% опитаних збираються ставити вдома на Новий рік живу ялинку, 28% — штучну, 12% — обмежаться новорічною композицією. 14% не збираються ставити ані ялинку, ані новорічну композицію. Це, переважно, люди старшого віку, а також респонденти з нижчими доходами. За останні 4 роки кількість тих, хто обирає живу або штучну ялинку, збільшилася на 2% і 5% відповідно. Натомість прихильників новорічних композицій і тих, хто відмовляється від новорічного декору, стало дещо менше.
Традиція ставити живу ялинку більш поширена на Заході, серед мешканців сіл, молоді, а також респондентів з вищими доходами. Штучні ялинки більш популярні на Донбасі та серед міських жителів.
Дослідження проводили 27 листопада – 5 грудня 2015 року серед населення України віком від 18 років і старшого методом особистого формалізованого інтерв’ю (face-to-face). Вибірка репрезентативна за віком, статтю, регіонами і типом поселення. Вибіркова сукупність – 2000 респондентів. Помилка репрезентативності дослідження: не більш ніж 2,2%.

Добавить комментарий